Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1024 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

התחלתי בהחלפת שמן היום, פעם ראשונה שאני עושה את זה לבד (סוזוקי SX4 סדאן, 2008, 1.6).

פתחתי את הבורג להוציא את השמן, וניסיתי להוריד ממנו את הדיסקית נחושת כדי לשים חדש, אבל הישן לא יורד, לא בסיבוב ולא בשום דרך - תקוע על הבורג.

אני מניח שאם אוריד את זה, אני אגרום לנזק בלתי הפיך לבורג, אז עדיף שאקנה בורג חדש.

כרגע האוטו עומד בלי שמן, ואני צריך את החלק - איפה אני יכול לקנות חלק מקורי או תואם איכותי? אני צריך גם לקנות דיסקית נחושת יחד עם זה, כי מסתבר שהדיסקית שקניתי (אליאקספרס) כלל לא תתאים.

הכי יעזור לי להבין את גודל החלק - ממה שמצאתי, אני חושב שזה M14x1.5, אבל כל בורג מהסוג הזה יתאים? 

אני יכול ללכת לחנות ברגים בשביל דבר כזה?

במקרה יש חנות ברגים קרובה למקום שאהיה בו ביום ראשון בבוקר, זה יהיה נהדר אם אפשר.

 

שאלת בונוס: השפרצתי מעט WD-40 על הבורג כשהוא בחוץ כדי לנסות להוריד את הדיסקית ותכננתי לשטוף אותו בסיום, אבל שכחתי לעשות זאת, ורק ניגבתי והברגתי חזרה - זה הולכת להיות בעיה בהמשך (נזק למנוע)? כשאני מוציא את זה, לנקות גם את ההברגה של אגן השמן?

כמות מינורית מאוד.

 

פורסם

חשוב לבדוק שלא נגרם נזק להברגה.

בורג ושייבה אתה יכול לקנות גם במוסך חברה. יעלה קצת יותר אבל תקבל מה שצריך.

הWD40 לא יעשה כל נזק.

 

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם

אם אני מבין אותך נכון, אתה מסיק מכך שהעובדה שהדיסקית תקועה על הבורג מעידה על אפשרות לנזק להברגת אגן השמן עצמו?

כתוצאה מהידוק יתר אולי?

 

ואת הבורג אני יכול לקנות בכל מוסך סוזוקי?

פשוט להיכנס ויתנו לי במקום?

 

פורסם

טעות שלי. קראתי מהר, לא שמתי לב שמדובר בדיסקית שנתקעה, חשבתי שהבורג נתקע. לא חושב שיהיה נזק להברגה.

לגבי הקנייה, כן.

 

 

  • אהבתי 1

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם

 

לפני שעה, LaCoco כתב:

פתחתי את הבורג להוציא את השמן, וניסיתי להוריד ממנו את הדיסקית נחושת כדי לשים חדש, אבל הישן לא יורד, לא בסיבוב ולא בשום דרך - תקוע על הבורג.

אני מניח שאם אוריד את זה, אני אגרום לנזק בלתי הפיך לבורג, אז עדיף שאקנה בורג חדש.

ברכבים מסויימים דיסקית הנחושת או הברזל היא חלק אינטגרלי מהבורג ולא ניתן להסירה אלא רק על-ידי חיתוך לכן קונים בורג חדש שמגיע עם דיסקית המולבשת על הבורג בתהליך הייצור.

במקרה יש חנות ברגים קרובה למקום שאהיה בו ביום ראשון בבוקר, זה יהיה נהדר אם אפשר. - לא תמצא בורג מתאים במידות המתאימות לבורג המקורי.

קפוץ למחסן הייבואן וקנה בורג חדש+דיסקית.

 

תשובות בסגול.

