Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1538 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן,

 

איך ידעתם איזה תואר אתם הולכים ללמוד? 

 

אני כרגע משפר בגרויות, הרבה מהאנשים שאני לומד איתם נעולים על איזה תואר הם הולכים ללמוד. לי אין מושג כל כך.  

פורסם

אני ביצעתי תהליך של ייעוץ לימודים בחברת "אדם מילא". 

 

שם אתה מבצע מבחנים פסיכוטכניים וגם 3 מפגשים עם פסיכולוג בכדי שיוכלו להתאים לך את התארים המומלצים ביותר עבורך. 

אני קיבלתי כלכלה חשבונאות, התחלתי ללמוד ואני מרוצה. 

 

שתי האחיות שלי גם עשו תהליך ייעוץ לימודים, וגם הן מרוצות מהתהליך. 

 

* הערה חשובה: אני מדבר על הניסיון האישי שלי ושל חברי משפחתי עם אדם מילא, אין האמור מעיד על הבטחה להתאמה מושלמת עבור מישהו אחר, במקרים שלנו אנו שבעי רצון. 

פורסם
לפני כשעה, yorng כתב:

איך ידעתם איזה תואר אתם הולכים ללמוד? 

אני גיליתי שאני רוצה ללמוד הנדסת מחשבים אחרי שעבדתי בתחום ונחשפתי לעבודה של מהנדסים.

 

במקרה שלך - למה יש לך זיקה? מה מעניין אותך? מה אתה רוצה לעשות "כשתהיה גדול"?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

כששאלו אותי בגיל 6 מה אני רוצה להיות כשאני אהיה גדול אז עניתי מהנדס

לא היה לי נעים לאכזב את הילד ההוא אז זרמתי 😂

  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

חשבתי על מה מעניין אותי, מה אני רואה את עצמי עושה בחיים, כמה זמן והשקעה זה ידרוש ממני והאם זה משהו גמיש שאפשר לשנות פאזה. בסוףדיברתי עם אנשים מהתחומים הרלוונטיים שהצלחתי למצוא בעיקר בקבוצות ייעודיות בפייסבוק וכאלו שנתקלתי בהם בחיים מחוץ לאינטרנט. חברים של הורים, קרובים משפחה, הורים של חברים. אחרי זה גיבשתי החלטות והשארתי שניים מתוך שלושת הדברים להיות תחביב וחצי משרה ואחד מהם כקריירה ראשית. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

כיף לכם שיש אינטרנט להתייעץ.

 

אני תמיד ידעתי שאני נמשך לתחום הטכני וכשהגיע הזמן להחליט התלבטתי בין הנדסת מכונות לרפואה ןטרינרית אז החלטתי לחכות וללכת לעבוד שנה.

 

עבדתי בחברת הידראוליקה כחצי שנה ועוד כחצי שנה כפועל ייצור ובסוף בחרתי בהנדסת מכונות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

התחום של המחשוב משך אותי עוד מגיל קטן, אבל מודה ששקלתי גם רפואה.

מתי החלטתי מה אני רוצה ללמוד? בגיל 15-16 כשעשיתי קורס בביולוגיה באו"פ ובמקביל הגברתי 10 יחידות במחשבים בתיכון.

התלבטתי בעיקרון בין הנדסת תוכנה למדעי המחשב, כאשר הסבירו לי שאין יתרון בתעשייה לתואר בהנדסת תוכנה ושהמשרות הן אותן משרות (דבר שהתברר כנכון, לא הייתה לי בעיה למצוא עבודה כבוגר ואין לי גם בעיה למצוא עכשיו, מגייסות בלינקדין רודפות אחרי בוגרי שני התארים וגם אחרי תארםי נוספים) אז החלטתי ללמוד מדמ"ח.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 3 שעות, vadim6385 כתב:

אני גיליתי שאני רוצה ללמוד הנדסת מחשבים אחרי שעבדתי בתחום ונחשפתי לעבודה של מהנדסים.

 

במקרה שלך - למה יש לך זיקה? מה מעניין אותך? מה אתה רוצה לעשות "כשתהיה גדול"?

 

אני אוהב מחשבים, לכן אני חושב שאלך ללמוד מדעי המחשב. 

פורסם

מה אתה אוהב במחשבים?

