Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

רועי מותר גם שלאנשים תהיה דעה ושלא יתחברו לעיצוב של הדאשבורד שהוא בהחלט לא קונבנציונלי במיוחד. זה חלק מהקטע של הפורום

 

מבחינת תמורה אובייקטיבית על הנייר (כמו בביקורת רכב מבלי לשקלל אמינות/שמירת ערך וכו אלא נטו מה אתה מקבל על מה שמשלם) - לא חושב שמישהו יכול להתווכח שבשוק של היום העסקה הזאת נחשבת לבעלת תמורה גבוהה לכסף אפילו מול הסינים, בקטע הזה היבואן הביא שיחוק רציני.

 

כאילו זה רכב שעולה מינוס פלוס כמו פיקנטו בגרסת האוטומט וכמה אלפי שקלים טובים מתחת לפיקנטו בידנית בחייאת, על זה אף אחד לא מתווכח שהתמורה גבוהה אבל מה לעשות שאנחנו לא כתבי רכב שרק מתרשמים מהנייר אלא אלה שבסוף צריכים לשפוך פה בין 100 ל 115 אלף ולכן נכנסים פקטורים נוספים שיכולים להרוס את כל האטרקטיביות של העסקה?

 

לפני 41 דקות, רועי5 כתב:

ושוב, איך לא, חוזרת הקטילה. עברנו מסיפור האמינות המחורבנת ושוק יד שניה הדפוק בנובע, לעיצוב הפנים ה"מזעזע" או משהו בסגנון. אני הייתי אתמול בסוכנות בבית צרפת ומסקנתי אחרת, בכפוף כמובן לנסיעה שלא ערכתי ולשאלה איך יחזיק האוטו הזה לאורך זמן, אתם כמובן יודעים, אני לא. ובכן למחיר שלו, פשוט אין לו מתחרים, המושבים מאוד נוחים, הן מקדימה הן מאחור, מרחב הפנים מצוין פלוס, פלסטיקה בחלקה קשיחה אבל נראה שהגימור מוקפד והעיצוב בהחלט מוצלח. הדגם שראיתי היה האוטומט, הידני עדיין לא פה, אבל כשלוקחים בחשבון את האלטרנטיבות, אף לא אחת מציעה את מה שהאוטו הזה מציע במחיר שלו. 

 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
  • תגובות 342
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לפני 3 שעות, רועי5 כתב:

אף לא אחת מציעה את מה שהאוטו הזה מציע במחיר שלו. 

מסכים, יחד עם זאת היצרן הזה הרוויח את הפגיעה הקטלנית במוניטין בצדק (ישראל לא ייחודית שלא במקרה). לי היו מכוניות של היצרן בעבר (האחרונה הייתה ה-208  GTi, שנרכשה בשנת הייצור האחרונה, אחרי מחקר מעמיק שמצא שהיא דגם מוצלח), אבל בכל הקשור לצד ההנדסי של יחידות ההנעה, היצרן הזה צריך להוכיח שהפעם הוא עשה עבודה כמו שצריך, לפני שאמליץ למישהו לרכוש מכונית שלו. 

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

לא יודע למה, אבל נדמה לי שברור שהבעתי את דעתי הפרטית, לא מתיימר לקבוע מסמרות, בהחלט מותרת דעה אחרת ושונה משלי, בעובדה מרבית הדעות כאן הן כאלו. הטענה שלי אחרת ונוגעת, כפי שכבר כתבתי קודם לכך שאנשים ניגשים מראש, מבלי להכיר עם דעה קדומה ושוללת. זה אולי מובן, אולי בלתי נמנע, הכל נכון ועדיין דעתי שלי היא שגישה נכונה יותר היא להגיע עם ראש פתוח לבחינת מוצרים כאלו. העובדה שהיו כשלים בעבר וודאי היו, לא רק שאינה מחייבת שאלו ממשיכים, סוג של גזירת גורל, קיימת האפשרות שהיצרן בהיותו מודע להם יקפיד הקפדה יתרה לנסות ולהימנע מחזרה עליהם. 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני שעתיים, Doron_Z כתב:

רועי מותר גם שלאנשים תהיה דעה ושלא יתחברו לעיצוב של הדאשבורד שהוא בהחלט לא קונבנציונלי במיוחד. זה חלק מהקטע של הפורום

 

מבחינת תמורה אובייקטיבית על הנייר (כמו בביקורת רכב מבלי לשקלל אמינות/שמירת ערך וכו אלא נטו מה אתה מקבל על מה שמשלם) - לא חושב שמישהו יכול להתווכח שבשוק של היום העסקה הזאת נחשבת לבעלת תמורה גבוהה לכסף אפילו מול הסינים, בקטע הזה היבואן הביא שיחוק רציני.

