Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

פורד? אסקורט, קורטינה וכד'. המכוניות העממיות שלהם לא היו מרגשות בשום צורה, אבל לפחות הן החזיקו מעמד יותר מבריטיש ליילנד ושות'. 

  • אהבתי 1
פורסם

@SlowRide  הוויליס הזו מדהימה. רק לא ברור לי הקשר ל-DDR.
 

@zaf ריבוי הרנו שעליו אני מדבר היה ברובו ממקורות לא קשורים, היתה רק שרשרת אחת שהתחילה בקניה אקראי שלי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אם זה מתכוון למזרח גרמניה, זה באמת מוזר כי לא נסעו שם רכבים אמריקאים...

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 12 שעות, zaf כתב:

היה אז איזה קטע במשפחות רבות, שקונים מה שיש לבן משפחה. כי אם זה טוב לו אז בטח זה ״אוטו טוב״ .

במשפחה של אישתי אהבו את התוצרת (והצרה הבריטית) כי לדוד שהיה באנגליה ״היה כזה״ . אז במשפחה כיכבו פנינים כמו מוריס מרינה של אחד הדודים, אוסטין אלגרו , מאסטרו ומונטגו שהיו  לדוד אחר, וגם  ווקסהול כלשהיא. 

היה לנו ווקסהול שאבט, מנוע אופל 1256 סמ״ק, אשר אפשר להוציא אותו מהשוואה שלעיל.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
לפני 18 שעות, EliC25 כתב:

בהקשר הזה זה די מיתוס

בכל תקופה רכבים היו דומים אחד לשני

כילד בשנות ה-60 ונער ב-70', הייתי מזהה מכוניות לפי צליל המנוע,

ובלילה לפי חתימת האור של הפנסים. הייתי מתחרה עם אבי בזיהוי ממרחקים, או בעיניים עצומות...

הייתי יודע איזה שכן חזר מהעבודה רק לפי רעש המנוע בתמרון הכניסה לחנייה.

היו הבדלים מהותיים בתצורה של מנוע אחורי/ קדמי, קירור אוויר או קירור מים,

הנעה קדמית או אחורית, ועוד.

כשהוצאתי רישיון בסוף ה-70' שנוררתי סיבוב על כל רכב שיכולתי,

וכמעט לכל רכב הייתה תחושה אופיינית ושונה גם מאחורי ההגה.

סובארו FF1 ואח"כ DL הרגישו כמעט עתידניות לעומת סימקה 1000 למשל

שגם היא הרגישה שונה מפרינץ 1000/1200 שנבנו באותה תצורה.

 

בסביבות ה-90' והאלפיים כבר הייתה אחידות גדולה הרבה יותר בתצורה ובתחושות.

המנועים נעשו חרישיים והמבנה הבסיסי הפך די דומה, אז מבחינתי זה לגמרי לא מיתוס.

 

 

  • אהבתי 4
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
פורסם

זה קיים גם היום.

אני יודע להבדיל בין סטרטרים של ואג, פיג'ו, מזדה (צליל השחזת סכין בהתנעה) ועוד...

גם חתימת אור, בוודאי בעידן הdrl , זה סימן היכר.

בסופו של דבר המבנה שממנו נגזר העיצוב של הרכב די דומה בכל תקופה. קח סרטון בנושא:

 

 

  • אהבתי 3
  • מעניין 1
פורסם

נשארו 10 מתוך 766.

 

 

PXL_20250205_132130262~2.jpg

  • אהבתי 3
  • מעניין 4

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם (נערך)

 

לפני 15 שעות, EliC25 כתב:

זה קיים גם היום.

אני יודע להבדיל בין סטרטרים של ואג, פיג'ו, מזדה (צליל השחזת סכין בהתנעה) ועוד...

 

סטרטר זה צליל חזק אז אפשר לזהות גם היום. צליל מנוע נהיה שקט וקשה לזיהוי כמו שכתב בועז.

 

וגם לנו הייתה רנו 19 ידנית 1.4 הראשונה אצלנו עם מזגן (שהיה צריך לכבות בעליות..)

והרנו אקספרס בתמונה מעליה הייתה האוטו' הראשונה שנהגתי עליה.

 

בשבועיים האחרונים ניצלתי הזדמנות והשתמשתי ברכב בן 30 כרכב חלופי, היה בהחלט מעניין ומעלה זכרונות, אבל שמחתי לחזור לרכב שלי. אפילו ABS לא היה בענתיקה.. לא מתאים להתניידות בלחץ היומיומי.

