Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

ואם הוא דחה טיפול בחודש-חודשיים

מה קרה?

כנראה כלום

במיוחד שהשמן צבר בקושי משקעים בגלל הנסועה הנמוכה.

 

ליתר דיוק.

השמן שלך אחרי 8 אלף ק"מ בחצי שנה במצב הרבה יותר גרוע מאשר השמן של מכונית שנסעה אלף ק"מ בשנה וחצי.

  • אהבתי 1

.

פורסם

הבעייה מבחינתי לא בשמן או בכל דבר נקודתי.

הבעייה בדחיינות.

מי שדוחה משהו אחד, דוחה כל דבר. זאת אומרת שכל בעיה שאולי קרתה עם השנים, דחו את מתן הטיפול בה.

  • מעניין 1
פורסם
לפני כשעה, Ron Poh כתב:

דחיית טיפול בחודש משמעותו 8% ממה שהיצרן קבע. מי שמזלזל ומנסה לחסוך בקביעות, יכול להיות שמעגל עוד פינות.

 

היצרן כשקובע את ההוראות שלו, של טיפול כול 15 אלף קילומטרים או כול שנה, מתחשב במדדים סטטיסטים שלוקחים בחשבון כמה רוב האנשים ינהגו בשנה גם אם לא הגיעו ל-15 אלף. מן הסתם זה הגיוני כי הוא לא יכול לקבוע לכול בעל רכב מתי כן לבוא ומתי לא לבוא. יש יש את הכלל אצבע הזה. 

 

תהיה בטוח שרכב שעבר 600 קילומטר בשנה, ממש לא נכלל בתחשיב שלהם. 

 

ואין בעיה, אתה יכול להצמד להוראות היצרן כאילו הם דברי אלוהים, אבל חבל, אתה פוטציאלית עושה טיפולים מיותרים או שמפסיד רכבים פוטנציאלים לקניה. 

פורסם
לפני 14 דקות, davemustaine87 כתב:

 

היצרן כשקובע את ההוראות שלו, של טיפול כול 15 אלף קילומטרים או כול שנה, מתחשב במדדים סטטיסטים שלוקחים בחשבון כמה רוב האנשים ינהגו בשנה גם אם לא הגיעו ל-15 אלף. מן הסתם זה הגיוני כי הוא לא יכול לקבוע לכול בעל רכב מתי כן לבוא ומתי לא לבוא. יש יש את הכלל אצבע הזה. 

 

תהיה בטוח שרכב שעבר 600 קילומטר בשנה, ממש לא נכלל בתחשיב שלהם. 

 

ואין בעיה, אתה יכול להצמד להוראות היצרן כאילו הם דברי אלוהים, אבל חבל, אתה פוטציאלית עושה טיפולים מיותרים או שמפסיד רכבים פוטנציאלים לקניה. 

גם אני לא מהדקדקנים וחושב שהיצרן לוקח רזרבות גבוהות בזמן ובנסועה בגלל משתנים רבים כגון אקלים, סטיה באיכות השמן, הזדקנות טבעית של המנוע וכיו״ב. 

רק רציתי לציין שמגבלת הזמן היא כתוצאה של הזדקנות השמן (למשל כתוצאה מחימצון, שינויי חום/קור ועוד) ואינה קשורה לנסועה. לכן ישנן שתי מגבלות. 

 

יצא לי בעבר לעשות טיפול כל שנה וחצי בגלל נסועה נמוכה ובמשך שנים, והמנוע נשאר במצב מצויין. מה שכן, הקפדתי על פילטר מקורי ושמן איכותי (מוסך מורשה).

'89 Leone -> '03 Impreza 2.0 GX (הכי מתגעגע) -> '12 B3 1.5 Hatchback + Honda FRV

פורסם

אני מחזיק יונדאי i20 שנת 2015 עם 52k קמ שבארבע השנים האחרונות נוסע 2000 קמ בשנה.

אני לוקח את הרכב לטיפול שנתי במוסך לפני הטסט והרכב משמש אותנו נהדר כל השנה (בעיקר נסיעות בשכונה ופעם פעמיים בשנה גם מחוץ לעיר).

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 16 שעות, davemustaine87 כתב:

 

אתה יכול לפרט מה בדיוק קרה עם הרכב אחרי כמה חודשים של עמידה? 

