Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דיון אחיזת כביש ZX VOLCANE VS 106 RALLYE


BLUE-R
שימו לב! השרשור הזה בן 7525 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אוף אוף עוד אחד מאלף השירשורים המעצבנים על וולקן וראלי..

 

מתי נתחיל לדבר על מכוניות אמיתיות לשם שינוי ??? :lol:

 

 

:twisted:

 

אתה מוזמן להתחיל... :p

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 65
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני עדיין בדעה שגודל הגומי גם יכול לעזור, אבל יש כאלה שיסתרו את זה...

 

רוני

 

רוחב הצמיגים לא קובע את רמת האחיזה שלו. מה שקובע את רמת האחיזה של הצמיג הוא החומר ממנו הוא עשוי, סוג המשטח עליו הוא נע והמשקל שמופעל עליו.

לראיה הנה ציטות מכתבת טכנולוגיה על צמיגים בגליון הגה מס' 34 שכתב מהנדס הרכב ונהג הראלי ניר בן ארי: "צמיגים רחבים אינם אוחזים יותר מצמיגים צרים. החיכוך בין הצמיג לכביש נקבע רק ע"פ התרכובות של החומרים ממנו הוא עשוי, סוג המשטח עליו הרכב נע והמשקל (הלחץ על הגלגל). נשמע מוזר, אבל לא, לא שחכתי את שטח המגע בין הצמיג לכביש. למרות שמקובל לחשוב ששטח המגע משפיע על כוחות החיכוך - הוא לא!

הפיזיקה לא משקרת, ועד שיוכח אחרת הנוסחה אומרת שכוח החיכוך הוא מכפלת המשקל במקדם החיכוך. מקדם החיכוך נקבע אך ורק ע"פ שני המשטחים המתחככים."

second is the first looser

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין בדעה שגודל הגומי גם יכול לעזור, אבל יש כאלה שיסתרו את זה...

 

רוני

 

רוחב הצמיגים לא קובע את רמת האחיזה שלו. מה שקובע את רמת האחיזה של הצמיג הוא החומר ממנו הוא עשוי, סוג המשטח עליו הוא נע והמשקל שמופעל עליו.

לראיה הנה ציטות מכתבת טכנולוגיה על צמיגים בגליון הגה מס' 34 שכתב מהנדס הרכב ונהג הראלי ניר בן ארי: "צמיגים רחבים אינם אוחזים יותר מצמיגים צרים. החיכוך בין הצמיג לכביש נקבע רק ע"פ התרכובות של החומרים ממנו הוא עשוי, סוג המשטח עליו הרכב נע והמשקל (הלחץ על הגלגל). נשמע מוזר, אבל לא, לא שחכתי את שטח המגע בין הצמיג לכביש. למרות שמקובל לחשוב ששטח המגע משפיע על כוחות החיכוך - הוא לא!

הפיזיקה לא משקרת, ועד שיוכח אחרת הנוסחה אומרת שכוח החיכוך הוא מכפלת המשקל במקדם החיכוך. מקדם החיכוך נקבע אך ורק ע"פ שני המשטחים המתחככים."

 

צמיג רחב יותר אוחז יותר. אך לא בגלל שטח המגע המוגדל (כפי שנאמר כאן הדבר לא קשור בכלל), אלא בגלל שככל שהצמיג רחב, כך הוא מתעוות פחות תחת לחץ, דבר שעוזר לו לשמור על אחיזה.

החולמים הגדולים אינם מגשימים את חלומותיהם, הם מתעלים עליהם - אלפרד לורד וייטהד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין בדעה שגודל הגומי גם יכול לעזור, אבל יש כאלה שיסתרו את זה...

 

רוני

 

רוחב הצמיגים לא קובע את רמת האחיזה שלו. מה שקובע את רמת האחיזה של הצמיג הוא החומר ממנו הוא עשוי, סוג המשטח עליו הוא נע והמשקל שמופעל עליו.

