Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308, סליחה שהמלצתי (ספויילר: בסוף לא הלך מנוע, זה היה מיכל דלק תקול)


mcshmupi
שימו לב! השרשור הזה בן 313 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 6 שעות, edward כתב:

מצד שני בגלל צניחת המחירון של רכב יד 2 מבית פיג'ו סיטרואן בין היתר בגלל בעיות כאלה, אפשר לקנות לפעמים רכב ב-30 אלף שקל פחות ממקבילו המשומש היפני.

 

ואז יש כסף להחליף שני מנועים.

 

לדעתי אם כבר קונים פיג'ו, צריך לא להתייחס לזה בתור "דפקתי את המערכת" אלא להתכונן מראש להוצאות תחזוקה גדולות, שאולי יגיעו ואולי לא.

 

זה מה שחשבתי פעם, כשהיתה לי דייהו נובירה, וגם כתבתי בפורום את הרעיון הזה, שהפך לבדיחה.

 

רק אחרי 4 שנים עם הונדה FRV ועוד 6 שנים עם אאוטלנדר, אני מתחיל להפנים איזה חיים בזבל היו לי עם הדייהו.

 

לא מדובר רק בהוצאות, מדובר בלחצים בלב כל יום מחדש, בתקווה שלא ילך היום כלום, בהיסטריה לקראת כל טיול בצפון או בדרום, כי כמה טיולים הסתיימו במוסך אי שם (עם הדייהו הספקתי להכיר כמעט כל המוסכים בארץ, כולל פחחים). 

 

בעשר שנים האחרונות ביקרתי במוסך פעם בשנה! זה פשוט לא יאומן. השקט הנפשי שווה כל שקל. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 4

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.5 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה לפותח האשכול על השיתוף, יש דיון שלם על המנוע הזה אבל דיונים נוספים לא מזיקים, לדעתי צריך לעשות אוסף של הדיונים האלה ופעם הבאה שמישהו ממליץ על המנוע החולה הזה פשוט להדביק לו את כל השרשורים האלה שאנשים השקיעו זמן וכתבו..

לא סביר מה שקרה לחבר שלך בכלל לא סביר, שיעור לחיים חוץ מזה אין משהו חיובי להוציא מזה וגם איזה שיעור אני לא בדיוק יודע כי חלקים מקולקלים יש לכל יצרן לפעמים אולי פשוט להתרחק מלובינסקי?..

 

ותמיד יהיו את אלו שיגידו שב 2017 הוציאו רצועה חדשה ואז אנשים עם רכב בני ארבע(2017) מתלוננים על תקלות בפורום אומרים להם אולי הרצועה שלהם ישנה ולמעשה צריך ללכת על 2018 ולהסתכל עליהם(רכב בין שלוש) וכמובן לזכור שב 2020 הוציאו רצועה חדשה שהיא כבר זהו 100 על 100..

 

לגבי המה לעשות הייתי ממליץ לנסות להתארגן לתביעה יצוגית מחזיק אצבעות עבורכם..(בעצמי לא אחשוש להתקרב ליצרן אבל לא רואה את עצמי קונה משהו עם המנוע הזה..)

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתכלס מי שהתלונן ברכב 2017, בסוף היה עם רצועה ישנה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ב 2017, אבל תלוי מתי המנוע הורכב.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערה  לגבי השוואה בין תחזוקת מטוסים ומכוניות שעלתה בשרשור:  במכונית, אם יש כשל, ברוב הפעמים נידרש לעצור בצד ולגרור למוסך (או אפילו להגיע למוסך בלי גרירה). זה מטריד אבל נסבל.
במטוס, קצת קשה לעצור בצד הדרך אם מתגלית בעיה בזמן הטיסה ולכן שגרת התחזוקה קפדנית בהרבה.

אני מניח שזה ברור לרוב האנשים, לא יודע אם זה לא ברור למי שערך את ההשוואה...

  • אהבתי 3

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, outlander כתב:

 

זה מה שחשבתי פעם, כשהיתה לי דייהו נובירה, וגם כתבתי בפורום את הרעיון הזה, שהפך לבדיחה.

 

רק אחרי 4 שנים עם הונדה FRV ועוד 6 שנים עם אאוטלנדר, אני מתחיל להפנים איזה חיים בזבל היו לי עם הדייהו.

