Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן: פאסאט vs מונדאו vs אופל vs סיטרואן C5


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5518 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא צריך לפרגן יותר מדי... - כתבה גרועה, שטחית, "מטעם", מה עוד תגידו?

 

הכתבה לא מיועדת לחובבי רכב, העיתון הוא לא מגזין רכב, הכתבה מצביעה על ההבדלים העיקרים בין המכוניות.

 

400 ק"מ של נהיגה בהן התחלפו נהגי המבחן. רחוק מאידיאלי אבל אלה התנאים. כמי שנוהגים ברוב סוגי הרכב זה מספיק בכדי לראות את ההבדלים העקרונים .

 

הקורא של דה מארקר נחשף בכתבה הזו לדגמים החדשים, להבדלים העיקרים בינהם ובהחלט זה לא אמור לשמש כתחליף לנהיגת מבחן . המקום המוקדש לכתבה לא מאפשר ירידה לפרטים ודקויות.

 

גילוי נאות: השתתפתי במבחן.

  • תגובות 209
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
בדיוק כך.

 

יש דבר אחד שצריך להבין.

מי שקונה רכב חדש ב-200K ש"ח וצפונה לא מחפש תמורה למחיר, הוא גם ללא ממש נחרד מירידת מחיר צפויה והוא בדרך כלל לא נוהג להתיעץ בפורומי רכב למינהם.

 

אנשים מחפשים מותג שמשדר יוקרה, איכות וייחודיות ואת זה הפאסאט עושה יותר טוב (והרבה...) מכל מתחרה אחרת ברמת המחיר הזו.

 

א. המתחרות כאן עולות פחות מ-200 אלף.

ב. בוודאי שמי שקונה רכב ב-200K מחפש תמורה למחיר! גם מי שקונה ב-500K. גם זה וגם זה, במיוחד אם אינם מיליונרים כבדים, מתעניינים בירידת הערך.

ג. מי שמחפש מותג - בעיה שלו. הוא כנראה אפילו לא יבחן מכונית כמו המונדיאו, שעם כל הכבוד לפאסאט עושה (כנראה) כמעט הכל טוב יותר או באותה המידה, ואפילו עולה משמעותית פחות (ברמת גימור דומה). אגב, שב במונדיאו עם המנוע החדש - אין לה מה להתבייש מול הפאסאט.

 

תיקון קטן ברשותך.

הפסאט מחודשת ולא חדשה, והסיטרואן מצויידת במנוע שלא היה בארץ עד היום, שמשנה את האוטו לחלוטין.

 

מחודשת זה מתיחת פנים. פה מדובר בדגם חדש (שבעידן הנוכחי מתבסס לרוב על קודמו). והמנוע של הסיטרואן לא משנה את האוטו לחלוטין, רק את אופן העברת הכוח והביצועים (ביחד עם התיבה).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

רוני,

אמנם ההגדרה הרשמית של הקונצרן היא דגם חדש, אך בפועל הפאסאט "החדשה" היא יותר בגדר חידוש מאשר דגם חדש בפני עצמו. כלומר, אם לא נתייחס להגדרות שמכתיבות היצרניות השונות אפשר להסתכל על זה כך : תכליתה של הפאסאט ה"חדשה" היא בהוזלת עלויות לקונצרן מחד וחידוש מאידך. בימינו מי שרוצה להצליח חייב לחדש ולעיתים החידוש הוא המטרה ולא האמצעי. נכון, עטפו אותה בכל מיני שינויים מזעריים וביצעו מספר עדכונים פה ושם ותיבלו את כל זה במוטו של "אבולוציה" ושלחו אותה לאולמות התצוגה. לא הייתי אומר שמדובר כאן על דגם חדש. אגב הטענה הזו תקפה לא רק לגבי פולקסוואגן.

אני רוצה להבהיר שאני לא טוען שמדובר ברכב גרוע כי זהו לא המצב, סה"כ מדובר ברכב שמבצע את רוב המטלות בצורה טובה ואיכותית אך לא מתבלט באף תחום.

 

לגבי הסיטרואן, אמנם כח המנוע והגיר אינם משפיעים על פרמטרים אחרים, אך בכל זאת מדובר על שינוי די מהותי. במיוחד בהתחשב בתצורה הקודמת ובהבדלים בפועל בינה לבין החדשה: מנוע 2 ל' ותיבת 4 הילוכים אוט' לעומת מנוע טורבו קטן נפח מודרני (מבית ב.מ.וו) ותיבת הילוכים חדשה ובעלת עוד 2 יחסי העברה.

