Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובב מותג - פיג'ו - 208GTI


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2956 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

העובדה שב-13,000 ק"מ סט הצמיגים השני ברכב ההדגמה "עשה את שלו" מאששת את טענתי, שלרכב הזה יש בעיה רצינית בהורדת הכח לכביש.

 

קודם כל, תגדיר "רצינית".

בקליאו ספורט (Mk1) שלי, הבעיה היתה יותר רצינית.

 

אבל גם בו נתייחס לזה "כבעיה".

האם?!

כי הרי הנהג שולט כאן. זה רק אומר שיש בפועל פחות כוח זמין.

מצד שני, עם ההגה האילם והבקרה, כמה באמת הנהג שולט?

משהו לחשוב עליו...

 

דרך אגב, בוולקן זצ"ל שלי לקח לי 15 אלף ק"מ לגמור זוג קדמיים, עם 120 כ"ס.

מה שמוכיח שמה ששוחק צמיגים זה הגיל הצעיר של הנהג...

 

מה שאני מנסה לאמר זה שאפשר לקבוע בעיית משיכה על סמך נהיגה, לא צריך להסתמך על בלאי.

 

בקשר לפרקטיקה אין רכב בסגננט שנותן מרווח גדול יותר מאחור פשוט אין ,ישבתי בכולם עשרות פעמים וגם מלפנים הרכב מרגיש הכי גדול .

תא מטען הכי גדול בקטגוריה , הרבה יותר גדול מהפולו gti ומהאיביזה קופרה שתא המטען קטן מאוד 200 ליטר לעומת 285 בפיגו, צריך לראות בשביל להבין .

 

אכן דיל מייקרס...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 150
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אולי בטיב הצמיג

 

סביר שמדובר בקומבינציה של מספר סיבות

 

פרפורים ,סיבובים בקו ישר כמו בכביש סדום, כיוון פרונט

עריכה אחרונה על ידי ישה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל C3 פיקאסו מידת צמיגים נדירה ובתחילת שיווקה, הצמיג החלופי היחיד שהיה עבורה היה T1R אז זה מה שהליסינג התקין לי.

 

12K ק"מ והתקשרתי לחברת הליסינג, "האללו? שלום, צריך להחליף רביעיה"

 

אגב, שימרון, כמו שכתהבתי, הרכב הזה יהיה מדהים עם דפרנציאל מכני, הוא גם אופציה בדגמים מסויימים של ה GTI הזו.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, תגדיר "רצינית".

בקליאו ספורט (Mk1) שלי, הבעיה היתה יותר רצינית.

 

אבל גם בו נתייחס לזה "כבעיה".

האם?!

כי הרי הנהג שולט כאן. זה רק אומר שיש בפועל פחות כוח זמין.

מצד שני, עם ההגה האילם והבקרה, כמה באמת הנהג שולט?

משהו לחשוב עליו...

 

דרך אגב, בוולקן זצ"ל שלי לקח לי 15 אלף ק"מ לגמור זוג קדמיים, עם 120 כ"ס.

מה שמוכיח שמה ששוחק צמיגים זה הגיל הצעיר של הנהג...

 

מה שאני מנסה לאמר זה שאפשר לקבוע בעיית משיכה על סמך נהיגה, לא צריך להסתמך על בלאי.

 

 

 

אכן דיל מייקרס...

 

נהגתי ב-208GTI במספר הזדמנויות, לפני ואחרי מתיחת הפנים.

 

הבעיה מומחשת בשני כיוונים; יכולת המשיכה, כלומר עד כמה הרכב יודע להוריד את כוחו לאספלט בצורה משכנעת - ולא רק על אספלט חדש ומשובח - והשפעת הגלגלים המניעים על ההגה, המתבטאת בטורק סטיר מרגיז במיוחד בקו ישר.

 

ההוכחה האמפירית לנקודה הראשונה, מעבר למה שאתה חש בנהיגה, היא בלאי הצמיגים המוגזם.

 

באשר לנקודה השנייה, מבחינתי זה היה בגדר דיל ברייקר, מאחר והתופעה מקבלת משנה תוקף עקב גלגל ההגה הקטן(והרספונסיבי) וצמיגים אשר די מהר לא מצויים במצבם האופטימלי.

 

למען ההגינות, סביר להניח שמי שינהג ב-GTI משל היתה איזו 208 פלבאית ולא ממש ימתח אותה, יהנה מאורך חיי צמיג ארוכים משמעותית. אני משער גם כי בדומה לרוכשי הגולף GTI, לא מעט מרוכשי ה-208GTI לקחו אותה בהיותה דגם top of the range, המשדר גם את התדמית ה"מתאימה".

 

זה, למשל, משהו שספק אם תמצא בקרב רוכשי איביזה קופרה או קורסה OPC.

