Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1721 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 7 שעות, EvGriga כתב:

הגיוני, כי לסוללה של טויוטה פריוס (היברידי) יש קיבולת של 4.4 קווט"ש, לסוללה של רכב חשמלי מלא זה מתחיל בכ- 55 קווט"ש.

ירידת ערך של רכב לא נקבעת לפי הבלאי שלו.

 

4.4 קוט"ש זה בדגם הפלאג אין מהדור הקודם. בדגם ההיברידי הרגיל יש סוללת 1.3 קוט"ש (בדור הקודם) ו0.75 קוט"ש בדור הנוכחי, האמת שהסוללה בדור הנוכחי קטנה מאוד, זאת קיבולת של סוללת אופניים חשמליים 😲 נראה שבקורולה ההיברידית יש את אותה הסוללה. בנירו ובאיוניק יש סוללות גדולות פי שתיים- 1.56 קוט"ש.

כנראה עשרות אחוזים מהמחיר הגבוה של הסוללות ההיברידיות הם חזירות של היצרן והיבואן.

עריכה אחרונה על ידי Michaelr
  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

העניין שרכב עם מנוע בנזין הוא במהות זהה. רכב לפני 20 שנה זהה בעיקרון לרכב חדש. אז בחדשים יש גיר מתקדם יותר וטורבו ויותר כוח אבל במהות העיקרון נשאר זהה. אתה מחליט אם יותר טוב לך או פחות. בסופו של יום אתה מתדלק את שניהם ואם אתה לא זקוק לרכב חזק ספורטיבי אתה לא באמת מרגיש בהבדל. לעומת זאת עוד עשור כמו שדובר פה, יהיו טכנולוגיות אחרות לסוללות וכן הלאה, ומה קורה עם הרכבים החשמליים של היום? הטכנולוגיה החדשה יכולה להפוך אותם ללא רלוונטיים. טלפון חדש מהיום וטלפון  לפני עשור - הבדלים תהומיים. ולא תוכל לקחת טלפון מ2011 להסב אותו לטכנולוגיה של היום. כך לא חושב שאפשר יהיה לעשות עם רכבים. משמע יש סיכוי שטסלה 2020 תהיה לגמרי outdated ב2030. 

עריכה אחרונה על ידי Smiro
  • אהבתי 2
פורסם

סוללות של רכבים חשמליים (וסוללות בכלל) כמו כל מוצר אחר, מוזלים ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ו/או ההיצע "תופס" את הביקוש ו/או היקפי הייצור גדלים. סוללות שעולות היום עשרות אלפי שקלים, יעלו אלפים בודדים בעוד 10 שנים. בדיוק כמו שמוח של DSG, מולטיאייר, או טורבו של THP עלו מלא כסף כשהדגמים האלה היו חדשים והוזלו ככל שעוד ועוד מכוניות התחילו להשתמש במכלולים האלה, כנ"ל סוללות. 

אין שום דרך לדעת היום מה יהיה בעוד כל כך הרבה זמן.

  

בתאריך 30.9.2021 בשעה 12:07, שביט כתב:

אותי מעניין אם בעוד 10 שנים רכב חשמלי יוכל להגיע לאילת. כל היתר בטל בשישים.

תלוי, אם הוא יצא עכשיו אני מאמין שכן. 

 

לפני 8 שעות, Smiro כתב:

טלפון חדש מהיום וטלפון  לפני עשור - הבדלים תהומיים.

ההבדל הגדול בין טלפון למכונית זה "משך דור", בטלפונים יוצא דור חדש כל שנה עם הבדלים מאוד מהותיים לפעמים, במכוניות דור חדש יוצא אחת ל-5-6-7 שנים, ולעיתים קרובות לוקח הרבה מכלולים מהדור הקודם.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

פורסם
לפני 14 שעות, Dudi2 כתב:

בדיוק!

 

ואולי גם הרבה שןכחים (בשם איכות הסביבה) שאותו עקרון כלכלי מנחה גם המדינה.

