Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2881 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לא קשור לבעלי דירה קמצנים.

אם ישכיר לך את הדירה עם מזגן, אתה תצפה שהמזגן יהיה תקין כל השנה.

היום רק קבל, עבודה + קבל 200-300 ש"ח.

בעוד חודשים חלק אחר, כל ביקור של טכנאי לפני בוקר טוב 250 ש"ח, אז קל להגיד בעל בית קמצן מכיון שהכסף לא יוצא מהכיס שלך והרי ידוע לכל שבעלי דירות עשירים.

 

אם זה מזגן ענתיקה שצריך ביקור טכנאי כל חודשיים, אפשר במחיר שהוא בדרך כלל נמוך יותר משכירות של חודש אחד להתקין מזגן חדש...לדעתי מזגן בדירה זה דבר די בסיסי. זה גם לא משהו שהשוכר יכול להביא בעצמו בשונה ממכונת כביסה או מקרר.

 

 

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ראשית כל בדוק אם המזגן חד פזי או תלת פזי. הבדיקה פשוטה - הברייקר בתלת פזי הוא יחידה משולשת, לעומת יחידה בודדת בחד פזי.

אם מדובר במדחס תלת פזי אז אין בו קבלי התנעה/עבודה ולכן כמעט בוודאות המדחס תפוס לפחות חלקית, וזה די אבוד. החלפת מדחס היא פעולה יקרה ויחסית מורכבת.

אם הברייקר יחיד כלומר המדחס חד (בעצם 'דו') פזי, ישנם במערכת 3 קבלים: אחד למדחס, שני למאוורר החיצוני וקבל שלישי ביחידה הפנימית (המאייד).

היות ואתה מתאר מצב שבו המאוורר הפנימי פועל עד לקפיצת ההגנה, עליך לפתוח את מכסה הגישה ביחידה החיצונית ובשלב ראשון להחליף את הקבל הגדול המותקן בה. ערכים אופייניים 40 מיקרו פרד ומעלה. סביר שהמדחס יתחיל לפעול.

עדיין יתכן שאחרי זמן מה הוא שוב יקפיץ את ההגנה וזאת אם המאוורר החיצוני לא יכנס לפעולה. גם במקרה כזה שווה להחליף קודם כל את הקבל שלו. הוא בדרך כלל צמוד לקבל הגדול יותר של המדחס.

נא שים לב, בדרך כלל מגיעים לקבל 3 חוטים, כי הוא משמש גם כמפצל להזנת זרם לצרכנים נוספים. במילים אחרות נניח שאפס מגיע לטרמינל של הקבל אבל יש חוט נוסף המתחבר לאותו טרמינל ומספק אפס לצרכן נוסף במזגן. לכן כדאי לצלם את החוטים ולוודא שהצבעים בולטים.

יכולים להיות מצבים יותר מורכבים, למשל אם כבר ניסו להפעיל את המדחס בעבר וגילו שהוא תפוס חלקית ואז הוסיפו לו קבל התנעה נוסף, כזה המיועד להתנתק לאחר הפעלת המדחס. התפלל לאלוהי המדחסים שאצלך זה פשוט קבל שנפטר.

 

יוסי

פורסם (נערך)
לא קשור לבעלי דירה קמצנים.

 

אתה צודק. לא קמצנים, רק לא בני אדם.

אין מצב שמישהו סביר ישכיר דירה ללא מזגן תקין. אני כבר לא מדבר על אנשים נדיבים שמשכירים יחידות של 40 מ"ר ובהן 2 מזגנים, או דירת 3 חדרים זעירה לסטודנטים ובה 3 מזגנים.

או לחילופין דירה צמודת קרקע ובה יחידה מיני מרכזית תלת פזית של 40000 BTU (בת 4 כ"ס בלשון העם) מטופלת המקפיאה את כל הדירה ובנוסף 2 מזגנים מפוצלים לשני חדרי שינה, כדי שהדיירים יוכלו לישון בלילה עם מזגן עובד בלי לפשוט רגל.

 

אפשר גם פתרונות בהם השוכר מתחייב לשנתיים תמורת התיקון או חלוקת העלות בין המשכיר לשוכר אבל להתנער כליל?

 

יוסי

עריכה אחרונה על ידי yosi05
פורסם

יכולים להיות מצבים יותר מורכבים, למשל אם כבר ניסו להפעיל את המדחס בעבר וגילו שהוא תפוס חלקית ואז הוסיפו לו קבל התנעה נוסף, כזה המיועד להתנתק לאחר הפעלת המדחס. התפלל לאלוהי המדחסים שאצלך זה פשוט קבל שנפטר.

