Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1721 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 10 דקות, nev כתב:

ששוב גורם להפעלת הסוללות שאתה בחניה ולקיצור החיים שלהן.

A charging Tesla is a happy Tesla

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 52 דקות, EvGriga כתב:

זה סיפור אחר עם רכב חשמלי מלא, אם המחירון שלו אחרי 10 שנים, לדוגמה 40 אלף שקל, וסוללה חדשה עולה 70 אלף שקל

לדעתי אנחנו מטילים את אחוזי ירידת ערך של רכבי בנזין על רכבים חשמליים וזה לא בהכרח יהיה ככה. 

הבלאי המכאני של רכב חשמלי נמוך בהרבה משל רכב מסורתי (המנוע חשמלי + אין באמת גיר ואלו הבעיות העיקריות ברכבים ישנים). אז מה התבלה? ריפודים?

 

לדעתי רכב חשמלי בן 10 אחרי שיפוץ סוללה מאסיבי + סדנת דיטיילינג יכול להימכר במחיר אטרקטיבי ודווקא ייפתח כאן שוק יעיל הרבה יותר. 

  • רעיון טוב! 1

מיצובישי כריזמה 98 -> מאזדה 3 2008 -> סוזוקי SX4 2013 -> מיצובישי אטראז׳ 2015 -> קיה ספורטאז׳ 2012

 

מתנדב בחלפים - סיוע בהזמנת חלקי חילוף לרכב מחו״ל

פורסם
לפני 4 שעות, vadim6385 כתב:

בדיוק מאותה סיבה - כי יש בה רכיב מאוד יקר (תיבת פאוורשיט המהוללת) שעלות התיקון שלה משביתה את הרכב.

ההבדל הוא שאחרי שתתקן את הגיר עדיין תישאר עם אוטו בלוי ועם גיר חרא ובחשמתי אחרי החלפת סוללה תקבל רכב עם מכלולי הנעה שיחזיקו עוד 10 שנים כמו בחשמלי חדש. אישית יותר מהסוללות אני מפחד ממערכת החשמל והבקרה שתזדקן לא בכבוד (אפשר לפתוח ז'אנר סררטי אימה על רנו מגאן II מוסבות לחשמל).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני שעה, EvGriga כתב:

סוללה חדשה מקורית של טויוטה פריוס עולה כעשרת אלפים שקל

 

זה סיפור אחר עם רכב חשמלי מלא, אם המחירון שלו אחרי 10 שנים, לדוגמה 40 אלף שקל, וסוללה חדשה עולה 70 אלף שקל

זה הגיוני שסוללה חדשה של פריוס תעלה 10k וסוללה של חשמלי מלא תעלה 70k?

אולי יש כאן מגמת ירידה ככל שהחשמליות יתרבו? אגב, אני זוכר שחדשה של פריוס היתה 40k אם אני לא טועה

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 32 דקות, אליעזר כתב:

זה הגיוני שסוללה חדשה של פריוס תעלה 10k וסוללה של חשמלי מלא תעלה 70k?

אולי יש כאן מגמת ירידה ככל שהחשמליות יתרבו? אגב, אני זוכר שחדשה של פריוס היתה 40k אם אני לא טועה

הגיוני, כי לסוללה של טויוטה פריוס (היברידי) יש קיבולת של 4.4 קווט"ש, לסוללה של רכב חשמלי מלא זה מתחיל בכ- 55 קווט"ש.

ירידת ערך של רכב לא נקבעת לפי הבלאי שלו.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • רעיון טוב! 1

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

פורסם

 

לפני 31 דקות, אליעזר כתב:

אגב, אני זוכר שחדשה של פריוס היתה 40k אם אני לא טועה

החלפת סוללה של פריוס לחדשה זה סדר גודל של 10K

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

פורסם (נערך)
לפני כשעה, dotSYS כתב:

לדעתי אנחנו מטילים את אחוזי ירידת ערך של רכבי בנזין על רכבים חשמליים וזה לא בהכרח יהיה ככה.

הבלאי המכאני של רכב חשמלי נמוך בהרבה משל רכב מסורתי 

הבלאי משפיע על הביקוש, אבל לא רק הוא, והמחיר נקבע לפי ביקוש\היצע בשוק.

גם לרכב בנזין בן 3 אין בלאי של 40-50%, אבל ירידת ערך כזאת יכולה להיות, יותר מזה גם לרכב בנזין בן 10 אין בלאי ממוצע של 75%.

לדוגמה, הגיל הממוצע של רכב בארה"ב הוא 12 שנים, ז"א רוב הרכבי בנזין מגיעים ללא בעיה מיוחדת עד גיל 20. 

אין כרגע מידע כמה יהיה ירידת ערך של רכב חשמלי מלא בארץ, אבל הם יצטרכו להתחרות ברכבי בנזין של אותו שנתון.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

פורסם
לפני שעתיים, אליעזר כתב:

מה זאת אומרת לא מעניין מבחינה כלכלית, כל עוד הוא נוסע ותקין?

השרשור לא מתייחס לרכב נוסע ותקין, אלא בדיוק ההפך - מה קורה בבלאי.

אנשים מוותרים על הרכב ברגע שעלות התיקון קרובה מדי לעלות הרכב, או אפילו הרבה פחות. קטע פסיכולוגי-צרכני אנושי.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

למה כולם בשרשור הזה מניחים שברגע האחריות פוקעת, הסוללה מייד מתפגרת? אפשר לחשוב שברכב בנזין שיוצא מאחריות מייד צריך לעשות שיפוץ מנוע. יש כבר מכוניות חשמליות שעשו מעל חצי מליון ק"מ על הסוללה המקורית.
 

