Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2881 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

ערב טוב חברים,

מחר אני חותם חוזה שכירות על דירה שכמעט וויתרתי עליה אך ורק בגלל מזגן שאינו תקין בסלון ובעלי הדירה מסרבים לתקנו.

לבסוף לאחר שיקולים של חיובי מול שלילי החלטתי להכנס לדירה.

אתאר את התקלה:

בהדלקת המזגן היחידה הפנימית נדלקת ומוציאה אוויר, לאחר כדקה המדחס ביחידה החיצונית נכנס לפעולה, ובאותה השניה קופץ הפיוז שאחראי על אותו המזגן.

מצאתי שהחלפה של קבל מזגן פשוטה ואף זולה למדי, פשוט לרכוש קבל דומה, סביב 70 שקלים ולהחליף plug and play.

האם מתיאור הבעיה לדעתם המלומדת יתכן שאכן החלפת קבל תפתור את התקלה?

 

עריכה:

מדובר במזגן תדיראן, אני לא יודע כמה כ"ס. אם זה עוזר חיבור החשמל שלו הוא מהסוג של שלושת הפינים העבים ולא חיבור חשמל רגיל.

עריכה אחרונה על ידי omricn
  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

יתכן שהחלפה של הקבל תפתור את הבעיה אבל לא בהכרח שהבעיה בקבל. יכול להיגרם מעוד סיבות כמו זרמי התנעה של המדחס/מדחס מקצר.. האם הוא מקפיץ את המאמ"ת של המעגל בלבד או את הפחת?

פורסם

צא מנקודת הנחה שזה לא קבל.

 

למה? כי המזגן התקלקל לא אצלך, בטח כבר היה טכנאי, החליף קבל, לא עזר, יש תקיון יקר ובגלל זה בעל הדירה לא מעוניין לתקן.

 

 

אם זה היה רק תיקון של 200 ש"ח, הוא היה מתקן ומשכיר את הדירה עם מזגן.

 

 

פורסם
יתכן שהחלפה של הקבל תפתור את הבעיה אבל לא בהכרח שהבעיה בקבל. יכול להיגרם מעוד סיבות כמו זרמי התנעה של המדחס/מדחס מקצר.. האם הוא מקפיץ את המאמ"ת של המעגל בלבד או את הפחת?

 

מקפיץ את המאמת בלבד, לא את הפחת.

 

אכן רוב הסיכויים שמדובר בקבל. לא יקר ולא קשה להחליף.

 

מה יש לך להפסיד?

 

בדיוק, רק רוצה לקבל חיזוק שאני בכיוון..

 

צא מנקודת הנחה שזה לא קבל.

 

למה? כי המזגן התקלקל לא אצלך, בטח כבר היה טכנאי, החליף קבל, לא עזר, יש תקיון יקר ובגלל זה בעל הדירה לא מעוניין לתקן.

 

 

אם זה היה רק תיקון של 200 ש"ח, הוא היה מתקן ומשכיר את הדירה עם מזגן.

 

לא מדוייק, בעלי הדירה קמצנים מאוד, הדיירת הקודמת אמרה לי שלא השתמשה במזגנים אף פעם, משם מה.. ייתכן ופשוט יום אחד התחיל לקצר ולא היה אכפת לאף אחד..

 

אגב, החלפת קבל, האם יש להחליף גם קבל מנוע בנוסף לקבל הראשי הגדול? גם הוא יכול להיות קשור להקפצת הפיוז בעת כניסת היחידה החיצונית לפעולה? עוד משהו שאני צריך לקחת בחשבון?

פורסם

לא קשור לבעלי דירה קמצנים.

אם ישכיר לך את הדירה עם מזגן, אתה תצפה שהמזגן יהיה תקין כל השנה.

היום רק קבל, עבודה + קבל 200-300 ש"ח.

בעוד חודשים חלק אחר, כל ביקור של טכנאי לפני בוקר טוב 250 ש"ח, אז קל להגיד בעל בית קמצן מכיון שהכסף לא יוצא מהכיס שלך והרי ידוע לכל שבעלי דירות עשירים.

