Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טמפרטורה חום מנוע פורד פיאסטה 2012


מעבר לפיתרון נפתר ע"י LEGACY 1.8,

פוסטים מומלצים

פורסם

מאיפה לך הנתון של הטמפרטורה המדוייקת?

 

בדר"כ שעון חום מנוע נראה כמו סקאלה עם אותיות באנגלית:

C עבור קר.

H עבור חם. (עם איזור סכנה בקצה הסקאלה בצבע אדום)

איזור עבודה תקין ביינהם.

אם הרכב שלך המחוג מראה משהו באמצע, אז תקין.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 34 דקות, IsraCar כתב:

מאיפה לך הנתון של הטמפרטורה המדוייקת?

 

בדר"כ שעון חום מנוע נראה כמו סקאלה עם אותיות באנגלית:

C עבור קר.

H עבור חם. (עם איזור סכנה בקצה הסקאלה בצבע אדום)

איזור עבודה תקין ביינהם.

אם הרכב שלך המחוג מראה משהו באמצע, אז תקין.

אין אצלי ברכב מחוג, יש מנורה של חום מנוע והיא לא נדלקה חיברתי מחשב רכב שבו אני רואה את הטמפרטורה

פורסם
לפני שעתיים, IsraCar כתב:

103 מעלות זה עדיין תקין .

אומנם על הצד הגבוה אבל תקין.

אני החלפתי רדיאטור לפני כחודש בגלל בעיית חום מנוע והסתדר הבעייה, לפני מספר ימים החלפתי נוזל קירור משום שהיה לי מים מהברז והיום אני בדקתי מים לאחר שראיתי שהיה חום מנוע של 103, וראיתי שיצא מים ממיכל מי הרדיאטור, האם זה יכול להיות בגלל שלא עשיתי ניקוז מים או שאין קשר?
מה עוד יכול להיות הבעיה 
אני גם הוצאתי תרמוסטט ככה שזה וודאי לא בעייה בתרמוסטט

פורסם
לפני שעתיים, קצת נהג יותר אוטו כתב:

אני החלפתי רדיאטור לפני כחודש בגלל בעיית חום מנוע והסתדר הבעייה, לפני מספר ימים החלפתי נוזל קירור משום שהיה לי מים מהברז והיום אני בדקתי מים לאחר שראיתי שהיה חום מנוע של 103, וראיתי שיצא מים ממיכל מי הרדיאטור, האם זה יכול להיות בגלל שלא עשיתי ניקוז מים או שאין קשר?
מה עוד יכול להיות הבעיה 
אני גם הוצאתי תרמוסטט - ככה שזה וודאי לא בעייה בתרמוסטט


תמיד תמיד לרשום את דגם הרכב ושנת היצור - עוזר לדייק יותר את התשובות.

**
יש בעיה של טרמוסטט - צריך להחזיר את ה טרמוסטט למנוע.
(טמפרטורה תקינה של חום המנוע - היא בין 95-110 מעלות)

רמת כמות נוזל הקירור במערכת הקירור ברכב - כ 50-60% נוזל קירור - מעורב ב 40-50% מים.
רצוי מזוקקים אבל לא חובה.
כדאי לבצע רענון לנוזל הקירור כל כ 5 שנים - ריקון הרדיאטור הקדמי ומילוי נוזל קירור כגלון כ 4 ליטר.
להקפיד על נוזל קירור בתקן וצבע.  הנדרש ע"י היצרן.
 

 

איייל.

 

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
לפני 4 שעות, ליין מן כתב:

 

כתוב בכותרת סוג הרכב!

לפני 4 שעות, ליין מן כתב:

רמת כמות נוזל הקירור במערכת הקירור ברכב - כ 50-60% נוזל קירור - מעורב ב 40-50% מים.
רצוי מזוקקים אבל לא חובה.

מאיפה הבאת את זה?בכל המוסכים המקצועיים ממלאים 100% נוזל קירור

  • פיתרון
פורסם

המאוורר נכנס לעבודה במהירות נמוכה ב 105°, מהירות גבוהה מ 107°. תקין לחלוטין.

החזקתי את הרכב 3 שנים ותמיד דאגתי לנסוע עם מזגן אשר מפעיל את המאוורר מהרגע הראשון ללא הפסקה. אז הטמפרטורה תנוע בין 88 ל 98 - תלוי כמה חם בחוץ.

 

 

Mazda CX5

Škoda FABIA

פורסם

103 מעלות זה תקין ברכב הזה. אבל….

וזה אבל גדול, 

ראיתי ששמת מים מהברז, מים מהברז רותחים ב100 מעלות (פלוס מינוס תלוי בשלל משתנים כמו לחץ אטמוספרי וכו וכו…)

אתה צריך נוזל קירור שמתאים לרכב שלך, נוזל קירור מכיל בתוכו לא רק אנטי פריז אלא גם כימיכלים שמעלים את טמפרטורת הרתיחה של המים, כך שב103 מעלות ואפילו מעל זה (יכול להגיע גם ל108-109) המים לא ירתחו.

על הדרך גם תמנע מעצמך אבנית וקורוזיה שיהרסו לך את הרדיאטור ומעברי המים.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
בתאריך 30.8.2024 בשעה 11:04, קצת נהג יותר אוטו כתב:

מאיפה הבאת את זה?בכל המוסכים המקצועיים ממלאים 100% נוזל קירור

 

אל תתלהם כשמסבירים לך משהו, כך תלמד דברים חדשים. ה-"100% נוזל קירור" ששמים לך, הוא נוזל קירור "מוכן לשימוש", שהינו בעצם תערובת של נוזל קירור נקי, ומים מזוקקים (תכל'ס לא בדיוק מזוקקים, אבל לא ניכנס לדקויות). היחס בין שני הנוזלים תלוי בטמפרטורת הסביבה אליה צפוי להיחשף הרכב, ככל שמדובר בטמפרטורה נמוכה יותר, כך אחוז נוזל הקירור עולה. בארץ זה סביב 50/50, בעוד שבמדינות קרובת כמו סקנדינביה זה יהיה באזור 70/30.

 

עוד קוריוז שאולי לא ידעת - כשמחליפים לך נוזל קירור במוסך, ההחלפה היא חלקית בלבד, שכן לא כל הנוזל מתנקז - לרוב רק סביב החצי.

  • אהבתי 1
פורסם
בתאריך 30.8.2024 בשעה 03:47, קצת נהג יותר אוטו כתב:

האם זה יכול להיות בגלל שלא עשיתי ניקוז מים או שאין קשר?

התכוונת לניקוז אויר.

 

כמובן שנדרש לעשות ניקוז אויר, אחרת לא עשית כלום.

גם הכנסת מים רגלים לא היה צעד נבון.

 

קצת ביקורת מתקנת:

זה יפה שאתה מטפל בעצמך. אבל תעשה לעצמך טובה, למד את הנושא לפני שאתה מתחיל לעבוד. (לא רק בשאלות בפורום, אלא גם בקריאה).

זו לא שאלת התחממות מנוע ראשונה שלך בפורום. (יש לך ניסיון קודם).

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...