Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לקראת הבחירות לכנסת הבאה - האם אתם מסכימים להמשיך לתפקד כפרות החליבה של האוצר?


menir1
שימו לב! השרשור הזה בן 1923 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ספריאל, אבל גם הטענה העקרונית ש"מערכות" משמש למה שאתה מתאר שהוא יכול לשמש דורשת הוכחה.

 

בוודאי, בכל מקום יהיה מי שינפח את הארגון. מה שאומרים יותר ויותר אנשים בארץ הוא, שעברנו את הנקודה בה אפשר לחיות עם זה. די מזמן.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם עברנו את הגבול? יש מערכות שמנות, יש מערכות שפועלות בחסר נוראי. אנ חושב שההצהרה שלך שגויה בכך שהיא כוללנית מדי. צריך להיות הרבה יותר ספציפי. ובעיקר צריך להגדיר את המטרות לפני שמגדירים את הכלים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביום שיהיו לנו replicators קומוניזם יעבוד נהדר.
ועל איזו אנרגיה בחינם הם יעבדו?

מידוכלורינית?

 

קומוניזם עובד נהדר לדילול אוכלוסין. זה טוב לכאלו שחושבים שיש יותר מדי אנשים מהסוג הלא נכון, ושצריך להצטמצם.

 

לגבי מיסוי רכבים ועלות בעלות על רכב, זו בירידה מתמדת כבר יותר מעשור, אבל המפתח טמון בהתנהגות הצרכנית. כשצרכנים ייקנו אץ המכונית שהם צריכים, יחזיקו אותה כל זמן שהיא כלכלית וישלבו תחבורה ציבורית ואחרת, גם השוק יישתנה וגם המיסוי.

 

מי שלא רוצה להיחלב, שיצרוך מינימום נחוץ מהמוצר היקר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מעניין באמת לראות נתונים על ירידת עלות הבעלות על מכוניות לפי שנים. כל הזמן בוכים שזה יקר ומקימים מחאות אינטרנטיות על מחירי אגרות הרישוי ומה לא.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין על איזה יוקר מחיה מדברים פה כשהפקקים מלאים במכוניות בג'יפונים חדשים ונתב"ג עוד רגע ממצה את הABC עם כל השלוחות.

 

ולגבי הסללה... אני גדלתי במינסק, בירת הדיקטטורה האחרונה באירופה ואחרי זה בשעריים ברחובות, זה לא הפריע לי להתקבל לטכניון, לקורס טיס או כל דבר אחר שרק רציתי להתקבל אליו.

 

אז מר me50000, אני מציע שתוציא את הראש שלך מהמקום בו הוא נמצא ותחליף אותו באג'נדה ההזויה שאתה מנסה למכור לנו, כי כרגע אתה נשמע כמו הpriveleged snowflakes האמריקאים ושאר הנעלבים בסיטונאות.

 

מי שאין לו ביצים להצליח בעולם, שילך לגדל כאלה במקום לבכות שלאחרים יש.

עריכה אחרונה על ידי shellcase

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סטטוס רלבנטי מדף "

כלכלה מהארץ והעולם" בפייסבוק, שמביא כמה תובנות מעננינות

“משבר התחבורה הציבורית"דו"ח מבקר המדינה בנושא התחבורה הציבורית שיצא בשבוע שעבר הוא רצף ארוך של תיאור מגמתי בעשור האחרון, סיסמאות פופולריות בנושא התחבורה, טעויות ומסגור עקום של הנושא והבזקי דיונים ופתרונות נכונים מפעם לפעם.