 

לא מדובר רק בהוצאות, מדובר בלחצים בלב כל יום מחדש, בתקווה שלא ילך היום כלום, בהיסטריה לקראת כל טיול בצפון או בדרום, כי כמה טיולים הסתיימו במוסך אי שם (עם הדייהו הספקתי להכיר כמעט כל המוסכים בארץ, כולל פחחים). 

 

בעשר שנים האחרונות ביקרתי במוסך פעם בשנה! זה פשוט לא יאומן. השקט הנפשי שווה כל שקל. 

 

מי שרכב לא אמין מייצר אצלו לחץ, באמת עדיף ללכת על משהו אמין יותר. אני יוצא מנקודת הנחה שמי שמתעניין ברכבים אירופאיים מוכן נפשית להרפתקאות.

 

בשבילי נבירה באינטרנט בחיפוש חלקים וכמה סיבובים במוסך זה משעשע, אבל אני עוף מאוד מוזר.

 

 

עריכה אחרונה על ידי edward

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, outlander כתב:

רק אחרי 4 שנים עם הונדה FRV ועוד 6 שנים עם אאוטלנדר, אני מתחיל להפנים איזה חיים בזבל היו לי עם הדייהו.

אני ככה עם הקסנטיה ימשו"ז.

 

רק עם המיצובישי שבאה אחריה, הבנתי שרכב אשכרה יכול לשרת אותי, ולא אני אותו.

 

אחר כך עשיתי את אותה הטעות עם מונדאו, ומאז אני מוכן לגעת ברכב אירופאי רק אם הוא חדש עם אחריות, ורצוי בליסינג תפעולי.

לפני כשעה, outlander כתב:

לא מדובר רק בהוצאות, מדובר בלחצים בלב כל יום מחדש, בתקווה שלא ילך היום כלום, בהיסטריה לקראת כל טיול בצפון או בדרום, כי כמה טיולים הסתיימו במוסך אי שם (עם הדייהו הספקתי להכיר כמעט כל המוסכים בארץ, כולל פחחים). 

זה מה שאנשים לא מבינים.

 

נכון, להמשיך לתקן גרוטאה קיימת ייצא לך בסופו של דבר אולי יותר זול מירידת ערך של רכב חדש ואמין יותר. גם אם תחליף שני מנועים.

 

אבל הבעיה עם רכב לא אמין (בעצם כמו עם כל דבר לא אמין) זה שאתה כל הזמן נמצא במוד של "צפה פגיעה".

 

אתה יוצא אל הרכב, ולא יודע אם הוא יתניע.

התניע? אז צריך לנסוע ולהקשיב לכל רעש קטן, שגורם לך למיני התקף לב כל פעם.

 

יצאת לנסיעה? תתפלל ליישות שאתה מאמין בה, שבכלל תגיע ליעד, ולא תסיים בצד הדרך בחום/קור/גשם/חושך מחכה לגרר. זה אם לא תהיה תקלה שתגרום לך לדפוק ברקס כשאתה על 120 בנתיב אמצעי בכביש 6, ואז סיכוי טוב שתגמור במיון או במועדון השיש.

 

הגרר הגיע? עכשיו התהייה של מה יהיה הנזק במוסך הפעם, ואם החשבון בנק יעמוד בזה, וכמה זה ירחיק אותך מחיסכון לאוטו חדש ואמין יותר.

 

תיקנת? הנה, סוף סוף יש לך אוטו תקין ואמין, איזה כיף. לכמה ימים/שעות, ואז חוזר חלילה.

 

כן, זה אולי יותר זול, אם הזמן שלך זול, ולא אכפת לך שיירדו לך כמה שנים מהחיים בגלל סטרס.

  • אהבתי 3

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שיהיה ברור

 

אין שום קשר בין התפוררות הרצועה + צריכת שמן גבוהה במנועים האלה, לבין הקפדה או אי הקפדה על שגרת טיפולים

 

גם במכוניות שטופלו כדת וכדין כל 15 על השעון, בשמנים איכותיים שעומדים בתקן שקבע היצרן, התפוררה הרצועה ולאחר החלפה הופיעה צריכת שמן חריגה.

