Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המכונית המגוייסת - היה מנוע?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 937 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 13 דקות, Buki כתב:

בשגרה לא צריך את כל המכוניות כאלו, אתה מציע שהצבא ירכוש אותן בכל זאת ויחזיק במחסני חרום?

מממ...בדיוק כן. 

 

כמו כל ציוד חירום אחר.

 

רכוש האזרח הוא קדוש. האזרח שילם מיסים, מהכסף שנותר לו הוא רכש לעצמו רכוש, זה שלו. לא של אף אחד, בטח של של המדינה.

אנחנו לא בשנות ה 60 כשהמדינה היתה ענייה. ישראל היא אחת המדינות העשירות בעולם, ויש כסף להכל. צריך להחליט את מה לתקצב, אבל זה שוב דיון פוליטי. 

קח למשל מיליארד שקל עלות מטוס אחד מיותר  - כמה טנדרים אפשר לקנות בזה? כמה משאיות? אחרי חמש שנים תמכור במכרז לציבור, ותקנה חדש. אפילו העלות השוטפת לא תהיה גבוהה.  

  • אהבתי 3

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 27 דקות, discoTD5 כתב:

ישראל היא אחת המדינות העשירות בעולם, ויש כסף להכל.

על סמך מה אתה קובע את זה?
מדד העושר הנפוץ הוא גובה תמ"ג לנפש, והוא מדד מסויים שלא ממש רלוונטי. כי זאת מכפלה של יחס התוצר בכמות התושבים.
בהקשר הזה של הוצאה ציבורית מעניין דווקא גובה תקציב המדינה פר נפש.
 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

כשיתחילו לגייס רכבים צרפתיים נדע שהמצב באמת על הפנים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 10 שעות, discoTD5 כתב:

מממ...בדיוק כן. 

 

כמו כל ציוד חירום אחר.

 

רכוש האזרח הוא קדוש. האזרח שילם מיסים, מהכסף שנותר לו הוא רכש לעצמו רכוש, זה שלו. לא של אף אחד, בטח של של המדינה.

אנחנו לא בשנות ה 60 כשהמדינה היתה ענייה. ישראל היא אחת המדינות העשירות בעולם, ויש כסף להכל. צריך להחליט את מה לתקצב, אבל זה שוב דיון פוליטי. 

קח למשל מיליארד שקל עלות מטוס אחד מיותר  - כמה טנדרים אפשר לקנות בזה? כמה משאיות? אחרי חמש שנים תמכור במכרז לציבור, ותקנה חדש. אפילו העלות השוטפת לא תהיה גבוהה.  

 

זה הרבה יותר מורכב ממה שזה נראה. לשמור על כלי הרכב כשירים זה יקר מאד ועתיר כוח אדם - זה לא ישים.

 

גיוס כלי רכב צומצם מאד בשנים האחרונות ונוגע בעיקר לכלי צמ"ה.

 

יש כלי רכב בימחי"ם בעיקר משאיות. יש לי חבר שהוא מש"ק במרכז הובלה, בעיתות מלחמה יש לא מעט משאיות מרצדס משנות הששים של המאה הקודמת(!) שקבלנו מהאמריקאים כשהם יצאו מוויטנאם...

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

זה מרצדס. זה יעבוד גם אם הרכב עמד מתחת למים 30 שנה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 4 דקות, נקודה טובה כתב:

והם עובדות?

 

עובדות מצוין.

  • מעניין 1

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
לפני כשעה, zvit כתב:

גיוס כלי רכב צומצם מאד בשנים האחרונות ונוגע בעיקר לכלי צמ"ה

מסתבר שלא. 

הנה מגייסים רכבי שטח, טנדרים, משאיות וכד'

 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
לפני 13 שעות, discoTD5 כתב:

חלק מהמכוניות שראית גוייסו עם בעליהן באקט של התנדבות לצו 8, ולא במסגרת החרמת הרכב למטרות הצבא. 

הזוי שעם תקציב בטחון מטורף, הצבא מגייס כלי רכב פרטיים.

אבל זה כבר דיון פוליטי. 

 

הרכבים לא גוייסו עם בעליהם, יש גם אצלנו רכבים שהצבא גייס. 

היום: MG E-HS '23 ליסינג זמני/ יונדאי טוסון 17' Open Sky

הקודם: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ טויוטה קורולה F/L GLI '16

פורסם

באגד המילואים שלי (כמו חטיבה) שגם שייך למרכז ההובלה, אין כרגע הפעלה של משאיות מרצדס ישנות מהימ"ח. הן נבדקו, הונעו, אך גייסנו ירמי"ם במקומן. הן תקינות בחלקן, אבל לא בשימוש כרגע. בחום הזה...

לא מתגעגע אליהן בכלל...

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

פורסם
לפני 3 שעות, נקודה טובה כתב:

והם עובדות?