תעלה תמונות של הבורג+הדיסקית.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

לגבי הברגים בהם הדיסקית נחושת היא חלק אינטגרלי - זה לא כך אצלי (יש משחק עם זה, לאפשר לראות שתיאורטית זה צריך לרדת - אם אני מסובב זה עושה סיבוב אחד מסביב להברגה (כמעט מילימטר של תזוזה).

 

עריכה: מעלה כאן תרשים שמראה שזה אכן אמור לרדת.

 

אגב, יש לך רעיון כללי של כמה זה עולה מהיבואן הרשמי?

אני מניח שלא יקר מדי, אבל סדר גודל.

 

 

IMG_20230825_151017.jpg

עריכה אחרונה על ידי LaCoco
פורסם

תשמע זה פשוט בורג.

אני ראיתי שהראש של הבורג אצלי שחוק מהבעלים הקודמים אז הזמנתי באיזה 10 שקל בורג מגנטי מאליאקספרס.

בורג זה בורג אין לו איזה דרישות מיוחדות. אפילו כמה שסוגרים אותו לא מדגדג לבורג במידה כזאת (m12/m14) גדולה שיכול בכיף להיסגר בפי 4-5 מומנט. כל עוד ההברגה בקארטר בסדר זה באמת לא קריטי איזה בורג.

פורסם

נחושת לא הורסת הברגות מברזל.

יש לך 2 אפשרויות.

 

1. אם אתה לא רוצה לחכות  - לייבש היטב משמן את השפה של החיבור בין הקרטר לשייבה ולמרוח פוקסיפול זה יחזיק עד הטיפול הבא ומעבר.

2. לקנות את החלק המקורי.

3.בשביל לדעת את המידה של הבורג צריך למדוד את קוטר הפין (כולל ההברגות) ואת המרחק בין ההברגות (פסיעה).

אפשר לעשות את זה בעזרת סרגל או קליבר בזמן שהכי נוח לעשות את זה בעזרת מסרק הברגות.

 

פורסם (נערך)
לפני 10 שעות, LaCoco כתב:

לגבי הברגים בהם הדיסקית נחושת היא חלק אינטגרלי - זה לא כך אצלי (יש משחק עם זה, לאפשר לראות שתיאורטית זה צריך לרדת - אם אני מסובב זה עושה סיבוב אחד מסביב להברגה (כמעט מילימטר של תזוזה).

 

 לדעתי אצלך ברכב צריכה להיות דיסקה מאלומיניום ולא נחושת או פליז.

לפי מספר הרכב או מספר שילדה במחסן הייבואן תוכל לרכוש בורג מתאים.

 

לפני 10 שעות, Shab00 כתב:

תשמע זה פשוט בורג.

אני ראיתי שהראש של הבורג אצלי שחוק מהבעלים הקודמים אז הזמנתי באיזה 10 שקל בורג מגנטי מאליאקספרס.

בורג זה בורג אין לו איזה דרישות מיוחדות. אפילו כמה שסוגרים אותו לא מדגדג לבורג במידה כזאת (m12/m14) גדולה שיכול בכיף להיסגר בפי 4-5 מומנט. כל עוד ההברגה בקארטר בסדר זה באמת לא קריטי איזה בורג.

 

לא קריטי אבל בהחלט חשוב לרכוש בורג ודיסקה המתאימים לדרישות הייצרן.

 

בורג M14X1.5 קרי בורג בעלי פסיעה של 1.5 מילימטר לא זמין לרכישה בכול מקום מכיוון שהפסיעה המקובלת יותר לברגים בעלי תבריג M14 היא 2 מילימטר.

יש חשיבות לסוג הציפוי של הבורג קרי ציפוי אבץ או ציפוי אחר למניעת קורוזיה הנוצרת בין שתי מתכות שונות בעיקר מתחת לראש הבורג וכמובן השטח שבא במגע עם הדיסקה. 

 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)
לפני 12 שעות, tribel כתב:

נחושת לא הורסת הברגות מברזל.

יש לך 2 אפשרויות.