 

 

אייזיק,

1. הטענות המופנות כלפי הכתבה מגובות בטיעונים לעצם קיומן בשונה מהכתבה שאינה מגבה את הצהרותיה בטיעונים רציונליים.

2. "הכתבה לא מיועדת לחובבי רכב" ו-"העיתון הוא לא מגזין רכב". The Marker הוא (כך אני מניח) מגזין שמכבד עצמו ובעל ספקטרום קוראים שכולל אנשים בעלי תחומי עניין שונים שאינם בהכרח רכבים. בהתחשב בכך, האם זה אומר שאתם בוחנים רכבים לפי קריטריונים השמורים למערכת העיתון כמו גם הסיבות לבחירת רכב כזה או אחר כמנצח בהשוואה?

3. נהיגה של 100 ק"מ בכל רכב שהוא לא באמת מאפשרת לקבוע נחרצות איזה רכב עדיף. בהתחשב בכך שאלו הן המגבלות שחלו עליכם, אין צורך להוסיף תוכן לא מבוסס המנומק באופן ערטילאי. במקרה הנ"ל השוואה ראשונית המציגה את החוזקות והחולשות הבולטות של כל רכב היא מה שהיה צריך לכתוב. מדוע אם כן מכתירים רכב מסויים כמנצח? על בסיס מה בדיוק? ועוד מנמקים את זכייתו של הרכב בכך שהוא נותן הכי הרבה "מותג" (טיעון שטותי לחלוטין, עם כל הכבוד).

 

מהסיבות הללו, מופנות טענות כמו : מטעם, שטחית, כתבה גרועה וכדומה.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הכתבה לא מקצועית ואמינה בעיניי, וחבל שאנשים יקנו בגללה רכב שלא מצדיק את מחירו.

קוראים שמבינים מעט וכמובן אלה שמבינים בענייני רכב (כמו רובכם בהודעות הקודמות) לא יסתמכו עליה בבחירת רכב, וההוכחה היא שההמלצה היא על הפסאט בעיקר בגלל "מותג", ולא בגלל עליונותה על המתחרות בכתבה.

רכב צריך להימדד ע"פ התמורה שהוא נותן לנהג ולא ע"פ הסמל שמודבק עליו.

 

אני אישית הייתי מתלבט בין המונדיאו (התנהגות) לאינסיניה (מחיר).

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
מה זה נושקת, בדיוק שם באמצע בין ב.מ.וו ומרצדס.

 

אתה יכול כמובן להמשיך לזלזל וזו זכותך, אבל הפאסאט מספקת ב-250 אלף ש"ח את אותה רמת פאר ואיבזור ש-BMW דורשת עבורה כפול - 500 אלף ש"ח לגירסאות המפוארות של סידרה 5, וזו עובדה. (נקודה?)

כנ"ל גם לגבי אחותה התאומה, הסופרב.

פורסם
אתה יכול כמובן להמשיך לזלזל וזו זכותך, אבל הפאסאט מספקת ב-250 אלף ש"ח את אותה רמת פאר ואיבזור ש-BMW דורשת עבורה כפול - 500 אלף ש"ח לגירסאות המפוארות של סידרה 5, וזו עובדה. (נקודה?)

כנ"ל גם לגבי אחותה התאומה, הסופרב.

אז אתה משווה פאסאט לב.מ.וו סדרה 5?!,זה לא רציני.

פורסם
אני לא בטוח שהם אובייקטיביים לגבי פורד, אבל בכל מקרה, תודיע לי כשאפשר יהיה לקנות בישראל מונדאו ידנית, כמו זו שנבחנה... ;-)

 

בכל מקרה כמו שהם אומרים: the Ford wins, but only just. מה שאומר שהמסקנה בסופו של דבר דומה, רק ההעדפה קצת שונה. וזה טבעי. דווקא המבחן של עיתון "הארץ", מתאים יותר לארץ... אין כאן ידניות, ו- 99.9% (אם לא יותר) מרוכשי הרכבים האלה, לא לוקחים אותם לנסיעות ספורטיביות בכפר...

אני לא מחפש לי כזה רכב בינתיים, ולו הייתי מחפש כנראה שלא הייתי משקיע 240K בפאסאט, אבל תמורה למחיר זה לא מה שממש מעניין את מי שרוכש כאלה רכבים, אחרת ל- BMW 318/320 לא היתה תקומה. גם לא לאאודי 1.8T בגרסתה החלשה. בנוסף, כמו שאמר הבחור הבריטי, הפורד לא ממש שומרת על ערכה שם, ואני משוכנע שגם כאן (אם כי לא בדקתי) קל יותר למכור פאסאט במחיר שמתקרב למחירון הרשמי שלה כמשומשת. כדאי לבדוק אצל אוטו-דיל, בטח יהיו שם הרבה פאסאט עכשיו ;-)

לאוטודיל יש אינטרס רציני לא לשחוט פאסאט מכיוון שהוא הטריידאין הרשמי של צמפיון וחייב לשמור על "כבוד המותג" גם במחיר איבוד עסקה.