 

 

ללא ספק תביעה יצוגית (שאכן קורמת כור וגידים ע"י משרד עו"ד עידן איידן בימים אלה) היא הפתרון היחיד

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, Alexpolon כתב:

השאלה העיקרית שלי עכשיו כמה אפשר לקבל על רכב כזה במגרש ומה כדאי לעשות, האם להחליף מנוע ואז למכור או למכור עכשיו לקבל מה שאפשר(אשמח לדעת כמה) ולקנות רכב יפני(לפי מה שאני מבין הם הכי אמינים). 

 

תודה. 

היתה יחסית מעט התייחסות לנושא הזה בשירשור.
אני ממש לא מומחה לתחזוקת מכוניות משומשות בכלל (באופנועים יותר), ופיז׳ו בפרט, אבל היתה לי פיז׳ו 306XT מודל   95 כמה שנים טובות, ולאמא שלי היתה פעמיים 309 חדשה, וסבלתי מחלק מהנושאים האלה.
לעניות דעתי, לא כדאי לך להשקיע שקל אחד נוסף. זה ימשיף להיות בור ללא תחתית, לא רק של כסף אלא גם של מתח ועצבים. אני מניח שגם הזמן שלך שווה לך.
בהנחה שאתה חושף את ההיסטוריה לקונים פוטנציאלים (ורבים מהם לא יוותרו על היסטוריה מפורטת ותדפיסים ממוסכים) סביר שייקח הרבה זמן למכור אותו, ובינתיים אי אפשר לבנות על כך שלא תהיינה צרות חדשות, במיוחד במנוע משופץ לא מוכר.
רכב שלא נוסע נמכר בגרושים, כי אי אפשר לדעת איפה הבעיות. שלך עוד נוסע, אז פשוט קח כמה שמציעים. לא יודע כמה המחירון וכמה ריאלי לקבל עבורו, אבל לא נשמע שכרגע הוא משרת אותך (לפי פות״ש, שירת אותך כשנה, ומאז רק צרות). זה אומר שגם הביטוח והרישוי השנתי שהוא עולה הם נזק כלכלי, מעבר לתחזוקה. אם תמכור as-is, הנזק מוגבל ואפשר לכמת את המכסימום שלו.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על סמך הנסיון האישי שלי, אין קשר בין שגרת אחזקה נכונה ברכבים האלה לבין תקלות עם השמן.
לראיה אני טיפלתי בצורה פדנטית, רק במוסך גבע, רק עם שמן בתקן(MOBIL1 ESP) הקדמתי את תדירות הטיפולים ל8K והשתמשתי אך ורק בחלקים מקוריים.
אני באמת לא רואה כיצד ניתן היה לעשות שגרה טובה יותר של אחזקה.
ולכלל המגיבים שזה חלק אינהרנטי מאחזקה של מכונית, אז לא.
זה נכון שסיכון לתקלה קיים בכל רכב אך בתחזוקה נכונה(רגילה נכון יותר) רכבים יפניים מגלים שרידות יוצאת דופן ואפשר לספור על יד אחת את כמות התקלות ומחלות שנגרמות לאורך זמן ובאופן שיטתי כפי שניתן לראות בדור הזה של PSA.
זה שבעבר PSA יצרו מנועים מעולים כמו NFU זה טוב ונחמד, אך ימיהם נגמרו.
אני לא מקבל את הטיעון שרכב צרפתי קונים יד 2 בX% פחות ממקביל יפני ומקסימום עלות החלפת מנוע "מתומחרת פעמיים".

רק הזמן עצבים ותסכול שביבזתי על הרכב הזה עם סאגת השמן לא שווה שום הפרש.
אני אישית בחיים לא חוזר ליצרן הזה וגם לא אמליץ עליו לאף אחד ממכרי.
נ.ב
במקביל, מספר חברים\מכרים ממשיכים להחזיק רכבים עם ק"מ גבוה שמגלים אמינות נהדרת(חבר עם מאזדה 3 2006 1.6 הגיע כבר ל330K והוא מטפל כל 15 אלף במוסך רגיל בלי שום "הקפדה" על טיב החלקים.
כנל חבר עם סיוויק 2008 שכבר הגיעה ל240 בלי יותר מדי הפתעות..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, vadim6385 כתב:

סביר לרכב בן 19 עם 250 אק"מ, לא?