לראיה הנה ציטות מכתבת טכנולוגיה על צמיגים בגליון הגה מס' 34 שכתב מהנדס הרכב ונהג הראלי ניר בן ארי: "צמיגים רחבים אינם אוחזים יותר מצמיגים צרים. החיכוך בין הצמיג לכביש נקבע רק ע"פ התרכובות של החומרים ממנו הוא עשוי, סוג המשטח עליו הרכב נע והמשקל (הלחץ על הגלגל). נשמע מוזר, אבל לא, לא שחכתי את שטח המגע בין הצמיג לכביש. למרות שמקובל לחשוב ששטח המגע משפיע על כוחות החיכוך - הוא לא!

הפיזיקה לא משקרת, ועד שיוכח אחרת הנוסחה אומרת שכוח החיכוך הוא מכפלת המשקל במקדם החיכוך. מקדם החיכוך נקבע אך ורק ע"פ שני המשטחים המתחככים."

 

צמיג רחב יותר אוחז יותר. אך לא בגלל שטח המגע המוגדל (כפי שנאמר כאן הדבר לא קשור בכלל), אלא בגלל שככל שהצמיג רחב, כך הוא מתעוות פחות תחת לחץ, דבר שעוזר לו לשמור על אחיזה.

 

התעותות צמיג לא קשורה לרוחב הצמיג אלה לחתח. צמיג בעל חתח נמוך יעלה את רף האחיזה בכך שתהיה פחות מריחה של דפנות הצמיג בפניה, אך אין זה קשור לרוחב הצמיג.

כך לדוגמה רכבי שטח להם צמיגים רחבים אך החתח הוא גבוהה ולכן עדיין קיימת התעוותות של הצמיגים בפניה.

second is the first looser

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין בדעה שגודל הגומי גם יכול לעזור, אבל יש כאלה שיסתרו את זה...

 

רוני

 

רוחב הצמיגים לא קובע את רמת האחיזה שלו. מה שקובע את רמת האחיזה של הצמיג הוא החומר ממנו הוא עשוי, סוג המשטח עליו הוא נע והמשקל שמופעל עליו.

לראיה הנה ציטות מכתבת טכנולוגיה על צמיגים בגליון הגה מס' 34 שכתב מהנדס הרכב ונהג הראלי ניר בן ארי: "צמיגים רחבים אינם אוחזים יותר מצמיגים צרים. החיכוך בין הצמיג לכביש נקבע רק ע"פ התרכובות של החומרים ממנו הוא עשוי, סוג המשטח עליו הרכב נע והמשקל (הלחץ על הגלגל). נשמע מוזר, אבל לא, לא שחכתי את שטח המגע בין הצמיג לכביש. למרות שמקובל לחשוב ששטח המגע משפיע על כוחות החיכוך - הוא לא!

הפיזיקה לא משקרת, ועד שיוכח אחרת הנוסחה אומרת שכוח החיכוך הוא מכפלת המשקל במקדם החיכוך. מקדם החיכוך נקבע אך ורק ע"פ שני המשטחים המתחככים."

 

צמיג רחב יותר אוחז יותר. אך לא בגלל שטח המגע המוגדל (כפי שנאמר כאן הדבר לא קשור בכלל), אלא בגלל שככל שהצמיג רחב, כך הוא מתעוות פחות תחת לחץ, דבר שעוזר לו לשמור על אחיזה.

 

התעותות צמיג לא קשורה לרוחב הצמיג אלה לחתח. צמיג בעל חתח נמוך יעלה את רף האחיזה בכך שתהיה פחות מריחה של דפנות הצמיג בפניה, אך אין זה קשור לרוחב הצמיג.

כך לדוגמה רכבי שטח להם צמיגים רחבים אך החתח הוא גבוהה ולכן עדיין קיימת התעוותות של הצמיגים בפניה.

 

מידת התעוותות הצמיג נובעת משילוב בין חתך הצמיג לרוחב הצמיג. החתך הוא מספר הנתון האחוזים מתוך הרוחב.

החולמים הגדולים אינם מגשימים את חלומותיהם, הם מתעלים עליהם - אלפרד לורד וייטהד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז מי בכלל נראה לכם מנצחת או עדיפה הראלי או הוולקן :?:

אני חושב ששני המכוניות יש להם יתרון ויחסרון בשניהם מבחינת התנהגות.

