Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3187 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בוא נתחיל מזה, שעדיף לך לבלום ולעשות שימוש בבלמים מאשר בלימת מנוע כזו או אחרת עם גיר ידני או אוטומטי.

בלמים הם זולים, גירים וקלאצ'ים והזמן בהחלפה, לא.

יש מקרים, שבהם להתאמץ לעשות בלימת מנוע במקום לעשות שימוש בבלמים, פשוט נראה לא הגיוני בחלק מהמקרים.

כשאתה יורד ירידות חזקות - נניח הירידות מהכרמל לכל צד שתרצה יגור או פרויד, אני עם רכב ידני משאיר בהילוך שלישי ויורד על 80 קמ"ש והמנוע בולם את הירידה בעזרת המומנט שהוא מייצר כמעט בלי לגעת בברקסים (על 4.5 אלף סלד) כל האוטומטיות מסביבי עם רגל על הברקס כל הירידה... מעבר לזה שהם מחממים את הברקס שבשלב מסויים נהיה לא יעיל אם צריך בלימה חזקה פתאום, הם טוחנים רפידות ודיסקים.

אצלי המנוע מסתובב יותר מהר אבל הוא מטופל היטב ועם שמן מתאים לדגם מאיכות גבוהה כך שאני ממש לא חושש לבלאי של הגומיות מחזירי שמן... זו אכן דרך יותר נכונה לבלום בירידות ארוכות.. מי שאוטומט עם גיר בעל מצב ידני או מצב הורדת הילוך שיוט גם מומלץ לעשות כך...

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני כמעט ולא שמעתי על מקרה שגיר ידני התפגר, אלא יש צורך בהחלפת שמן גיר וקלאץ. בנוסף את התיקון הזה אפשר לעשות בחניה תמורת כמה שעות עבודה.

בגיר אוטומט המערכת קצת יותר מורכבת. לפעמים כשיש בעיה, עדיף לקנות מפירוק. (תלוי במחיר של הגיר, לעומת השיפוץ).

 

בוא נתחיל מזה, שעדיף לך לבלום ולעשות שימוש בבלמים מאשר בלימת מנוע כזו או אחרת עם גיר ידני או אוטומטי.

בלמים הם זולים, גירים וקלאצ'ים והזמן בהחלפה, לא.

יש מקרים, שבהם להתאמץ לעשות בלימת מנוע במקום לעשות שימוש בבלמים, פשוט נראה לא הגיוני בחלק מהמקרים.

קלאץ של גטס עולה 400 ש"ח של VALEO. קלאץ של אלנטרה דיזל עולה 700 ש"ח (בגלל שהוא דיזל ולא בגלל שהוא רכב גדול יותר).

בלמים של גטס נעים בין 50-150 ש"ח (רפידות), צלחות (מתחיל מ-300 ש"ח).

בנוסף אם בולמים גם בבלימת מנוע וגם דרך הבלמים, המרחק עצירה נמוך יותר.

לכן, לדעתי גיר ידני הוא בטיחותי יותר לנהג שיודע להשתמש בחוכמה בגיר.

פורסם (נערך)

בלימת מנוע קיימת היום בהרבה גירים אוטומטיים. המחשב מזהה את המצב לבד ונשאר בהילוך. לפחות ככה זה בפיקאסו.

לגבי גיר ידני :היתה פה כבר ואגית ידנית (פולו?) אחת שצלחת הקלאץ נשברה לשניים והוא איבד את הגיר.

נכון זה לא נפוץ כמו שחיקה בגיר הרובוטי שלהם.

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם

במקרה זה אין שום ויכוח.

 

אם נשים בצד תפעול לא נכון ודגמים שיש להם בעיות עקב תכנון או ייצור לקוי, אז די ברור ש:

 

מערכת מכאנית נטו בלי שום דבר חשמלי, בלי שום דבר אלקארטני, בלי מחשב ניהול, בלי מערכות שפועלות על לחץ שמן, בלי שסתומי בקרה, בלי דיסקית חיכוך, בלי סרטי בילום, בלי חיישנים, בלי משאבת שמן, במבנה שלא ממש השתנה כבר עשרות רבות של שנים אמינה יותר ממערכת שיש לה את כל הדברים האלו.