 

יותר חשוב - מתמטיקה אתה אוהב?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בניגוד לבעלי התארים שהגיבו כאן אני אתן דעה קצת אחרת. ללמוד תואר זה לא כמו בית ספר או צבא. זה לא חלק ממסלול החיים שחייבים לעבור וללכת ללמוד תואר במדמ״ח כי אתה ״אוהב מחשבים״ נשמע לי כמו מתכון ל3 שנים של באסה. מה אתה אוהב במחשבים? מעניין אותך לפתח תוכנה, ללמוד איך עובדת מערכת הפעלה ואיך תוכנה מתקשרת עם המחשב ולהוסיף על כל זה ערימות של מתמטיקה? כי הרבה מאוהבי המחשבים שאני הכרתי לא כלכך כאלה.

אנחנו חיים במדינה שבה תואר מרגיש כמו הדרך הסלולה והבטוחה לשוק העבודה אבל זה לא בהכרח ככה. קצת כמו ההרגשה שצריך רכב אחרת קשה להתנייד. תתפלא אבל יש אנשים שתחבורה ציבורית עדיפה להם. יש אנשים שבית קטן עדיף להם מבית גדול… אני מניח שהבנת את הפואנטה.

 

אני אישית למשל רציתי ללמוד הנדסת רכב (יש לפולקסווגן מסלול לימודים שצמוד לheadquarters שלהם בוולפסבורג). ממש כמו שאתה מתאר על האנשים שאתה מכיר, ידעתי בדיוק מה אני רוצה והכרתי כל פרט בחלום הזה, החל מאיפה לומדים, מה תנאי הקבלה, ועד גובה המשכורת שמציעים לסטודנט שעובד שם (זה מסלול שמשלב עבודה). בינתיים הקדשתי זמן לאהבה אחרת שלי בתחום הווב ומפה לשם מצאתי את עצמי מתכנת, כבר כמה שנים. אוהב את זה וטוב בזה וכנראה שגם מרוויח יותר ממה שהייתי יכול אם הייתי רודף אחרי החלום הישן.

חלק מהקטע זה שלא עשיתי תואר. כשגיליתי שאני אוהב משהו ורוצה לרדוף אחריו פשוט ״חישבתי״ את המסלול הקצר ביותר והתחלתי לרוץ. לקח לי שנה. לחברים שעשו תואר לקח כמה שנים יותר ממני והיום אנחנו לא באותו המקום. אני מקדים אותם בכמות הניסיון וכך גם בכמות האפשרויות. אמנם לקח להם פחות זמן ממני למצוא עבודה ראשונה אבל אני פיציתי על זה בזמן הכולל שלקח לי המסלול. האם אני מציג לך דבר דומה? לא בהכרח. אני בעיקר מציע לך לשאול את עצמך למה בכלל תואר? האם יש לך סיבה טובה שבגינה אתה מוכן להתחייב ל3/4/5 שנים של לימודים עם אחוז תאורטי ולא מעשי גבוה מאוד? האם יש דרך אחרת? האם התואר הספציפי שאתה עתיד לבחור הוא משהו שיעניין אותך? תרצה להעמיק בו?

מדובר בצעד די גדול, אני מציע לחשוב קצת יותר לעומק לפני שעושים את הצעד הזה

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

במבה, סבירות גבוהה שהעדר תואר יצקיל אותך בתקרת זכוכית.

  • אהבתי 3
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 5 שעות, חולה רכב#1 כתב:

אני ביצעתי תהליך של ייעוץ לימודים בחברת "אדם מילא"

גם אני הלכתי לזה כשהשתחררתי מהצבא. אבל במקום שיתנו לי כיוון ספציפי אמרו לי משהו כמו "אתה יכול לעשות המון דברים". אני זוכר שיצאתי משם מבולבל. עשיתי פסיכומטרי כי קיבלתי קורס מהצבא לחיילים משוחררים ושכחתי מזה. 

אחרי שנה ומשהו של עבודות במפעל ובאבטחה, שאלתי את אמא שלי מה היא היתה רוצה להגיד לאנשים שהבן שלה עושה למחייתו, בהנחה והוא טיפש מדי וקצת אנטיפט בשביל להיות רופא וסתום מדי בשביל להשלים בגרות במתמטיקה ל5 יחידות כדי להיות מהנדס.

אז עכשיו אני אדריכל.

מה הפואנטה בכל זה? תתייעץ עם אנשים קרובים שמכירים אותך טוב מאד. 

 

 

 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

@SlowRide אדם מילא אינו קביעה חד משמעית, הוא מונה כמה מקצועות שהכי מתאימים לאופי שלך. 

במקרה שלי ושל אחיותיי הם פגעו בול. 

