Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום הולדת שמח - 40 שנות פורד פיאסטה


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 3039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ובעוד פלוגות המחץ של הפורום מתארגנות לטקס שריפת מפרטים של פוקוס דור שלישי, סדאן, לבנה, 1.6 רובוטית מיליסינג מול סוכנויות פורד כמחאה על אי יבוא הפיאסטה ST - אנחנו מזמינים אתכם להישען רגע ולצאת למסע היסטורי-מוטורי נוסף בהנחייתו של היסטוריון ורב הפורום חן פרחי - הפעם, להכיר את הסיפור מאחורי פורד פיאסטה שחוגגת 40 שנות.

 

ומי יודע, אולי לרגל משבר גיל ה-40 היא תרצה לקנות איזו סופר מיני חמה, יש המלצות?

 

המאמר המלא כאן

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל רק שדגמי ה XR2 מעולם לא הגיעו לארץ ביבוא סדיר, והפיאסטה פיספסה את ההצלחה לה זכו בשעתו האונו טורבו וה 205 GTI.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי האוטוביוגרפיה של לי איאקוקה, מנכ"ל פורד בזמנו, פורד דווקא התנגד בתחילה לפיאסטה (המשפט הנפוץ אז היה: "Mini cars, mini profits"), אבל זה הנחתום שמהלל את עיסתו (וכל הספר משמיץ את פורד).

 

אם היו קוראים בסוף למכונית "במבי", אז הייתי חייב לייבא לעצמי "במביסטי"...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והיום זה אותו דבר.

פיאסטה ST לא מיובאת למרות ההצלחה היחסית של 208GTI ופולו GTI.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי האוטוביוגרפיה של לי איאקוקה, מנכ"ל פורד בזמנו, פורד דווקא התנגד בתחילה לפיאסטה (המשפט הנפוץ אז היה: "Mini cars, mini profits"), אבל זה הנחתום שמהלל את עיסתו (וכל הספר משמיץ את פורד).

 

אם היו קוראים בסוף למכונית "במבי", אז הייתי חייב לייבא לעצמי "במביסטי"...

 

פורד אמריקה מעולם לא העריכה את פורד אירופה, ובכל פעם שנדרשו תקציבי פיתוח לדגמים חדשים, זו היתה מערכה מתישה עבור אנדי פורד אירופה, וזה למרות שהחטיבה האירופאית היתה תמיד ריווחית. אותו דבר בדיוק קרה עם אופל והנהלת gm בארהב.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה.

שוב, החזרת אותי לילדות, שם לאמא של חבר היתה פיאסטה.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הכתבה.

 

ואתה צודק, פורד אירופה תמיד נאלצו לפשוט את ידם למול פורד אמריקה. כמובן שהאמריקאים שמחו להשתמש בפיאסטה כשזה התאים להם- הנה כמה פרסומות מתוך Road & Track ישנים שיש לי, מ-1979-80 (אאל"ט, הפיאסטה יובאה לארה"ב רק בשנים הללו ולא יותר):

 

20728921534_8294d40ef5_b.jpg

 

21341557772_98452b65c8_b.jpg

 

 

הפיאסטה התאימה לפורד אמריקה במיוחד בזמן המיתון הגדול של סוף 1979 \ תחילת 1980, כשפתאום הציבור האמריקאי עבר לקנות יפניות קטנות. הסתבר לפורד אמריקה שיש להם מתחרה מבית, אז למה לא להשתמש בה?

 

בהמשך שנות השמונים הם כבר עברו לשת"פ עם מאזדה, ומכרו בארה"ב את הפסטיבה, שבעצם היתה קיה פרייד (בתכנון מאזדה)... זה כבר סיפור אחר. על הפיאסטה בארה"ב אפשר לקרוא כאן (דרך אגב- אתר מצויין, המון מידע).

 

 

לפחות את הפיאסטה הנ"ל הם לא הצליחו להרוס כמו את האסקורט המותאמת לשוק האמריקאי:

 

20738742573_18f03a1998_b.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי את הפיאסטה לראשונה בתערוכה בירושלים בסוכות 1977. אבא שלי שהחזיק באותה עת בפיאט 127 התלהב, אבל הפטיר שנראה לו שהמכונית תהיה יקרה מדי.

כעבור כ-3 חודשים, כשה-127 כבר עלתה על כל העצבים, הוא נכנס לסוכנות פורד ברח' יפו כדי להתענין בפיאסטה. נאמר לו כי נותרו במלאי 4 מכוניות: לבנה, צהובה, כתומ ואדומה. בלי היסוס הזמין את הלבנה, בצאתו מהסוכנות גם הצהובה כבר היתה מכורה.

