Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1869 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 2.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

  

לפני 7 דקות, gadik6 כתב:

 

כולם בחברת הייטק כותבים שורות קוד?

 

מה עם מהנדס אפליקציה למשל (כזה שעובד עם לקוחות), איך מודדים תפוקה שלו?

הרי כל מהנדס אפליקציה עובד באזור אחר, עם לקוחות אחרים ואפילו על מוצרים שונים, אבל הפלא ופלא, איכשהו מצליחים למדוד "תפוקה" שלהם.

 

 

 

אל תהיה כל כך בטוח שמצליחים למדוד את התפוקה שלהם בטח לא במובן הקלאסי תוצרת/כמות זמן עבודה ביחס עלות שעתית של עובד = תפוקה. אגב, לא ענית לי על השאלה "מהי תפוקה של מורה". 

 

לפני 6 דקות, stum כתב:

אם הייתי נמדד בשורות קוד הייתי שם אבן על מקש ENTER והולך הבייתה

 

אם הייתי נמדד לפי כמות דוחות הייתי רושם מספרים אקראיים ו-90% שורף ב-carsforum. מן הסתם מסתכלים גם על כמות וגם על איכות, אבל בתחומים יותר "hardcore" התפוקה ניתנת למדידה. אני יכול למדוד כמה זמן אתה מבזבז על כתיבת קוד. בוס שלי יכול למדוד כמה זמן אני שורף על דוחות והאם משתלם לו להעסיק אותי. אני יכול למדוד תפוקה של פועל בניין או אפילו נערת ליווי. במקצועות יותר רכים קשה למדוד "תפוקה". מהי תפוקה של מזכירה? מהי תפוקה של עובדת סוציאלית? מהי תפוקה של מורה? מהי תפוקה של גננת? 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

כלומר שאין כזה דבר מורים טובים או גרועים?

בולשיט. יש הערכה כמותית ויש הערכה איכותית. מורה שמצליח להוציא את המיטב מכל כיתה שנותנים לו ברור שהוא יותר טוב ממורה שיש כיתות שהוא פחות מסתדר איתן. אין לי ספק שלמנהלי בתי ספר יש מורים שהם מעדיפים מבחינת הישגים על מורים אחרים, אבל הם לא יכולים לפטר או לשכור מורים. 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

לא נאמר שאין מורים טובים או גרועים. נאמר שיש קושי למדוד הישגים בצורה אובייקטיבית, אלא תחושות בטן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 16 דקות, ChemGuy85 כתב:

  

אל תהיה כל כך בטוח שמצליחים למדוד את התפוקה שלהם בטח לא במובן הקלאסי תוצרת/כמות זמן עבודה ביחס עלות שעתית של עובד = תפוקה. אגב, לא ענית לי על השאלה "מהי תפוקה של מורה". 

 

 

אם לא היו "מצליחים" למדוד תפוקה אז לא היו יודעים את מי לקדם, למי לתת בונוס ואת מי לפטר או להעביר תפקיד.

 

זה אולי לא אופטימלי, אבל זה לא אומר שלא צריכים לעשות את זה רק כי זה לא מדויק ב-100%.

 

ואני לא מנהל בית ספר/שר החינוך, אז לא מתפקידי לענות על שאלות כאלו.

אבל הנה כמה הצעות פשוטות:

 

1. הגעה בזמן לשיעורים, בבוקר וכדומה.

2. שקלול כלשהו של שביעות הרצון של התלמידים, ההורים, המנהל וכדומה.

3. שקלול של ציוני התלמידים בבגרויות (כשרלוונטי), ביחס לממוצע בשנים קודמות/ממוצע במקצועות אחרים/ממוצע בעיר וכדומה.

4. ביקורות סמויות.

 

לפני 2 דקות, sperial כתב:

לא נאמר שאין מורים טובים או גרועים. נאמר שיש קושי למדוד הישגים בצורה אובייקטיבית, אלא תחושות בטן.

 

ראשית, זה לא (רק) תחושות בטן.

 

שנית, זה יותר טוב מלהעריך מורים על סמך הוותק שלהם.

עריכה אחרונה על ידי gadik6

פורסם

השוואה לשאר המורים, בקנה מידה כולל, צריכה להיות המדד.

 

כמו שאתה לא יכול למדוד "איכות שירות" שניתן על ידי מוקדן באופן ישיר

ולא יכול למדוד כמה טוב טכנאי סלולר במעבדה

אתה תמיד תמדוד באופן עקיף ורחב יותר:

 

- כמה אנשים אומרים שהשירות שניתן על ידי המוקדן, הוא טוב, ביחס לשאר המוקדנים.

- כמה מכשירים החודש, ביחס לשאר הטכנאים במעבדה, הטכנאי מתקן פר שעת עבודה, כמה עלות ממוצעת לתיקון מכשיר, כמה מכשירים הוגדרו כ"לא ניתנים לתיקון" וכו'.

   הכל ביחס לשאר העובדים.

 

יש המון תחומים שנמדדים ככה לא רואה הבדל פה.