 

 

עריכה אחרונה על ידי tza
פורסם
בתאריך 5.2.2025 בשעה 07:57, BoazB11 כתב:

 

כשהוצאתי רישיון בסוף ה-70' שנוררתי סיבוב על כל רכב שיכולתי,

וכמעט לכל רכב הייתה תחושה אופיינית ושונה גם מאחורי ההגה.

סובארו FF1 ואח"כ DL הרגישו כמעט עתידניות לעומת סימקה 1000 למשל

שגם היא הרגישה שונה מפרינץ 1000/1200 שנבנו באותה תצורה.

 

בסביבות ה-90' והאלפיים כבר הייתה אחידות גדולה הרבה יותר בתצורה ובתחושות.

המנועים נעשו חרישיים והמבנה הבסיסי הפך די דומה, אז מבחינתי זה לגמרי לא מיתוס.

 

 

 

אני לא יודע אם האמירה הזו נכונה. 

 

גם היום לדוגמא תחושה מאחורי ההגה בקיה פיקנטו שונה (מאוד) מתחושה מאחרי ההגה ברכב חשמלי עם 250 כ"ס ואנחנו עדיין בקטגוריה משפחתית, זו לא איזו מכונית יוקרה. 

 

כן היה רעש אופייני וחזק במכוניות מקוררות אוויר שאין היום אבל עדיין יש מספיק הבדלים.

 

מה שאני אומר זה שנקודת המבט (שלי בכל אופן) השתנתה מאוד גם. 

 

בתור נער חובב רכב שהוציא רישיון בגל 17, הייתי כמו ספוג שסופג ולומד כל דבר שקשור למכוניות, ידעתי בעל פה את כל המפרטים של כל המכוניות שנמכרות בארץ וכדומה. 

 

היום? עדיין חובב רכב אבל זה לא באותה רמת ידע ומעורבות אז כן הרבה דברים נראים "אותו דבר".

 

 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם
לפני 8 שעות, tza כתב:

 

 

סטרטר זה צליל חזק אז אפשר לזהות גם היום. צליל מנוע נהיה שקט וקשה לזיהוי כמו שכתב בועז.

 

וגם לנו הייתה רנו 19 ידנית 1.4 הראשונה אצלנו עם מזגן (שהיה צריך לכבות בעליות..)

והרנו אקספרס בתמונה מעליה הייתה האוטו' הראשונה שנהגתי עליה.

 

בשבועיים האחרונים ניצלתי הזדמנות והשתמשתי ברכב בן 30 כרכב חלופי, היה בהחלט מעניין ומעלה זכרונות, אבל שמחתי לחזור לרכב שלי. אפילו ABS לא היה בענתיקה.. לא מתאים להתניידות בלחץ היומיומי.

 

 

עד היום סטרטר של רנו חדשה נשמע לי בדיוק כמו סטרטר של רנו 5 שהייתה לאמא שלי ז"ל לפני 45 שנה. יש עוד סטרטרים שאני מזהה את הצליל האופייני שלהם.

ברנו 19 היה צריך לכבות מזגן כי הם היו בהתקנה מקומית ולכן חנקו את הרכב. תמיד צחקנו שלחצן המזגן משמש כ"טורבו" כשאתה מכבה בעלייה.

 

למה לא תשתף אותנו בתמונות של הרכב בן ה30 שנהגת בו? 

לנהוג בלי ABS פעם היה רגיל. גם אני נוהג ברכב האספנות בזמן שאני עושה טיפולים ותיקונים ברכב הדיילי.

היום לפחות אפשר לשפר את רכבי האספנות בצמיגים מודרניים, אם כי רוב הבעלים קונים את הצמיגים הזולים ביותר בשל היעדר מבחר במידות של פעם.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני כשעה, amosbmw כתב:

תמיד צחקנו שלחצן המזגן משמש כ"טורבו" כשאתה מכבה בעלייה.

אולי אתה זוכר, היה קיים "פטנט" של התקנת כפתור ניתוק רגעי למדחס על ידית ההילוכים.

 

אז אתה מוריד להילוך שני, לוחץ על הכפתור ויורד על הגז...

 

משהו כזה:

IMG_20250206_111556.thumb.jpg.a1e48655d3fb8a461db37805ec865690.jpg

 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...