הראלי נוטה יותר להתנהגות שובבה "סטייל קארטינג"

לעומת הוולקן שנוטה לסגנון ה306 יותר אחיזת כביש במהירות גבוה ופחות העברות משקל זריזות כמו בראלי. בקיצור סגנון נהיגה שונה בשניהם.

 

כל אחד מנצחת פה בתכנון שהיא מיועדת לו. ובגלל זה לא ניתן להשוות בינהם ראש בראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאחר ולא ניתן להעמיד וולקן חדשה לגמרי מול 106 חדשה לגמרי,

כל השוואה תהיה שגויה.

 

ההיגוי האחורי הפסיבי, מפנה את הגלגלים האחוריים בזווית מזערית לתוך הפניה תחת לחץ הנובע מכוח הפניה החזק המופעל על מוטות המתלה האחורי. התוצאה היא, שבמקום שבו כל רכב אחר היה מתחיל להחליק, החלקת הזנב של ה-ZX מתקזזת עד גבול מסויים עם יכולת הזנב לפנות לתוך הסיבוב (הרי יש לה היגוי אחורי... פסיבי), ולכן הזנב יחל באמת לפסוע החוצה רק לאחר שההיגוי האחורי לא יוכל לספק עוד כוח פניה נוסף.

 

במילים פשוטות,

כשנזב ה-ZX מתחיל להחליק, ההיגוי האחורי מקזז את זה. כשההחלקה הופכת להיות משמעותית יותר, מתחיל להיות שמח .. :lol:

 

אכן כח החיכוך הוא זה שקובע את כמות האחיזה של הצמיג, אבל יש לזכור כי ככל שהצמיג רחב יותר, כך יש יותר גומי שמתחכך באספלט בהתאם לנוסחאות הפיזיקליות.

שאם לא כן, היינו רואים פרארי עם צמיגים ברוחב 135 העשויים מתרכובת גומי יקרה ואוחזת במיוחד.

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין בדעה שגודל הגומי גם יכול לעזור, אבל יש כאלה שיסתרו את זה...

 

רוני

 

רוחב הצמיגים לא קובע את רמת האחיזה שלו. מה שקובע את רמת האחיזה של הצמיג הוא החומר ממנו הוא עשוי, סוג המשטח עליו הוא נע והמשקל שמופעל עליו.

לראיה הנה ציטות מכתבת טכנולוגיה על צמיגים בגליון הגה מס' 34 שכתב מהנדס הרכב ונהג הראלי ניר בן ארי: "צמיגים רחבים אינם אוחזים יותר מצמיגים צרים. החיכוך בין הצמיג לכביש נקבע רק ע"פ התרכובות של החומרים ממנו הוא עשוי, סוג המשטח עליו הרכב נע והמשקל (הלחץ על הגלגל). נשמע מוזר, אבל לא, לא שחכתי את שטח המגע בין הצמיג לכביש. למרות שמקובל לחשוב ששטח המגע משפיע על כוחות החיכוך - הוא לא!

הפיזיקה לא משקרת, ועד שיוכח אחרת הנוסחה אומרת שכוח החיכוך הוא מכפלת המשקל במקדם החיכוך. מקדם החיכוך נקבע אך ורק ע"פ שני המשטחים המתחככים."

 

צמיג רחב יותר אוחז יותר. אך לא בגלל שטח המגע המוגדל (כפי שנאמר כאן הדבר לא קשור בכלל), אלא בגלל שככל שהצמיג רחב, כך הוא מתעוות פחות תחת לחץ, דבר שעוזר לו לשמור על אחיזה.

 

התעותות צמיג לא קשורה לרוחב הצמיג אלה לחתח. צמיג בעל חתח נמוך יעלה את רף האחיזה בכך שתהיה פחות מריחה של דפנות הצמיג בפניה, אך אין זה קשור לרוחב הצמיג.

כך לדוגמה רכבי שטח להם צמיגים רחבים אך החתח הוא גבוהה ולכן עדיין קיימת התעוותות של הצמיגים בפניה.