הפיאסטה 957 סמ"ק שרתה אותנו נאמנה 6 שנים, והוחלפה בפיאסטה מתוחת פנים (מנוע 1.1 ליטר) ששירתה עוד 6 שנים. שתי המכוניות היו עלית מדרגה רצינית מכל מה שהכרנו קודם, במיוחד בתחום האמינות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק שהפיאסטה היתה מכונית אמינה מאד, היא גם היתה פשוטה מאד לתחזוקה.

המנוע בעל יחס הדחיסה הנמוך הסתדר היטב עם הדלק הקלוקל באותה העת, מנועי הברזל לא היו רגישים להתחממות והתכנון הנכון גרם לכך שגם תיקונים גדולים היו קלים יחסית.

חבל רק שהגירסאות הספורטיביות לא יובאו, בשום דור, אם כי החברה הישראלית לאוטומובילים בע"מ (יבואנית פורד באותה העת, ורק מהשם אפשר להבין איך היא התנהלה) אפשרה תאורטית להזמין את XR2I בדור השלישי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומי יודע, אולי לרגל משבר גיל ה-40 היא תרצה לקנות איזו סופר מיני חמה, יש המלצות?

אותי יותר מעניין אם הם הולכים להוציא מתישהו דגם חדש. אנשים מתבכיינים על זה שמיצובישי לנסר המה זה מיושנת, רצה, רחמנא ליצלן, מ2008, ושוכחים שהדור הנוכחי של פיאסטה יצא באותה שנה, ואין מחליפה באופק (כשמאז התחלפו דור של פוקוס, ושני דורות של מונדאו).

פורד אמריקה מעולם לא העריכה את פורד אירופה, ובכל פעם שנדרשו תקציבי פיתוח לדגמים חדשים, זו היתה מערכה מתישה עבור אנדי פורד אירופה, וזה למרות שהחטיבה האירופאית היתה תמיד ריווחית. אותו דבר בדיוק קרה עם אופל והנהלת gm בארהב.

ואיכשהו, האמריקאים בטוחים שתוצרת פורד אירופה איכותית יותר מפורד ארה"ב.

 

אבל משום מה, כשמביאים אליהם את אותם הדגמים האירופאיים הנחשקים, הם לא ממהרים לקנות אותם. ככה היה עם מונדאו, הפוקוס הצליחה לזמן מה, אבל מהר מאוד הפכה לאמריקאית טיפוסית עם עיצוב מזעזע בחוץ, ופלסטיק זול בפנים (העיקר שיהיו מחזיקי כוסות בגודל של קולה ליטר וחצי).

 

2009_ford_focus_SES_sedan.JPG

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמריקאים הסכימו לשחרר תקציבי פיתוח רק היכן שזה שירת את האינטרסים שלהם, בראש ובראשונה.

פיתוח האסקורט III, זו שמוכרת לנו כאריקה, עלה סכום גדול, מאחר ופיתוח המכונית החל מלוח נקי, ובנוסף נדרשה הסבת המפעלים להרכבה אוטומטית.

האמריקאים היו זקוקים לה לא פחות מהאירופאים; האסקורט היתה אמורה להחליף את הפינטו הכושלת שיוצרה עד 80', ולכן נאותו לשחרר תקציבים נדיבים.

כשרצו בפורד לפתח מנועים חדשים לסיירה שאמורה היתה להחליף את הקורטינה, נענו בשלילה, וכך מצאה עצמה מכונית מודרנית וחדשנית תקועה עם מנועים מיושנים, חלשים ורועשים.

ולמה ? כי לאמריקאים לא היה אינטרס בה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי יותר מעניין אם הם הולכים להוציא מתישהו דגם חדש. אנשים מתבכיינים על זה שמיצובישי לנסר המה זה מיושנת, רצה, רחמנא ליצלן, מ2008, ושוכחים שהדור הנוכחי של פיאסטה יצא באותה שנה, ואין מחליפה באופק (כשמאז התחלפו דור של פוקוס, ושני דורות של מונדאו).

 

ואיכשהו, האמריקאים בטוחים שתוצרת פורד אירופה איכותית יותר מפורד ארה"ב.

 

אבל משום מה, כשמביאים אליהם את אותם הדגמים האירופאיים הנחשקים, הם לא ממהרים לקנות אותם. ככה היה עם מונדאו, הפוקוס הצליחה לזמן מה, אבל מהר מאוד הפכה לאמריקאית טיפוסית עם עיצוב מזעזע בחוץ, ופלסטיק זול בפנים (העיקר שיהיו מחזיקי כוסות בגודל של קולה ליטר וחצי).

הנה האופק של הפיאסטה.

בדור הראשון הייתה פוקוס אוניברסלית.

בדור השני היה דור אירופאי ודור אמריקאי (הנ"ל)

בדור השלישי חזרו לאוניברסלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שלא מביאים את הדגם בגלל מעטים בארץ שישלמו על דגם ה ST סכום כה נכבד.

מה שיותר מפריע שליבואן אין שום תוספות אפשריות מותאמות אישית לאבזור הרכב.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...