Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1537 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

@Potatoאתה פשוט עדיין לא יודע להעריך את היכולות שרכשת בטכניון. הרי בתעשיה כל מפעל עובד בטכנולוגיות שונות, והטכניון הכשיר אותך כמהנדס גם למפעל לייצור נעליים וגם למפעל לייצור מטוסים. 

 

בוא, אשאל אותך שאלה אחרת: האם בלי ההשקעה של אותן 4 שנים בלימודים היית מסוגל לבצע את העבודה שאתה עושה היו, או את העבודה שאתה מצפה לעשות בעוד 5 שנים? האם עמיתיך, המהנדסים היותר בכירים, היו יכולים לעשות את עבודתם על בסיס תעודת הבגרות והניסיון שלהם בשטח, בלי ללמוד מתמטיקה ופיזיקה וחוזק ותרמו או, לפחות, חלק נכבד מהם?

 

@יבגניפ מה ההכשרה הקודמת של אותם בוגרי בוטקאמפים? אני מכיר את המונח רק מהשרשורים האלה, אבל מה שאני מבין הוא שמדובר באנשים עם השכלה קודמת שמבצעים הסבה לתוכנה. אז מדובר באנשים שכבר יש להם בסיס די רחב, והשאלה שלי - אולי אתה תוכל לענות עליה - היא האם המסלול הזה הוא לא מסלול עם dead end.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 1 דקה, sperial כתב:

@יבגניפ מה ההכשרה הקודמת של אותם בוגרי בוטקאמפים? אני מכיר את המונח רק מהשרשורים האלה, אבל מה שאני מבין הוא שמדובר באנשים עם השכלה קודמת שמבצעים הסבה לתוכנה. אז מדובר באנשים שכבר יש להם בסיס די רחב, והשאלה שלי - אולי אתה תוכל לענות עליה - היא האם המסלול הזה הוא לא מסלול עם dead end.

יש בוטקאמפים שמחפשים בוגרי תארים במדעים מדויקים, יש כאלו שלא דורשים שום רקע מוקדם בכלום.

זה לא מסלול עם dead end כל עוד יש ביקוש למפתחים. כמובן זה לא שקול היום ללימודים אקדמיים מבחינת היוקרה. ואני יותר חושב שזה עשוי להעיד על כיוון ומגמה ולאו דווקא כרגע כבר נמצא במצב אידיאלי. ואתן שוב את הדוגמא של בסמח \ ממרמ: אין דרישת סף כדי להתקבל לקורס קדם צבאי חוץ ממבחני הקבלה. וdead end זה לא. כלומר הרעיון ישים לחלוטין.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 18 דקות, Potato כתב:

בתור מהנדס מכונות הטכניון לא הכשיר אותי לכלום.

אני לא יודע לתכנן,לא יודע טכנולוגיות יצור,לא יודע סימולציות ואנליזות מעבר לקורס מסכן שעשיתי,בקרה ורובוטיקה הידע תיאורטי מאוד.

לא יודע מהקורה היום שם אבל כנראהשאתהעוד לא מודע לכלים שקיבלת.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)
לפני 8 דקות, Night Driver כתב:

לא יודע מהקורה היום שם אבל כנראהשאתהעוד לא מודע לכלים שקיבלת.

סיימתי תואר,אני מודע לכלים שקיבלתי.

ברמה הפרקטית,כלום בפיתה.

 

רוב המרצים מבוגרים,מגמגמים איזה מצגת מ2005, כמוב עם נוכחות חובה וסתם באים להעביר את הזמן.

חוץ מלשבת ולחכות שהשטות הזו תיגמר לא הפקתי מזה יותר מידי.

לפני 14 דקות, sperial כתב:

@Potatoאתה פשוט עדיין לא יודע להעריך את היכולות שרכשת בטכניון. הרי בתעשיה כל מפעל עובד בטכנולוגיות שונות, והטכניון הכשיר אותך כמהנדס גם למפעל לייצור נעליים וגם למפעל לייצור מטוסים. 

סבבה,תודה רבה לך שאתה יודע בשבילי יותר טוב ממני.

לפני 14 דקות, sperial כתב:

 

בוא, אשאל אותך שאלה אחרת: האם בלי ההשקעה של אותן 4 שנים בלימודים היית מסוגל לבצע את העבודה שאתה עושה היו, או את העבודה שאתה מצפה לעשות בעוד 5 שנים? האם עמיתיך, המהנדסים היותר בכירים, היו יכולים לעשות את עבודתם על בסיס תעודת הבגרות והניסיון שלהם בשטח, בלי ללמוד מתמטיקה ופיזיקה וחוזק ותרמו או, לפחות, חלק נכבד מהם?

 end.

לא יודע.