 

 

פורסם

לדעתי מרבית התיבות הפלנטריות מפגינות אמינות יפה, ומי שיטפל בהן כמו שצריך (שזה אומר בעיקר יקפיד על החלפות סדירות של שמן ופילטר) יגלה שאמינותן מופלגת.

גיר ידני מטבעו הוא מכלול מאוד פשוט ועמיד מבחינה מכנית, אבל ב long run החלפות הקלאצ' יכולות לייקר את עלות האחזקה הכוללת של הרכב.

מצד שני התיבות הפלנטריות של פעם, במיוחד אלו עם השלושה וארבעה הילוכים יהיו בהכרח בזבזניות יותר בדלק, ככה שאני חושב שקשה מאוד לקבוע מי יקר יותר לאחזקה לאורך זמן, רכב עם גיר ידני או אוטומטי פלנטרי.

 

אגב, ברכבים עם גיר ה DSG של פולקסווגן (לפחות ברכבים שיצא לי לנהוג בהם) אין דבר כזה בלימת מנוע, היא חלשה עד אפסית.

אגב 2, ברכב עם גיר פלנטרי בהחלט ניתן להשתמש בתיבת ההילוכים על מנת לייצר בלימת מנוע, זה שנהגים לא יודעים איך לעשות את זה זו בעייה אחרת.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

השאלה היא מה יותר אמין ולא מה יותר יקר לאחזקה.

מניסיוני, הרבה פחות נתקלתי בתיקונים או החלפות תיבות הילוכים ידניים ביחס לתיקון תיבה אוטומטי.

מצד שני, יש הרבה פחות רכבים ידניים בישראל מאשר אוטומטיים, אז אולי זה ממד לא נכון.

יש לי חברים בתחום באירופה, ששם תיבה אוטומטית זה עניין נדיר והם מעידים שתיבות ידניות מאוד אמינות.

שם באירופה לפחות, יש יותר וניסיון של נהיגה ברכב ידני ולכן יש הרבה פחות בעיות.

פורסם

בהנתן נהג שיודע מה הוא עושה, תיבה ידנית תהיה עם אמינות מצויינת/מושלמת כיוון שהמערכת עצמה מאד פשוטה. נהג טוב יכול לנהוג עם המצמד המקורי מעל 150K ק״מ.

 

נהג דביל יכול כמובן לכסח תיבה ידנית מהר יחסית שלא לדבר על לשרוף מצמד.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

עם עיקר הנסיעות שלך בעיר ובפקקים, לא משנה כמה נהג מיומן אתה, הקלאץ' לא יחזיק אפילו חצי מזה.

 

עוד לפני שדיברתי על רכבים שיש עליהם הרבה תלונות שהקלאץ פשוט לא מחזיק מעמד(לרוב רכבי מיני, בעיקר סוזוקי אלטו)

פורסם
עם עיקר הנסיעות שלך בעיר ובפקקים, לא משנה כמה נהג מיומן אתה, הקלאץ' לא יחזיק אפילו חצי מזה.

 

האוטו הקודם שלי (ברלינגו טורבו דיזל) נמכר לפני שנה עם 343 אלף ק"מ וקלאץ' מקורי. אני יודע את זה בוודאות כיוון שהאוטו היה יד ראשונה אצלי. הקלאץ' הפך לקשה ללחיצה עם הזמן, חוץ מזה תפקד תקין.

 

כל יום כשעה בפקקים בממוצע.

 

 

פורסם

אני יכול להניח שרכב שנבנה בשביל עבודה +מנוע טורבו דיזל עתיר מומנט+ נהג מיומן יוציאו מהקלאץ אורך חיים הרבה יותר טוב מרכב ממוצע.

 

למרות זאת, נתון מרשים ביותר.

פורסם

למייטב ידעתי זה אותו קלאץ' שיש ב C4, פיז'ו 207 ו 307 דיזל ולא משהו מחוזק במיוחד.

 

באוטו הלפני הקודם, קנגו, בגלל מנוע דרדלה שלא היה לו כוח - הקלאץ החזיק "רק" 280 אלף ק"מ.

 

 

פורסם

בזמנו (שהייתי צעיר ויפה), הייתה ברשותי סיטרואן AX 1.4 ידנית. רב נסיעותי היו ראשון - תל אביב, כולל פקקים. המכונית נמכרה עם 160,000 ק״מ והיא הייתה עם מצמד מקורי.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 


×
×
  • תוכן חדש...