למרות ההכנה וה"בילד אפ" שנעשה, הסיקור התקשורתי היה גרוע לטעמי ולא דן כלל במיסגור השגוי של כל סוגיית התחבורה הציבורית, אולי בגלל שהדוח היה בעיקרו מסמך מסכם ברוח הכתבות הנפוצות בתקשורת ולא בדיקה עצמאית ומעמיקה של הנושא, וחבל שכך.אתייחס לטעויות המרכזיות המופיעות בהודעה לעיתונות ובהקדמה של הדו"ח, שרוכזו בהן ראשי הפרקים של הסוגיות שנדונו בו. לפני כן, אני רוצה להזכיר ש"בעיית התחבורה" היא בעיה כלל עולמית - פקקים קיימים במדינות מפותחות ועניות, במדינות גדולות וקטנות, וגם בישראל של פעם וישראל של היום; כלומר, קיים רצף כלשהו בהתמודדות עם הבעיה וציור המצב הנוכחי בישראל כאסון מוחלט הוא שגוי.

נקודה כללית נוספת שחשוב להזכיר ברקע הדברים היא שבעיות התחבורה משקפות את פריסת האוכלוסייה והתכנון בישראל, ואלו הם קבועים במשוואה שייקח עשרות שנים לתקן (ואנחנו לא מספיק בכיוון של הגדלת הצפיפות העירונית וקרבה של אזורי תעסוקה ומגורים).

קצרה היריעה מלהקיף את הנושא בפורמט של הפייסבוק, אבל מחירי הנדל"ן מושפעים ישירות מבעיות התחבורה ומגלמים חלק משמעותי מה"נזק" בפקקים - כלומר שיפור המצב לא יתבטא בהכרח בפרמטרים מדידים בתחבורה אלא במחירי הדיור. הנושא כלל לא נדון או מוזכר בעשרות הכתבות או בדו"ח עצמו.

כשלים בדו"ח על קצה המזלג:

1. העדפת התחבורה הציבורית על הרכב הפרטי - נתחיל מהפיל שבחדר - המדינה מטילה מיסים בגובה של כ-35 מיליארד ש"ח בשנה על בעלי רכבים פרטיים ומסבסדת ב-5 מיליארד ש"ח נוסעים בתחבורה ציבורית.

עכשיו, אפשר להגיד שלא ממסים את בעלי הרכב הפרטי מספיק או לא מסבסדים את נוסעי התחבורה הציבורית מספיק, אבל להגיד שהמדינה מעדיפה את בעלי הרכב הפרטי בלי להתחיל מהנקודה הזו זה פשוט נקודת מבט עקומה לגמרי של המציאות.

תיאור סביר, הוגן ונאמן למציאות של הנושא היה מסביר למה אחרי כל המיסים והסובסידיות דברים לא עובדים כאן, הכיוון של התשובות היו יכולות להיות מיסוי חסר היגיון ולא אפקטיבי (יש מס החזקת רכב אבל אין אגרת גודש למשל), סובסידיות עקומות ובלי קשר לכסף - ניסיון לנהל את שוק התחבורה מלמעלה בכל התחומים עד רמת מסלול נסיעת קו האוטובוס ומונית השירות וחסימת תחרות. אבל כל הדיון הבסיסי הזה חסר.

2. עלות הפקקים - מבלי להתייחס ספציפית למספרים ולחישוב שלהם, המבקר מציין שהנזק הוא 15 מיליארד ש"ח בשנת 2010 וב-2030 יהיה 25 מיליארד ש"ח (לשנה). המצב שהוא מתאר הוא די טוב, זה אומר שגם בתרחיש הנוכחי, שהוא מצייר כרשלנות פושעת וחוסר עשייה - הנזק ביחס לתוצר קטן תחת כל הנחה סבירה.

3. שימוש דמגוגי בנתונים - התייחסות לצפיפות התנועה בכבישי ישראל ביחס למדינות ה-OECD (פי 3.5!) היא פשוט הטעיה, מדינת ישראל היא מהצפופות ביותר בעולם המפותח וברור שזה מביא לצפיפות תנועה בכבישים. ההשוואה עצמה גם חסרת כל משמעות - הצפיפות בקנדה ואוסטרליה היא נמוכה ביותר, אך לא אומרת דבר על בזבוז הזמן בפקקים שמתרחשים בעיקר בערים הגדולות או הנזק לכלכלה.

