Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

הי,

נתקלתי ברכב בן 4 שעשה כ 10 אלף ק״מ בשלושת שנותיו הראשונות וכ 600 ק״מ בשנה הרביעית.

ֶהאם יש כאן סיכון? האם יש בדיקות שאפשר לעשות?

תודה.

'89 Leone -> '03 Impreza 2.0 GX (הכי מתגעגע) -> '12 B3 1.5 Hatchback + Honda FRV

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אין שום סיכון. תבדוק את הרכב במוסך או מכון ואם אין משהו מחשיד והמחיר סביר אחלה הזדמנות.

לא כולם נוסעים 20 אלף קילומטר בשנה. יש אנשים שמחזיקים רכב רק בשביל סופי שבוע.

  • רעיון טוב! 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

בעיות מתחילות מתקופה ארוכה של חוסר שימוש, אם הרכב נח את התקופה בשמש, בונוס...

רכב שנוסע על בסיס קבוע, גם אם מעט מאד, אין בעיה.

  • רעיון טוב! 1
---------------------
הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים.
הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו ...
פורסם
לפני 8 דקות, M H כתב:

בעיות מתחילות מתקופה ארוכה של חוסר שימוש, אם הרכב נח את התקופה בשמש, בונוס...

רכב שנוסע על בסיס קבוע, גם אם מעט מאד, אין בעיה.

החשד שלי הוא מתקופה לא ידועה של חוסר שימוש. מניסיון אישי, לרכב שעומד מספר חודשים לוקח זמן לחזור לעצמו ולא בטוח שחוזר לגמרי…

השאלה איך אפשר לאתר בבדיקה תקופה של חוסר שימוש ומה ניתן לעשות במקרה שהיתה כזו

'89 Leone -> '03 Impreza 2.0 GX (הכי מתגעגע) -> '12 B3 1.5 Hatchback + Honda FRV

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

תסתכל שהצמיגים לא יבשים וישנים, שהצינורות והרצועות בתא המנוע לא יבשים וסדוקים, תוודא שהוחלף שמן כל שנה/זמן שהיצרן דורש ולא רק לפי קילומטרז, תבדוק שהכל בתוך הרכב עובד (מזגן חימום קירור חלונות מראות וכו') וזהו בערך. נסיעת מבחן כמובן. לצורך העניין יש רכבים שיורדים מהאוניה ועומדים שנה אצל היבואן, גם אין איתם שום בעיה.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)

מי אמר שישב כמה חודשים?

לפני 8 דקות, subi89 כתב:

לרכב שעומד מספר חודשים לוקח זמן לחזור לעצמו ולא בטוח שחוזר לגמרי

לא מכיר רכב שמתקן עצמו לבד.

תבדוק רק שטופל כל שנה, כי יש כאלה שאם הרכב לא נוסע 10000 ק"מ לא מחליפים שמן.

עריכה אחרונה על ידי Coro

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם
לפני 16 דקות, Coro כתב:

מי אמר שישב כמה חודשים?

לא מכיר רכב שמתקן עצמו לבד.

תבדוק רק שטופל כל שנה, כי יש כאלה שאם הרכב לא נוסע 10000 ק"מ לא מחליפים שמן.

תודה קורו. 

ֶלגבי רכב ש׳מתקן עצמו לבד׳: מניסיון קודם עם רכב בן 8 שעמד מספר חודשים, לקח כמה נסיעות (היו קצרות) כדי שהסחיבה והחלפות ההילוכים יחזרו למצב סביר מינוס. אני מניח שזה  קשור  לצמיגות של השמן יחד עם המשקעים כתוצאה מעמידה ממושכת (סתם הערכה).

לפני 21 דקות, חולגי כתב:

רכב שעשה ק"מ מכובד, יראה סימני בלאי נוספים - מושבים מרופטים, גלגל הגה ומחוונים שחוקים ומשופשפים או מלוכלכים בצורה לא סבירה (ל-4 שנות שימוש).

 

תודה חולגי, כאן המצב הוא קילומטרז׳ סופר נמוך, כ 600 ק״מ בשנה האחרונה והרכב שמור מאוד והחשש שלי כאמור הוא שהרכב היה זמן ממושך ללא תזוזה. (המוכר כמובן טוען שהוציא אותו לסיבוב מדי פעם אבל לך תבנה על זה)

'89 Leone -> '03 Impreza 2.0 GX (הכי מתגעגע) -> '12 B3 1.5 Hatchback + Honda FRV

פורסם

לא יודע אם יש איך לבדוק, אבל:

רכב צריך להגיע מידי פעם לטמפרטורת עבודה. נדיר, אבל יש כאלו הנוסעים לסופר או למטע וחזרה והמנוע נותר קר. גורם לבלאי מוגבר במנוע.

