Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1870 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 7 דקות, יבגניפ כתב:

אומרים שדווקא מנהטן ננטשת, ואין ביקוש למגדלים למיליונרים יותר.

אבל מנהטן בצד, בארה״ב הפערים הכלכליים בין ערי החוף העשירות לבין השאר עצומים. האופקים של ארה״ב זה אזורים בהם אין לאף אחד פרנסה היום, אנשים מתאבדים מover dose של כדורים ותוחלת החיים נמצאת בירידה.

מה אתה מצפה שבן אדם ממוצע יעשה באופקים?

לא רק מנהטן. גם מלוס אנג'לס יש הגירה מאוד גדולה כי אנשים לא יכולים לעמוד בעלויות.

ולגבי אופקים שלנו, היא פרוור של ב"ש (10 דקות נסיעה) וב"ש היא כבר מזמן לא מה שהיתה פעם אלא מוקד תעסוקה, מסחר וחיים די שוקק. החיים זה לא רק תל אביב.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

  • תגובות 2.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לפני 1 דקה, yuvalganim כתב:

 

 

גם אם אשים בצד 5000 שקלים בחודש, כמה שנים יקח לי לחסוך 400,000 שקל?

מעולה, אקנה דירה בגיל 50

 

רגע, אני אפתח מחשבון - כמעט 7 שנים. אבל למה אתה מתחיל לחסוך עכשיו? מה עשית ב-14 השנים האחרונות, הוצאת כל שקל שנכנס?

פורסם
Just now, sperial כתב:

יבגני, הבחור בהחלט לא פוסל שכירות לפחות לשניםמהקרובות. 

 

אין ויכוח כי מחיר רכישת דירה עלה, לפחות לגבי התשלומים הראשונים. החישוב כולל המשכנתא מורכב כיוון שהדור שלי שילם ריביות הרבה יותר גבוהות, כך שאני בכלל לא בטוח אם יש הבדל משמעותי במחיר המלא של הדירה.

 

בסופו של דבר צריך לחשב עלות כוללת של מחיה ולהשוות לשכר נטו הכולל של משפחה. אני בטוח שאין כאן אף אחד שיש לו הכלים לבצע השוואה כזו, אני מניח שגם למומחי הלמ"ס זה אתגר קשה.

 

אתה ממשיך להתעלם מהנתון שהבאתי.

שכר ממוצע אל מול דירה ממוצעת.

ממוצע הוא ממוצע הוא ממוצע. 

אגב דווקא היום לרהט בית למשל, זה משהו שיחסית זול, אם פעם מיקרוגל היה עולה 2000 שקל היום אתה קונה אחד ב-300.

פעם היה יחסית קל להשיג את הבית אבל קשה מאוד למלא אותו, היום זה הפוך. 

אם מחשבים את סך העלויות, היום זה פשוט בלתי אפשרי כי זה לא טרייד אוף שווה.

אם הוריי בגילי הצליחו לקחת משכנתא ל-20 שנה ולקנות אחלה בית לכל החיים, היום אני לא יכול, אז מה זה אומר? אתה עדיין מתחבא מאחורי מחיר הלחם אז והיום?

 

רכישת דירה היום היא קשה יותר אובייקטיבית, זה לא עניין של "אולי".

  • רעיון טוב! 1

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

פורסם

הבעיה באמת כמו שרבים אומרים פה היא הון ראשוני. אנחנו היינו צריכים 400 אלף הון ראשוני. הצלחנו לחסוך 300 אלף בחמש שנים בערך, ועוד 100 לקחנו מההורים בהלוואה (שהחזרנו תוך שנתיים בערך). אבל כן, זה לא פשוט. מצד שני ההחזר משכנתא שלנו עומד על 5.5 אלף חודשי (למשכנתא של פחות מ-900 אלף), כי את החלק העיקרי שלה לקחנו ל-14 שנה בלבד.

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

אז שכור דירה למשך 10-12 שנים. במחשבה על כמה הפסדתי במכירה וקניה של דירות עם הרחבת המשפחה, זה נראה לי הגיוני מאד. דרך אגב, זו אחת הסיבות לקשיים של זוגות צעירים. חושבים על המחיר של רכישת דירת 3 חדרים וכעבור כמה שנים מעבר ל-4 חדרים וכעבור עוד כמה שנים ל-5, ואז, בצדק, רוצים להתחיל ב-5 חדרים. וזה מעבר ליכולתם.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 1 דקה, MiniMiz3r כתב:

 

רגע, אני אפתח מחשבון - כמעט 7 שנים. אבל למה אתה מתחיל לחסוך עכשיו? מה עשית ב-14 השנים האחרונות, הוצאת כל שקל שנכנס?

