Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1720 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לכול בעלי רכב חשמלי יש ביטוח על הסוללה עד קילומטרים מסוימים או שנים אבל זה לא הרבה (8 שנים או 160 אלף קילומטרים)

אבל מה יעשו עם הסוללה עוד 10 שנים?(שעד מסתמא זה יעבור את הקילומטרים ואת השנים)

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לגופו של עניין

נהיה יותר זול לתקן סוללות, יש טכניקה להחליף תאים פגומים בלבד, ולכן המכוניות הללו לא ימותו כל כך מהר - גם לאחר תום האחריות. מסתמא.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם
לפני 7 שעות, _DownLoaD_ כתב:

ברגע שיש ירידה בביצועים בצורה קיצונית או שהסוללה "מזייפת" בודקים לפי תאים ומחליפים לחדש מה שפגום.

 

נכון את זה אני יודע 

אבל אחרי 180 אלף קילומטרים הולך כול הסוללה ולהחליף סוללה זה כמה עשרות אלפים (ואז זה לא שווה) אז מה שאני בא להגיד שאחרי שהסוללה תעבור את הקילומטרים לא יהיה שווה לקנות רכב חשמלי יד 2 (שזה בעצם 10 שנים פלוס מינוס)

 

לפני 7 שעות, avargel כתב:

לגופו של עניין

נהיה יותר זול לתקן סוללות, יש טכניקה להחליף תאים פגומים בלבד, ולכן המכוניות הללו לא ימותו כל כך מהר - גם לאחר תום האחריות. 

👆

פורסם

תלוי במטרת העל שלך.

 

אם אתה רוצה לפסול רכב חשמלי אז תאמץ רטוריקה של 'אחרי 10 שנים הסוללה מתה, והאוטו לא שווה שקל כי אף אחד לא ישקיע 80,000 ש"ח בתיקון סוללה של רכב ששווה מקסימום 30,000 ש"ח'.

זה בד"כ בא עם 'בדקת כמה זיהום נפלט בייצור רכב חשמלי?' ועם 'לא, כי תחנות כח לא מזהמות בכלל'. 

 

אם אתה רוצה לתמוך ברכב חשמלי אז הרטוריקה צריכה להיות 'לא כל הסוללה הולכת אלא רק תאים ספציפיים וניתן לשפץ' יחד עם 'סוללות היום זה המוצר שממוחזר באחוזים הכי גבוהים' ויחד עם 'יש הבדל בין פיזור פליטת מזהמים בכל רחבי הערים, לבין פליטה נקודתית מבוקרת מאוד' וזה בא יחד עם 'הרבה יותר יעיל לייצר חשמל במרוכז ממקור אנרגיה כמו גז מאשר מיליוני מנועי בנזין מפוזרים'. 

 

תבחר איפה בא לך להיות, ולפי זה אתה מוזמן להשתמש בטיעונים, בחינם. אם תשתמש בחלקם אגב אתה עלול לצאת חומוס, אם תתדיין עם מישהו שמבין. 

  • אהבתי 5
  • מצחיק 7

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

בא - אני הולך איתך עד הסוף.

 

המכונית הנמכרת ביותר בשוק הישראלי ב-2012 היתה פורד פוקוס ממנה נמכרו כ-15700 יחידות.

כחדשה היא עלתה 120000 ש"ח, והיום, עם קצת מזל - תקבל 10000 ש"ח עליה כמשומשת.

 

אז גם אם הרכב יהיה שווה 0 (בהתחשב בעובדה שאחזקתו זולה לאין ערוך מזאת של רכב בנזין) לא סוף העולם...

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

גם היום, מחיר המחירון של רכב בנזין בן 10 לא גבוה.

 

הכיוון של בטר פלייס ז"ל היה נכון, החלפת סולהה בתוך מספר דקות.

לפני עשור, הסוללה סיפקה טווח של 160 ק"מ, אבל אני מאמין שבימינו הטווח כבר כפול לפחות.

הבעיה העיקרית היא העובדה שהסוללות הציבוריות נטענות בטעינה מהירה באופן קבוע והקיבולת שלה פוחתת במהירות.