 

כאילו זה רכב שעולה מינוס פלוס כמו פיקנטו בגרסת האוטומט וכמה אלפי שקלים טובים מתחת לפיקנטו בידנית בחייאת, על זה אף אחד לא מתווכח שהתמורה גבוהה אבל מה לעשות שאנחנו לא כתבי רכב שרק מתרשמים מהנייר אלא אלה שבסוף צריכים לשפוך פה בין 100 ל 115 אלף ולכן נכנסים פקטורים נוספים שיכולים להרוס את כל האטרקטיביות של העסקה?

 

 

 

אנקדוטה לגבי ההשוואה מול הפיקנטו -

בשנת 2016 התלבטתי בין פיקנטו "ספורט" 1.2 ידנית לפיג'ו 108 1.2 ידנית. הפער במחיר היה בערך 10,000₪, תלוי כמובן במבצע התורן.

 

לפני כמה חודשים מכרתי את הפיג'ו בערך ב1/3 מחיר ממה שהפיקנטו הייתה נמכרת (לפחות לפי יד2). הפער בפועל היה בערך 20,000₪.

 

החסכון ברכישה למול הפער בשמירת הערך (לפחות ההיסטורית) עשיה להפוך את החסכון ללא כלכלי.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

אבל האם היית נהנה מהפיקנטו כמו בפיגו?

רכב זה לא רק ירידת ערך או אמינות, יש גם מעבר.

יש נהגים שאוטו בשבילם זה כולה ברזל, הם רוצים נטו אמינות.

יש חובבי רכב שרוצים רכב מהנה אבל חוששים מהוצאות ובעיות, הם יקנו רכב אמין אבל תמיד יפזלו למשהו אחר.

ויש חובבי רכב שאומרים Fuck it, אני קונה בשביל להנות ולחייך.

כול האופציות טובות, השאלה מי אתה.

 

  • אהבתי 2

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 4 שעות, ay115 כתב:

 

אנקדוטה לגבי ההשוואה מול הפיקנטו -

בשנת 2016 התלבטתי בין פיקנטו "ספורט" 1.2 ידנית לפיג'ו 108 1.2 ידנית. הפער במחיר היה בערך 10,000₪, תלוי כמובן במבצע התורן.

 

לפני כמה חודשים מכרתי את הפיג'ו בערך ב1/3 מחיר ממה שהפיקנטו הייתה נמכרת (לפחות לפי יד2). הפער בפועל היה בערך 20,000₪.

 

החסכון ברכישה למול הפער בשמירת הערך (לפחות ההיסטורית) עשיה להפוך את החסכון ללא כלכלי.

כלומר אם אני מבין נכון

לאורך 9 שנים, הפער היה 10000 שקל מקצה לקצה? (רק בחישוב עלות הרכב עצמו)

כלומר, פער של 1100 שקלים בשנה, 90 שקלים בחודש?

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 4 שעות, ay115 כתב:

 

אנקדוטה לגבי ההשוואה מול הפיקנטו -

בשנת 2016 התלבטתי בין פיקנטו "ספורט" 1.2 ידנית לפיג'ו 108 1.2 ידנית. הפער במחיר היה בערך 10,000₪, תלוי כמובן במבצע התורן.

 

לפני כמה חודשים מכרתי את הפיג'ו בערך ב1/3 מחיר ממה שהפיקנטו הייתה נמכרת (לפחות לפי יד2). הפער בפועל היה בערך 20,000₪.

 

החסכון ברכישה למול הפער בשמירת הערך (לפחות ההיסטורית) עשיה להפוך את החסכון ללא כלכלי.

אבל יש מרכיב של נוחות, נוחות המושב והנהיגה הכללית בפיג'ו שלהבנתי הרבה יותר נוחה מהפיקנטו

פורסם

הרכב באופן כללי בקטגוריה מעל הפיקנטו.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

הבלבלת בין 108 ל208. 108 באותה קטגוריה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, yulianx כתב:

אבל האם היית נהנה מהפיקנטו כמו בפיגו?

 

מה מהנה ב-108 ? 

הקצת עדיפות במומנט לא הופכת את המנוע הזה לטוב או נמרץ. בטח כשמדובר בסופו של דבר על רכבי מיני רגילים עם 80 ומשהו כ"ס. אם כבר הייתי יותר נהנה כשאני נכנס לרכב ומרגיש שהוא רכב ולא מכונית קארטינג, ובזה הפינקטו מביאה נוקאאוט ל-108. 

 

לפני שעתיים, EliC25 כתב:

כלומר אם אני מבין נכון

לאורך 9 שנים, הפער היה 10000 שקל מקצה לקצה? (רק בחישוב עלות הרכב עצמו)

כלומר, פער של 1100 שקלים בשנה, 90 שקלים בחודש?

 

אני חושב שהכוונה הייתה שלא תמיד מה שיקר בקניה יהיה יקר יותר כשמוכרים את הרכב. 