אם הייתי מוצמד למהנדס עם נסיון ולומד ממנו 4 שנים יש סיכוי שהייתי הרבה יותר מועיל עכשו בעבודה כלשהי מאשר עם הנייר הזה שקיבלתי.

 

הדבר היחיד שלפעמים מועיל לי זה שאני נתקל במשהו ויודע מה לחפש בגוגל/יוטיוב.

 

עריכה אחרונה על ידי Potato
  • אהבתי 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

אם היית מומצמד למהנדס מהטכניון היית מקבל חלק ממה שהוא קיבל בטכניון. רק חלק. ואז היית מגיע לשלב בו אתה רוצה\צריך להשלים את הידע. בעצם, מה שאתה כותב הוא "שמישהו אחר ילעס לי את החומר".

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אבל אתה לא אמור ללמוד איך עובדים באוניברסיטה בתואר ראשון, בשביל זה יש לימודי הנדסאים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני 3 דקות, sperial כתב:

אם היית מומצמד למהנדס מהטכניון היית מקבל חלק ממה שהוא קיבל בטכניון. רק חלק. ואז היית מגיע לשלב בו אתה רוצה\צריך להשלים את הידע. בעצם, מה שאתה כותב הוא "שמישהו אחר ילעס לי את החומר".

לא.

מה שאני רושם זה שהרמה נמוכה ו90% מהקורסים הם בזבוז זמן ואם הייתי לומד ממהנדס עם נסיון אז הייתי עכשו יודע הרבה יותר.

 

הייתי לומד מהנסיון שלו,אף אחד לא מקבל יותר מידי בטכניון.

 

הדבר היחיד שיש לי הוא חתיכת נייר שרשום עליה טכניון והיא פותחת לי יותר דלתות ביחס לניירות אחרים.

לפני 4 דקות, SlowRide כתב:

אבל אתה לא אמור ללמוד איך עובדים באוניברסיטה בתואר ראשון, בשביל זה יש לימודי הנדסאים.

מה בדיוק לומדים בהנדסאים?

ההנדסאים היחידים שנתקלתי בהם היו בצבא ולדעת לעבוד או אפילו להפעיל את המוח היה הלאה מהם.

עריכה אחרונה על ידי Potato
  • אהבתי 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני כשעה, SlowRide כתב:

אבל אתה לא אמור ללמוד איך עובדים באוניברסיטה בתואר ראשון, בשביל זה יש לימודי הנדסאים.

תסביר את זה למעסיקים, שגם בעבודות שבשבילן הנדסאי זה מעל ומעבר, דורשים היום תואר מאוניברסיטה מובילה.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)

אני בן 24, תכף 25.

לא עשיתי תואר, אם כי ניסיתי ונשרתי באמצע.

 

אתה צריך להתחיל בשאלה לאן אתה מכוון, וזה יקבע את הדרך שלך.

 

אם אתה רוצה להיות מהנדס חשמל, לא תוכל לעשות את זה בלי תואר.

 

אבל אם אתה רוצה להיות מתכנת, תואר הוא לא בהכרח הדרך הנכונה, או היחידה.

 

אחרי שתחליט מה אתה רוצה בחיים, אתה צריך לשאול מה מתאים לך באופי.

 

כי אם החלטת שאתה רוצה להיות מתכנת - אבל באופי שלך אתה מתנגד לעשות דברים תובעניים שאין לך דרך להסביר באופן ישיר את תרומתם לקריירה שלך (נניח ללמוד סטטיסטיקה), אז כדאי להסתכל לכיוונים אחרים שהם לא תואר - ויש המון דרכים.

 

כן, יש המון יתרונות בתואר - כמו ללמוד לחשוב, וכל מה שקשור בתקרת הזכוכית.

 

אבל אם אני מסתכל על מתכנת שלמד 4 שנים תכנות ועסק בזה תוך כדי, הוא יהיה שווה הרבה יותר בשוק ממישהו שסיים תואר במדמ"ח ואין לו שום ניסיון.

 

יש אינספור דרכים להצליח בתחומים כאלה שבהם מעדיפים ניסיון, ידע, יכולת לפתור בעיות, ולתכנן - גם בלי להיות בעל תואר אקדמאי.

 

העולם אגב, ובמיוחד בתכנות, הולך לכיוון של Agile. אין טעם בלאגור אינסוף מידע במשך שנים כדי לצאת לדרך, צריך לצאת לדרך וללמוד את מה שצריך ללמוד. ב-4 שנים של למידה רצינית של מה שבאמת חשוב אתה תרוויח הרבה יותר. אבל זו רק דעתי...

