Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מקדחה/מברגה חדשה


garicho
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 43 דקות, ברווז כתב:

"הסוללה הקטנה", הנתון של האמפר זה זמן עבודה של הסוללה ולא העוצמה (העוצמה זה נתון הוולטים ונתוני המומנט שרשומים). 

 

 

אני לא בטוח שהבנתי. 

 

אני רק יודע שהסוללות הגדולות יותר מאפשרות לעבוד בעוצמה מקסימלית בעבודות קשות.

שורה תחתונה בסוף כולל הסבר

 

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • מעניין 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 89
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 5 דקות, Gal Atun כתב:

^^אבדוק את זה

 

@farkash7 זו בדיוק הסיבה שבגללה ממש התלהבתי מהאימפקט הזו.

מקווה שבאמת הזמנים יהיו כפי שאתה משער, אני במוד לשיפוץ קטן בחדר עבודה 😃

 

גם לי יש את הסט הזה ועוד כמה כלים נטענים. קח בחשבון שלהגיע למלוא המומנט סוללה של 2 אמפר לא תספיק.

 

(דוגרי אין צורך בזה אא"כ באמת אתה מתכנן לפתוח בוקסות . הסוללות הגדולות מאוד מכבידות למברגות אני תמיד שם 2 אמפר לפטישון ודיסק זה סיפור אחר ה2 אמפר חלשות משמעותית ונגמרות ממש מהר)

 

אגב יש באליאקספרס 6 אמפר תואמות ממש מעולות וזולות קרעתי אותה היום בעבודה עם פטישון עושה אחלה עבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל זה לא אמפר לשעה? זאת אומרת המשתנה הוא הזמן ולא העוצמה? 

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא אמפר לשעה אלא אמפר כפול שעה. מבטא את כמות המטען החשמלי בסוללה (בדומה לטלפון סלולרי, רק ששם משתמשים במיליאמפר שעה).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את צודק אבל יש עוד נתון:) מהירות פריקה מקסימלית לתא סוללה בודד.

 

ב4 אמפר ומעלה יש שורות כפולות אז הפריקה כפולה. ובסדרה החדשה PROCORE  משתמשים בתאי סוללה שונים שמאפשרים מלוא העוצמה כבר ב4 אמפר. (לשם השוואה יש סוללות של 12 אמפר)

 

אל דאגה במברגה לא תרגיש במחסור הכח הן מאוד חזקות גם ככה וגם לי שיש סוללות גדולות אני משתמש ב2 אמפר. בפטישון/דיסק/ג'גסו ההבדל משמעותי מאוד. 

עריכה אחרונה על ידי yd b-4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי

טוב, כפי שאמרת - כנראה זה יספיק. 

במ'רה הכי גרוע, ארכוש סוללה גדולה יותר כפי שהצעת. 

תודה על הטיפים 🙂

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, farkash7 כתב:

 

אני לא בטוח שהבנתי. 

 

אני רק יודע שהסוללות הגדולות יותר מאפשרות לעבוד בעוצמה מקסימלית בעבודות קשות.

שורה תחתונה בסוף כולל הסבר

 

 

זה ההסבר הכי גרוע שראיתי בחיים שלי, בתכלס מה שמשנה זה מה סוג התאים בסוללה, מה זרם הפריקה המקסימלי שלהם (בפריקה מהירה המתח יורד, כי חוק אום והתנגדות פנימית), ואיך התאים בפנים מחוברים (כמה סדרות במקביל)

חברה אחת יכולה לספק סוללת 3.5Ah ב 4S1P והחברה השניה יכולה לספק סוללת 2Ah ב 4S2P כי התאים בפנים אחרים. הסוללה השניה תיתן ביצועים טובים יותר למרות שהקיבולת שלה קטנה יותר

 

אז קיבולת לא מבטיחה כלום בנושא זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכן, טכנית...

בגדול: אמפר-שעה אומר קיבולת, כמה זמן הסוללה יכולה לעבוד.