מדובר במשאיות "מכאניות" של פעם, דומות למשאית קרוון שמשפץ אריה מפורום אספנות.

 

 

הן לא נוסעות בשגרה, הקילומטרז'ים שלהן נמוכים והבלאי נמוך. מניח שבזמן שהן עומדות במחסני חרום מתבצעות פעולת תחזוקה ושימר הכרחיות.

 

בלי קשר, כשלא נוסעים הרבה או לא נוסעים כמעט בכלל אפשר להשתמש ברכב המון שנים.

 

עד היום יש בתחנות כיבוי אש זעירות במושבים וקיבוצים פה ושם כבאיות משנות ה 70 או אפילו מוקדמות יותר. 

 

למשל זו כבאית מאתר חרמון, מגירוס 4X4 שנת ייצור 1972. היא עדיין פעילה במצב תקין, אבל לא נראה לי שיוצאים איתה משטח האתר. היא עומדת בכוננות ופה ושם משתמשים בה לעבודות בניה וסלילה כמו שרואים בתמונות. התמונות צולמו בשנה שעברה או לפני שנתיים. 

 

IMG_20231105_221628.thumb.jpg.9e9fb7f0e2f2f66c938b6f8d59238353.jpg

 

IMG_20231105_221645.thumb.jpg.2b97e6139e29994f37686c8c65f56b18.jpg

 

IMG_20231105_221710.thumb.jpg.e8d4fbd5c310881c11f5cc9f6a1e12b2.jpg

  • אהבתי 1

 

 

פורסם
לפני 3 שעות, נקודה טובה כתב:

והם עובדות?

 

בצוק איתן אני זוכר שראיתי על הכבישים את המאן והמרצדס הצבאיות הישנות (עם ה"אף") ואפילו גורר מאק, במלחמה האחרונה עדין לא ראיתי אותם בכבישים.

הבנתי שאת המאק הוציאו לפני כמה שנים באופן סופי גם מהימ"חים ועל הכביש ראיתי בעיקר פרייטליינר משנות התשעים (מצאתי רק תמונה של ממוגנת ירי).

 

 

images.jpeg.jpg

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
בתאריך 3.11.2023 בשעה 12:37, discoTD5 כתב:

הייתי מעלים את המכונית. 

 

הילדים שלנו מגוייסים לצבא אז לא נשלח את המכוניות?

  • אהבתי 1

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP << Sold

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

 80 Mitsubishi Attrage 15' INSTYLE HP 1.2L

פורסם (נערך)
לפני שעה, Buki כתב:

מדובר במשאיות "מכאניות" של פעם, דומות למשאית קרוון שמשפץ אריה מפורום אספנות.

 

 

הן לא נוסעות בשגרה, הקילומטרז'ים שלהן נמוכים והבלאי נמוך. מניח שבזמן שהן עומדות במחסני חרום מתבצעות פעולת תחזוקה ושימר הכרחיות.

 

בלי קשר, כשלא נוסעים הרבה או לא נוסעים כמעט בכלל אפשר להשתמש ברכב המון שנים.

 

עד היום יש בתחנות כיבוי אש זעירות במושבים וקיבוצים פה ושם כבאיות משנות ה 70 או אפילו מוקדמות יותר. 

 

למשל זו כבאית מאתר חרמון, מגירוס 4X4 שנת ייצור 1972. היא עדיין פעילה במצב תקין, אבל לא נראה לי שיוצאים איתה משטח האתר. היא עומדת בכוננות ופה ושם משתמשים בה לעבודות בניה וסלילה כמו שרואים בתמונות. התמונות צולמו בשנה שעברה או לפני שנתיים. 

 

IMG_20231105_221628.thumb.jpg.9e9fb7f0e2f2f66c938b6f8d59238353.jpg

 

IMG_20231105_221645.thumb.jpg.2b97e6139e29994f37686c8c65f56b18.jpg

 

IMG_20231105_221710.thumb.jpg.e8d4fbd5c310881c11f5cc9f6a1e12b2.jpg

חח אתה מזכיר לי נשכחות בוקי

אני גר בסוג של התנחלות חרדית שהפכה לעיר.

לפני 10 שנים בערך הוציאו אחת כזאת מהשירות שיוצרה ב1980 

הספיקו לעשות לה יום הולדת 31 אני חושב

זה היה האטרקציה של השכונה כל פעם שהיו מוציאים אותה, כל הילדים היו רצים לראות... לא היה הרבה שריפות והיה עוד 2 כבאיות, אבל החברה בתחנת כיבוי כנראה היו משועממים עד מוות.... כל סיר שנשכח על הגז הביא את כל השלושה משלושה רחובות שונים..

משום מה זכור לי שהיא היתה הרבה יותר גדולה, טוב, אולי זה אני שגדלתי.

בכל אופן, נוסטלגיה.

עריכה אחרונה על ידי נקודה טובה
×
×
  • תוכן חדש...