תנסה לראות מה קורה בשוק שבעל פאסאט מפרסם מודעה,מחירון נהפך למילה גסה..

בכלל כל ההילה המטופשת הזאת שפולקסווגן זה מותג יוקרתי,זה רק הצדקה של של הלקוחות שלה לתשלום מחיר מופרז על מוצר בינוני+.

פורסם
רוני,

אמנם ההגדרה הרשמית של הקונצרן היא דגם חדש, אך בפועל הפאסאט "החדשה" היא יותר בגדר חידוש מאשר דגם חדש בפני עצמו. כלומר, אם לא נתייחס להגדרות שמכתיבות היצרניות השונות אפשר להסתכל על זה כך : תכליתה של הפאסאט ה"חדשה" היא בהוזלת עלויות לקונצרן מחד וחידוש מאידך. בימינו מי שרוצה להצליח חייב לחדש ולעיתים החידוש הוא המטרה ולא האמצעי. נכון, עטפו אותה בכל מיני שינויים מזעריים וביצעו מספר עדכונים פה ושם ותיבלו את כל זה במוטו של "אבולוציה" ושלחו אותה לאולמות התצוגה. לא הייתי אומר שמדובר כאן על דגם חדש. אגב הטענה הזו תקפה לא רק לגבי פולקסוואגן.

אני רוצה להבהיר שאני לא טוען שמדובר ברכב גרוע כי זהו לא המצב, סה"כ מדובר ברכב שמבצע את רוב המטלות בצורה טובה ואיכותית אך לא מתבלט באף תחום.

 

לגבי הסיטרואן, אמנם כח המנוע והגיר אינם משפיעים על פרמטרים אחרים, אך בכל זאת מדובר על שינוי די מהותי. במיוחד בהתחשב בתצורה הקודמת ובהבדלים בפועל בינה לבין החדשה: מנוע 2 ל' ותיבת 4 הילוכים אוט' לעומת מנוע טורבו קטן נפח מודרני (מבית ב.מ.וו) ותיבת הילוכים חדשה ובעלת עוד 2 יחסי העברה.

 

לא מצחיק קצת שאתה טוען שהפאסאט היא "מחודשת" ואינה שונה משמעותית מקודמתה, בעוד עבורך החלפת המנוע והגיר של ה-C5 היא "שינוי די מהותי"? פה מדובר בהחלפה של מרבית חלקי המרכב, בעיצוב פנים שונה, הוספת אבזור ושיפור ברמת איכות החומרים, ושם מדובר במנוע וגיר.

 

אתה יכול כמובן להמשיך לזלזל וזו זכותך, אבל הפאסאט מספקת ב-250 אלף ש"ח את אותה רמת פאר ואיבזור ש-BMW דורשת עבורה כפול - 500 אלף ש"ח לגירסאות המפוארות של סידרה 5, וזו עובדה. (נקודה?)

כנ"ל גם לגבי אחותה התאומה, הסופרב.

 

מצטער, אבל כשאתה משווה פאסאט לסדרה 5, אני באמת אמשיך לזלזל...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

הבעיה עם הפאסאט מבחינתי שהיא לא מביאה אף בשורה אמיתית לקבוצת המנהלים.

המונדיאו מביאה מנוע-גיר והתנהגות שהם רמה מעל כולם, ה-C5 מביאה עיצוב ונוחות כמו שרק היא יודעת לתת, הסופרב מביאה מרווח של לימוזינה ותמורה חזקה למחיר.

הפאסאט, מה היא מביאה? מותג. טוב... מי שמוכל לשלם יותר על סמל של פולקסווגן מאשר על סמל של פורד נניח זאת בעיה שלו.

פורסם

אייזיק,

1. הטענות המופנות כלפי הכתבה מגובות בטיעונים לעצם קיומן בשונה מהכתבה שאינה מגבה את הצהרותיה בטיעונים רציונליים.

2. "הכתבה לא מיועדת לחובבי רכב" ו-"העיתון הוא לא מגזין רכב". The Marker הוא (כך אני מניח) מגזין שמכבד עצמו ובעל ספקטרום קוראים שכולל אנשים בעלי תחומי עניין שונים שאינם בהכרח רכבים. בהתחשב בכך, האם זה אומר שאתם בוחנים רכבים לפי קריטריונים השמורים למערכת העיתון כמו גם הסיבות לבחירת רכב כזה או אחר כמנצח בהשוואה?