בקטן יותר:אם אתה לוקח כל מוצר חשמלי מופעל סוללות, ונותן לו יותר סוללות בחיבור (נדמה לי שמוגדר כ)בטור (פלוס למינוס לפלוס למינוס), כל סוללה צריכה לעבוד קצת פחות קשה וההספק של הכלי עולה קצת.

מעולם הסיגריות האלקטרוניות- אם אני לוקח סיג"א של סוללה אחת, מסוג 18650 עם 2500 מילי-אמפר שעה, הסוללה שלה תיגמר לי בערב. 

אם אני לוקח סיג"א של 2 סוללות זהות (ולא משנה את העצמה של האידוי, נשאר זהה), הסוללה תספיק לי לבערך שעתיים גם למחרת בבוקר.

למרות שטכנית זה אותו נתון אמפר-שעה, והסוללות מחוברות בטור כדי להוציא מתח גבוה יותר, התוצאה הסופית היא עומס עבודה מופחת לכל סוללה = קצת יותר ביצועים.

הסוללות של הכלים החשמליים בתאכל'ס מורכבות מאותן סוללות 18650 בטור. 

כשהכלי מתיישן, ההבדלים נהיים קטנים יותר.

על הנייר, נתון האמפר שעה מייצג כמה זמן אפשר לעבוד עם הסוללה לפני שתיגמר. יותר אמפר שעה = יותר זמן עבודה.

בעולם הפיזי, יש פה כמה ענייני פיזיקה שקטונתי מלנסות להבין מספיק בשביל להסביר :shock: 

1 כח סוס = 131.2 כח ברווז!

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

"An empty vessel makes the most noise".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפוך, חיבור בטור= הפוטנציאל בתחילת הטור ובסוף הטור בהפרש יותר גדול= העלית מתח

במקביל= העלית זרם (או קיבולת, אם תרצה)

 

נגיד בנקודת הקצה שלך המכשיר רוצה 10A ויש לך סוללה אחת- תצטרך שזרם הפריקה יהיה 10A, אתה תגרום למפל מתח מסוים.

עכשיו נגיד שחיברת 2 סוללות במקביל- אתה עדיין באותו מתח, אבל כעת כל סוללה תצטרך לעמוד בזרם פריקה של 5A, לא 10. מפל המתח יהיה יותר קטן, ולכן המכשיר יעבוד "יותר חזק".

 

אין פה קסמים או תעלומות. יש מספר סוגי תאים (18650, 21700, כל מיני) בטווחי קיבולת וזרמי פריקה שונים ומשונים.

הסוללות מחוברות גם בטור וגם במקביל על מנת לספק צרכים של כלים שונים. הסימון הנפוץ הוא XsYp (כלומר, X בטור, Y במקביל, כאשר 5S3P למשל אומר 5 תאים בטור, 3 סדרות כאלו במקביל)

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Pika007 כתב:

זה ההסבר הכי גרוע שראיתי בחיים שלי


זה הסבר טוב כי הוא מתאים לעולם האמיתי.

בכלים האלו הסוללות הגדולות מסודרות בפנים במקביל. מה שרשמת זה אולי נכון ב100% רק תמצא לנו בבקשה סוללה של כלים כאלו 2 אמפר שמחוברת במקביל.

 

דרך אגב הם התייחסו שם לכך שסוללה גדולה מגיעה במבנה מסויים אז אני לא מבין מה לא בסדר בהסבר שלהם.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, farkash7 כתב:


זה הסבר טוב כי הוא מתאים לעולם האמיתי.

בכלים האלו הסוללות הגדולות מסודרות בפנים במקביל.

אין דרך להימלט מטור, אם כבר גם בטור וגם במקביל.

לגבי סוללה קטנה שמסודרת במקביל- לא יודע אם יש, וזה גם לא הגורם היחיד.