 

כל עוד לאחוז גבוה של תושבי ישראל לא תהיה חניה פרטית עם עמדת טעינה פרטית, מכוניות בנזין תמשכה להיות נפוצות.

צריך להתמקד בחישמול אוטובוסים עירוניים שנוסעים בתוואי די קבוע וכיום מאוד מזהמים.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

שנגיע לימים האלה- ניראה כאן הרבה דיונים חדשים עם הכותרת כמו "איך קניתי [דגם רכב] בכלום כסף ותיקנתי אותו בגרושים"...

אשמח להשיג טסלה משומשת עם סוללה דפוקה במחיר ברזל ולקחת אותו להחלפת תאים 😋.

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

מה יהיה עם רכבי בעירה פנימית עוד 10 שנים ?

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, discoTD5 כתב:

תלוי במטרת העל שלך.

 

אם אתה רוצה לפסול רכב חשמלי אז תאמץ רטוריקה של 'אחרי 10 שנים הסוללה מתה, והאוטו לא שווה שקל כי אף אחד לא ישקיע 80,000 ש"ח בתיקון סוללה של רכב ששווה מקסימום 30,000 ש"ח'.

זה בד"כ בא עם 'בדקת כמה זיהום נפלט בייצור רכב חשמלי?' ועם 'לא, כי תחנות כח לא מזהמות בכלל'. 

 

אם אתה רוצה לתמוך ברכב חשמלי אז הרטוריקה צריכה להיות 'לא כל הסוללה הולכת אלא רק תאים ספציפיים וניתן לשפץ' יחד עם 'סוללות היום זה המוצר שממוחזר באחוזים הכי גבוהים' ויחד עם 'יש הבדל בין פיזור פליטת מזהמים בכל רחבי הערים, לבין פליטה נקודתית מבוקרת מאוד' וזה בא יחד עם 'הרבה יותר יעיל לייצר חשמל במרוכז ממקור אנרגיה כמו גז מאשר מיליוני מנועי בנזין מפוזרים'. 

 

תבחר איפה בא לך להיות, ולפי זה אתה מוזמן להשתמש בטיעונים, בחינם. אם תשתמש בחלקם אגב אתה עלול לצאת חומוס, אם תתדיין עם מישהו שמבין. 

אני בא בקטע של לדעת (להחכים)

מה באמת יעשו עם הסוללה עוד 10 שנים ולגבי מה שאמרת שאפשר לתקן תאים לפי מה שזה נראה זה יהיה הרבה מאוד תאים שיגידו לך שצריך להחליף סוללה שזה עולה כמה עשרות ופה השאלה שלי מי יקנה רכב חשמלי יד 2עוד 10 שנים שהרכב יעלה 30 והסוללה עוד כמה עשרות?(ולגבי דעתי מי שרוצה לקנות חשמלי שיקנה מי שלא שיחכה שלא ימכרו על דלק ואז יהיה חייב לקנות חשמלי)

לפני 8 דקות, Mikelt89 כתב:

מה יהיה עם רכבי בעירה פנימית עוד 10 שנים ?

אתה משווה את זה לחשמלי?

החשמלי עוד 10 שנים הרכב הולך "טוטאלוס"(הכוונה שהסוללה תיגמר לגמרי היא תעבור הרבה את מה שהיצרן אומר אני הולך פה על נתוני יצרן ולא לפי מה שיהיה בתכלס את זה אני לא יכול לצפות) לא יהיה אפשר להשתמש איתו בלי להשקיע עליו כמה עשרות טובים שאז כבר שווה לשקול רכב חדש מבין?

עריכה אחרונה על ידי Or l
פורסם (נערך)
לפני 9 שעות, avargel כתב:

נהיה יותר זול לתקן סוללות, יש טכניקה להחליף תאים פגומים בלבד, ולכן המכוניות הללו לא ימותו כל כך מהר - גם לאחר תום האחריות.

 

לפני 40 דקות, hwgeek כתב:

אשמח להשיג טסלה משומשת עם סוללה דפוקה במחיר ברזל ולקחת אותו להחלפת תאים 😋.