 

יוסי

האם לא כל קבל משמש רק להנעה ואח"כ מתנתק?
פורסם

לא סאמי.

במזגנים ובמכונות כביסה (ישנות) הקבלים הם קבלי עבודה והם מחוברים קבוע. לעומת זאת במקררים ישנים הקבלים משמשים רק להתנעה ומתנתקים כשהמדחס מגיע למהירות העבודה שלו וצריכת הזרם פוחתת.

כל האמור לעיל לא שייך למזגני אינוורטר או מקררי אינוורטר וגם לא ליחידות המוזנות משלוש פזות.

היו בעבר מזגנים ובהם בנוסף לקבל הנשאר מחובר קבוע היה גם קבל ששימש להתנעה בלבד ואחר כך התנתק. כשיש מדחס עם התנעה קשה ניתן להוסיף קבל התנעה כזה ולפעמים זה פותר את הבעייה. בעולם המודרני שבו רוב מתקיני המזגנים לא מבינים או לא מנוסים כל העיסוק בכך הולך ודועך אבל במקרים מסוימים קבל עזר להתנעה פועל כמו קסם.

יש להבין שבמנועים במקררים הישנים ובמזגנים נטולי אינוורטר (כאמור החד פזיים) יש במנוע 2 סלילים. סליל ראשי הניזון ישירות מפזה ומאפס, וסליל עזר דק יותר הניזון דרך קבל העבודה (או קבל העבודה + קבל ההתנעה). ההזנה דרך הקבל (הזנה טורית) גורמת להסטת המופע (הסטת פזה) של הזרם בסליל העזר. הסטה זו יוצרת מומנט התנעה מוגדל ומסייעת למנוע להתחיל להסתובב.

במקררים אופיינית הקבל היה מתנתק ואיתו הזרם בסליל העזר, ולצורך זה היה מורכב ממסר התנעה קטן.

במזגנים כאמור הקבל נשאר מחובר, למעט אם מותקן קבל התנעה נוסף.

רעיון דומה קיים גם במנועי המאוורר של המזגן, הן החיצוני והן הפנימי. שינוי קטן בערך הקבל משנה את מהירות העבודה של המפוח ואיתו את הרעש שהוא מייצר.

בעבר כבר שיניתי ערכי קבלי כאלה כדי להשתיק מעט רעשי מאוורר אבל זו פעולה מסוכנת כי עלולה להגרם חזרת נוזל למדחס ואז הנזק גדול.

 

יוסי

פורסם
אני כבר לא מדבר על אנשים נדיבים שמשכירים יחידות של 40 מ"ר ובהן 2 מזגנים, או דירת 3 חדרים זעירה לסטודנטים ובה 3 מזגנים.

או לחילופין דירה צמודת קרקע ובה יחידה מיני מרכזית תלת פזית של 40000 BTU (בת 4 כ"ס בלשון העם) מטופלת המקפיאה את כל הדירה ובנוסף 2 מזגנים מפוצלים לשני חדרי שינה, כדי שהדיירים יוכלו לישון בלילה עם מזגן עובד בלי לפשוט רגל.

אתה איל נדל"ן רציני יוסי! מס הכנסה יודע? ;)

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
ראשית כל בדוק אם המזגן חד פזי או תלת פזי. הבדיקה פשוטה - הברייקר בתלת פזי הוא יחידה משולשת, לעומת יחידה בודדת בחד פזי.

אם מדובר במדחס תלת פזי אז אין בו קבלי התנעה/עבודה ולכן כמעט בוודאות המדחס תפוס לפחות חלקית, וזה די אבוד. החלפת מדחס היא פעולה יקרה ויחסית מורכבת.

אם הברייקר יחיד כלומר המדחס חד (בעצם 'דו') פזי, ישנם במערכת 3 קבלים: אחד למדחס, שני למאוורר החיצוני וקבל שלישי ביחידה הפנימית (המאייד).

היות ואתה מתאר מצב שבו המאוורר הפנימי פועל עד לקפיצת ההגנה, עליך לפתוח את מכסה הגישה ביחידה החיצונית ובשלב ראשון להחליף את הקבל הגדול המותקן בה. ערכים אופייניים 40 מיקרו פרד ומעלה. סביר שהמדחס יתחיל לפעול.

עדיין יתכן שאחרי זמן מה הוא שוב יקפיץ את ההגנה וזאת אם המאוורר החיצוני לא יכנס לפעולה. גם במקרה כזה שווה להחליף קודם כל את הקבל שלו. הוא בדרך כלל צמוד לקבל הגדול יותר של המדחס.