פורסם
לפני 24 דקות, sperial כתב:

הנקודה היא שמורגש אתה עובד עם מכונות, לא עם בני אדם. כשאתה עובד עם בני אדם כמות הפרמטרים לא מדידים, וגם אלה שבכלל אינם ידועים, עצומה. עכשיו תחשוב שבכיתה יש 35 תלמידים, מורה מלמד בכל זמן נתון 8 כיתות

 אתה מוזמן לבצע סטטיסטיקה אמינה ולתקנן לכל ה-confounders.

 

שלא לדבר על כך שמורים שונים מתאימים לאוכלוסיות שונות. מורה יכול להצטיין עם אוכלוסיה קשה ולהתרסק עם אוכלוסיה חזקה, או להפך, והספקטרום רחב מאד. לכן התשובה לשאלה של @יבגניפ היא שמורה הוא טוב או רע לתלמיד או קבוצה מסויימים, ושבמקרים רבים מדובר בתחושות בטן ולא במשהו שמתקרב לאובייקטיביות.

 

לא מדרגים מורים בעולם? אם אני אחפש ״how teachers are evaulated?״ אני אקבל רשימה ריקה בגוגל?

״יש קושי״. בסדר. אז יש קושי. אז בואו לא נגע בכלום ונזרום. מה זה כבר משנה? כולו החינוך של הילדים שלנו והעתיד של המדינה. 

...

 

בבקשה. הפסיקו להגן על מה שקרוב אליכם על אוטומט ולהניח שאתם יודעים מה קורה אצל כל אחד אחר. גם בהייטק רובינו עובדים עם בני אדם ולא מכונות.

 

 

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)

כנראה שלא תקבל רשימה ריקה, אלא רשימה של הקשיים.

 

שאלה לי אליך גדי, המורה הנוקשה שמביא ציוני בגרות גבוהים ב-10 נקודות מהממוצע אבל 20% מתלמידיו נושרים הוא טוב או רע? המורה המחבקת, שהתלמידים שלה משיגים ציונימבגרות כככה-ככה אבל נשארים במסגרת ולא יוצאים לתרבות רעה, היא פחות או יותר טובה ממנו?

 

וזה בצורה פשטנית ביותר. כל כך הרבה משתנים שכלל אי אפשר לאמוד אותם. איך תעריך את השפעת הסביבה הביתית של התלמידים על "הישגי" המורה? שוב, מדד בלתי מדיד אחד מני רבים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

זה לא אומר שאי אפשר להצביע על מצטיינים ולקדם אותם, ולזהות מורים גרועים ולפטר אותם.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני 19 דקות, gadik6 כתב:

 

אם לא היו "מצליחים" למדוד תפוקה אז לא היו יודעים את מי לקדם, למי לתת בונוס ואת מי לפטר או להעביר תפקיד.

 

הרבה יותר קשה למדוד. התפוקה הרבה פחות מדידה לכן הרבה פעמים אנשים מקבלים קידום על סמך פוליטיקה ארגונית וקשרים ופחות על סמך כישורים. 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 3 דקות, sperial כתב:

כנראה שלא תקבל רשימה ריקה, אלא רשימה של הקשיים.

 

בסדר, אז בוא לא נגע בכלום. בעיה לא פתירה לאנושות. 

 

זה שמגיבים כאן שלא עובדים במערכת החינוך לא יודעים להציע מטריקות, לא אומר שהן לא קיימות ולא מיושמות בעולם.

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 28 דקות, SlowRide כתב:

כלומר שאין כזה דבר מורים טובים או גרועים?

בולשיט. יש הערכה כמותית ויש הערכה איכותית. מורה שמצליח להוציא את המיטב מכל כיתה שנותנים לו ברור שהוא יותר טוב ממורה שיש כיתות שהוא פחות מסתדר איתן. אין לי ספק שלמנהלי בתי ספר יש מורים שהם מעדיפים מבחינת הישגים על מורים אחרים, אבל הם לא יכולים לפטר או לשכור מורים. 

 

מה זה מיטב? ציונים גבוהים? תלמיד עדין ונחמד עם ציונים בינוניים? 

פורסם
לפני 5 דקות, sperial כתב:

כנראה שלא תקבל רשימה ריקה, אלא רשימה של הקשיים.

 

teacher key performance indicators 

 

קח

תסמן

מקש עכבר ימני

"search google for *** "
 

תתפלא

  • מצחיק 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)
לפני 6 דקות, David32 כתב:

 

teacher key performance indicators 

 

קח

תסמן

מקש עכבר ימני

"search google for *** "
 

תתפלא

 

עשיתי וקיבלתי רשימה ג'נרית של נקודות שאולי אומרת משהו לאנשי מקצוע שהמומחיות שלהם היא למדוד ביצועים של מורים, אבל לי היא לא אומרת כלום. 

 

הויכוח הוא שצריך לתת להורים וואצ'רים ולתת להם לבחור את המורים "הטובים" בכוחות עצמם. זה לא אומר שהורים יעשו את הבחירה הנכונה ואת הנזק לא תראה היום אלא עוד 20 שנה. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85

×
×
  • תוכן חדש...