 

אני בן 34, לא מצליח להבין את המתמטיקה שלך שבה לשיטתך אני חוסך כבר 14 שנה (הרי בגיל 20 עוד הייתי בצבא).

נסדר לך את לוח הזמנים - השתחררתי בגיל 21.5. לאחר מכן בגיל 23 התחלתי ללמוד אחרי ששנה וחצי חסכתי כמו משוגע כדי לממן את התואר.

למדתי ראיית חשבון כך שמדובר בתואר של 4 שנים + התמחות של שנתיים שבה אי אפשר לחסוך כלום.

הנה לך כבר הגעתי לגיל 30 ועוד לא התחלתי לחסוך.

חייתי בתור נשוי כמעט שנה אצל ההורים רק כדי לחסוך עוד קצת ואז עברתי לדירה משלי (כי מה לעשות לא יכולתי להישאר אצל ההורים).

אז אחרי שהבנו שההנחה שלך מופרכת, אסביר שגם חסכון של 5,000 שקלים בחודש הוא לא סביר (בטח כשיש תינוקת בבית).

בקיצור, אתה דמגוג והופך חסכון של 400,000 שקל לפיקניק, הבנת שזה לא.

 

  • רעיון טוב! 3

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

פורסם

אי אפשר להתחמק מהעובדה שפעם אכן היה יותר קל לקנות דירה. הדירה הראשונה של ההורים שלי נרכשה עוד בתקופה שהמחירים היו בדולרים (שילמו $125,000) אבל יכלו לקחת משכנתא ולקנות בית עם 0 הון עצמי. 

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

 

לפני 53 דקות, Night Driver כתב:

(כמו  למשל להחזיק 4000 ש"ח בכיס וכל שנתיים לזרוק אותם ולהחליף ב 4000 ש"ח חדשים)

די עם הטיעון הזה נגד הסמרטפונים או נגד לפטופים.

אלה מוצרים חיוניים, גם לעניים יש סמארטפונים. צעצועים ב 600/800 שקל לא עובדים הכי טוב, הם ממש ההגדרה של לקנות בזול לשלם ביוקר.

תגיד כול מה שאתה רוצה על חיסכון, שכמגאי צריך לאכול רק אורז, ויובל בכלל צריך לבלוע רוק במקום לשתות. אבל תעזוב כבר את הסמארטפון.

אם יש משהו שמייחד את העשור האחרון יותר מהכול זה הסמארטפון. הוא עובד ברוב השעות הערות שלנו.

 

לפני 39 דקות, Night Driver כתב:

אני גם לא מוכן עקרונית לשלם יותר מ 2000 לפני מע"מ על מכשיר סלולארי

אז אנחנו מדברים על הפרש של אלף שקל חד פעמי. ביג דיל.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 20 דקות, Night Driver כתב:

לא רק מנהטן. גם מלוס אנג'לס יש הגירה מאוד גדולה כי אנשים לא יכולים לעמוד בעלויות.

ולגבי אופקים שלנו, היא פרוור של ב"ש (10 דקות נסיעה) וב"ש היא כבר מזמן לא מה שהיתה פעם אלא מוקד תעסוקה, מסחר וחיים די שוקק. החיים זה לא רק תל אביב.

באופקים אחוז הזכאים לבגרות הוא 45%.

בצבא לא שרת איתי אף אדם מאופקים, למרות הטענה שהצבא לא מייחס חשיבות למקום מגורים בחישובי הקב״א.

בהייטק לא פגשתי אף אדם שגדל באופקים.

כשאתה שולח היום אדם צעיר לגור באופקים, אתה גוזר עליו ועל הילדים שלו עוני שימשיך גם לדור הבא. 

things done changed. אתם חייבים להבין את זה. גם אם זה לא נוגע בכם אישית כרגע, החלטות שקיבלתם בשנות ה-80 או ה-90 או תחילת שנות ה-2000 זה לא משהו שאפשר לעשות לו העתק הדבק למציאות של היום.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 27 דקות, yuvalganim כתב:

אנא הועיל בטובך להגיד לי, איפה זוג צעיר יכול היום לקנות שטח ולבנות בית עם משכנתא ל-20 שנה ועם 100,000 שקל הון עצמי?

בגליל יש אחלה מזג אויר. גם באיזור יער יתיר אבל אלה מקומות שלא מתאימים לכל אחד כמו שגן יבנה לא התאימה אז לכל אחד.