האמת מעט מדי דברים, ציפיתי ליותר בלאי ברכב

  • רעיון טוב! 4
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, alex321 כתב:

על סמך הנסיון האישי שלי, אין קשר בין שגרת אחזקה נכונה ברכבים האלה לבין תקלות עם השמן.
לראיה אני טיפלתי בצורה פדנטית, רק במוסך גבע, רק עם שמן בתקן(MOBIL1 ESP) הקדמתי את תדירות הטיפולים ל8K והשתמשתי אך ורק בחלקים מקוריים.
אני באמת לא רואה כיצד ניתן היה לעשות שגרה טובה יותר של אחזקה.
ולכלל המגיבים שזה חלק אינהרנטי מאחזקה של מכונית, אז לא.
זה נכון שסיכון לתקלה קיים בכל רכב אך בתחזוקה נכונה(רגילה נכון יותר) רכבים יפניים מגלים שרידות יוצאת דופן ואפשר לספור על יד אחת את כמות התקלות ומחלות שנגרמות לאורך זמן ובאופן שיטתי כפי שניתן לראות בדור הזה של PSA.
זה שבעבר PSA יצרו מנועים מעולים כמו NFU זה טוב ונחמד, אך ימיהם נגמרו.
אני לא מקבל את הטיעון שרכב צרפתי קונים יד 2 בX% פחות ממקביל יפני ומקסימום עלות החלפת מנוע "מתומחרת פעמיים".

רק הזמן עצבים ותסכול שביבזתי על הרכב הזה עם סאגת השמן לא שווה שום הפרש.
אני אישית בחיים לא חוזר ליצרן הזה וגם לא אמליץ עליו לאף אחד ממכרי.
נ.ב
במקביל, מספר חברים\מכרים ממשיכים להחזיק רכבים עם ק"מ גבוה שמגלים אמינות נהדרת(חבר עם מאזדה 3 2006 1.6 הגיע כבר ל330K והוא מטפל כל 15 אלף במוסך רגיל בלי שום "הקפדה" על טיב החלקים.
כנל חבר עם סיוויק 2008 שכבר הגיעה ל240 בלי יותר מדי הפתעות..

 

צודק, אם מנועים מתפגרים סדרתית זה באמת לא שווה את זה. לדעתי זה משהו שאפשר למנוע על ידי רכישת רכב עם מכלולים לא הכי חדשים שיש. 

 

למנוע 1.6 לקח בערך 6-7 שנים עד שסידרו אותו פלוס מינוס למצב נורמלי. אז אולי כדאי להעדיף רכבים עם מנועים שנסעו איזו תקופה על הכבישים וכנראה שיהיו פחות הפתעות.

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליבי באמת יוצא, זה הדבר הכי מתסכל שיש,

בארץ אני מחזיק 2 יפניות מזדקנות(וכן יודע אחת יוצרה בהולנד  שנייה בצורפת) אחת בת 20, שנייה בת 16, נכנס לטיפול פעם בשנה, לפעמים יש תקלות, מתקן, אבל אין כמעט דברים משביתים. 

2 המכוניות נוסעות יום יום בלי דרמה טפו טפו טפו!

לפני שבוע נסענו לדרום 170 קמ לכל כיוון באותו היום עם רכב בין 20, היה נוח, שום פחד לא רציונלי. לא הייתי רוצה להיכנס למיטה נוחה וכיפית אבל חולה.

לעומת זאת בנורווגיה רוב המכוניות היו תוצרת אירופה ונסעו בלי הרבה בעיות בתנאים יותר קשים, ומרחקים גדולים יותר. אם זה מעניין אוכל לספר על חוויות המוסכים שם, והשירות?.

יכול להיות שאנחנו פה במדינה פחות מתאימים לאירופאיות. מתסכל אמרתי כבר?

 

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, לירון .ה. כתב:

שנייה בת 16

איך היאריס? אוטומט או רובוטית? יש בעיות נפוצות? אני חושב לקנות אחת כזו. 

 

סיריון 07, התחילה לשתות בקטנה שמן ב300K ק"מ, כרגע על השעון יש 410K ק"מ, בערך כל 2K ק"מ נסועה, היא שותה בערך 1 ליטר שמן. במוסך לא מתלהבים לתקן אותה. האמת גם אני לא מת לתקן. 

 

גם אם היא תגיע למינימום שמן במדיד, אני לא חושב שהיא תשפוך מנוע לעומת זאת בסיפור של פות"ש. הסיכוי גבוהה יותר. 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 313 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...