נא שים לב, בדרך כלל מגיעים לקבל 3 חוטים, כי הוא משמש גם כמפצל להזנת זרם לצרכנים נוספים. במילים אחרות נניח שאפס מגיע לטרמינל של הקבל אבל יש חוט נוסף המתחבר לאותו טרמינל ומספק אפס לצרכן נוסף במזגן. לכן כדאי לצלם את החוטים ולוודא שהצבעים בולטים.

יכולים להיות מצבים יותר מורכבים, למשל אם כבר ניסו להפעיל את המדחס בעבר וגילו שהוא תפוס חלקית ואז הוסיפו לו קבל התנעה נוסף, כזה המיועד להתנתק לאחר הפעלת המדחס. התפלל לאלוהי המדחסים שאצלך זה פשוט קבל שנפטר.

 

יוסי

 

הי יוסי,

 

קודם כל תודה רבה על התגובה המפורטת והמלומדת.

ע"פ התיאור שלך, מדובר במזגן חד-פאזי.

לפי ההמלצה שלך, בדיוק כפי שחשבתי, אפתח את המכסה של היחידה החיצונית, אצלם את החיבורים ואשלוף את הקבל לצורך החלפתו.

לאחר מכן אדליק ואמשיך משם, אם המאוורר לא יכנס לפעולה אחליף גם את הקבל שלו.

אגב, מה היא הדרך הטובה ביותר לפרוק את הקבל? אני מכיר מעולם המחשוב ניתוק של הצרכן מהחשמל ולחיצה על לחצן הפעלה, אבל במקרה הזה אני צריך לפרוק את הקבל ידנית.

פורסם
אני מצטער אם נגעתי בנקודה רגישה, לא זאת הייתה כוונתי.

אני מכיר כמה וכמה משכירי דירות, בינהם גם אבי, והדוגמא שאני לוקח ממנו היא אחריות מלאה לדירה -שלו- , כולל מזגנים, ברזים, וילונות, כיריים ועוד. בכל תקלה הוא מיד מתייצב ומתקן. לא צריך להיות מיליונר כדי לתקן מזגן בבית שאתה משכיר, זה נכס של המשכיר וגם אם הוא לא מחוייב זו דרך ארץ להעניק לשוכר שלו קצת יותר מהמינימום הנדרש. לא ביקשתי שיתקין מזגן איפה שאין, ביקשתי שיתקן את המזגן הלא תקין שלו.

אגב בעל הבית ציין בחוזה שאינו אחראי למזגנים, תנור וכיריים גז אשר מותקנים בדירה. קיבלתי זאת בלית ברירה אבל מצטער, אני לא רואה זאת בעין יפה. לא הכל צריך להסתכם בשכר דירה, יש דיאלוג משותף שחלקו המובן מאליו מבחינתי היא תחזוקה בסיסית של הדירה. אולי אני טועה, אבל כך אני רואה זאת וזו הדוגמא שקיבלתי מאבי וממשכירי הדירות הקודמות אותן שכרתי.

סטיייייינו מהנושא..

אם זה מזגן ענתיקה שצריך ביקור טכנאי כל חודשיים, אפשר במחיר שהוא בדרך כלל נמוך יותר משכירות של חודש אחד להתקין מזגן חדש...לדעתי מזגן בדירה זה דבר די בסיסי. זה גם לא משהו שהשוכר יכול להביא בעצמו בשונה ממכונת כביסה או מקרר.

אתה צודק. לא קמצנים, רק לא בני אדם.

אין מצב שמישהו סביר ישכיר דירה ללא מזגן תקין. אני כבר לא מדבר על אנשים נדיבים שמשכירים יחידות של 40 מ"ר ובהן 2 מזגנים, או דירת 3 חדרים זעירה לסטודנטים ובה 3 מזגנים.

או לחילופין דירה צמודת קרקע ובה יחידה מיני מרכזית תלת פזית של 40000 BTU (בת 4 כ"ס בלשון העם) מטופלת המקפיאה את כל הדירה ובנוסף 2 מזגנים מפוצלים לשני חדרי שינה, כדי שהדיירים יוכלו לישון בלילה עם מזגן עובד בלי לפשוט רגל.

 

אפשר גם פתרונות בהם השוכר מתחייב לשנתיים תמורת התיקון או חלוקת העלות בין המשכיר לשוכר אבל להתנער כליל?

 

יוסי

הבעיה היא בשוכרים שחושבים שמגיע להם הכל.