 

אתה רוצה את מרכז חייך באשדוד, לעבוד בתל אביב ולא להתפשר על מרחקים. אני בכוונה לא אמרתי שדרות בגלל המצב הבטחוני ולא קריית מלאכי בגלל אופי האוכלוסייה אבל גם בכרמי גת אפשר לקבל דירת 4 חדרים חדשה בפחות מ 1.2. זה בהחלט מרחק סביר מאשדוד ומתל אביב.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 3 שעות, ChemGuy85 כתב:

העובדה שרמת החיים שלך נשחקה בהשוואה לזו שהייתה להוריך, חוסר יכולת להוריש נכס לילדך/נכדיך (הגדלת פערים חברתיים), חוסר בנכס שתוכל לממש בגיל זקנה על מנת לממן לעצמך טיפולים רפואיים, נכס בטוח ויציבה בו תוכל להזדקן בכבוד בלי לדאוג שמישהו יזרוק אותך החוצה. לא חסר. 

 

למה החלופה היא או דירה או כלום? אין נכסים אחרים? מזומן או תיק השקעות זה פחות טוב כי זה לא עשוי מבטון?

 

בקשר לרמת החיים, אז לדעתי האישית, לגור בדירה משלך לא מעלה אותה בהכרח. כי שכנים לא בוחרים, כי רוכשי הדיור לא יכולים לגור בכל מקום אלא רק לפי יכולת ההחזר החודשית שלהם שנגזרת מכמה הבנק יתן להם, וכמובן ההון הראשוני. כבר כתבתי שלעבור דירה זה לא תותים, אבל זה עדיף (שוב, לדעתי) מהחלופה (להיות חייב מליון לבנק).

 

ברור לי שיש דירות להשכרה שהבעלים יכול למרוח קקי על הקירות ועדיין יהיה תור של אנשים שיעמדו לראות את הדירה ויסכימו לחתום על החוזה תכף ומיד. אבל מעבר לכמה אזורים בתל אביב ו/או כמה בעלי דירות שחושבים שיש להם מכרה זהב, אני לא חושב שזו תופעה נפוצה.

רוב חבריי (כן, מדגם לא מייצג), גרים במרכז (ר"ג, גבעתיים, רמת אביב, הרצליה) ואצל כולם הדירות במצב סביר (כל אחד והסביר שלו, כמובן). דירות במצב רע קשה להשכיר (מחוץ לרוטשילד ת"א). ובעלי דירות שלא מתחזקים את הדירה מהר מאוד מוצאים אותה ריקה. גם בעלי דירות גרידיים מחליפים דיירים באופן תדיר, וזה יכול לפגוע בתזרים שלהם.

 

לא רק נכס משלך מבטיח שלא יזרקו אותך החוצה. גם כסף מזומן יכול לבוא לעזרתך.

 

לפני 18 דקות, Night Driver כתב:

אתה רוצה לשבת על 2 מיליון שקל עוד 20 שנה אז אתה צריך להשקיע עכשיו אבל זה גם בסדר באותה המידה להגיד זה לא מתאים לי וללכת לגור בשכירות.

 

אפשר לשבת על 2 מליון שקל עוד 20 שנה גם בלי להשקיע את ההון העצמי ב-4 קירות.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

באופקים אחוז הזכאים לבגרות הוא 45%.

בצבא לא שרת איתי אף אדם מאופקים, למרות הטענה שהצבא לא מייחס חשיבות למקום מגורים בחישובי הקב״א.

בהייטק לא פגשתי אף אדם שגדל באופקים.

זה שאתה לא פגשת לא אומר כלום. מאופקים יצא גם פרופסורים ולא מעט אקדמאים.

 

נכון שיש שם הרבה אוכלוסייה  חלשה אבל יש שם גם לא מעט אוכלוסייה נורמטיבית רק שהיא לא לומדת באופקים אלא במרחבים ובשער הנגב. בגלל זה אתה לא רואה אותה באחוזי הזכאים (המדידה היא לפי בתי הספר ביישוב ולא לפי מקום המגורים). 

לפני 1 דקה, Gosser1860 כתב:

אפשר לשבת על 2 מליון שקל עוד 20 שנה גם בלי להשקיע את ההון העצמי ב-4 קירות

אותי אתה לא צריך לשכנע. פרט לדירת המגורים שלי שאר הכסף שלי לא נמצא בנדלן אלא אני עובד איתו ומייצר תשואה יותר טובה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)
לפני 36 דקות, yuvalganim כתב:

 

אני בן 34, לא מצליח להבין את המתמטיקה שלך שבה לשיטתך אני חוסך כבר 14 שנה (הרי בגיל 20 עוד הייתי בצבא).