פורסם

אולי תספר לנו בדיוק איזה דגם של מזגן מותקן בבית ? הכי טוב חפש מדבקה המוצמדת למאדה או המעבה וצלם אותה.

 

ברוב המזגנים גם מודבקת מדבקה במעבה עם שרטוט של מערכת החשמל.

איזה כייף לי :)

פורסם
לא קשור לבעלי דירה קמצנים.

אם ישכיר לך את הדירה עם מזגן, אתה תצפה שהמזגן יהיה תקין כל השנה.

היום רק קבל, עבודה + קבל 200-300 ש"ח.

בעוד חודשים חלק אחר, כל ביקור של טכנאי לפני בוקר טוב 250 ש"ח, אז קל להגיד בעל בית קמצן מכיון שהכסף לא יוצא מהכיס שלך והרי ידוע לכל שבעלי דירות עשירים.

 

אני מצטער אם נגעתי בנקודה רגישה, לא זאת הייתה כוונתי.

אני מכיר כמה וכמה משכירי דירות, בינהם גם אבי, והדוגמא שאני לוקח ממנו היא אחריות מלאה לדירה -שלו- , כולל מזגנים, ברזים, וילונות, כיריים ועוד. בכל תקלה הוא מיד מתייצב ומתקן. לא צריך להיות מיליונר כדי לתקן מזגן בבית שאתה משכיר, זה נכס של המשכיר וגם אם הוא לא מחוייב זו דרך ארץ להעניק לשוכר שלו קצת יותר מהמינימום הנדרש. לא ביקשתי שיתקין מזגן איפה שאין, ביקשתי שיתקן את המזגן הלא תקין שלו.

אגב בעל הבית ציין בחוזה שאינו אחראי למזגנים, תנור וכיריים גז אשר מותקנים בדירה. קיבלתי זאת בלית ברירה אבל מצטער, אני לא רואה זאת בעין יפה. לא הכל צריך להסתכם בשכר דירה, יש דיאלוג משותף שחלקו המובן מאליו מבחינתי היא תחזוקה בסיסית של הדירה. אולי אני טועה, אבל כך אני רואה זאת וזו הדוגמא שקיבלתי מאבי וממשכירי הדירות הקודמות אותן שכרתי.

סטיייייינו מהנושא..

פורסם
אולי תספר לנו בדיוק איזה דגם של מזגן מותקן בבית ? הכי טוב חפש מדבקה המוצמדת למאדה או המעבה וצלם אותה.

 

ברוב המזגנים גם מודבקת מדבקה במעבה עם שרטוט של מערכת החשמל.

 

תודה מרק, ביום שבת אהיה בדירה ואצלם כל מה שניתן.

*כשאתה אומר מאדה/מעבה, אתה מתכוון ליחידה החיצונית?

פורסם

בדיוק לפני שבוע היה אותו תקלה אצל קרוב משפחתי גם תדירן והלכתי לבדוק את הקבל ובאמת היה מקולקל החלפתי אותו עלה 30 ש"ח ושלום על ישראל.

פורסם
בדיוק לפני שבוע היה אותו תקלה אצל קרוב משפחתי גם תדירן והלכתי לבדוק את הקבל ובאמת היה מקולקל החלפתי אותו עלה 30 ש"ח ושלום על ישראל.

 

איזה כיף ומעודד לשמוע :)

האם בדיוק אותה התקלה? פיוז מזגן קופץ בשניה שמדחס נכנס לפעולה?

היכן קנית קבל? האם היה רק קבל אחד? או גם קבל מנוע?

פורסם

בעל הדירה צריך לתקן את המזגן ואם הוא לא מתקן אותו -כן הוא קמצן.