בדירה שאני משכיר היה מותקן מזגן ישן, כל פעם שהיה עושה גם בעיה למראית עין, סוללות בשלט שנגרמו או תפעול לא נכון, הייתי מקבל טלפון בכל שעה של היום עם דרישה שיגיע טכנאי עכשיו במיידי בגלל שאי אפשר בלי מזגן, ומדובר על דירה במישור החוף עם חלון פתוח לכיון מערב, כך שבהחלט אפשר לחיות כמה שעות ללא מזגן.

 

לפני מספר שנים החלפתי מזגן לחדש ובמקום רצפתי הותקן עלי 2 כ"ס בהמלצת איש החברה (תדיראן) שהגיע. בתחילה היה באחריות שבסיומה אני מחדש לביטוח מלא.

אם אתם חושבים שיש לי שקט, לא בדיוק.

כל הזמן תלונות שהמזגן לא מקרר מספיק, בטח איך יקרר מספיק אם הגברת שמעשנת פותחת את החלון כדי שעשן הסיגריות ייצא ומצפה שהמיזוג יספיק?

אמרתי לה, יש ביטוח ונציג החברה המליץ על המזגן תדברי איתם.

דברה, הסברו לה שזה גודל המזגן שמתאים והיא אפשר לדוגמא לצפות ממנו שדלתות כל החדרים יהיו פתוחים ושהוא יקרר גם אותם.

 

חשבה ובאה עם רעיון אדיר, את המזגן 2 כ"ס נעביר לחדר שינה ובסלון נתקין 3 כ"ס, והעלות מה איתה?

שלא נדבר שאני בכלל לא בטוח שבדירה של חמישה חדרים שבה המא"ז הראשי 25 אמפר יוכל ל"החזיק" שני מזגנים כנ"ל שיעבדו ביחד + מוצרים רגילים כטלווזיות, מקרר ועוד בו זמנית.

 

לכן לדעתי מזגן זה צרות, במזגן הישן השוכרת ממש הייתה מציקה לי שטכנאי יגיע עכשיו, במזגן החדש אין לי בעיה, אני אומר לה זה המספר של השרות יש ביטוח מתי שהם באים הם באים, אין לי שליטה עליהם.

מטלפנת אלי, אומרת שלט לא מגיב, אני אומר לה שתחליף דבר ראשון סוללות, אומרת לא יודעת איך, אומר לה אין בעיה יש ביטוח תטלפני אליהם.

 

בהחלט שמגיע לשוכר שרות הולם, אבל בגדר הסביר, בתקופת עומס על טכנאים בקיץ אם לוקח יום עד יומיים לטכנאי להגיע זה סביר ואי אפשר להציק לי כל שעתים ולהגיד כמה חם.

אפשר לרדת למכולת למטה ולקנות סוללות ולהחליף לבד. לא בגלל עלות הסוללות, אלה נראה הגיוני שבעל הדירה צריך לנסוע להחליף סוללות?

פורסם

הבנתי. יש אנשים כאלה, אם זה לא מזגן זה יהיה דוד, טלוויזה, מקרר, פינוי זבל בבנין ומה לא.

 

 

אני מבין מאזיה מקום אתה מדבר.

 

 

למזלנו רוב האנשים לא כאלה ועדיין אני אומר שמזגן בדירה מושכרת זה ציוד שאם לא נאמר שהוא חובה, לפחות אפשר לאמור שהוא מאוד רצוי.

 

אם המזגן תקין והשוכר נורמאלי, הוא לא יטריד אותך סתם.

 

ולא, לא נוסעים להחליף סוללות בשלט. לא יודע איך אתה בכלל מוכן לשמוע על זה.

 

 

פורסם
הבעיה היא בשוכרים שחושבים שמגיע להם הכל.

בפעם הבאה תוסיף בחוזה סעיף שבו מצויין שהחלפת מנורות וסוללות אינן באחריות המשכיר.

איזה כייף לי :)

פורסם

לפי סדר.

ניטץ', אתה קופץ למסקנות, זה לא עובר בית משפט........

 

לפותח השרשור, כמובן שקודם כל מנתקים מתח למזגן. לאחר הסרת מכסה הגישה ולפני ניתוק החוטים אתה מקצר את הטרמינלים בקבל. מברג עם ידית פלסטית מתאים בהחלט. צריך כמובן לא לגעת בקנה המתכתי של המברג. רוב הסיכויים שגם ניצוץ לא יופיע כי ניצוץ הוא מצב שבו זרם חשמלי נקטע (למשל בפלטינות במפלג ישן) ופה אתה מגשר ולא מנתק מצב של הולכת זרם.