3. נהיגה של 100 ק"מ בכל רכב שהוא לא באמת מאפשרת לקבוע נחרצות איזה רכב עדיף. בהתחשב בכך שאלו הן המגבלות שחלו עליכם, אין צורך להוסיף תוכן לא מבוסס המנומק באופן ערטילאי. במקרה הנ"ל השוואה ראשונית המציגה את החוזקות והחולשות הבולטות של כל רכב היא מה שהיה צריך לכתוב. מדוע אם כן מכתירים רכב מסויים כמנצח? על בסיס מה בדיוק? ועוד מנמקים את זכייתו של הרכב בכך שהוא נותן הכי הרבה "מותג" (טיעון שטותי לחלוטין, עם כל הכבוד).

 

מהסיבות הללו, מופנות טענות כמו : מטעם, שטחית, כתבה גרועה וכדומה.

 

קורה (היתה כזו דייהטסו, לא?),

 

אתה רק מוכיח שבאמת אתה לא מכיר את קהל היעד.

הכתבה דווקא פירטה מי זריזה ומי מתקשרת יותר, ומי עדיפה למי שמחפש פרצי כוח. היא לא כיחדה דבר מהקורא בהיבט זה. ובכל זאת לא בחרה בהן, משום שיודע צדיק נפש בהמתו.

כשאני הצעתי לשותפי היקר לנסות את המונדאו, הוא אמר לי: "תיסע אתה בפורד". ואתה יודע מה? לך תנסה להזמין פאסאט - לפני יוני אין בכלל על מה לדבר. מזכיר קצת את הג'וק, ואומר משהו על השוק הישראלי (אליו פונה העיתון, אגב).

זה לא אומר שהוא אדיוט (כי הוא לא), זה רק אומר שגם אם הפורד מהירה יותר או מתקשרת יותר - זה לא ממש מעניין אותו. הוא מחפש סולידיות בנהיגה, וגם לשדר סולידיות, בתוך חבילה שהיא מלאה ומהוקצעת מבחינתו, גם אם היא עולה קצת יותר. ואת זה בדיוק סיקרו שם - כנראה שהפאסאט נותנת בדיוק את אותה חבילה מלאה, עם הרגשת מכובדות סולידית. יש אנשים שלהם זה מספיק, ואלה הם רוב רובם של קוראי עיתוני הכספים.

שוב, אני כנראה הייתי בוחר ברכב אחר, אבל "אני זה אני ואני מיוחד". ;-) (למי שמכיר ספרי ילדים מהשנים האחרונות)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
אתה יכול כמובן להמשיך לזלזל וזו זכותך, אבל הפאסאט מספקת ב-250 אלף ש"ח את אותה רמת פאר ואיבזור ש-BMW דורשת עבורה כפול - 500 אלף ש"ח לגירסאות המפוארות של סידרה 5, וזו עובדה. (נקודה?)

כנ"ל גם לגבי אחותה התאומה, הסופרב.

 

?!

מה ההשוואה הבאה שלך ? אולי תגיד גם שסדרה 7 היא באותה רמת פאר ואבזור של רולס רויס פאנטום ?

 

אני מתחיל לחשוב שאתה הוא זה שכתב את הכתבה..

פורסם
כמו כל המבחנים של יואב קווה. 5 שורות שמסתיימות פחות או יותר ב"סמוך עליי, האוטו הזה יותר טוב".

לא מקיף, לא מנומק, לא רציני. נקודה. (הנה, גם אני יודע להתנסח ככה. אולי גם אני צריך לקבל טור בעיתון. :?)

 

מצד שני, מדובר סה"כ באיזה כתבונת קטנה בעיתון כלכלה, באותה מידה זה יכול היה להתפרסם במגזין הלייפסטייל

שמחלקים בטיסה. למה כבר אפשר לצפות מהפורמט הזה?

 

מסכים איתך כל כך

פורסם

רוני, המנוע והגיר היו הבעיות של ה C5 ה"ישנה" (מנוע RFJ 2L וגיר AL4), וקונים רבים נרתעו מהם (ובצדק).

 

המנוע החדש ויותר ממנו, הגיר החדש, סוף סוף הופכים את ה C5 לרכב שמממש את הפוטנציאל שלו.

 

אני מסכים איתך שלא תמיד צריך להתרגש מהחלפת מנוע וגיר בדגם מסוים, במקרה של ה C5 - זהו שינוי מג'ורי.