 

פורסם (נערך)
לפני כשעה, אליעזר כתב:

זה הגיוני שסוללה חדשה של פריוס תעלה 10k וסוללה של חשמלי מלא תעלה 70k?

אולי יש כאן מגמת ירידה ככל שהחשמליות יתרבו? אגב, אני זוכר שחדשה של פריוס היתה 40k אם אני לא טועה

 

קודם כל סביר מאד שהמחירים יירדו, הם כבר ירדו בצורה די דרמטית בשנים האחרונות כתוצאה מזה שנפח הייצור עלה מאד משמעותית. 

מעבר לזה, סוללות וותיקות של טויטות היברידיות הן סוללות NMH (ניקל מטל היידריד, בדגמים חדשים הם החליפו לליתיום, לא יודע איזה). הסיבה שברכב הברידי יש המון מחזורי טעינה (בשימוש עירוני רגיל אפשר בקלות להגיע ל 3 ביום) ככה שזה בערך פי 10 מרכב חשמלי. NMH עמיד מאד בסייקלים, אבל זו לא טכולוגיה מאד נפוצה היום ולא בטוח שהמחירים ממשיכים לרדת. מעבר לזה אני לא מכיר שום נתון סטטיסטי שאומר שהן מתקלקלות

 

זו ד"א בעיה לא מדוברת של רכבי פלאג-אין. בהם כבר יש ליתיום-יון (אולי LFP אבל בטח לא בכולן) כי צריך קיבול גבוה, אבל הן נטענות  0-100 כל יום מה שאמור לגמור אותן די מהר, בטח יותר מהר מרכבים חשמליים

לפני 49 דקות, אליעזר כתב:

זה הגיוני שסוללה חדשה של פריוס תעלה 10k וסוללה של חשמלי מלא תעלה 70k?

אולי יש כאן מגמת ירידה ככל שהחשמליות יתרבו? אגב, אני זוכר שחדשה של פריוס היתה 40k אם אני לא טועה

 

קודם כל סביר מאד שהמחירים, הם כבר ירדו בצורה די דרמטית בשנים האחרונות כתוצאה מזה שנח הייצור עלה מאד משמעותית. 

מעבר לזה, סוללות וותיקות של טויטות היברידיות הן סוללות NMH (ניקל מטל היידריד, בדגמים חדשים הם החליפו לליתיום, לא יודע איזה). הסיבה שברכב הברידי יש המון מחזורי טעינה (בשימוש עירוני רגיל אפשר בקלות להגיע ל 3 ביום) ככה שזה בערך פי 10 מרכב חשמלי. NMH עמיד מאד בסייקלים, אבל זו לא טכולוגיה מאד נפוצה היום ולא בטוח שהמחירים ממשיכים לרדת

 

זו ד"א בעיה לא מדוברת של רכבי פלאג-אין. בהם כבר יש ליתיום-יון (אולי LFP אבל בטח לא בכולן)כי צריך קיבול גבוה, אבל הן נטענות  0-100 כל יום מה שאמור לגמור אותן די מהר, בטח יותר מהר מרכבים חשמליים

עריכה אחרונה על ידי OF
פורסם (נערך)
לפני שעה, eladts כתב:

למה כולם בשרשור הזה מניחים שברגע האחריות פוקעת, הסוללה מייד מתפגרת? אפשר לחשוב שברכב בנזין שיוצא מאחריות מייד צריך לעשות שיפוץ מנוע.

כי ככה זה ביורוטראש עילאי ומתנשא שכולם פה משום מה מתים עליו.

 

במילים אחרות, זה מה שתעשיית רכב אירופאית (וגם אמריקאית) הרגילה אנשים אליו - מוצר אמור להחזיק תקופת אחריות ויום, כל מה שמעבר לזה - זמן מושאל

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני כשעה, Albetx כתב:

מנסיון עם רכב היברידי, המצבר המקורי מת לאחר 5 שנים והחדש היה בחצי כוח בסוף תקופת האחריות.

 

כבר כתבו פה שמדובר בטכנולוגיה שונה ולכן זה לא ממש רלוונטי. גם סיפורי Better Place לא רלוונטיים, כי בסוללות שלהם לא הייתה מערכת קירור מבוססת נוזל.

פורסם
לפני 9 שעות, hans כתב:

העיקרון המנחה הכלכלי יישאר זהה לגמרי גם במכונית חשמלית. יהיו כל מיני משוגעים לדבר וחובבי התעסקויות שיחליפו הכול, יחליפו תאים בודדים, יקמבנו כל מיני תיקונים - בדיוק כמו היום.

בדיוק!

 

ואולי גם הרבה שןכחים (בשם איכות הסביבה) שאותו עקרון כלכלי מנחה גם המדינה.

המדינה לא תמשיך לסבסד מיסים מופחתים לרכבים חשמליים אם זה יפגע משמעותית בהכנסות ממיסים, המדינה גם צריכה להתפרנס. אז ישיתו עלינו כל מיני מיסי שקר לכסות את ההפסד.

אולי זה יקרה כש 5-10 אחוז מהרכבים הנמכרים יהיו חשמליים, וזה לדעתי רחוק מאיתנו.

 

I shall explain: dialog it is exactly like monolog, except in the case of monolog, it is one person talking to himself; in dialog - two persons talking to themselves

Shaike Ophir שייקה אופיר

 

פורסם

אתם לוקחים בחשבון שעוד 10 שנים נישאר עם אותה טכנולוגיה יקרה של סוללות, הסיכוי שזה יקרה הוא אפסי, יש מירוץ מטורף להמציא את הסוללה הבאה שתהיה יותר זולה, יותר אמינה ובעלת קיבולת יותר גדולה ו-10 שנים זה המון המון זמן

  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...