Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמירה על מתח מצבר במשך פרקי זמן ארוכים ללא הנעה


קורן בן אשר
שימו לב! השרשור הזה בן 2130 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

צודק. כלומר במצב כזה כל רכיבים ששומרי אנרגיה יתפרקו. לכן כדאי לנתק את המינוס ולא את הפלוס.
מה אתה אומר על מכוניות עם מבנה תושבת המצבר כזה שלא מאפשר לך בשום דרך לנתק את המינוס לפני הפלוס?

 

אתה מנתק את הפלוס, מוציא את הקופסא שעל המצבר, אחרי זה שולף את המצבר מהמקום ורק אז יש לך גישה לנתק את המינוס.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

השאלה למה מראש בחרו במבמה כזה?

 

אפשר היה להתקין את המצבר ב 180 מעלות באותו מקום ואז היית חייב לפרק את המינוס קודם ואז את הפלוס לפי התהליך הנ"ל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל הזמן הזה, כל המטענים שעוברים דרך המינוס והשלדה מתפרקים. להגיד שכל המטענים מתפרקים מיידית, בהחלט לא בהכרח.

אני מצטער, אבל הודעה אחרי הודעה אחרי הודעה אני פשוט לא מבין מה אתה כותב.

או שההבנה שלך של מושגים בסיסיים בחשמל דורשת שיפור, או שאני פרשתי מתחום הנדסת החומרה בזמן...

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטער, אבל הודעה אחרי הודעה אחרי הודעה אני פשוט לא מבין מה אתה כותב.

או שההבנה שלך של מושגים בסיסיים בחשמל דורשת שיפור, או שאני פרשתי מתחום הנדסת החומרה בזמן...

קח למשל דוגמה: ברק שפוגע בכדור הארץ. מחפש את המוליך הכי גבוה בשביל להגיע לקרקע. האם יש מעגל חשמלי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה שמנתקים את המינוס הוא שגוף הרכב והמנוע מחוברים ברכב מודרני לקוטב השלילי של המצבר (שלרוב גם איננו מבודד). במהלך העבודה על פירוק / חיבור המצבר, אין סכנה של קצר כשמתעסקים עם הקוטב השלילי. לעומת זאת, כשמפרקים (קודם) את הקוטב החיובי, עלולים לגעת עם המפתח בגוף ולגרום לקצר.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוגמא לא מוצלחת במיוחד.

במקרה של פגיעת ברק, מדובר בקשת חשמלית (פריצה) הנוצרת עקב הפרש פוטנציאלים גבוה במיוחד.

תופעה דומה מתרחשת בקבל, כאשר מתח ההדקים שלו עולה על הערך המותר (או כאשר הקבל עייף והערכים שלו שווים לטוסיק).

מה זה קשור לתחום הרכב? אתה טוען שקיים ברכב הפרש פוטנציאלים של מאות קילו וולטים?

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה שמנתקים את המינוס הוא שגוף הרכב והמנוע מחוברים ברכב מודרני לקוטב השלילי של המצבר (שלרוב גם איננו מבודד). במהלך העבודה על פירוק / חיבור המצבר, אין סכנה של קצר כשמתעסקים עם הקוטב השלילי. לעומת זאת, כשמפרקים (קודם) את הקוטב החיובי, עלולים לגעת עם המפתח בגוף ולגרום לקצר.

 

 

 

זה ההסבר ההגיוני היחיד, נכון גם כשמתניעים עם כבלים.

 

 

במכוניות עם מבנה כמו שתארתי מקודם יש נועל מהיר של הכבל על קוטב הפלוס, פירוק מתבצע ללא כלים ולכן אין אפשרות לקצר משהו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חסר משמעות לחלוטין. כל עוד אחד ההדקים מנותק אין סגירת מעגל חשמלי. ממליצים לנתק את השלילי קודם כדי למנוע מצב שמשהו מקצר בטעות קוטב חיובי מנותק לשילדה או לחלק מתכתי חשוף אחר (ואז יש ניצוצות).

 

הסיבה שמנתקים את המינוס הוא שגוף הרכב והמנוע מחוברים ברכב מודרני לקוטב השלילי של המצבר (שלרוב גם איננו מבודד). במהלך העבודה על פירוק / חיבור המצבר, אין סכנה של קצר כשמתעסקים עם הקוטב השלילי. לעומת זאת, כשמפרקים (קודם) את הקוטב החיובי, עלולים לגעת עם המפתח בגוף ולגרום לקצר.

בדיוק, זה מה שהתכוונתי לומר רק שיצא לי עקום לחלוטין חח.

 

בוקי, ברכבים שבהם אין ברירה אלא לפרק קודם את הקוטב החיובי, לרוב יש מנגנון שיחרור מהיר לקוטב, מה שחוסך התעסקות עם כלי עבודה וסכנה לקצר בין הפלוס לחלק מתכתי חשוף.

 

עריכה: עכשיו ראיתי שכבר כתבת את זה

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטענה שלי שברגע הקבל לא מחובר למתח ההדקים, הוא ירצה להתפרק. לאן הוא יתפרק אם הוא מחובר בין המינוס להארקה?

לשום מקום (או יותר נכון יתפרק לתוך עצמו לאורך זמן, או לתוך המכלול שמחובר במקביל אליו).. זה מעגל פתוח.

מה אתה יודע על הפרש הפוטנציאלים בין האדמה למינוס של המצבר?

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא אני אשאל אותך שאלה יותר פשוטה לבדיקה.

נניח אני לוקח מצבר, מחבר את הקוטב החיובי שלו לאדמה של שקע דרך מד זרם, לדעתך אני אראה זרימת זרם מהקוטב החיובי אל האדמה?

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל הזמן הזה, כל המטענים שעוברים דרך המינוס והשלדה מתפרקים. להגיד שכל המטענים מתפרקים מיידית, בהחלט לא בהכרח.

עזוב לרגע פריקה של ברקים או אטיופים עם נשק יום הדין שיורים על רכבך.:-P

 

איזה רכיבים ברכב רגיל ולא היברידי שומרים מטען חשמלי שלוקח להם יותר מכמה שניות לפרוק את המטען שלהם ? גם המטען שנאגר בקבל הכי גדול שקיים במחשבי הרכב הוא בסביבות 1000 מיקרופאראד אשר נפרק בדרך כלל בעזרת נגד לפריקת האנרגיה דרך קו האדמה או/גם פריקה עצמית עוד לפני שתנתק את קבל המינוס מהמצבר.

 

* הכי חשוב האנרגיה הצבורה בקבלים ברכב היא מזערית וזניחה לחלוטין אלא אם אנחנו מדברים על קבלים בטלוויזיות או במכונות כביסה.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2130 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...