 

אני לא חושב שהחלפת תאים זה דבר ממש ראלי בחשמליות חדשות (ואני לגמרי בעד חשמלי...) - מי שרוצה שיעיף מבט ביו-טיוב של סנדי מונרו שמפרק רכבים. הסוללה היום מורכבת מ 3-4 מודולים. אותם אפשר להחליף, בתוכם הסוללות יצוקות, לא נראה לי ראלי להתעסק עם זה. אז יש חסכון אבל זה ירד לנגיד שליש - אז במקום 80 יהיה 30 אלף, עדיין הרבה כסף ואתה נשאר עם סוללה שהיא ברובה ישנה (שזה גם בעייתי מבחינת איזון)

מה יהיה עוד 10 שנים זה לגמרי ספקולציה. אולי תהיה איזו התקדמות טכנולוגית שתוריד משמעותית את המחיר של הסוללות, אולי נגלה שהסוללות בשמירה נכונה מחזיקות בלי בעיה גם יותר (יש לזה בסיס), ואולי תהיה בעיה. 

 

השאלה פה הרבה יותר נרחבת - אין ספק ששוק הרכב נכנס לפאזה של disruption וקצב השינויים הואץ דרמטית - גם בתחום של ההנעה, גם בתחום של נהיגה אוטונומית, וגם בכל מה שקשור לשחקנים/יצרנים. רכישה של רכב לטווח ארוך כיום (כל רכב) טומנת בחובה סיכון כי יש סיכוי לא רע שכל מה שנקנה היום ייראה מוצג ארכיאולוגי בעוד 10 שנים. אז אפשר לעבור ליציע ולא לקנות כלום עד שהמצב יתבהר, ואפשר להשתתף בחגיגה ולהנות עכשיו. כל אחד יעשה מה שהוא רוצה, רק הייתי ממליץ לא להתייחס, לשום רכב, בתור השקעה (לפחות לא סולידית)

עריכה אחרונה על ידי OF
  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, discoTD5 כתב:

תבחר איפה בא לך להיות

ואם מטרת העל שלך להגיע כמה שיותר קרוב לאמת - תחקור את הנושא לבד.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

פורסם (נערך)
לפני 11 דקות, EvGriga כתב:

ואם מטרת העל שלך להגיע כמה שיותר קרוב לאמת - תחקור את הנושא לבד.

אבל מה לעשות שיש אנשים שיודעים יותר טוב ממני 

אז להיות עיוור ולא להתייחס?

לא הבנתי 🤔

וחוץ מזה שאני מחפש לדעת תכלס(טכני) ובאמת לא מעניין לי מה יהיה הלוז בישראל או בעולם עם רכב כזה או אחר(אני מעדיף חשמלי אבל לא הולך לריב עם אף אחד אחר על זה)

עריכה אחרונה על ידי Or l
פורסם
לפני שעתיים, zvit כתב:

המכונית הנמכרת ביותר בשוק הישראלי ב-2012 היתה פורד פוקוס ממנה נמכרו כ-15700 יחידות.

כחדשה היא עלתה 120000 ש"ח, והיום, עם קצת מזל - תקבל 10000 ש"ח עליה כמשומשת.

בדיוק מאותה סיבה - כי יש בה רכיב מאוד יקר (תיבת פאוורשיט המהוללת) שעלות התיקון שלה משביתה את הרכב.

 

לפני 10 שעות, avargel כתב:

לגופו של עניין

נהיה יותר זול לתקן סוללות, יש טכניקה להחליף תאים פגומים בלבד, ולכן המכוניות הללו לא ימותו כל כך מהר - גם לאחר תום האחריות. מסתמא.

גם בסוללה של פריוס אפשר להחליף תאים פגומים בלבד, לא רואה שעושים את זה (בארץ לפחות), וגם לא מומלץ לעשות את זה (לא זוכר מאיזו סיבה).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

גם ללא הפקטור של הסוללה, רכב חשמלי היום פחות משתלם מרכב בנזין כמעט לכולם (נסו להוכיח לי אחרת). בתור חובב רכב, מקווה שכך גם יהיה בעתיד 🙄

  • אהבתי 1

×
×
  • תוכן חדש...