Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1537 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, Potato כתב:

אז נניח יקבל אותי מישהו בתעשיה בטחונית שחושב שאני בא לעבוד 30 שנה ואני בא בידיעה שאני בא לצבור נסיון,לעשות תואר שני שנתיים ולעוף משם.

הוא קיבל עובד טוב לשנתיים.

איפה הבעיה פה ומה זה קשור בכלל?

מדברים על בחירת מקצוע. בחרת מקצוע ואתה עובד בו בתעשייה בטחונית שנתיים. אחרי זה ממשיך הלאה ומתקדם, בזכות הניסיון שצברת והתואר שלמדת. מה זה משנה אם אתה עובר בין מקומות?

לא בעיה שלך שאנשים מעדיפים להחליף עבודה כל שנתיים, שהמעסיקים יתמודדו.

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 22 דקות, SlowRide כתב:

איפה הבעיה פה ומה זה קשור בכלל?

מדברים על בחירת מקצוע. בחרת מקצוע ואתה עובד בו בתעשייה בטחונית שנתיים. אחרי זה ממשיך הלאה ומתקדם, בזכות הניסיון שצברת והתואר שלמדת. מה זה משנה אם אתה עובר בין מקומות?

לא בעיה שלך שאנשים מעדיפים להחליף עבודה כל שנתיים, שהמעסיקים יתמודדו.

 

רשמתי לספריאל על למה אנשים שתקועים באותו מקום 30 שנה לא באמת מודעים לשוק העבודה.

לקחתי את הדוגמה לכיוון תדירות החלפת מקומות עבודה.

למה אתה כזה תוקפני?

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)
לפני 16 שעות, sperial כתב:

זה אחד היתרונות של לימודים אקדמיים - הם נותנים לך יסודות רחבים וכלים להתפתח לכיוונים שונים, ולהתאים עצמך לשוק העבודה המשתנה. גם בוגרי אותה פקולטה מפתחים קריירות מגוונות ביותר.

 

שמעתי את זה הרבה מאנשים שעובדים באוניברסיטאות או מפרסמים אותן.

 

לדעתי זה סתם דיבורים באוויר, לא רואה איפו האקדמיה נותנת לך כלים כאלו.

מעבר לכך אני מכיר המון אנשים שעשו תואר ראשון בהנדסת ייצור/מכונות ושהם מבואסים מהתפקיד הנוכחי שלהם גם מבחינת העבודה גם מבחינת התנאים וגם מבחינת השכר. אבל הם לא מסוגלים להחליף אותו כי הם לא יודעים איך מעבר ללקק לבוסים למעלה כדי שיום אחד כשמישהו יפנה את המקום שלו יקדמו אותם.

 

עם זאת אני מכיר חברה שהבינו איך לומדים מקצוע בעצמם וללא שום תואר הלכו למדו משהו צברו ניסיון ותיק עבודות והחליפו למקצוע הרבה יותר נחשק וטוב (ביניהם אני)

 

כמה סרטונים ביוטיוב בנושא (HOW TO FIND YOUR FIRST JOB AS A...) יתנו לך כלים להסתגלות והחלפת מקצוע בשוק העבודה שהאקדמיה לא נותנת לך ב4 שנים.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 10 שעות, Potato כתב:

רשמתי לספריאל על למה אנשים שתקועים באותו מקום 30 שנה לא באמת מודעים לשוק העבודה.

לקחתי את הדוגמה לכיוון תדירות החלפת מקומות עבודה.

למה אתה כזה תוקפני?

לא תוקפני מה פתאום??

ציטטת אותי ולא הבנתי...

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אני דווקא רואה לא מעט שינויים כאלה - אפילו אצל בני הדור שלי, בוודאי אצל הבנים שלי וחבריהם (הדור שלך או קצת יוצר צעירים).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

האקדמיה מלאה בפוזיציות עם קביעות שלימודי תואר ראשון בהם נעשים מתוך הכרח ולא מתוך רצון אמיתי ללמד. המטרה של האקדמיה זה לא ללמד סטודנטים לתואר ראשון אלא לפרסם מחקרים, וזה מה שמעניין את אנשי הסגל (בצדק). לרוב, מתן הרצאות נעשים מתוך הכרח או לשם השלמת הכנסה. עד כמה שידוע לי, רק בארץ מסתכלים על האקדמיה כמפעל להכשרת עובדים וזה מצב דפוק. השאיפה המקורית היא להוציא 1000 סטודנטים בוגרי תואר ראשון ש10 מהם ימשיכו למחקר בתואר מתקדם. נוצר מצב שהלימודים נשארים ברמה לא גבוהה (לא אומר נמוכה, כי היא לא). התולדה היא שאין הרבה תמריצים להשתפר וזה מוביל להרגשה שבוגרים לא רוכשים כלים משמעותיים כי אותם 10 סטודנטים הם טובים מתוך אמביציה אישית ולא מראה על טיב הכלל.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
פורסם

@eitanuchמה שכתבת היה נכון, כנראה, לפני 60 שנה. באותם ימים הרבה מקצועות נלמדו ברמה "על תיכונית" אך לא אקדמית. המצב השתנה, דרישות היכטלת והידע עלו, והמקצועות הפכו אקדמיים.