דוגמאות נוספות לשימוש מיותר או מטעה בנתונים הן:

א. ספירת כלי הרכב החדשים שעולים לכביש בלי להתייחס לאלו שיורדים מהכביש.

ב. השוואת הגידול בכלי הרכב לגידול באורך הכבישים (ההשוואה החשובה היא הנסועה לשטח הכבישים וגם היא מאבדת הרבה מידע).

ג. התייחסות להיקפי תקציבים בלי לפרט את מהותם - סובסידיה לתחבורה הציבורית היא בחלקה סובסידיה לפנסיות נהגי אגד ודן ולא קשורה בכלל לתחבורה ציבורית.

4. השקעה בכבישים לא שווה בהכרח השקעה ברכב פרטי, וגם אם כן זו לא בהכרח השקעה גרועה - נתחיל מהעובדה שגם אוטובוסים נוסעים על כבישים. שנית, רוב ההשקעה בכבישים בשנים האחרונות היתה בפריפריה ויצרה כבישים בטוחים עם מחלפים שפתרה בעיות של פקקים מקומיים ושיפרה לאין ערוך את המצב הקודם - תיאורית הכבישים החדשים מביאים פקקים לא באה לידי ביטוי בצומת יגור, גולני, המוביל, עוקף קריות, עוקף באר שבע והרחבת הכביש לאילת - אלא פתרה מצב של תת פיתוח קיצוני ביחס למצב הקודם. אולי שיפור המצב התחבורתי במקומות בהם כתבים לא נוסעים כל בוקר לעבודה נראית בזבוז לרובם, אבל לאוכלוסיה גדולה בפריפריה, המצב השתפר משמעותית.

בפועל, חסרים עוד כבישים בין עירוניים רבים כדי להביא את המצב להיות סביר - באזורים בהן קיימת צפיפות נמוכה (למשל בגליל התחתון והעליון) אין היגיון להסתמך על תחבורה ציבורית שאינה יכולה להפוך להיות פתרון בלעדי במצב הנוכחי.

5. משרד התחבורה מקדם כמעט כל תכנית אפשרית בתחבורה ציבורית בשנים האחרונות, הנה רשימה חלקית של תכניות גדולות:

א. רכבת קלה בגוש דן - 3 קווים

ב. רכבת קלה בירושלים

ג. 3 נתיבים מהירים נוספים לתל אביב - שכפול ההצלחה בנתיב בכביש 1 שבו מוכפל החניון.

ד. מהיר לעיר - נתצים בגוש דן.

ה. חישמול הרכבת

תכנון של פרויקטים בסדר גודל כזה הוא ארוך, מסובך ומורכב גם בלי מדינה עם מוסדות ותהליכי תכנון כמו שלנו (שמכפילים את הזמן עד להפעלה) וחוסר היכרות ומקצועיות בניהול התהליך של ועדות המכרזים. בניגוד לתפיסה המקובלת, כסף הוא כלל לא הבעיה ולא גורם בעיכוב הפרויקטים האלה - ניתן לתקצב אותם דרך השוק הפרטי שמוכן לפרוס את התשלומים לממשלה ולקחת את רוב הסיכונים.

אין באמת פרויקטים משמעותיים שלא נמצאים בתהליך קידום כלשהו בנושא.

בשורה התחתונה, הבעיה בקידום הפרויקטים היא יותר מוסדות התכנון והביורוקרטיה שיושבים במשרדי האוצר וראש הממשלה ופחות משרד התחבורה, בניגוד לתפיסת הדו"ח.

6. התפיסה שהצפיפות ברכבת מקורה בחוסר רכבות או מסילות - כאן הבעיה היא בעיקרה אי תמחור גמיש של כרטיסים לפי שעות. אין צורך להפריט את הרכבת כדי להפחית בה צפיפות, אלא נדרש לפעול כמו בכל מדינה נורמלית עם תחבורה ציבורית מפותחת (כמו שוויץ) ולתמחר לפי הביקוש את מקומות הנסיעה, העניין הזה לא מודגש כלל בדו"ח.