 

עריכה: מה שכן, לגבי הכתבה, כמו שכתבתי בטוקבק, העיתונאי יצא בסדר עם כל היחצ"נים...

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

מבחן זהה מבחינת הרכב המתחרות נערך גם ב"הגה", והתוצאה הייתה דומה.

 

סיטרואן C5 אכן קיבלה את מה שהייה חסר לה בהיבט של תיבת הילוכים ומנוע, אבל לאור מה שמציעות המתחרות היא עדיין ממוקדת מדי בפלח שוק המבקש בעיקר נוחות ומשהו מניחוח האוונגרד הייחודי של סיטרואן.

 

אופל היא המכונית הכי הכי "על הנייר" עם יחס הספק-מחיר-ממדים טוב, אבל כל זה לא מתחבר כמו שצריך בפועל, אם זו ההתנהגות, תא הנוסעים (שדווקא הרשים בנסיעת ההתרשמות בגרמניה, אז נהגתי באחת מאובזרת עד השיניים), תפקוד תיבת ההילוכים וצריכת הדלק.

 

מונדיאו שיהיה ברור היא הבחירה האישית שלי. זו פשוט מכונית נהדרת למי שנהיגה אצלו במקום הראשון, כל כך הרבה כוח ממנוע פשוט פנטסטי, הגה מעולה, שלדה הדוקה ומתלים מרסנים היטב. אז אפילו שתיבת ההילוכים לא מבריקה בשימוש עירוני, אפילו שתא הנוסעים לא יוקרתי דיו והנוחות לא מרשימה - זו פשוט מכונית שיכולה לשאת בגאון את התואר "תחליף GTI " למי שהאוריגינל צפוף לו מדי.

 

אז כן, פאסאט ניצחה, אך ניצחון דחוק. כי בניגוד למה שמעניין אותי כחובב נהיגה וגם את מרביתכם אם אתם נמצאים כאן, תוצאת מבחן דרכים השוואתי נגזרת ממכלול גורמים שאחד מהם (בעל המשקל הסגולי הגבוה יותר למעשה) הוא התאמת המכונית לקהל היעד. כאן, פאסאט מצליחה לעשות שני דברים: 1. להיות המכונית בה עובדים כל המכלולים בהרמוניה הנכונה ביותר, 2. לספק את מה שדורש האדם הסביר ממשפחתית גדולה לבצע באופן טוב ובצורה עקבית דרך כלל הסעיפים.

לגבי תג המחיר שלה, אמת, הוא גבוה, גבוה מדי וגם זה נכתב בפירוש. אבל בפועל צריך להבין שלמרות שהיא לא מצדיקה אותו היא עדיין מכונית טובה יותר מהאחרות בציון הכולל. זו הכרעה דחוקה, ואני לא מתבייש לומר שרעדו האצבעות על המקלדת כאשר כתבתי את זה, אבל הוא לא גבוה במידה שיהפוך אותה ללא כדאית בהשוואה זו.

 

אני באמת לא מתכוון להתנצח כאן עם כל אחד שינופף ברשימת האבזור של ההיא, בביצועים של הזו ובתג המחיר של השלישית. מבחן השוואתי של דפי נתונים הוא משהו שאני לא נוטה להחזיק ממנו.

אני יודע שרבים כאן לא יקבלו את מה שכתבתי, זאת מכיוון שהם, ממש כמותנו, נהגו בכל המכוניות הללו באותם תנאים באותו היום ממש, בדקו את הנוחות שלהן על אותו קטע כביש, בדקו אותן בתאוצות מעמידה, תאוצות ביניים, מבחני בלימה, הם מיששו את כל התאים בזה אחר זה, ישבו בכל המושבים האחוריים והטעינו אותו תיק לכל אחד מתאי המטען, ישבו וניהלו דיונים סוערים על כוסות קפה דלוח של תחנות דלק נידחות אודות טיב האחיזה של כל אחת מהן... ועדיין הגיעו למסקנות אחרות לגמרי (חוץ ממך רוני...:wink:).

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם
מבחן זהה מבחינת הרכב המתחרות נערך גם ב"הגה", והתוצאה הייתה דומה.

 

אתה מסתכן בהדחה ;-)

אגב, מעניין אם היעדר הסופרב הוא מכוון או שנכפה על ידי היבואן?

 

ולענייננו: מה עם המבחן על ה- GTI?

אחרי שנואשתי מלמצוא את החוברת שלכם קרוב למקום מגורי (כלומר במתחם הרחובות פנקס/יהודה המכבי/אבן גבירול/דרך נמיר), מתי נוכל למצוא אותו על הרשת?

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.


×
×
  • תוכן חדש...