Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1403 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש מעגלי תנועה בהם יש נתיב "עוקף מעגל" בפניות ימינה:

 

https://www.google.com/maps/@31.8807631,34.8059117,3a,69.4y,110.87h,86.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1s96zVrcSOmXEjEVNocKSTUA!2e0!7i13312!8i6656?hl=iw

 

השאלה שלי: האם אני חייב להשתמש בעוקף הזה אם אני רוצה לפנות ימינה, או שמותר לי להכנס ממש למעגל ואז ימינה?

 

(אני שואל משום שאני לומד נהיגה ואני תוהה מה מותר לי לעשות בטסט.)

פורסם

אני לא מכיר איסור גורף. סע לפי התמרורים - אלה המסומנים בצד הדרך ואלה המסומנים עליה.

 

אני מקווה שבטסט תקבל את ההתראה לפנות מספיק מוקדם.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

על פניו, אינני רואה שום מניעה חוקית לבצע זאת.

לגבי הטסט - עדיף לנסוע בנתיב "עוקף כיכר", מאחר ולא תמיד הבוחן מבין שביצעת  משהו חוקי (למיטב הבנתי, היום הבוחנים הם מטעם חברה פרטית).

בכל מקרה, ממליץ לך להתייעץ עם המורה לנהיגה

  • רעיון טוב! 1
פורסם

זה שמותר לא אומר שצריך, לא רואה סיבה לעשות זאת, בטח שלא בטסט.

אבל אם במקרה פיספסת את הפניה, כפי שנאמר אין איסור לעשות, כמו שמותר לך עכשיו להקיף את הכיכר 10 פעמים ולצאת היכן שאתה רוצה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

חבר'ה, תודה על התשובות.

 

אבל מה אני עושה לגבי איתות? בכל מקרה אני צריך לאותת ימינה. הבעיה שאם אני ממשיך לכיכר (כלומר, נתיב שמאלי) אני מאותת לימין למרות שאני בנתיב שמאל, וזה עלול להאט נהגים מאחורי שחושבים שאני מתכוון לעבור לנתיב ימין (כדי לגשת לעוקף). אז כנראה אני צריך להתעכב עם האיתות עד שאני ממש לפני המעגל.

פורסם

בדרך כלל הנתיבים האלה מתחילים יחסית מוקדם, אז אתה יכול להתחיל לאותת מול האף של האי. אם אתה כל כך מוקדם תשתלב לעוקף. אם איחרת אתה בנתיב של הפניה הבאה ימינה, אז זה בסדר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הלא ייעצו לך שלא לנסות לבצע מה ששאלת לגביו, ולמרות זאת אתה מקשה קושיה נוספת לעניין.

אז:

א', מומלץ להקשיב לעצות. חלק מחברי הפורום אולי מתנדבים, חלקם אולי שוטרים, וחלקם אולי עורכי דין. וגם אם לאו, "חכמת ההמונים" אף היא יכולה להוכיח עצמה.

ב', לשאלתך הנוכחית, במעגל תנועה, על פי החוק, אין חובת איתות.

  • אהבתי 1
פורסם

האמת היא שנושא האיתות במעגל תנועה אינו מוסדר בתקנות הישראליות. בעניין הזה יש בעולם 2 גישות - הגרמנית, בה מאותתים רק ביציאה מהמעגל, והבריטית, בה מאותתים הן בכניסה והן ביציאה. בעניין הזה, כמו בעוד כמה עניינים הנוגעים למעגלי תנועה, יש בישראל חור שחור.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 13 שעות, Keyser Söze כתב:

ב', לשאלתך הנוכחית, במעגל תנועה, על פי החוק, אין חובת איתות.

 

במפורש לא, במשתמע כן לפי הסעיף הכללי (תקנות 58-60), כשהמשך תנועה במעגל לא דורשת איתות, אבל יציאה מהמעגל (כלומר פנייה ימינה) דורשת איתות ימינה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)

 מן הסתם שאין חוק כזה אבל בטסט תהיה ראש בקיר  הטסטרים אוהבים כאלו

עריכה אחרונה על ידי ידני
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 3 שעות, ידני כתב:

 מן הסתם שאין חוק כזה אבל בטסט תהיה ראש בקיר  הטסטרים אוהבים כאלו

לא רק בטסט.

זה עלול לבלבל את הנוהג אחריך שמתכוון לפנות ימינה בנתיב המסומן.

אין הגיון  בלדלג על העוקף ולפנות ימינה מתוך המעגל, למרות ש"מותר",

מותר גם להסתובב במעגל ללא הגבלה,  היית עושה את זה ?

 

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

פורסם

הציטוט של  "ידני"  אבל הפניה היא ל"ניקולו".

 

* אי אפשר לערוך משום מה.

 

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

פורסם

@רוןS יש מקומות שתנאי הנועה מכתיבים לעשות זאת. אישית זה קורה לי לא פעם במעגל של מת"מ בפניה ימינה לתחנת חוף הכרמל - המבנה שם הוא של כביש דו נתיבי, כאשר הנתיב הימני הופך לנתיב עוקף מעגל תנועה והשמאלי נכנס למעגל. אם התנועה כבדה יש קושי לעבור לימני, ואז אני פונה ימינה דרך מעגל התנועה (ונותן זכות קדימה לתנועה המגיעה מימין למרות שמדובר בשני נתיבים, בגלל איזה סימון מוזר של נת"צ לאורך כ-10 מ').

 

ואני לא היחיד, התמרון הזה מקובל מאוד בגלל עומס התנועה במקום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 5 שעות, רוןS כתב:

לא רק בטסט.

זה עלול לבלבל את הנוהג אחריך שמתכוון לפנות ימינה בנתיב המסומן.

אין הגיון  בלדלג על העוקף ולפנות ימינה מתוך המעגל, למרות ש"מותר",

מותר גם להסתובב במעגל ללא הגבלה,  היית עושה את זה ?

 

"פנייה ימינה", זה למעשה לצאת ביציאה הראשונה ברוב המעגלי תנועה.

 

ואני לא רואה איך פנייה ימינה מתוך המעגל תבלבל מישהו, קל וחומר מי שנמצא מאחוריו.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

×
×
  • תוכן חדש...