זה לא אומר שלא צריך להרחיב את השירות ושהתהליך לא מנוהל באופן גרוע ועלוב ע"י רכבת ישראל ומשרד התחבורה (בין היתר בגלל שליטת ועד העובדים בחברה, אבל לא רק).

7. אמירות סרק אוטומטיות חסרות פשר - אמירות כאלה תמיד מופיעות בדו"חות ממשלתיים, אבל כאן הם בכמות מוגזמת - אין ססמה שלא נזרקה לתוך הדו"ח.

למשל "משבר המחסור בנהגים" - לא חסרים נהגים בתחבורה הציבורית, מדובר בעבודה שנתפסת כלא אטרקטיבית, לא דורשת הון אנושי גבוה, אין בה יתרון גדול לותק או יכולות ייחודיות ולכן השכר די נמוך ולחברות קשה לגייס כוח אדם זול מספיק ביחס להתחייבויות שלהן למשרד התחבורה, אז הן דורשות סובסידיה מהמדינה, ולכן הנושא בכותרות.

אמירת סרק נוספת היא בנושא הפחתת יוקר המחיה, בלי שום ניתוח איך זה צפוי לעלות פחות מהמערכת הקיימת כולל המיסים שהאוכלוסייה משלמת לסבסוד.

כמעט כל הטיעונים נגד רכב פרטי ובעד תחבורה ציבורית שהועלו בדו"ח נכונים גם להגדלת מקדם המילוי ברכבים פרטיים ואינם מצריכים דווקא תחבורה ציבורית.

8. אגרות גודש - למרות שאני תומך והן פתרון מעולה, צריך להיות ריאליים בנושא הזה - הציבור בכל מדינה שונא אגרות כאלה וקשה מאוד לשווק אותן. זה לא פופולרי וקשה מאוד לביצוע ולראיה זה קיים במעט מאוד מדינות. אז אפשר לדחוף לאגרות גודש, להסביר וללחוץ על משרד התחבורה לרכך את ההתנגדות - אבל צריך גם להיות ריאלי ולראות את הנזק הפוטנציאלי שייגרם לפוליטיקאי מסוים שיקדם אותם בגלל בורות הציבור בנושא.

חשוב להזכיר גם את נקודות האור בדוח המבקר - והן הקריאה לקידום אגרות גודש, טיפול במוסדות התכנון והקמת רשויות מטרופוליטניות.

לסיכום, הבעיות המרכזיות בתחבורה הציבורית הן עיוותים אדירים שנוצרו מתכנון מרכזי שאינו גמיש ומניעת תחרות. הצעדים בטווח הקצר לשיפור הם שחרור שוק מוניות השירות והתחבורה השיתופית, שיכולים לשפר את הגמישות של התחבורה הציבורית, הצעדים בטווח הבינוני הם רשויות מטרופוליטניות, קידום אגרת גודש ותיקון עיוותי המס והסובסידיות, בטווח הבלתי נראה לעין צריך לתקן את מוסדות התכנון.

כדי שלא תקבלו רושם מוטעה - אינני מתנגד לתחבורה ציבורית, לדעתי יש ערך לסבסוד חכם שלה בידי המדינה (לאוכלוסיות מסוימות), יש מקום לנת"צים (שבהם יוכלו לנסוע רכבים פרטיים עם יותר מנוסע אחד) ואת רוב הפרויקטים הגדולים רק גוף ענק כמו המדינה יכול לקדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

khalil צודק,

 

מה גם - הציבור בכלל לא מודע לכמות תשתיות התחבורה הציבורית המתוכננות בימים אלו המדינה, קו רכבת מזרחי למשל, קו רכבת קלה לטבריה, מסילות לק"ש, נת"צ בכביש 5.

כמו גם פרוייקטים של שדרוג כבישים קיימים (בעיקר בדגש על בטיחות) - מחלף פלוגות, כביש 293, מחלוף הכניסה הצפונית לאשדוד, מחלף חדש וכניסה חדשה ליבנה, ועוד רבים אחרים.

