Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1403 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 5 שעות, רוןS כתב:

מותר גם להסתובב במעגל ללא הגבלה,  היית עושה את זה ?

כן, אם הגעתי למעגל ולא ברור לי לאן עלי לפנות, אוכל בכיף להמשיך להסתובב עד שאבין. כל עוד לא הפרעתי לאיש ולא עברתי על החוק, אין עם זה שום בעיה.

כנ״ל לגבי הפניה, אבל אם התבלבלת או לא הצלחת להשתלב או שבנתיב הפניה יש בור... אין בעיה בלפנות מהכיכר, ואם יהיה לרגע נהג אחר שירים גבה, אסון גדול לא יקרה בגלל זה.

פורסם
לפני 5 שעות, sperial כתב:

@רוןS יש מקומות שתנאי הנועה מכתיבים לעשות זאת....

 במעגל של מת"מ בפניה ימינה לתחנת חוף הכרמל - המבנה שם הוא של כביש דו נתיבי, כאשר הנתיב הימני הופך לנתיב עוקף מעגל תנועה והשמאלי נכנס למעגל. אם התנועה כבדה יש קושי לעבור לימני, ואז אני פונה ימינה דרך מעגל התנועה (ונותן זכות קדימה לתנועה המגיעה מימין למרות שמדובר בשני נתיבים, בגלל איזה סימון מוזר של נת"צ לאורך כ-10 מ').

 

ואני לא היחיד, התמרון הזה מקובל מאוד בגלל עומס התנועה במקום.

במקרה שלך יש תימרור בשפע.

תמרור ירוק עם חיצים שמאלה.

שלט התראה\הזהרה לנוהג בנתיב הימני

סימון על הכביש.

תמרור כחול.

ז"א   המחוקק התייחס לתנאי התנועה באזור.

 

* לעומת המצב שהובא ע"י פותח השרשור,

תנועה דלילה, ראות טובה לכל הכיוונים, כביש תקין ופנוי

ונהג שרוצה לפנות ימינה.

 

* ציטוט -  Be roo  "...זה שמותר לא אומר שצריך, לא רואה סיבה לעשות זאת.."

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

פורסם (נערך)

התגובה המקורית שלי היתה לפות״ש שתיאר מצב של מבחן שבו בכוונה הוא בוחר לפנות דרך הזו.

זה לא סותר את העובדה שהפניה מותרת ויש מקרים שנהגים ״יבחרו״ לבצע אותה מסיבות שונות. להתבלבל אפשר גם כשהכל משולט מראש וברור והתנועה דלילה.

וה״בלבול״ של נהגים אחרים כתוצאה מכך הוא שולי.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם
לפני 3 שעות, m3x7r3m3 כתב:

 

"פנייה ימינה", זה למעשה לצאת ביציאה הראשונה ברוב המעגלי תנועה.

 

ואני לא רואה איך פנייה ימינה מתוך המעגל תבלבל מישהו, קל וחומר מי שנמצא מאחוריו.

פסדר,  בוא נסמלץ.

פותח השרשור נוסע ראשון, אתה אחריו במרחק בטוח(רוצה לפנות ימינה)

פות"ש מאיט נכנס לצומת ופונה ימינה, הדרך שלך ושלו עומדות להצטלב.

למי יש זכות קדימה ?    (תקנה 64)

מה היית עושה במקומו ?

ושאלה רטורית,  למה לסבך מצב פשוט ?

 

 

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

פורסם
לפני 27 דקות, Be roo כתב:

התגובה המקורית שלי היתה לפות״ש שתיאר מצב של מבחן שבו בכוונה הוא בוחר לפנות דרך הזו.

זה לא סותר את העובדה שהפניה מותרת ויש מקרים שנהגים ״יבחרו״ לבצע אותה מסיבות שונות. להתבלבל אפשר גם כשהכל משולט מראש וברור והתנועה דלילה.

וה״בלבול״ של נהגים אחרים כתוצאה מכך הוא שולי.

ציטטתי  "לא רואה סיבה לעשות זאת".  משפט שעומד יפה בפגעי הזמן.

מניח שיש הסכמה לגבי  "אין חוק נגד הפניה ימינה" 

לפי תיאור המצב של פות"ש   אין פקקים, אין בולענים אין בלבול, הוא יודע ורוצה לפנות ימינה.

 

אם המצב הזה גורם לו להתבלבל  מה יהיה לכשירצה לפנות ימינה בכביש 4 לכיוון תל השומר ?