כבר היה לי את זה בזמנו כשקניתי יאריס T ב- 70% יקר יותר מ-206 1.6, אבל כשמכרתי אותה בספק שהירידת ערך הייתה גבוהה יותר מאשר אם הייתי קונה את הפיז'ו, לכן המחיר שלהם ריאלית היה זהה. 

עריכה אחרונה על ידי davemustaine87
פורסם
לפני 8 שעות, רועי5 כתב:

דעתי שלי היא שגישה נכונה יותר היא להגיע עם ראש פתוח לבחינת מוצרים כאלו. העובדה שהיו כשלים בעבר וודאי היו, לא רק שאינה מחייבת שאלו ממשיכים, סוג של גזירת גורל, קיימת האפשרות שהיצרן בהיותו מודע להם יקפיד הקפדה יתרה לנסות ולהימנע מחזרה עליהם. 

נגיד אתה מראיין עובד לקבלה לעבודה בחברה בבעלותך. העובד נראה אחלה, מבין עניין, בעל השכלה וניסיון רלוונטיים.

 

ביקשת המלצות, הוא הביא לך 3 טלפונים של מעסיקים קודמים.

 

התקשרת אליהם וכולם אמרו את אותם הדברים בערך: בחור מעולה אין ספק, כשהוא עובד הוא עובד יופי, יחסי אנוש טובים, בעל מקצוע טוב אבל לפעמים לא מגיע לעבודה, מחסיר, לא עומד בזמנים, אי אפשר לסמוך עליו שיסיים את המשימות בזמן.

 

 

שאלת את המועמד לפשר העניין והוא אומר לך:

"תשמע, מה שהיה - היה, פתחתי דף חדש, מבטיח לתת דגש עם הדברים האלו ואשתדל שלא יקרו יותר.

 

אז שמעת אותו, ראיינת גם מועמדים אחרים.

האם בהחלטה מי יתקבל לתפקיד, אתה תתעלם לחלוטין ממה שאמרו הממליצים ותלך עם ההבטחות של העובד או שכן תתן למוניטין שרכש במקומות עבודה קודמים משקל מסויים בהחלטה שלך?

  • אהבתי 5
  • מעניין 1

 

 

פורסם
לפני 10 דקות, davemustaine87 כתב:

 

מה מהנה ב-108 ? 

הקצת עדיפות במומנט לא הופכת את המנוע הזה לטוב או נמרץ. בטח כשמדובר בסופו של דבר על רכבי מיני רגילים עם 80 ומשהו כ"ס. אם כבר הייתי יותר נהנה כשאני נכנס לרכב ומרגיש שהוא רכב ולא מכונית קארטינג, ובזה הפינקטו מביאה נוקאאוט ל-108. 

 

 

אני חושב שהכוונה הייתה שלא תמיד מה שיקר בקניה יהיה יקר יותר כשמוכרים את הרכב. 

כבר היה לי את זה בזמנו כשקניתי יאריס T ב- 70% יקר יותר מ-206 1.6, אבל כשמכרתי אותה בספק שהירידת ערך הייתה גבוהה יותר מאשר אם הייתי קונה את הפיז'ו, לכן המחיר שלהם ריאלית היה זהה. 

מהנה זה שילוב , אולי מושבים נוחים יותר, נוחות, עיצוב סלון, התנהגות כביש.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 19 דקות, Buki כתב:

נגיד אתה מראיין עובד לקבלה לעבודה בחברה בבעלותך. העובד נראה אחלה, מבין עניין, בעל השכלה וניסיון רלוונטיים.

 

ביקשת המלצות, הוא הביא לך 3 טלפונים של מעסיקים קודמים.

 

התקשרת אליהם וכולם אמרו את אותם הדברים בערך: בחור מעולה אין ספק, כשהוא עובד הוא עובד יופי, יחסי אנוש טובים, בעל מקצוע טוב אבל לפעמים לא מגיע לעבודה, מחסיר, לא עומד בזמנים, אין אפשר לסמוך עליו שיסיים את  המשימות בזמן.

 

 

שאלת את המועמד לפשר העניין והוא אומר לך:

"תשמע, מה שהיה - היה, פתחתי דף חדש, מבטיח לתת דגש עם הדברים האלו ואשתדל שלא יקרו יותר.

 

אז שמעת אותו, ראיינת גם מועמדים אחרים.

האם בהחלטה מי יתקבל לתפקיד, אתה תתעלם לחלוטין ממה שאמרו הממליצים ותלך עם ההבטחות של העובד או שכן תתן למוניטין שרכש במקומות עבודה קודמים משקל מסויים בהחלטה שלך?

זו אנלוגיה לא טובה. אנלוגיה טובה זה לא להעסיק אנשים שעבדו בעסק מסוים או למדו במוסד מסוים כי יש לך ניסיון שלילי עם אנשים קודמים מאותו מקום

  • רעיון טוב! 1
פורסם

 

 

לגבי מוסד - דווקא מוניטין של מוסד בו למדת ועוד איך יכול לפתוח או לסגור לך דלתות...

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...