 

הכשרת "בעלי מקצוע" היא תפקיד מרכזי של האקדמיה, והרמה באוניברסיטאות הישראליות גבוהה. מי שרוצה ללמוד בנוחות, כדי שיהיה נייר להציג במקום העבודה, יכול ללכת למכללות עם דרישות יותר נמוכות.

 

הדבר האחד שנכון הוא שהכלים שהאקדמיה מקנה הם כלליים, וכל בוגר צריך לנצל אותם כדי להתמקצע בתחום בו הוא עוסק. מה לעשות, אתה לא יכול לבנות תואר אחד בשביל רפאל ותואר אחר בשביל אינטל. מהנדס החשמל שסיים לימודים בטכניון או באוניברסיטה יתאים לשני המקומות, אבל יצריך התמחות ספציפית, אפילו לאגף מסויים באותה חברה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 17 שעות, sperial כתב:

זה אחד היתרונות של לימודים אקדמיים - הם נותנים לך יסודות רחבים וכלים להתפתח לכיוונים שונים, ולהתאים עצמך לשוק העבודה המשתנה. גם בוגרי אותה פקולטה מפתחים קריירות מגוונות ביותר.

מגוון החוגים וההתמחויות באקדמיה הם ההוכחה לכך שאתה לא מקבל יסודות רחבים ויכולת לזוז לכיוונים שונים מדי. אתה רופא, למשל. האם אתה יכול להיות מחר עורך דין?  בוודאי שלא. כי עיקר ההשכלה שלך רלוונטי לתחום העיסוק שלך. וזה נכון לגבי רובינו. הבסיס המשותף מספיק בצורה מאוד חלקית כדי להחליף מקצוע לתחום אחר שבו להכשרה פורמלית או אפילו ניסיון יש משמעות.

 

המציאות בה תואר בכלליות פותח דלתות לקריירה בכלליות היתה נכונה אולי לאמצע המאה ה-20. ולמרות שיש גם "קיצורי דרך" (כמו בוטקאמפים בתכנות לבוגרי תארים במדעים מדויקים, או תואר מקוצר יחסית ברפואה) בכלליות זה לא עובד. בטח למי שלומד בפקולטות למדעי הרוח וברמה כזו או אחרת גם מדעי החברה. אבל גם בוגרי תארים מתקמדים בכימיה או ביולוגיה שבתכלס אין להם מה לעשות מחוץ לאקדמיה לא חסרים.

 

כמובן, אפשר ללמוד המון באקדמיה בחוגים שהם יותר ביקורתיים וסגנון הלימודים בהם לא מתמקד רק בשינון נוסחאות וחישובים מתמטיים. ואני חושב שאינטרדיסציפלינריות יכולה לתרום כמעט לכל אחד ברמה האישית. אבל זה כבר נושא טיפה אחר.

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)
לפני 43 דקות, sperial כתב:

@eitanuchמה שכתבת היה נכון, כנראה, לפני 60 שנה. באותם ימים הרבה מקצועות נלמדו ברמה "על תיכונית" אך לא אקדמית. המצב השתנה, דרישות היכטלת והידע עלו, והמקצועות הפכו אקדמיים.

 

הכשרת "בעלי מקצוע" היא תפקיד מרכזי של האקדמיה, והרמה באוניברסיטאות הישראליות גבוהה. מי שרוצה ללמוד בנוחות, כדי שיהיה נייר להציג במקום העבודה, יכול ללכת למכללות עם דרישות יותר נמוכות.

 

הדבר האחד שנכון הוא שהכלים שהאקדמיה מקנה הם כלליים, וכל בוגר צריך לנצל אותם כדי להתמקצע בתחום בו הוא עוסק. מה לעשות, אתה לא יכול לבנות תואר אחד בשביל רפאל ותואר אחר בשביל אינטל. מהנדס החשמל שסיים לימודים בטכניון או באוניברסיטה יתאים לשני המקומות, אבל יצריך התמחות ספציפית, אפילו לאגף מסויים באותה חברה.

לפי מה שראיתי בטיול הקצר שלי במאסטר, זה לא המצב. הסגל בעצמו אומר את זה. מה לגבי כל אותם פרופסורים שנשארים בתפקיד בקביעות למרות שמשקיעים 0 זמן במחקר בפועל? הם רק תופסים תקנים ומבזבזים כספים גדולים על כלום. רובם עובדים בתפקידים כפולים מחוץ לאקדמיה ועסוקים בתעשייה רוב הזמן.