 

אם פותש לא לומד נהיגה בהתכתבות, יכול היה לשאול את המורה ש'לו לנהיגה, ואם לא חוטף 

סרגל על האצבעות אז היה מקבל תשובה.

הבעיה שיש מורים שמלמדים לעבור טסט  במסלול ידוע ומוכר, במקום ללמד נהיגה.

חושד שמדובר במקרה כזה.

 

בכביש,  אל תהיה צודק - תהיה חכם

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

פורסם
לפני כשעה, רוןS כתב:

פסדר,  בוא נסמלץ.

פותח השרשור נוסע ראשון, אתה אחריו במרחק בטוח(רוצה לפנות ימינה)

פות"ש מאיט נכנס לצומת ופונה ימינה, הדרך שלך ושלו עומדות להצטלב.

למי יש זכות קדימה ?    (תקנה 64)

מה היית עושה במקומו ?

ושאלה רטורית,  למה לסבך מצב פשוט ?

 

נראה לי שלא הבנת את הסיטואציה.

אם אני נוסע אחרי פות"ש, איך הדרך שלי ושלו עומדת להצטלב?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 4 דקות, m3x7r3m3 כתב:

 

נראה לי שלא הבנת את הסיטואציה.

אם אני נוסע אחרי פות"ש, איך הדרך שלי ושלו עומדת להצטלב?

ככה מצב פשוט הופך למסובך.

אתה אחריו(שני) פונה ימינה בעוקף.

הוא נכנס לרונדל(כי מותר) ופונה ימינה.

 

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

פורסם
לפני 42 דקות, רוןS כתב:

לפי תיאור המצב של פות"ש   אין פקקים, אין בולענים אין בלבול, הוא יודע ורוצה לפנות ימינה.

אנחנו לא יודעים מה יש או אין במקרה של פות״שׁ, הוא רק תיאר מצב של מבחן, וקיבל תשובה רלוונטית בהתאם למידע שסיפק, שככה סתם אין סיבה להעדיף את הפניה דרך הכיכר בטסט.

אבל הוא הוא מיעט במילים והתכוון למצב שהוא התבלבל, אולי בגלל לחץ מהמבחן, אולי לא שמע טוב את הבוחן, אז בהמשך הדיון עלו מקרים שרלוונטים לזה.

 

לפני 43 דקות, רוןS כתב:

אם המצב הזה גורם לו להתבלבל  מה יהיה לכשירצה לפנות ימינה בכביש 4 לכיוון תל השומר ?

כי מעולם לא התבלבלת בנהיגה? לא נלחצת במבחן? אין שום סיבה להפוך אתו לסכנה לאומית כל עוד הוא מתפעל את הטעות שלו בקור רוח ובלי לעבור על החוק.

 

לפני 5 דקות, רוןS כתב:

ככה מצב פשוט הופך למסובך.

אתה עושה הר מעכבר, אין שום דבר מסובך ברכב שנוסע כחוק.

ולמה זה משנה אם נהג שפנה בעוקף יפגוש בהמשך אותו או רכב שהגיע מכיוון אחר בכיכר?

  • אהבתי 1
פורסם

ימשיך כבודו

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

הסיטואציה ברורה, רכב 2 צריך לתת ז״ק למי שמגיע מהכיכר, וממש לא משנה אם זה רכב 1 או רכב שהגיע ממול או משמאל או מימין ועשה פרסה.

פורסם

בהחלט, יש תמרור.   

ורכב 1  שכרגע התבלבל ונכנס לצומת פונה ימינה ולוקח זכות קדימה, כמו שמגיע.

צודק.

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

פורסם (נערך)

חס וחלילה לא לוקח. הוא אמור לקבל.

 

בדוגמה שאני הבאתי המצב הפוך - המתיב ביציאה מהמעגל מסתיין, כשאני מבצע את המהלך הזה אני נותן זכות קדימה למי שמגיע מהמעקף, מימיני. ודרך אגב, לנוסעים במעקף יש שלת התראה על משתלבים משמאל.

 

הסיבה שבגללה אני עושה זאת היא שבמצבים רבים הנתיב הימני עמוס, במיוחד באוטובוסים (הדרך מובילה למרכזית חוף הכרמל כמה מאות מטרים בהמשך), ואני מגיע לפיצול במצב עקיפה, מעדיף לפנות דרך המעגל ולא לנסות להשתלב בכוח.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...