 

 

אני מכיר את הכתבה של ניר בן ארי, אבל הוא בוחר להתעלם שם מעוד מאפיינים של הצמיג. חיים K הסביר את זה בצורה מאוד קלה להבנה במאמר שלו כאן:

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles.asp?id=207&art_id=31

 

ובכל מקרה - אם נקח שני צמיגים עם חתך זהה בסנטימטרים (כלומר - לא באחוזים), האחד 205 והשני נניח 175, נקבל ברחב צמיג רגיש פחות להתעוותויות (כלומר- בעל קשיחות פניה עדיפה) ולכן הוא גם יאחוז יותר. כמובן שעל זה יש להוסיף את עניין פיזור החום העדיף בצמיג רחב יותר וכן השפעות חיצוניות כמו סוג הכביש ומצבו.

 

מן הסתם אם תקח צמיג רחב יותר שהחתך שלו באחוזים זהה, אז השיפור באחיזה יהיה קטן יותר (אם בכלל) אבל בדיוק בגלל זה כשמגדילים מידת צמיגים דואגים לשמור על יחס כמה שיותר זהה. התוצאה היא שאם מגדילים נניח מ-185/55R14 ל- 195/45R15, האחיזה גדלה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז מי בכלל נראה לכם מנצחת או עדיפה הראלי או הוולקן :?:

אני חושב ששני המכוניות יש להם יתרון ויחסרון בשניהם מבחינת התנהגות.

הראלי נוטה יותר להתנהגות שובבה "סטייל קארטינג"

לעומת הוולקן שנוטה לסגנון ה306 יותר אחיזת כביש במהירות גבוה ופחות העברות משקל זריזות כמו בראלי. בקיצור סגנון נהיגה שונה בשניהם.

 

כל אחד מנצחת פה בתכנון שהיא מיועדת לו. ובגלל זה לא ניתן להשוות בינהם ראש בראש.

 

אני מסכים עם עופר

הוולקן מהנה מאוד לנסיעה מהירה בסיבובים והיא יחסית נשלטת בקלות

הראלי עדיפה בסיבובים יותר צרים אבל הרבה יותר נושכת מהוולקן .

 

אגב מישהו רשם פה משהו על המנוע של הראלי מול המנוע של הוולקן

אז לידיעה אם המנועים סטנדרטים ותקינים ההפרש זניח לטובת הראלי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב מישהו רשם פה משהו על המנוע של הראלי מול המנוע של הוולקן

אז לידיעה אם המנועים סטנדרטים ותקינים ההפרש זניח לטובת הראלי .

 

לדעתי במקרה של ה-1.9 ההפרש זניח לטובת הוולקן, אבל זו רק השערה גסה.

במקרה של ה-2 ליטר אופי המנוע שונה לגמרי - אפשר לומר שהמנוע די מסורס, המומנט גדול אבל המנוע לא כל-כך חפץ לטפס בסל"ד הגבוה.

יובל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם לומדים לעבוד נכון עם המנוע 2.0 מקבלים תוצאה לא רעה בכלל .

אני יכול להגיד לך שבכביש ערד סדום יש ל 2.0 ל יתרון גדול על פני רכבים אחרים שנסעתי איתם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוף אוף עוד אחד מאלף השירשורים המעצבנים על וולקן וראלי..

 

מתי נתחיל לדבר על מכוניות אמיתיות לשם שינוי ??? :lol:

 

 

:twisted:

למה אתה קורא אוטו אמיתי

לאלפא???????????????????????

erezzx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם עופר

הוולקן מהנה מאוד לנסיעה מהירה בסיבובים והיא יחסית נשלטת בקלות

הראלי עדיפה בסיבובים יותר צרים אבל הרבה יותר נושכת מהוולקן .

 

.

 

יש לך וולקן?

 

אם כך משפט כמו: "...הרבה יותר נושכת מהוולקן" מלמד אולי שטרם הגעת למגבלות של הוולקן?

אני מציע לך, כבעלים לשעבר, להזהר. כשההיגוי האחורי מפסיק לתפקד, כתוצאה מהעברת משקל חריפה לפנים, הוולקן מוציאה זנב יותר מהר ופתאומי מכל מכונית שלי יצא לנהוג.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין בדעה שגודל הגומי גם יכול לעזור, אבל יש כאלה שיסתרו את זה...