 

אפרופו, לא יודע אם נהגת בקורסה OPC המוחלפת, אך שם המנוע הוריד לכביש נתונים די דומים עם דיפ' פתוח ללא כל דרמה, לא על הכביש ולא מאחורי ההגה. ב-OPC החדשה, לה הספק דומה של 207 כ"ס, הגרסה הרגילה עדיין מגיעה עם דיפ' פתוח וה-LSD הוא חלק מחבילת הביצועים האופציונאלית.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל נכון, רק ל OPC יש את ה DEAL BREAKER שלה, יותר לכיוון של BACK BREAKER.

 

קשה לחיות איתה כרכב יום יומי ואני אומר את זה כחובב אופל וכמתלהב מהתנהגות הקורסה OPC.

 

נהגתי נהיגת מבחן בקורסה OPC מתוך ידיעה שאם הכל הולך טוב, אני יוצא מנהיגת המבחן הזו ישירות להזמין אחת כזו, למרות כל ההתלהבות מהנהיגה (בית אורן, מחצבות וכו') הייתי צריך להעזר בבחורה שהתלוותה אליי בכדי שתעזור לי לצאת מהאוטו (איזו פאדיחה!) כי בנהיגה הקצרה הזו, קפצו לי כמה דיסקים מהמקום.

 

אז גילוי נאות, כן אני סובל מבעיות גב קשות ולא לכל אחד היא תעשה את זה, אבל לא זכור לי מתי יצאתי פעם אחרונה ככה מרכב.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההוכחה האמפירית לנקודה הראשונה, מעבר למה שאתה חש בנהיגה, היא בלאי הצמיגים המוגזם..

 

שחיקה מוגברת איננה הוכחה אמפירית לבעיית משיכה. אפשר להגיע לשחיקה מוגברת ממספר סיבות מגוונות, מסגנון נהיגה דרך צמיגים רכים במיוחד ועד בעיית כיוון פרונט. כלומר, שחיקה מוגברת היא סימפטום של כל מיני דברים.

 

עדיין האבחנה היא חשובה. אני רק חושב שבעית משיכה היא מאפיין, שצריך לחשב אותו באופי הנהיגה, אבל במכונית עם הגה לא מתקשר, זה יותר קשה. קשה גם להסביר זאת לדור שלא מכיר הגאים הידראולים, איך פעם אפשר היה להרגיש את רמת האחיזה של הקדמיים דרך ההיגוי.

כאמור, גם הקליאו ספורט לא הצטיינה במשיכה. אפשר היה לטפל בזה בשתי דרכים. הראשונה היא דווקא להדק את ההיגוי לתוך הסיבוב יותר. כן, נוגד כל היגיון (הגדלת הזווית דווקא אמורה להקטין אחיזה ולכן משיכה), אבל הקליאו כויילה כך שהיגוי כזה היה יוצר תנועה החוצה של המתלה האחורי, שסייעה דווקא לאיזון הרכב ולאחיזה הכללית.

אפשרות אחרת היא כמובן להכנס לסיבוב עם הרבה טקס בישבן, מה שמאפשר ליישר את ההגה מוקדם יותר, ולקבל יותר אחיזה/משיכה.

 

וכמובן שאפשר היה פשוט להשלים עם המגבלה ולשחק עם הגז על המגבלה, לפי הצורך (הדרך המשעממת אך ההמהירה), ולהמשיך על סף תת ההיגוי עד שאפשר ליישר את ההגה (שלא הפסיק להלחם).

 

מה שאני בא לאמר זה שלחימת הגה היא מאפיין של שלדה שלא אפויה להסתדר עם הכוח/מומנט, אבל אפשר להסתדר עם זה. כמובן שב-VAG זה לא היה קורה... אבל אני לא חושב שזה דיל-ברייקר.

 

אני לא סבור שה-GTI תמכר כדגם מפואר להדיוטות, מכיוון שהיא ידנית.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

falou יש לי שאלה לגבי אותה תחושה בהגאים ההידראוליים, ובכלל לנהיגה. משהו שנתקלתי בו בעבר ולא ידעתי איך לקרוא לו.

הייתה לי סקסו תקופה (3 שנים), וביליתי גם חודש וחצי עם 205, ושתי נסיעות קצרות על 205GTI.

מהסקסו שאיתה ביליתי זמן רב אני זוכר שכאשר נכנסתי לכיכר למשל עם משחק של גז והגה הצלחתי "לזרוק תחת" בלי הרבה בעיה, ואז ההגה פתאום "נהיה קל", פשוט הרגשתי את האחיזה "נעלמת", והיופי שבליטוף קל של הגז הכל חזר למקום, גם התחושה בהגה.

 

זו התחושה שאתה מדבר עליה? מה המונח למה שהרגשתי ועשיתי?