אם חברה א' בחרה להשתמש בסוללה שמדורגת לפריקה של 10A וחברה ב' בחרה להשתמש בסוללה שמדורגת לפריקה של 35, תעדיף סוללה המורכבת מטור בודד של תאים מסוג ב' מאשר סוללה של 2 סדרות במקביל מסוג א'. מפל המתח עליה יהיה קטן יותר.

 

וזה קורה בעולם האמיתי. יש יותר מדי משתנים כדי לקחת דוגמה או 2 ולהשליך על הכלל מהן. ככל שיש יותר תאים בסוללה לחברה תהיה נטיה להשתמש בתאים זולים יותר (לא רעים או משהו- פשוט נגיד, LG במקום סוני/פנסוניק)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה דעתכם על המברגה הזו? 

https://ksp.co.il/mob/item/119769&appkey=1006?gclid=Cj0KCQjw_dWGBhDAARIsAMcYuJziU5CZBnmM1uN91RZqaYx1AKq6BT0MRjJsET3YtiNrcPE3HEiJ4rYaAqJBEALw_wcB

 

לא צפויים לה חיים קשים, לקידוחים יש כלי אחר. 

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Pika007 כתב:

אין דרך להימלט מטור, אם כבר גם בטור וגם במקביל.

לגבי סוללה קטנה שמסודרת במקביל- לא יודע אם יש, וזה גם לא הגורם היחיד.

אם חברה א' בחרה להשתמש בסוללה שמדורגת לפריקה של 10A וחברה ב' בחרה להשתמש בסוללה שמדורגת לפריקה של 35, תעדיף סוללה המורכבת מטור בודד של תאים מסוג ב' מאשר סוללה של 2 סדרות במקביל מסוג א'. מפל המתח עליה יהיה קטן יותר.

 

וזה קורה בעולם האמיתי. יש יותר מדי משתנים כדי לקחת דוגמה או 2 ולהשליך על הכלל מהן. ככל שיש יותר תאים בסוללה לחברה תהיה נטיה להשתמש בתאים זולים יותר (לא רעים או משהו- פשוט נגיד, LG במקום סוני/פנסוניק)

אין פה הרבה משתנים. 

ראיתי עשרות מבחנים לסוללות. כל עוד זה אותו יצרן, הסוללות שהוא שם יהיו עם זרם מקסימלי די דומה, אבל בסוללה של 4Ah יהיו פי 2 יותר תאים במקביל מאשר 2Ah, אז הזרם המקסימלי יהיה קרוב לפי 2.

אף יצרן לא שם תאים עם פריקה מקסימלית שהיא כפולה מהתאים בסוללות הגדולות יותר.

מצד שני, גם לא תראה סוללות 4Ah עם אותה כמות תאים רק עם קיבולת שהיא פי 2 לכל תא. לא קיים, למעט אולי ב Pro core.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, SurfHigh כתב:

מה דעתכם על המברגה הזו? 

מצוינת.

ההבדל בינה לבין זו שרכשתי בעצמי הוא מצב "פטיש" בקלאץ'- מצב שמעולם לא השתמשתי בו, ואין במברגה שבלינק. 

אה, והבדל של כ-50 ש"ח במחיר :lol:

לך על זה עם ראש שקט.

  • רעיון טוב! 1

1 כח סוס = 131.2 כח ברווז!

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

"An empty vessel makes the most noise".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לכם המלצה לשנאי טוב? (המטען שמגיע יחד עם הסט הוא 110 בלבד).

אני כרגע פחות בעניין של לקנות מטען 220, מעדיף שנאי טוב שישמש לעוד מכשירים.

אני רק אציין שזה ישמש להטענה בלבד של סוללות, אני לא מתכוון להשתמש בשנאי כדי להמיר מתח למכשיר עם כבל (הבנתי שבמקרה כזה נדרש שנאי ברמה ממש טובה, והמחיר בהתאם). 

עריכה אחרונה על ידי Gal Atun

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...