כי מלבד מצבר שיכול להגמר, אני לא באמת יכול לחשוב על מה יכול להיות מושפע ממצב כזה. חלודה על הצלחות הבלימה אולי? 

 

הבעיה שלי עם רכבים כאלה, היא שבהרבה מקרים מטפלים בהם לפי מצב הרוח כי הרכב כמעט ולא נוסע. אני לא בהכרח מתנגד לזה, אבל יכול להיות שבמהלך ה-4 שנים הללו הרכב עבר טיפול אחד בלבד. 

ובעיה נוספת היא שגובים עכליהם גם לרוב הרבה מעל המחירון. 

 

אז יוצא מצב שאתה משלם הרבה מעל המחירון, על רכב מוזנח. 

לאחר כמה חודשי עמידה (את המצבר ניתקתי) ההתנעות הראשונות היו קשות וארוכות יותר, הרגשתי מחסור בכוח וגם עצלנות (תגובה איטית) ולקח זמן למשל לדרייב להיכנס. 

הגיר מהר מאוד חזר לעצמו (נסיעה או שתיים) אבל למנוע לקח כמה נסיעות לפי מה שזכור לי.

 

צדקת לגבי טיפול אחד בארבע שנים: אחרי קצת תחקור זה בדיוק מה שקרה. הם לא טיפלו בכלל, רק לפני חודש, וכששאלתי אם יש פירוט של הטיפול הזה הבחור אמר שלא רוצה למכור לי…

״משלם הרבה מעל למחירון על רכב מוזנח״ - זה בדיוק המקרה.

ֶתודה!

  • אהבתי 3

'89 Leone -> '03 Impreza 2.0 GX (הכי מתגעגע) -> '12 B3 1.5 Hatchback + Honda FRV

פורסם

יש הרבה שזו שיטה אצלם. 

קונים רכב חדש ומודעים לזה שהם לא נוסעים הרבה, אז לא מטפלים בו בכלל מתוך הנחה שב-3-4 שנים הראשונות יהיה בסדר, ובמכירה מסתמכים על זה שאנשים יסתנוורו מהקילומטראז הנמוך, לא ישאלו שום שאלות וישלמו מחיר גבוה. 

מתוך המהירות שהוא שלל אותך בתור קונה, אני מניח שהשיטה הזאת עובדת לו. לא מפתיע במיוחד. 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 18 שעות, subi89 כתב:

תודה דג, מעניין מאוד. האם נהוג לעשות משהו לפני שמשביתים את הרכב למספר חודשים, אולי החלפת שמן ופילטר (סתם זורק לדוגמה)?

לא משהו מיוחד...

מנתקים מצבר. אלו שמחנים בחניה מקורה לא עושים יותר מידי, בחוץ אולי מכסים פתחים שלא יצטברו עלים ולכלוך...

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

אתה מדבר פה על רכב שבשלוש שנים ראשונות ננהג ק"מ סביר ורק ורביעית ננהג רק 600 ק"מ.

אין פה לדעתי שום דגל אדום.

הדברים שיכולים להתקלקל מישיבה ממושכת: מצבר, צמיגים שמתייבשים, בולמים, כריות בולמים. בישיבה מאוד ממושכת גם הדלק מתקלקל ואתה תרגיש את זה בקשיי התנעה.

אם אתה רוצה לקנות, ממש לא הייתי מתרגש מזה שננהג רק 600 ק"מ בשנה האחרונה.

  • אהבתי 1

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם

נתקלתי במישהו שמכר רכב עם 42 אלף ק"מ "מטופל מלא בחברה". 

בתיעוד הופיע רק טיפול החלפת שמן ומסנן ב 20 אלף.

אבל זה מטופל בחברה... בדיוק כעת הגיע זמן הטיפול 40 אלף...

  • מבאס 1

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם
לפני 20 שעות, דג כתב:

תראה,

אני גר במדינה קרה... להרבה אנשים יש "רכב קיץ" שחונה כל שנה מעל חצי שנה בבית ללא תזוזה או הנעה כלל.

אין בעיות כל עוד הרכב מטופל כמו שצריך.


זו בדיוק הדוגמה שאני נותן כשכל מיני מפיצי היסטריה מתחילים עם סיפורי "המנוע יתקלקל, השמן יחמיץ, הצינורות יתייבשו, הצבע יתקלף והרכב יזדקק לצינתור באיכילוב ואשפוז בבית לוינשטיין".

חזיר דיזל

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...