המדינה לא תמשיך לסבסד מיסים מופחתים לרכבים חשמליים אם זה יפגע משמעותית בהכנסות ממיסים, המדינה גם צריכה להתפרנס. אז ישיתו עלינו כל מיני מיסי שקר לכסות את ההפסד.

אולי זה יקרה כש 5-10 אחוז מהרכבים הנמכרים יהיו חשמליים, וזה לדעתי רחוק מאיתנו.

 

זה כבר המצב בנורבגיה (5-10% ממכירת הרכבים) אז לא בטוח שהיום הזה כל כך רחוק אצלינו.

 

לגבי המדינה שצריכה להתפרנס - שימוש ברכב חשמלי יפחית דרמטית את הוצאות המדינה על טיפול בחולים במחלות נשימתיות. במדינת ישראל בכל שנה מתים מזה כ-2,500 איש ועוד רבים חולים. 

 

קראתי פעם הערכה של משרד האוצר בעניין הזה והם העריכו את הפגיעה התקציבית בסכום שהיה אז די קרוב למס על רכבי בנזין. לכן אגב המיסוי על רכבי בעירה פנימית הוא מוצדק.

 

אבל יכול להיות (כן, אני נאיבי) שהמס על רכב חשמלי לא יהיה כמו על רכב רגיל היום. מס רכישה כנראה יהיה אבל על חשמל כנראה שלא יהיה מס וזה גם לא ייצור שום בור תקציבי כתוצאה מההפחתה בחולים נשימתיים.

האתר שלי: long.co.il

פורסם
לפני 21 דקות, פבל כתב:

סוללות של רכבים חשמליים (וסוללות בכלל) כמו כל מוצר אחר, מוזלים ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ו/או ההיצע "תופס" את הביקוש ו/או היקפי הייצור גדלים. סוללות שעולות היום עשרות אלפי שקלים, יעלו אלפים בודדים בעוד 10 שנים. בדיוק כמו שמוח של DSG, מולטיאייר, או טורבו של THP עלו מלא כסף כשהדגמים האלה היו חדשים והוזלו ככל שעוד ועוד מכוניות התחילו להשתמש במכלולים האלה, כנ"ל סוללות. 

אין שום דרך לדעת היום מה יהיה בעוד כל כך הרבה זמן.

דווקא יש דרך לדעת -

 

בהנחה שבעשור או שניים הקרובים ימשיכו להשתמש בסוללות ליתיום כבר היום חצי מעלות הסוללה אלו החומרים בלבד, כלומר המתכות השונות מהן הסוללה מורכבת.

 

מכיוון שמה שקורה בסוללה הוא תוצאה של תגובה כימית בין אותם חומרים אין מה לצפות לפריצות דרך דרמטיות, צריך בכל מקרה כמות גדולה של מתכת וההתקדמות תהיה הדרגתית. 

 

לדעתי אם בעוד עשור מחיר הסוללה יירד בחצי פר אותה קיבולת אנרגיה זה יהיה סביר אבל אין מה לצפות ליותר מזה. לפחות עד שיפתחו טכנולוגיה אחרת לגמרי של סוללות.

האתר שלי: long.co.il

פורסם

חשמלית ושמה תשוקה.... השאלה איננה מה יקרה עם הסוללה והעלויות הכרוכות בכך, השאלה היא מה יהיה שווי של  רכב בעוד 10 שנים, שענין הסוללה לא ירסק את מחירה הכולל של החשמלית 

פורסם
לפני 53 דקות, edward כתב:

דווקא יש דרך לדעת -

 

בהנחה שבעשור או שניים הקרובים ימשיכו להשתמש בסוללות ליתיום

זאת הנחה מאוד מאוד משמעותית, שעיקר ה"אי אפשר לדעת" שלי נובע מהאפשרות שזה לא יקרה אלא יתחיל שימוש רחב יחסית בסוללות/טכנולוגיות אחרות שנמצאות היום בשלבי פיתוח די מתקדמים (כמו גרפין, ליתיום-אוויר, מתכת נוזלית, סוליד סטייס וכו').