מה שהכי אהבתי בכל המכוניות האלה הוא שיכולת להנות ממנוע 1.4 מסכן עם 75 כ"ס בלי הרבה בעיה. בכל נסיעה היית יכול לייצר פרובוקציה קטנה שתעלה לך חיוך על הפנים.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

falou

 

מה שהכי אהבתי בכל המכוניות האלה הוא שיכולת להנות ממנוע 1.4 מסכן עם 75 כ"ס בלי הרבה בעיה. בכל נסיעה היית יכול לייצר פרובוקציה קטנה שתעלה לך חיוך על הפנים.

יש לי 205 GTI - תן לי תחושה זהה של הגה באוטו מודרני ומחר אני בסוכנות ,נהגתי בגולייטה תלתן - הרגשתי הגה של משחק ולא מחובר, המון כוח אני חייב לציין אבל לא מחובר - נהגתי באברט - חמוד מאוד ומאוד נהנתי - שוב היגוי שלא ריגש אותי - חשבתי לקחת את ה 208 לנסיעת מבחן - אחרי מה שאני קורא פה יכול להיות מעניין - בעבר 75 כ"ס יצרו ריגוש במשקל הנכון של האוטו .ואולי אני סתם אוהב מכוניות ישנות ומנסה לחפש ריגוש דומה ברכב מודרני .

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו התחושה שאתה מדבר עליה? מה המונח למה שהרגשתי ועשיתי?

מה שהכי אהבתי בכל המכוניות האלה הוא שיכולת להנות ממנוע 1.4 מסכן עם 75 כ"ס בלי הרבה בעיה. בכל נסיעה היית יכול לייצר פרובוקציה קטנה שתעלה לך חיוך על הפנים.

 

קשה לתאר תחושות ולדעת בדיוק מה זה מה.

המכוניות של פעם היו דלות מאוד באחיזה יחסית להיום וצריך לזכור שכל הדרמה היתה מתרחשת במהירויות הרבה יותר נמוכות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון.

יש בזה גם סוג של יתרון. ביום יום רוב הזמן אתה מתנהל במהירויות נמוכות. העובדה שאפשר להפיק כיף גם במהירות של 25 קמ"ש היא דבר נהדר.

מצד שני לא החזקתי עדיין רכב עם רמות כוח כמו ה208GTI, לכן אני באמת לא יכול להשוות מה עדיף.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק מהרכבים של פעם נסעו על צמיגים של "אופניים" לעומת הצמיגים של היום.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לתאר תחושות ולדעת בדיוק מה זה מה.

המכוניות של פעם היו דלות מאוד באחיזה יחסית להיום וצריך לזכור שכל הדרמה היתה מתרחשת במהירויות הרבה יותר נמוכות.

 

ההוט האץ' הבולטות של שנות התשעים ידעו לספק אחיזה גבוהה בשילוב עם יכולת לספק דרמה גם במהירויות נמוכות, על אף צמיגים ברוחב של 195-205 מ"מ, לרוב בחתך 55. ממש לא צמיגי אופניים.

 

בולטת מכולן היתה פיז'ו 306GTI-6, שהיתה פשוט מאסטרפיס. בנוסף, אהבתי מאוד גם את הונדה סיוויק VTI. היתה בה מן mechanical purity שלא מצאתי במכוניות אחרות. באותן שנים הונדה עדיין השתמשה בעצמות עצה במתלה הקדמי במקום המקפרסונים המקובלים והזולים יותר - וזה הורגש מאוד. 160 כ"ס ירדו לאספלט בקלילות, כאילו היו 60...

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותה אחיזה גבוהה לזמנה היא כלום בהשוואה למכוניות של היום. אני לא בטוח שאותה GTI-6 מסוגלת לפתח מהירות פניה שמשתווה לג'ולייטה שלי או ל-A3, ואני כבר לא מדבר על הוט-האטצ'ס אמיתיות של היום.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותה אחיזה גבוהה לזמנה היא כלום בהשוואה למכוניות של היום. אני לא בטוח שאותה GTI-6 מסוגלת לפתח מהירות פניה שמשתווה לג'ולייטה שלי או ל-A3, ואני כבר לא מדבר על הוט-האטצ'ס אמיתיות של היום.

 

שאלה מעניינת. היה מעניין לנסות את זה עם בקרות מנותקות בג'ולייטה(לא קיים. צריך לנתק פיוז) ועם גומי מודרני בפיז'ו.

 

אתה עשוי להיות מופתע.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גומי מודרני, קוילאוברים וכו' וכו' וכו'? על צמיגים מדגם זהה, מתלים תקינים (סטוק) ובקרות מנותקות אני בטוח ש-A3 (שלא יגידו שאני משוחד לג'ולייטה) תהיה מהירה יותר מאותה GTI-6, כל עוד היא סטוק. בכל פרמטר שהוא, כולל אחד חשוב במיוחד כמו קשיחות שלדה, אין לישנות מה לחפש מול החדשות.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2956 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...