 

הבלאגן שחוגג בארץ הוא נורא ורק מחכה להתפוצץ ברגע שיגמר הכסף הזול. פעם הייתה לי שיחה עם חבר שסיים את הפוסט שלו. אלה המילים: לא לעניין הקטע הזה של פרופסורים וסטארטאפים. תופסים תקנים, לא במחקר לגמרי, הסיכון עליינו, יכבדו ויתפטרו. כסף ציבורי, פותחים סטארטפים איתם. ריסק=0 על חשבון הפנסיה שלי ושלך. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
פורסם
לפני 34 דקות, sperial כתב:

הכשרת "בעלי מקצוע" היא תפקיד מרכזי של האקדמיה, והרמה באוניברסיטאות הישראליות גבוהה. מי שרוצה ללמוד בנוחות, כדי שיהיה נייר להציג במקום העבודה, יכול ללכת למכללות עם דרישות יותר נמוכות.

איך אתה מגיע לכל ההכללות האלו? ועל סמך מה? באמת, מאיפה ואיך אתה יודע למדוד את רמת הלימודים בחוגים שונים באוניבריסטואת הישראליות ומה זה נותן לבוגרים? 

 

יש שלוש וחצי אוניבריסטאות ממש נחשבות בישראל, והמדד מתייחס אך ורק למחקר. לא להכשרה של סטודנטים שיוצאים לאזרחות אחר כך. ומניסיוני עם בוגרי חוגים למדעי המחשב ממיטב האוניברסיטאות, הרוב שוכחים איזה 80% מהחומר התאורטי בערך חצי שנה אחרי סיום התואר.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 59 דקות, eitanuch כתב:

רק בארץ מסתכלים על האקדמיה כמפעל להכשרת עובדים וזה מצב דפוק.

רק בארץ ובשאר העולם המערבי (ולא רק מערבי) האקדמיה נחשבת למפעל להכשרת עובדים.

 

המצב בארץ עוד טוב יחסית לארה"ב למשך.

לפחות סטודנטים פה לא מסיימים את הלימודים עם חובות של 6-7 ספרות (אלא אם אתה ממש "מיוחד").

לפני 20 דקות, יבגניפ כתב:

המציאות בה תואר בכלליות פותח דלתות לקריירה בכלליות היתה נכונה אולי לאמצע המאה ה-20

הודות לאותה מציאות של אמצע המאה ה-20 (שבה כל בוגר תואר במדעי הכלום היה מקבל משרה ניהולית עם משרד ממוזג ומזכירה כוסית) המציאות היום היא שתואר הוא תנאי הכרחי אבל לא מספיק כדי להיכנס לתעשיה.

 

אולי תואר הוא לא ערובה לכלום, בטח תואר שלא במקצועות STEM, אבל בלי תואר אתה נדפק לגמרי.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

@יבגניפ - הימים שבהם מישהו היה יכול להיות גם תיאולוג, גם פיזיקאי וגם רופא חלפו לפני איזה 500 שנה. מה לעשות, כמות הידע האנושי התפוצצה ואי אפשר להיות כלבויניק. זה עדיין לא אומר שהלימודים באקדמיה מיותרים. בדיוק להפך: אתה צריך אנשים  בעלי ידע נרחב.

 

בדוגמה שלך - ההכשרה כרופא רחבה מאד, ומאפשרת לעסוק במגוון עצום של תחומים - הרי לא הכשירו אותי ככירורג או רופא משפחה או גאסטרואנטרולוג, אלא כ"רופא כללי" שיכול ללכת לעסוק בכל אחד מאלה או עשרות התמחויות שבכל אחת מהן מגוון תת תת התמחויות - חלקן פורמליות וחלקן לא - ואז לבחור לעסק ברפואה האשפוזית או הקהילתית או במחקר בסיסי או במחקר קליני. גם מהנדס ה חשמל, יכול לעסוק בפיתוח חומרה, בפיתוח תוכנה, בתכנון או תפעול או תחזוקת תחנות כוח, או באוויוניקה או לנהל מפעל טילים. וכך גם מהנדס המכונות או המהנדס האזרחי או בוגר כל תואר אקדמי אחר. הכלים שקיבלת בלימודי התואר בהנדסה לא יהפכו אותך לעובד סוציאלי, או מורה לספרות, אבל, עדיין, יאפשרו לך להתפתח במגוון עצום של דרכים.

 

ולגבי הידע שנרכש ונשכח - בסופו של דבר אם אינך עושה שימוש במשהו הוא יתנוון. אף אחד לא ישתמש ב-100% ממה שלמד. הרי מהנדס המכונות שמתמחה בבקרה כנראה ישכח את מה שלמד בתרמודינמיקה. אבל יש שתי סיבות לתת בכל זאת הכשרה רחבה: האחת היא לתת לאנשים את הבחירה במה לעסוק, והשניה היא היכולת שלהם לשלב את הידע שלהם בתחום בו התמחו עם הידע של עמיתיהם בהתמחויות מקבילות. 