 

לפני 29 דקות, אדם-007 כתב:

חשמלית ושמה תשוקה.... השאלה איננה מה יקרה עם הסוללה והעלויות הכרוכות בכך, השאלה היא מה יהיה שווי של  רכב בעוד 10 שנים, שענין הסוללה לא ירסק את מחירה הכולל של החשמלית 

ברוך הבא לפורום. תקרא את השרשור לפני שאתה מגיב. מה שכתבת זה בדיוק מה שדובר עליו מתחילתן.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, פבל כתב:

סוללות של רכבים חשמליים (וסוללות בכלל) כמו כל מוצר אחר, מוזלים ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ו/או ההיצע "תופס" את הביקוש ו/או היקפי הייצור גדלים. סוללות שעולות היום עשרות אלפי שקלים, יעלו אלפים בודדים בעוד 10 שנים. בדיוק כמו שמוח של DSG, מולטיאייר, או טורבו של THP עלו מלא כסף כשהדגמים האלה היו חדשים והוזלו ככל שעוד ועוד מכוניות התחילו להשתמש במכלולים האלה, כנ"ל סוללות. 

אין שום דרך לדעת היום מה יהיה בעוד כל כך הרבה זמן.

  

תלוי, אם הוא יצא עכשיו אני מאמין שכן. 

 

ההבדל הגדול בין טלפון למכונית זה "משך דור", בטלפונים יוצא דור חדש כל שנה עם הבדלים מאוד מהותיים לפעמים, במכוניות דור חדש יוצא אחת ל-5-6-7 שנים, ולעיתים קרובות לוקח הרבה מכלולים מהדור הקודם.

נכון. העניין שכשאתה רוכש רכב בסכום בן 6 ספרות, לא היית רוצה שהרכב יהיה סוג של פג תוקף עוד עשור. 

 

אם השימוש שלי בטלפון הוא רק שיחות אז לא מעניין אותי הקידמה ואיזה פיצרים יש. אבל אם הטלפון יפסיק לתמוך בשיחות שייעשו באיזו טכנולוגיה חדשה, אז אני אהיה בבעיה. 

עריכה אחרונה על ידי Smiro
פורסם

גם אם תהיה טכנולוגיה חדשה של סוללות, זה לא יהפוך את המכוניות החשמליות שעל הכביש לפגות תוקף. עדיין אפשר יהיה לסוע בהן. זה לא כמו טלפון מלפני 10 שנים שלא יכול כבר להריץ וואטסאפ.

פורסם
לפני שעה, Smiro כתב:

נכון. העניין שכשאתה רוכש רכב בסכום בן 6 ספרות, לא היית רוצה שהרכב יהיה סוג של פג תוקף עוד עשור. 

גם ברכבבעירה פנימית אחרי עשור ואשווה כ 20% ממה שהשקעת בו במקרה הטוב. אם תוסיף לזה את הפרש עלויות הטיפולים  (לא מדבר על דלק. נצא מנקודת הנחה שזה יתיישר עם הזמן) אז פג התוקף בא הרבה קודם.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

גם אם בעוד 10 שנים הסוללה תהייה ביכולת של רק 50% מהקיבולת שלה כחדשה, עדיין יהיו הרבה קונים לרכב כמו טסלה  או איוניק 5 שנמכרים היום ב 200 אל״ש ובעוד 10 שנים יעלו 20% מערכם כחדש.

זה יהיה רכב שני מצויין במחיר זול, וכנראה אמינות גבוהה יותר מרכב בנזין בן אותו גיל.

בסוף, זה בסך הכול ספקולציות, כיוון שאין לאף אחד ממש מושג מה יהייה עוד 10 שנים.

לדעתי הסיכון הגדול של רוכש רכב חשמלי כיום  הוא מה יהייה ערכו עוד 3 שנים ולא עוד 10 שנים. 

פורסם

הנבואה ניתנה לשוטים. 