 

כבעל בית בגלל זה אני לא נותן לדיירים שלי שום דבר מלבד הבסיסי ביותר: מזגן וכיריים גז. לא רוצה להתעסק באביזרים הנוספים שיכולים להתקלקל (מקרר, תנור, מכונת כביסה, מייבש וכו'). אבל עם כל הכבוד, מזגן הוא דבר בסיסי ביותר בישראל וכן, כבעל בית אני מאמין שהוא צריך להיות מטופל על ידי בעל הבית.

 

ממליץ לך בחום להזהר מבעל בית קמצן. בהמשך הדרך זה יכול ליצור בעיות או סחבת בטיפול בעיות שכן הוא מוכן לקחת עליהם אחריות.

Time is never time at all, you can never ever leave without leaving a piece of youth

פורסם
בעל הדירה צריך לתקן את המזגן ואם הוא לא מתקן אותו -כן הוא קמצן.

 

כבעל בית בגלל זה אני לא נותן לדיירים שלי שום דבר מלבד הבסיסי ביותר: מזגן וכיריים גז. לא רוצה להתעסק באביזרים הנוספים שיכולים להתקלקל (מקרר, תנור, מכונת כביסה, מייבש וכו'). אבל עם כל הכבוד, מזגן הוא דבר בסיסי ביותר בישראל וכן, כבעל בית אני מאמין שהוא צריך להיות מטופל על ידי בעל הבית.

 

ממליץ לך בחום להזהר מבעל בית קמצן. בהמשך הדרך זה יכול ליצור בעיות או סחבת בטיפול בעיות שכן הוא מוכן לקחת עליהם אחריות.

 

אני מסכים איתך, ולא רואה מצב בו לא הייתי נוהג כך בעצמי.. אך מפאת כל מיני משתנים נותרתי במצב בו אין לי ברירה. שאר הדירה אגב לטעמי מאוד, רק נושא המזגן, והקמצנות הכללית, מעיקים. נשאר לי לקוות רק שלא אצטרך את "שירותיו" של בעל הבית בתקופת השכירות.

פורסם (נערך)
איזה כיף ומעודד לשמוע :)

האם בדיוק אותה התקלה? פיוז מזגן קופץ בשניה שמדחס נכנס לפעולה?בדיוק

היכן קנית קבל? האם היה רק קבל אחד? או גם קבל מנוע?

חולון, אבל בכל עיר יש חניות שמוכרים חלקים למכשירי חשמל.

יש גם קבל למנוע של המאוורר, אבל זה לא קשור לתקלה שלך.

לגבי הקבל אתה צריך לבדוק אצלך איזה מספר רשום על זה ולקנות אותו כח, אם יש לך רב מודד שבודק קבלים אפשר גם לבדוק לפני שאתה קונה אם זה באמת מקולקל.

עריכה אחרונה על ידי סאמי
פורסם

אני לא מאשים אותך, אבל אל תשכח שהתנהגות כזאת מנציחה את ההתנהלות של בעל הדירה. ברגע שהוא אומר לך שדברים הם לא באחריות שלו - ולמעשה בעיה שלך אתה ככל הנראה תאלץ להתמודד עם כל הבעיות שיצוצו לך במהלך תקופה השכירות.

 

מה שעוד יותר יכול להיות מעצבן, ואני ממליץ בחום לוודא את זה: שבסיום החוזה בעל הדירה לא ישחיל אותך על עלות התיקון של הדברים שהוא מראש לא היה אחראי עליהם על פי החוזה.

 

בכל מקרה לא בא לבאס לך את המעבר, ומתנצל אם הסתתי את נושא השיחה. בהצלחה!

 

 

אני מסכים איתך, ולא רואה מצב בו לא הייתי נוהג כך בעצמי.. אך מפאת כל מיני משתנים נותרתי במצב בו אין לי ברירה. שאר הדירה אגב לטעמי מאוד, רק נושא המזגן, והקמצנות הכללית, מעיקים. נשאר לי לקוות רק שלא אצטרך את "שירותיו" של בעל הבית בתקופת השכירות.

Time is never time at all, you can never ever leave without leaving a piece of youth


×
×
  • תוכן חדש...