 

רוני

 

רוחב הצמיגים לא קובע את רמת האחיזה שלו. מה שקובע את רמת האחיזה של הצמיג הוא החומר ממנו הוא עשוי, סוג המשטח עליו הוא נע והמשקל שמופעל עליו.

לראיה הנה ציטות מכתבת טכנולוגיה על צמיגים בגליון הגה מס' 34 שכתב מהנדס הרכב ונהג הראלי ניר בן ארי: "צמיגים רחבים אינם אוחזים יותר מצמיגים צרים. החיכוך בין הצמיג לכביש נקבע רק ע"פ התרכובות של החומרים ממנו הוא עשוי, סוג המשטח עליו הרכב נע והמשקל (הלחץ על הגלגל). נשמע מוזר, אבל לא, לא שחכתי את שטח המגע בין הצמיג לכביש. למרות שמקובל לחשוב ששטח המגע משפיע על כוחות החיכוך - הוא לא!

הפיזיקה לא משקרת, ועד שיוכח אחרת הנוסחה אומרת שכוח החיכוך הוא מכפלת המשקל במקדם החיכוך. מקדם החיכוך נקבע אך ורק ע"פ שני המשטחים המתחככים."

 

צמיג רחב יותר אוחז יותר. אך לא בגלל שטח המגע המוגדל (כפי שנאמר כאן הדבר לא קשור בכלל), אלא בגלל שככל שהצמיג רחב, כך הוא מתעוות פחות תחת לחץ, דבר שעוזר לו לשמור על אחיזה.

 

התעותות צמיג לא קשורה לרוחב הצמיג אלה לחתח. צמיג בעל חתח נמוך יעלה את רף האחיזה בכך שתהיה פחות מריחה של דפנות הצמיג בפניה, אך אין זה קשור לרוחב הצמיג.

כך לדוגמה רכבי שטח להם צמיגים רחבים אך החתח הוא גבוהה ולכן עדיין קיימת התעוותות של הצמיגים בפניה.

 

 

אני מכיר את הכתבה של ניר בן ארי, אבל הוא בוחר להתעלם שם מעוד מאפיינים של הצמיג. חיים K הסביר את זה בצורה מאוד קלה להבנה במאמר שלו כאן:

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles.asp?id=207&art_id=31

 

ובכל מקרה - אם נקח שני צמיגים עם חתך זהה בסנטימטרים (כלומר - לא באחוזים), האחד 205 והשני נניח 175, נקבל ברחב צמיג רגיש פחות להתעוותויות (כלומר- בעל קשיחות פניה עדיפה) ולכן הוא גם יאחוז יותר. כמובן שעל זה יש להוסיף את עניין פיזור החום העדיף בצמיג רחב יותר וכן השפעות חיצוניות כמו סוג הכביש ומצבו.

 

מן הסתם אם תקח צמיג רחב יותר שהחתך שלו באחוזים זהה, אז השיפור באחיזה יהיה קטן יותר (אם בכלל) אבל בדיוק בגלל זה כשמגדילים מידת צמיגים דואגים לשמור על יחס כמה שיותר זהה. התוצאה היא שאם מגדילים נניח מ-185/55R14 ל- 195/45R15, האחיזה גדלה.

 

רוני

 

למה אתה מתכוון פיזור חום עדיף בצמיגים רחבים יותר? עד כמה שאני יודע כשהצמיגים חמים יותר כך הם דביקים ואוחזים יותר. מה גם שבנסיעה במים צמיגים רחבים אוחזים פחות טוב מצמיגים צרים יותר.

בכתבה של ניר הוא מציין שבמכוניות ספורט מותקנים צמיגים רחבים כדי למנוע את שחיקתם המהירה, שכן ככל ששטח המגע גדול יותר הכוח שפועל על כל יחידת שטח בצמיג קטן יותר ושחיקתו של הצמיג קטנה. בנוסף ידוע שמכוניות ספורט מצויידות בצמיגים בעלי תרכובות רכות האוחזים טוב יותר מצמיגים רגילים אך השחיקה שלהם גם גדולה יותר ולכן מכוניות ספורט מצויידות בצמיגים רחבים.

second is the first looser

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7525 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...