בשוק שחווה טלטלה כל כך גדולה מבחינה טכנולוגית ולא רק, אי אפשר לדעת ואפילו לנחש מה יהיה. 

כולם מלינים על הסוללה... מי אמר שהרכב יישאר אמין 10 שנים בלי שום תקלה? 

מלא מחשבים, מסכים, מנוע/מנועים, ממיר/ממירי מתח, יחידות מיזוג, מערכת קירור למנוע או לסוללה... מי אמר ששום דבר לא יתקלקל? 

לשכן שלי יש איוניק מתוחה מהעבודה, בקודמת שהיתה לו התחיל רעש מוזר מאחורה בגלגל. במסגרת אחריות החליפו את המנוע החשמלי שם. 

כמה עולה להחליף מנוע בגלגל ביחס לסוללה? ומי אמר שאין באוטו חלקים יותר יקרים מסוללה שיכולים להתקלקל ועלולים להפוך את הרכב לפג תוקף? 

 

כמו שכבר הזכירו - לדעתי גם נושא זיהום האויר עוד בחיתולים. עד עכשיו בדקו את פליטת המזהמים לכל קילומטר, נראה מה יקרה שיתחילו לבדוק על אמת, בלי להטות את המספרים לכיוון שרוצים בעדו, מה רמת הזיהום האמיתית להפקת החשמל בשביל שהחשמלית תיסע. 

 

עד עכשיו קל להסתכל רק על הדברים החיוביים באוטו חשמלי, שזה בעיקר כח וחיסכון דלק (וכתוצאה מכך זיהום אויר "אפסי") . על הדברים הרעים פחות נוטים לדבר (תקלות, עלויות התיקון של כאלה ברגע שאתה יוצא מאחריות, ידע וניסיון במוסכים [שלא ממש קיים] ואמינות לאורך שנים של רכב חשמלי על מלא [עוד באקלים ישראלי] ולא הייברידי כמו שראינו בעיקר עד היום). 

אסכם בשתי מילים: נחייה ונראה. 

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)
לפני 20 דקות, איציק נ. כתב:

לשכן שלי יש איוניק מתוחה מהעבודה, בקודמת שהיתה לו התחיל רעש מוזר מאחורה בגלגל. במסגרת אחריות החליפו את המנוע החשמלי שם. 

באיזה איוניק יש מנוע בתוך גלגל, ועוד מאחורה?

 

באיוניק היברידית המנוע החשמלי ממוקם באותה יחידה עם הגיר, כמו בפריוס.

 

אבל כן, מסתבר שזאת תקלה סדרתית:

https://forums.aeva.asn.au/viewtopic.php?t=6822

 

זה למה אני מפחד היום לקנות רכב היברידי משומש - לא הסוללה, אלא פוטנציאל לתקלות כאלה. ואם כן, אז משהו מוכר שנמצא מספיק זמן בשוק, כמו פריוס/אוריס. המערכת של טויוטה אולי פחות יעילה מזאת של יונדאי, אבל היא איתנו מ2009 כאשר רוב המחלות ילדות כבר טופלו.

 

רכב היברידי חדש לא הייתי קונה מאותה סיבה שלא הייתי קונה רכב בנזין חדש - כי מה הטעם?

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)
לפני שעה, איצו כתב:

גם אם בעוד 10 שנים הסוללה תהייה ביכולת של רק 50% מהקיבולת שלה כחדשה, עדיין יהיו הרבה קונים לרכב כמו טסלה

צר לי לאכזב אותך, אבל הסוללה שהקיבולת שלה ירדה מתחת ל 70% מהקיבולת מקורית נחשבת לא מתאימה לשימוש במכונית חשמלית עקב חוסר יכולת לספק זרם הנדרש, איבוד מטען תוך כדי עבודה מהר מהצפוי, טעינה אטית מהנדרש ופריקה עצמית גבוה מאוד.

כל התופעות שאפשר לראות גם בסוללות הישנות של הטלפונים שירדו מתחת לאותה רמה.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

×
×
  • תוכן חדש...