 

על פרוייקט הכפלת כביש 4 ע"י יצירת מפלס נוסף בתחום מורשה-מסובים מישהו שמע כאן? חלק מהעניין הוא הקמת נת"צ.

 

בתור מי שעובד בתכנון תשתיות - משרדי התכנון בעומס מטורף, רק שאתם תראו את זה בעוד 5-15 שנים.

אז אם יש דבר אחד שאפשר לתת לכ"ץ זה את זה (ולא אני לא מצביע ליכוד), הוא בהחלט דחף תכנון של תשתיות, שאחוז גבוה מאד מהן הוא תחבורה ציבורית ומוקדי סיכון.

 

ואם אתם שואלים למה לא בונים הכל כאן ועכשיו, אז דאו לכם שלהסדיר תחנת אוטובוס במקום שהיום אין אחת עולה קרוב ל150,000 ש"ח, וק"מ כביש עולה כמה מליונים, שלא נדבר על זה שלתכנן כביש של 20 ק"מ לוקח קרוב לשנתיים.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חסרים נהגים בתחבורה הציבורית, מדובר בעבודה שנתפסת כלא אטרקטיבית, לא דורשת הון אנושי גבוה, אין בה יתרון גדול לותק או יכולות ייחודיות ולכן השכר די נמוך ולחברות קשה לגייס כוח אדם זול מספיק

איזו לוליאנות. אם יש תקנים ומגייסים ולא מצליחים לגייס, זה אומר מעשית רק דבר אחד: חסרים נהגים.

והאמת שרוב הטקסט הארוך הזה חוץ מפסקה אחת או שתיים הוא בעיקר כתיבה לשם כתיבה. כי הוא אפילו לא חולק על זה שהמצב לא משהו. רק על ההסברים וקצת על פתרונות.

 

ואני לא כל כך מבין את אזכורי פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן כה-פתרון. כבר היום מתכננים גם מטרו. למה צריך גם רכבת קלה (שנשמע שלא תהייה מהירה במיוחד) וגם מטרו, ששניהם גם משתקים אזורים שלמים במרכזי הערים פה?

 

אה וכמובן הוא שוכח (או שאולי סתם הלכתי לאיבוד בתוך כל הלוליאנות?) את זה שתחבצ בארץ לא מתפקדת בסופשים. את זה אולי דווקא חברות פרטיות באמת יכולות לפתור (עד שהחרדים לא יעבירו עוד איזה חוק גם בנושא הזה).

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לא זוכר איפה קראתי את זה ואין לי מושג אם זה נכון, אבל היו כמה וכמה נסיונות של חברות רכבות מחו"ל להקים בתל אביב רכבת תחתית והמדינה טירפדה את זה פעם אחרי פעם. אם זה באמת נכון, זו אחלה דוגמה למה המדינה, כלומר פוליטיקאים, לא צריכה להתערב בעניינים מקצועיים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה צריך רכבת קלה? לא צריך. צריך מטרו. אבל האוצר החליט שהוא לא מתקצב מטרו - אז בינתיים בונים קו אחד עילי שיורד מתחת לאדמה במרכז, בהמשך האוצר הבין את הטעות, זה היה מאוחר לתיקון הקו הראשון, אבל הבאים יהיו כבר מופרדים מפלסית

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין על איזה יוקר מחיה מדברים פה כשהפקקים מלאים במכוניות בג'יפונים חדשים ונתב"ג עוד רגע ממצה את הABC עם כל השלוחות.

 

זה נקרא "יאוש". אין עתיד,

 

אני בן 22, ללא ירושה או "בוסט" כלשהוא נראה לעין,

 

אין לי סיכוי להגיע לדירה או משהו אחר בחיים,

 

אז למה לא לשרוף את כל המשכורת על כרגע?