 

לרון, יש לך בעייה של שוכרים, לא של מזגן. ודרך אגב מזגן בודד לדירה מרווחת, גם אם הוא חזק מאד, לא תמיד יעיל מבחינת פיזור האוויר. הלארג'ים יוסיפו יחידה קטנה לחדר השינה, גם כדי להקטין את חשבון החשמל של השוכר, גם כדי לרצות אותו וגם כי בסופו של יום המזגן נותר בדירה ומשפר את סיכויי השכרתה בשוק.

 

אין לשכוח שהשוכר רוצה איכות חיים ומדמם כסף למען המשכיר. אז בעיניי זה רק הגון לספק לו איכות חיים סבירה. כך גם לגבי אקרינול בחדר האמבטיה/מקלחת וכך הלאה.

 

יוסי

פורסם

אל תפגע, אבל לדעתי הבעיה היא אצלך.

אם כבר כמה שנים אתה נמצא עם דיירים שיש להם את החוצפה להתקשר אליך בגלל סוללה בשלט של המזגן אתה כנראה לא מסנן אותם כמו שצריך בתהליך חיפוש השוכרים. בנוסף, דיירים כאלה לא הייתי מחדש איתם חוזה.

אני חושב שלהיות בעל בית זה עניין של איזון. אתה צריך לדעת לתת מעצמך קצת אבל אתה גם צריך לדעת להציב גבולות.

 

 

הבעיה היא בשוכרים שחושבים שמגיע להם הכל.

בדירה שאני משכיר היה מותקן מזגן ישן, כל פעם שהיה עושה גם בעיה למראית עין, סוללות בשלט שנגרמו או תפעול לא נכון, הייתי מקבל טלפון בכל שעה של היום עם דרישה שיגיע טכנאי עכשיו במיידי בגלל שאי אפשר בלי מזגן, ומדובר על דירה במישור החוף עם חלון פתוח לכיון מערב, כך שבהחלט אפשר לחיות כמה שעות ללא מזגן.

 

לפני מספר שנים החלפתי מזגן לחדש ובמקום רצפתי הותקן עלי 2 כ"ס בהמלצת איש החברה (תדיראן) שהגיע. בתחילה היה באחריות שבסיומה אני מחדש לביטוח מלא.

אם אתם חושבים שיש לי שקט, לא בדיוק.

כל הזמן תלונות שהמזגן לא מקרר מספיק, בטח איך יקרר מספיק אם הגברת שמעשנת פותחת את החלון כדי שעשן הסיגריות ייצא ומצפה שהמיזוג יספיק?

אמרתי לה, יש ביטוח ונציג החברה המליץ על המזגן תדברי איתם.

דברה, הסברו לה שזה גודל המזגן שמתאים והיא אפשר לדוגמא לצפות ממנו שדלתות כל החדרים יהיו פתוחים ושהוא יקרר גם אותם.

 

חשבה ובאה עם רעיון אדיר, את המזגן 2 כ"ס נעביר לחדר שינה ובסלון נתקין 3 כ"ס, והעלות מה איתה?

שלא נדבר שאני בכלל לא בטוח שבדירה של חמישה חדרים שבה המא"ז הראשי 25 אמפר יוכל ל"החזיק" שני מזגנים כנ"ל שיעבדו ביחד + מוצרים רגילים כטלווזיות, מקרר ועוד בו זמנית.

 

לכן לדעתי מזגן זה צרות, במזגן הישן השוכרת ממש הייתה מציקה לי שטכנאי יגיע עכשיו, במזגן החדש אין לי בעיה, אני אומר לה זה המספר של השרות יש ביטוח מתי שהם באים הם באים, אין לי שליטה עליהם.

מטלפנת אלי, אומרת שלט לא מגיב, אני אומר לה שתחליף דבר ראשון סוללות, אומרת לא יודעת איך, אומר לה אין בעיה יש ביטוח תטלפני אליהם.

 

בהחלט שמגיע לשוכר שרות הולם, אבל בגדר הסביר, בתקופת עומס על טכנאים בקיץ אם לוקח יום עד יומיים לטכנאי להגיע זה סביר ואי אפשר להציק לי כל שעתים ולהגיד כמה חם.

אפשר לרדת למכולת למטה ולקנות סוללות ולהחליף לבד. לא בגלל עלות הסוללות, אלה נראה הגיוני שבעל הדירה צריך לנסוע להחליף סוללות?

Time is never time at all, you can never ever leave without leaving a piece of youth


×
×
  • תוכן חדש...