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 50 דקות, sperial כתב:

@eitanuch

 

הכשרת "בעלי מקצוע" היא תפקיד מרכזי של האקדמיה, והרמה באוניברסיטאות הישראליות גבוהה. מי שרוצה ללמוד בנוחות, כדי שיהיה נייר להציג במקום העבודה, יכול ללכת למכללות עם דרישות יותר נמוכות.

הכשרת בעלי מקצוע זה תפקידן של המכללות ולא של האקדמיה הקלאסית שמכוונת למחקר.

הבעיה שעם השנמוך ב"יוקרה" של התעודה מגיעה גם רמת לימוד גרועה שלא מכשירה אותך לכלום וגם הנייר מחלק מהמכללות לא שווה הרבה.

לפני 50 דקות, sperial כתב:

הדבר האחד שנכון הוא שהכלים שהאקדמיה מקנה הם כלליים, וכל בוגר צריך לנצל אותם כדי להתמקצע בתחום בו הוא עוסק. מה לעשות, אתה לא יכול לבנות תואר אחד בשביל רפאל ותואר אחר בשביל אינטל.

האקדמיה מקנה כלים לא רלוונטיים,או כאלה שהיו רלוונטיים לפני 30 שנה.

בוא נניח  כי רפאל עובדת בשיטות מלפני 15 שנה,אינטל בשיטות חדשות ועבור שתיהן האקדמיה לא מכינה בוגרים עם ידע רלוונטי.

לפני 50 דקות, sperial כתב:

מהנדס החשמל שסיים לימודים בטכניון או באוניברסיטה יתאים לשני המקומות, אבל יצריך התמחות ספציפית, אפילו לאגף מסויים באותה חברה.

זו המהות של עבודה.

 

בתור מהנדס מכונות הטכניון לא הכשיר אותי לכלום.

אני לא יודע לתכנן,לא יודע טכנולוגיות יצור,לא יודע סימולציות ואנליזות מעבר לקורס מסכן שעשיתי,בקרה ורובוטיקה הידע תיאורטי מאוד.

עריכה אחרונה על ידי Potato
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני 2 דקות, sperial כתב:

זה עדיין לא אומר שהלימודים באקדמיה מיותרים.

ברור שלא. פשוט צריך לשים אותם בפרופורציה ולהבין מה הם כן נותנים ומה לא.

לפני 3 דקות, sperial כתב:

הכלים שקיבלת בלימודי התואר בהנדסה לא יהפכו אותך לעובד סוציאלי, או מורה לספרות, אבל, עדיין, יאפשרו לך להתפתח במגוון עצום של דרכים.

לא. הם יאפשרו לך לעבוד בהתחמות ספציפית בתת תחום בכל מה שנכנס תחת ההגדרה של "הנדסה" שלמדת. ובהייטקס באמת יש יותר ויותר בוגרי בוטקאמפים שמשתלבים בתעשיה והטובים שביניהם יגיעו בסופו של דבר לאותו המקום בקריירה אליו יגיעו בוגרי תארים מהאוניברסיטאות הכי טובות שאתה יכול לחשוב עליהן. הם לא יצליחו להגיע אך ורק למקומות שבהם לרקע תאורטי חזק באמת יש משמעות. וזה אחוז מאוד קטן מסך התעשיה. וגם זה אפילו לא כזה חדש, כי בוגרי ממרמ עושים את זה עשרות שנים ורובינו היינו יכולים לוותר על תואר אקדמי.

 

אני מניח שזה קורה עם תכנות ולא, נגיד, עם הנדסת מכונות או הנדסה אזרחית, כי כרגע זה התחום שמתפוצץ. וכדי לדייק את עצמי עוד קצת: אנחנו חיים במציאות בה במשך תקופה די ארוכה אוניברסיטה היתה המסלול הסטנדרטי שבו צריך לעבור כדי לקבל הכשר רשמי שמעיד שאדם יכול לעבוד בתחום מסוים. אבל זה לא אומר שזה must. 

לפני 16 דקות, vadim6385 כתב:

אולי תואר הוא לא ערובה לכלום, בטח תואר שלא במקצועות STEM, אבל בלי תואר אתה נדפק לגמרי.

בהכללה כן. בפרקטיקה? לא תמיד.

אבל זה גם לא כל כך משנה. אני תמיד באופן עקבי ממליץ פה לאנשים ללמוד ולא לסמוך על מזל או סיפורים על ביל גייטס. כי זה המסלול הסטנדרטי היום. 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
×
×
  • תוכן חדש...