 

אני משתדל לטוס כל חודש לחו"ל, לקנות כל מה שאני אוהב, להנות מכל רגע .. לא דיברנו בכלל על הסימן שאלה שנקרא ישראל. בצער רב אני אומר שאני לא רואה את המדינה מתקיימת לאורך זמן, וכנגרר מזה אני לא מתכוון להקים פה משפחה אז אין אפילו מה לחסוך ..

 

ממה שאני יודע 80% מבני גילי באותה גישה ..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה פשוט לא רוצה להקריב את הניהליזם העכשווי שלך למען העתיד, ומצפה את חוסר המשמעת שלך באיזו אמירה פסאדו אפוקליפטית, על כמה אין טעם כי בין כה וכה הכל יילך לעזאזל.

תסתכל לעצמך בעיניים ותגיד לעצמך את האמת, אין לך כח רצון.

 

ושיבוא העתיד, הנבואה שלך תגשים את עצמה.

 

וכמו כל ויתור מראש, הכישלון הוא מאה אחוז בטוח.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נקרא "יאוש". אין עתיד,

 

אני בן 22, ללא ירושה או "בוסט" כלשהוא נראה לעין,

 

אין לי סיכוי להגיע לדירה או משהו אחר בחיים,

 

אז למה לא לשרוף את כל המשכורת על כרגע?

 

אני משתדל לטוס כל חודש לחו"ל, לקנות כל מה שאני אוהב, להנות מכל רגע .. לא דיברנו בכלל על הסימן שאלה שנקרא ישראל. בצער רב אני אומר שאני לא רואה את המדינה מתקיימת לאורך זמן, וכנגרר מזה אני לא מתכוון להקים פה משפחה אז אין אפילו מה לחסוך ..

 

ממה שאני יודע 80% מבני גילי באותה גישה ..

חבל על עוד שרשור יוקר מחיה (יש כבר מספיק כאלו), אבל ישוע המשיח בן אדם, אתה הזוי! ברמות אחרות של הזוי!

 

כאילו, אתה טס כל חודש וקונה כל מה שאתה רוצה? ככה, לפחות איזה 5,000₪ בחודש שהיית יכול לחסוך? 60,000₪ בשנה? 600,000₪ בעשור (בהנחה שאתה לא מצליח להרוויח כלום מהכסף הזה על הדרך)? וכל זה ממשכורת של ילד בן 22, בלי לקחת בחשבון קרנות השתלמות (200,000₪ בעשור בכיף, אם לא יותר), בונוסים, העלאות משכורת וכו'?

 

ולך אין סיכוי לקנות דירה?!?!? יאוש? אין עתיד?

 

מה נסגר עם אנשים היום???

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נקרא "יאוש". אין עתיד,

 

אני בן 22, ללא ירושה או "בוסט" כלשהוא נראה לעין,

 

אין לי סיכוי להגיע לדירה או משהו אחר בחיים,

 

אז למה לא לשרוף את כל המשכורת על כרגע?

 

אני משתדל לטוס כל חודש לחו"ל, לקנות כל מה שאני אוהב, להנות מכל רגע .. לא דיברנו בכלל על הסימן שאלה שנקרא ישראל. בצער רב אני אומר שאני לא רואה את המדינה מתקיימת לאורך זמן, וכנגרר מזה אני לא מתכוון להקים פה משפחה אז אין אפילו מה לחסוך ..

 

ממה שאני יודע 80% מבני גילי באותה גישה ..

 

תן לעצמך בעיטה ותפסיק לחשוב שכולם טמבלים סביבך.

אין לי לא דירה ולא סבתא שתוריש לי אחת. עולה חדש קוראים לזה.

 

אתה פשוט עצלן ופחדן - לך תעשה עם עצמך משהו, היום תואר במדמ"ח ממכללת נתניה יכניס לי 20 אלף בחודש אחרי שנתיים בשוק העבודה.

נסה לבהות קצת פחות זמן באינסטוש ובסרטונים של ערסים עשירים וקצת יותר בספרי לימוד שיתנו לך כלים לחיים.

שלא תצטרך לשנן 'תודה שקנית בילו' כל חייך.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1923 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...