 

1. אם אתה לא רוצה לחכות  - לייבש היטב משמן את השפה של החיבור בין הקרטר לשייבה ולמרוח פוקסיפול זה יחזיק עד הטיפול הבא ומעבר.

2. לקנות את החלק המקורי.

3.בשביל לדעת את המידה של הבורג צריך למדוד את קוטר הפין (כולל ההברגות) ואת המרחק בין ההברגות (פסיעה).

אפשר לעשות את זה בעזרת סרגל או קליבר בזמן שהכי נוח לעשות את זה בעזרת מסרק הברגות.

 

 

כיוון שפוקסיפול גם אצטרך לטרוח לקנות, וגם זה לא נשמע לי הכי "נקי", נראה לי הכי פשוט וקל זה לקנות חדש מקורי. בדיעבד הייתי כבר מזמין את המגנטיים שיש בעליאקספרס (קיימים בM14 עם פסיעה של 1.5 מ"מ), אבל אני לא יכול לחכות בין שבוע ל... אף פעם. אני אקפוץ למוסך סוזוקי הקרוב מחר.

 

@מרק10

מה שיש זה 100% נחושת, אבל לגמרי יכול להיות שהם שמו לי במוסך בטיפול שעבר במקום אלומיניום גם אם כך היה צריך (אולי לא היה להם, אולי לא איכפת להם, אולי הם לא יודעים... ואולי זה לא ממש משנה).

 

עריכה: במחשבה שניה, סביר שזה כן משנה, ואולי זו הסיבה שאני איפה שאני עכשיו.

 

עריכה אחרונה על ידי LaCoco
פורסם (נערך)
לפני 54 דקות, LaCoco כתב:

 

כיוון שפוקסיפול גם אצטרך לטרוח לקנות, וגם זה לא נשמע לי הכי "נקי", נראה לי הכי פשוט וקל זה לקנות חדש מקורי. בדיעבד הייתי כבר מזמין את המגנטיים שיש בעליאקספרס (קיימים בM14 עם פסיעה של 1.5 מ"מ), אבל אני לא יכול לחכות בין שבוע ל... אף פעם. אני אקפוץ למוסך סוזוקי הקרוב מחר.

 

עזוב אותך ממגנטים וכול מיני גימיקים.

 

לפני 54 דקות, LaCoco כתב:

 

@מרק10

מה שיש זה 100% נחושת, אבל לגמרי יכול להיות שהם שמו לי במוסך בטיפול שעבר במקום אלומיניום גם אם כך היה צריך (אולי לא היה להם, אולי לא איכפת להם, אולי הם לא יודעים... ואולי זה לא ממש משנה).

 

עריכה: במחשבה שניה, סביר שזה כן משנה, ואולי זו הסיבה שאני איפה שאני עכשיו.

 

 

אתה לא צריך לעשות קומבינות אלא פשוט לרכוש בורג מקורי+דיסקית.

תבקש במחסן של ייבואן הרכב בורג מקורי לפי מספר הרכב או שילדה.

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

אכן, הזמנתי למרכז שירות סוזוקי הקרוב אלי (הם הזמינו מהמחסן שלהם כי לא היה להם במלאי באותו יום), זה הגיע למחרת והלכתי לאסוף:

מספר החלק של הבורג ("פקק"): 11518-63J01

מספר הדיסקית (שייבה): 09168-14015

 

חשוב לציין שהשייבה היתה עשויה אלומיניום ולא נחושת.

 

המחיר היה כ-32 ש"ח פלוס מע"מ (כ-21 לבורג, וכ-11 לשייבה).

 

לא צילמתי לפני שהשלמתי את הטיפול, אז אין לי תמונה, אבל אשלח כאן תמונה מהרשת (הבורג הגיע בדיוק כך, והשייבה ללא שקית):

spacer.png

 

עריכה אחרונה על ידי LaCoco
  • אהבתי 2
×
×
  • תוכן חדש...