עריכה אחרונה על ידי Mr.Z
  • אהבתי 1
פורסם

יש עדיין לא מעט תחומים בתכנות שצריכים בהם ידע במתמטיקה (כולל בסטטיסטיקה דרך אגב), כך שהחומרים שלומדים בתואר כן רלוונטיים עבור לא מעט משרות.

ובוודאי עבור מי שרואה את עצמו במשרות אלגוריתמיקה או משרת חוקר, כנראה שיצטרך דברים כאלה.

וגם בתור מתכנת יש סיכוי לא רע להיתקל בדברים שקשורים בסטטיסטיקה, אלגברה ליניארית או חדו"א.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

בהרבה מאוד משרות בהייטק תואר הוא דרישת סף.  נכון שאפשר למצוא עבודה גם בלי תואר, אבל למי שיש תואר (רצוי ממוסד מוכר וציונים טובים) יהיה קל יותר למצוא עבודה ראשונה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

פורסם
לפני 56 דקות, Mr.Z כתב:

 

אבל אם אתה רוצה להיות מתכנת, תואר הוא לא בהכרח הדרך הנכונה, או היחידה.

אם אתה רוצה להיות תכנת אתה אולי צודק.

אבל כל התחומים שקשורים לאלגוריתמיקה לרוב יגייסו תארים מתקדמים.

לפני 56 דקות, Mr.Z כתב:

 

כי אם החלטת שאתה רוצה להיות מתכנת - אבל באופי שלך אתה מתנגד לעשות דברים תובעניים שאין לך דרך להסביר באופן ישיר את תרומתם לקריירה שלך (נניח ללמוד סטטיסטיקה), אז כדאי להסתכל לכיוונים אחרים שהם לא תואר - ויש המון דרכים.

דברים תובעניים מעצבים אותך בתור בן אדם ואת היכולות שלך.

דווקא מודלים הסתברותיים נפוצים בחלק מהתחומים בתוכנה,אז דוגמה לא 100%>

לפני 56 דקות, Mr.Z כתב:

אבל אם אני מסתכל על מתכנת שלמד 4 שנים תכנות ועסק בזה תוך כדי, הוא יהיה שווה הרבה יותר בשוק ממישהו שסיים תואר במדמ"ח ואין לו שום ניסיון.

אבל עוד 8-10 שנים?

לפני 56 דקות, Mr.Z כתב:

 

 

העולם אגב, ובמיוחד בתכנות, הולך לכיוון של Agile. אין טעם בלאגור אינסוף מידע במשך שנים כדי לצאת לדרך, צריך לצאת לדרך וללמוד את מה שצריך ללמוד.

העולם משתנה ומתפתח כל הזמן,אתה חייב לפתח את היכולת של ללמוד.

לפני 56 דקות, Mr.Z כתב:

ב-4 שנים של למידה רצינית של מה שבאמת חשוב אתה תרוויח הרבה יותר. אבל זו רק דעתי...

זו קצת בעיה להגדיר לעצמך את הסילבוס.

כשאין תואר הוא גם לא מתוקף בשום מקום ויש סיכוי שטעית בכל ההערכות שלך.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני 2 דקות, Potato כתב:

אבל עוד 8-10 שנים?

לאף אחד לא יהיה איכפת. בדרך כלל זו לא דרישת סף וגם לא ממש מסתכלים על זה אצל מישהו שיש לו ניסיון מוכח של 8-10 או יותר שנים. מה שהרבה יותר מעניין זה מה המתכנת הזה עשה ובאיזה חברות. 

 

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

לא מדויק, בחברות הגדולות מסתכלים אם יש לך תואר וגם מאיפה התואר גם אם יש לך יותר מ 10 שנים ניסיון.

כרגיל השירשור לאט לאט הופך להיות שירשור על הייטק ובהייטק הדברים לא כל כך פשוטים. אם יש לך 10 שנים ניסיון בפול סטאק ואתה מחפש תפקיד תכנותי כנראה שזה לא משנה אם יש לך תואר או לא. אבל אם אחרי 10 שנים אתה מחפש תפקיד שהוא יותר מתכנת פשוט (למשל ארכיטקט מערכת) היה לך קשה מאד למצוא משהוא.

כמו שכתבתי בהתחלה, לכל תפקיד יש חסמי כניסה והחוכמה היא להבין מהם ולתכנן מראש.

טסלה 3 2022

פורסם
לפני 41 דקות, motizkn כתב:

לא מדויק, בחברות הגדולות מסתכלים אם יש לך תואר וגם מאיפה התואר גם אם יש לך יותר מ 10 שנים ניסיון.

 

גם לא כל כך. ורק בשביל הדוגמא - הנה משרה רדנומלית מגוגל ישראל. מחפשים טק לידר עם ניסיון של 12 שנה לפחות. תראו את השורה הראשונה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
×
×
  • תוכן חדש...