נסדר לך את לוח הזמנים - השתחררתי בגיל 21.5. לאחר מכן בגיל 23 התחלתי ללמוד אחרי ששנה וחצי חסכתי כמו משוגע כדי לממן את התואר.

למדתי ראיית חשבון כך שמדובר בתואר של 4 שנים + התמחות של שנתיים שבה אי אפשר לחסוך כלום.

הנה לך כבר הגעתי לגיל 30 ועוד לא התחלתי לחסוך.

חייתי בתור נשוי כמעט שנה אצל ההורים רק כדי לחסוך עוד קצת ואז עברתי לדירה משלי (כי מה לעשות לא יכולתי להישאר אצל ההורים).

אז אחרי שהבנו שההנחה שלך מופרכת, אסביר שגם חסכון של 5,000 שקלים בחודש הוא לא סביר (בטח כשיש תינוקת בבית).

בקיצור, אתה דמגוג והופך חסכון של 400,000 שקל לפיקניק, הבנת שזה לא.

 

 

סליחה, טעיתי, 13 שנה, לא 14. אני לא דמגוג, כתבתי שחור על גבי לבן שזה קשה מאוד לחסוך 400,000 ש"ח, אבל זה לא בלתי אפשרי. זה שאתה במשך עשור שלם לא הצלחת לחסוך כלום, לא אומר שזה תקין ואפילו לא אומר שזה המצב הנפוץ. אפשר גם לעבוד תוך כדי הלימודים, ואם אתה כבר גר עם ההורים ובכל זאת לא מצליח לחסוך, כדאי שתעשה בדק בית.

עריכה אחרונה על ידי MiniMiz3r
פורסם
לפני 1 דקה, Night Driver כתב:

זה שאתה לא פגשת לא אומר כלום. מאופקים יצא גם פרופסורים ולא מעט אקדמאים.

 

נכון שיש שם הרבה אוכלוסייה  חלשה אבל יש שם גם לא מעט אוכלוסייה נורמטיבית רק שהיא לא לומדת באופקים אלא במרחבים ובשער הנגב. בגלל זה אתה לא רואה אותה באחוזי הזכאים (המדידה היא לפי בתי הספר ביישוב ולא לפי מקום המגורים). 

בסדר, לשיטתך אולי למקום מגורים אין משמעות בכלל.

לרוב האנשים זה לא עובד ככה.

יש שכונות פחות טובות, יותר טובות. יש ערים עניות ויש ערים עשירות.

יש גם הרבה אמצע. אופקים היא לא אמצע. היא די התחתית. לכוון אנשים לתחתית זה, סלח לי, פתרון ברמה של אין לחם שיאכלו עוגות.

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 5 דקות, MiniMiz3r כתב:

 

סליחה, טעיתי, 13 שנה, לא 14. אני לא דמגוג, כתבתי שחור על גבי לבן שזה קשה מאוד לחסוך 400,000 ש"ח, אבל זה לא בלתי אפשרי. זה שאתה במשך עשור שלם לא הצלחת לחסוך כלום, לא אומר שזה תקין ואפילו לא אומר שזה המצב הנפוץ. אפשר גם לעבוד תוך כדי הלימודים, ואם אתה כבר גר עם ההורים ובכל זאת לא מצליח לחסוך, כדאי שתעשה בדק בית.

 

אתה צודק, אתה לא דמגוג, אתה חכמולוג.

אתה יודע למה? כי אני הדוגמא הכי טובה לאדם שגם עובד וגם לומד ומממן לעצמו את התואר ועדיין לא יכול לקנות דירה בכוחות עצמי.

אני לא יודע מה מסלול חייך ולא נכנס לך לכיס, אבל מי שהוא אפילו בממוצע - פשוט לא יכול להגיע לבית (ואני הרבה מעל הממוצע).

איך חוסכים ממשכורת של משרת סטודנט 5,000 שקל בחודש? תואר כמו שאני למדתי עולה 100,000 שקל ומרבית הסטודנטים בכלל לא עובדים במקביל כי זה פשוט כמעט ובלתי אפשרי.

עכשיו כשסיימנו לבחון את חיי האישיים בזכוכית מגדלת אגיד לך שאתה לא מחובר למציאות ואתה מעז להטיף לי שאני לא יודע להתנהל.

אתה לא רק מעליב אותי אישית, אלא גם את המקצוע שבו אני עוסק (המקצוע שלי זה לנהל ולתכנן עבור לקוחות)

כפי שאמרתי - חכמולוג.

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020


×
×
  • תוכן חדש...