Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Retorque לברגים של ראש מנוע - זליגת גז למיכל מים.


אלמוג א.

פוסטים מומלצים

מדובר באופל אסטרה מנוע 1600 אוטומט עם בועות במיכל עיבויי מבדיקת גזים בנוזל הקירור יש זליגה קלה של גז פליטה לכיוון המים.

נוצר קצף קל במיכל עיבויי לא משהו משמעותי - אין ירידה משמעותית אם בכלל בסחיבה של הרכב.

ממה שקראתי ניתן לפרק ברגים של ראש המנוע אחד אחד ולעשות להם Retorque  למומנט הנדרש לפי ספר התיקון של הרכב.

ממה שקראתי יש סיכויי שהסגירה של הברגים מחדש תעזור ותאטום את הבריחה של הגזים במיקרה כזה של זליגה קלה.

השאלה האם כדאי לבצע הליך כזה?

האם יש סיכון בשבירת בורג ראש?

או שעדיף לעזוב את הרכב כמו שהוא בכל מקרה אני לא מאבל אוליי רק 2-3 כוח סוס מהבעיה אם בכלל.

מתכנן לקנות ראצ'ט מומנט חצי ולבצע לבד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מציע לך לבצע זאת בגלל שקיים סיכוי גדול לגזירת הבורג או הברגים בזמן הידוק מחדש.

בדרך כלל סגירה סופית מתבצעת בעזרת טורק ייעודי לסגירת הברגים על-ידי סיבוב שלהם בזווית מסויימת.

 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חדירת מים לצילינדר יותר מסוכנת מאיבוד כמה סוסים.

 

יותר סביר שהאטם נשרף / נפרץ מאשר שחיזוק יעזור.

 

 

אפשר לבצע אבל מיותר זה לא יפתור כלום.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע באיזה מנוע מדבור אבל יש מנועים שמשתמשים בברגים מיוחדים בראש מנוע, יש ברגים שנמתחים ומתעוותים תחת כוח והם נועדו לשימוש חד פעמי ויש להחליפם אחרי פירוק

משהו שכדאי לקחת בחשבון בביצוע תהליך שכזה.
אם בורחים גזים למערכת הקירור זה כנראה נובע מאטם פרוץ או שיש עיוות בראש מנוע
הסיכוי שלעשות שוב סגירה מחדש יעזור לדעתי לא גבוהה.
אולי אם כבר לנסות לסגור עם יותר מומנט אבל זה עניין של ניחושים והרבה סיכונים
הייתי כבר מנסה להוסיף תוסף שסותם פרצות באטם, גם זה לא בטוח ויכול לגרום ליותר בעיות
אבל באינטרנט יש הרבה ביקורת חיובית כי זה לפעמים עוזר, אך גם זה פתרון זמני בלבד 

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לקודמיי.

מעולם לא שמעתי על תהליך כזה במנוע שהגיע סגור מהיצרן. 

אם מדובר במנוע לאחר שיפוץ שלא נסגר כהלכה אז ניחא, אפרש זאת כנסיון שני לתהליך סגירה שגוי. 

גם אני בדעה שראש המנוע לא ישר בצורה מושלמת וזה לא יעזור. 

אם החלטת בכל זאת לקחת את הצ'אנס ולחזק, הייתי מוסיף רבע סיבוב לכל בורג, לא יותר. 

(ברוב המנועים ישנה תוספת סגירת הבורג בחצי סיבוב נוסף לאחר סגירה לפי המומנט). 

 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח בחשבון גם שקיים סיכוי שהצורה של האטם כבר השתנתה בגלל ההידוק הקיים, אם תפתח את הברגים כנראה שתצטרך להחליף את האטם גם כי אחרי סגירה מחדש הוא לא יאטום כמו שצריך.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום נראה לי שהראש נפרץ סופית. נסעתי השבוע אוליי קצת הגזמתי באיזו עלייה שמעתי רעש מוזר.

לא נגעתי בברגים ולא נגעתי בכלום הרכב עכשיו פשוט מתחמם ומגיע ל -114 מעלות ומתחיל להשפריץ מים ממיכל המים.

חשבתי הטרמוסטט תקוע. החלפתי טרמוסטט לא עבד. ניסיתי  לבדוק אם הרדיאטור סתום ולא נראה שהוא סתום (מילאתי מים במיכל העיבויי ופתחתי את הצינור התחתון ויצאו מים).

אם למישהו יש כיוון - לי נראה שהראש נפרץ סופית.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולם לא שמעתי על פרוצדורה שבה חיזוק ברגי הראש מנוע יסתמו פריצה של האטם, ככול הנראה תצטרך לעשות ראש מנוע ולהחליף אטם ובשאיפה שאין דיפורמציה של הראש.

בכל מקרה תזדרז כיוון שפריצה מלאה של אטם הראש הוא רק ענין של זמן וזה יקרה ברגע שהכי לא תצפה לו ובזמן הכי לא נוח...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דבריך, נראה שעשית בדיקה לזליגת גזים למערכת הקירור, אם זה המצב אין הרבה מה לעשות אלא לשפץ או להחליף מנוע תלוי בעלויות
אם המצב החמיר כנראה שיש זליגה חזקה יותר מה שגורם לאוויר להיכלא במערכת הקירור ולפגוע ביכולת הקירור

אפשר לשאול איזו בדיקה נעשתה להבחנה של בריחת גזים למערכת הקירור, האם הבדיקה היא סימן וודאי ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כמה ימים נסעתי בעליה ושמעתי רעש מוזר מהמנוע מאז הרכב מתחמם מגיע לטמפרטורה של מעל 114 מעלות והנוזל קירור משפריץ מחוץ למיכל מים מרתיחה.

החימום ברכב לא עובד.

עריכה אחרונה על ידי אלמוג א.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...