  • מעניין 1

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם
לפני 51 דקות, subi89 כתב:

החשד שלי הוא מתקופה לא ידועה של חוסר שימוש. מניסיון אישי, לרכב שעומד מספר חודשים לוקח זמן לחזור לעצמו ולא בטוח שחוזר לגמרי…

השאלה איך אפשר לאתר בבדיקה תקופה של חוסר שימוש ומה ניתן לעשות במקרה שהיתה כזו

תראה,

אני גר במדינה קרה... להרבה אנשים יש "רכב קיץ" שחונה כל שנה מעל חצי שנה בבית ללא תזוזה או הנעה כלל.

אין בעיות כל עוד הרכב מטופל כמו שצריך.

  • אהבתי 2
פורסם
לפני 12 דקות, דג כתב:

תראה,

אני גר במדינה קרה... להרבה אנשים יש "רכב קיץ" שחונה כל שנה מעל חצי שנה בבית ללא תזוזה או הנעה כלל.

אין בעיות כל עוד הרכב מטופל כמו שצריך.

תודה דג, מעניין מאוד. האם נהוג לעשות משהו לפני שמשביתים את הרכב למספר חודשים, אולי החלפת שמן ופילטר (סתם זורק לדוגמה)?

'89 Leone -> '03 Impreza 2.0 GX (הכי מתגעגע) -> '12 B3 1.5 Hatchback + Honda FRV

פורסם
לפני שעתיים, subi89 כתב:

הי,

נתקלתי ברכב בן 4 שעשה כ 10 אלף ק״מ בשלושת שנותיו הראשונות וכ 600 ק״מ בשנה הרביעית.

ֶהאם יש כאן סיכון? האם יש בדיקות שאפשר לעשות?

תודה.

אני בשנים האחרונות נוסע כ 2,500 ק”מ בשנה. לא נתקל בבעיות.

מקפיד לעשות טיפול על פי זמן, פעם בשנה.

תבדוק שבעל הרכב לא חיפף בטיפולים, שהרי אם הוא מתייחס לפי נסועה הוא לא הגיע אפילו לטיפול ראשון.

לכל היותר ובאופן חד פעמי, הייתי מרשה סטייה של כשבועים ובטיפול אחד בלבד,

  • לא הבנתי... 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני שעה, subi89 כתב:

החשד שלי הוא מתקופה לא ידועה של חוסר שימוש. מניסיון אישי, לרכב שעומד מספר חודשים לוקח זמן לחזור לעצמו ולא בטוח שחוזר לגמרי…

 

אתה יכול לפרט מה בדיוק קרה עם הרכב אחרי כמה חודשים של עמידה? 

כי מלבד מצבר שיכול להגמר, אני לא באמת יכול לחשוב על מה יכול להיות מושפע ממצב כזה. חלודה על הצלחות הבלימה אולי? 

 

הבעיה שלי עם רכבים כאלה, היא שבהרבה מקרים מטפלים בהם לפי מצב הרוח כי הרכב כמעט ולא נוסע. אני לא בהכרח מתנגד לזה, אבל יכול להיות שבמהלך ה-4 שנים הללו הרכב עבר טיפול אחד בלבד. 

ובעיה נוספת היא שגובים עכליהם גם לרוב הרבה מעל המחירון. 

 

אז יוצא מצב שאתה משלם הרבה מעל המחירון, על רכב מוזנח. 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 7 שעות, Ron Poh כתב:

לכל היותר ובאופן חד פעמי, הייתי מרשה סטייה של כשבועים ובטיפול אחד בלבד

החמרה פרועה

  • אהבתי 5

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם

נכון החמרה. אבל, בגלל נסועה נמוכה אני רוצה למנוע מצב נגיד שבעל הרכב ידחה לדוגמא בעקביות כל טיפול בחודש.

דחיית טיפול בחודש משמעותו 8% ממה שהיצרן קבע. מי שמזלזל ומנסה לחסוך בקביעות, יכול להיות שמעגל עוד פינות.

נסועה נמוכה לא מצדיקה עיגול פינות.

  • מעניין 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...