 

אבל ליתר הזהירות אני מדגיש את המשפט הנ"ל:

לפני 6 שעות, חולה רכב#1 כתב:

* הערה חשובה: אני מדבר על הניסיון האישי שלי ושל חברי משפחתי עם אדם מילא, אין האמור מעיד על הבטחה להתאמה מושלמת עבור מישהו אחר, במקרים שלנו אנו שבעי רצון.

 

פורסם
לפני 4 שעות, yorng כתב:

 

אני אוהב מחשבים, לכן אני חושב שאלך ללמוד מדעי המחשב. 

אין שום קשר בין אהבת מחשבים למדעי המחשב.

השאלה היא האם אתה אוהב הנדסה, התנסית בהנדסה, והאם אתה מטייל לך בחופשיות בתחומים מתמטיים ולוגיים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 9 שעות, SuperBamba כתב:

בניגוד לבעלי התארים שהגיבו כאן אני אתן דעה קצת אחרת. ללמוד תואר זה לא כמו בית ספר או צבא. זה לא חלק ממסלול החיים שחייבים לעבור וללכת ללמוד תואר במדמ״ח כי אתה ״אוהב מחשבים״ נשמע לי כמו מתכון ל3 שנים של באסה. מה אתה אוהב במחשבים? מעניין אותך לפתח תוכנה, ללמוד איך עובדת מערכת הפעלה ואיך תוכנה מתקשרת עם המחשב ולהוסיף על כל זה ערימות של מתמטיקה? כי הרבה מאוהבי המחשבים שאני הכרתי לא כלכך כאלה.

אנחנו חיים במדינה שבה תואר מרגיש כמו הדרך הסלולה והבטוחה לשוק העבודה אבל זה לא בהכרח ככה. קצת כמו ההרגשה שצריך רכב אחרת קשה להתנייד. תתפלא אבל יש אנשים שתחבורה ציבורית עדיפה להם. יש אנשים שבית קטן עדיף להם מבית גדול… אני מניח שהבנת את הפואנטה.

 

אני אישית למשל רציתי ללמוד הנדסת רכב (יש לפולקסווגן מסלול לימודים שצמוד לheadquarters שלהם בוולפסבורג). ממש כמו שאתה מתאר על האנשים שאתה מכיר, ידעתי בדיוק מה אני רוצה והכרתי כל פרט בחלום הזה, החל מאיפה לומדים, מה תנאי הקבלה, ועד גובה המשכורת שמציעים לסטודנט שעובד שם (זה מסלול שמשלב עבודה). בינתיים הקדשתי זמן לאהבה אחרת שלי בתחום הווב ומפה לשם מצאתי את עצמי מתכנת, כבר כמה שנים. אוהב את זה וטוב בזה וכנראה שגם מרוויח יותר ממה שהייתי יכול אם הייתי רודף אחרי החלום הישן.

חלק מהקטע זה שלא עשיתי תואר. כשגיליתי שאני אוהב משהו ורוצה לרדוף אחריו פשוט ״חישבתי״ את המסלול הקצר ביותר והתחלתי לרוץ. לקח לי שנה. לחברים שעשו תואר לקח כמה שנים יותר ממני והיום אנחנו לא באותו המקום. אני מקדים אותם בכמות הניסיון וכך גם בכמות האפשרויות. אמנם לקח להם פחות זמן ממני למצוא עבודה ראשונה אבל אני פיציתי על זה בזמן הכולל שלקח לי המסלול. האם אני מציג לך דבר דומה? לא בהכרח. אני בעיקר מציע לך לשאול את עצמך למה בכלל תואר? האם יש לך סיבה טובה שבגינה אתה מוכן להתחייב ל3/4/5 שנים של לימודים עם אחוז תאורטי ולא מעשי גבוה מאוד? האם יש דרך אחרת? האם התואר הספציפי שאתה עתיד לבחור הוא משהו שיעניין אותך? תרצה להעמיק בו?

מדובר בצעד די גדול, אני מציע לחשוב קצת יותר לעומק לפני שעושים את הצעד הזה

החלק של הידע בתואר הוא באמת לא העיקר. הוא נותן לך רקאת הבסיס.

 

החלק הלשובהוא פיתוח יכולת ניתוח בעיות והגעה לידע הנחוץ כדי לפתור את אותה הבעיה גם אם זה לא תחום הלימודים שלך.

 

כבר מצאתי את עצמי מתקן כרטיס אלקטרוני בלי שלמדתי אי פעם אלקטרוניקה בזכות הכלים שקיבלתי באקדמיה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

×
×
  • תוכן חדש...