Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3766 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

martines - אם אחד אומר לך שאתה שיכור, ניחא. אם שניים - לך לישון. אם תפסיק להיות שיפוטי כלפי כולם ותראה שאתה פשוט נוהג באופן שלא מתאים לתנאי הכביש אלא לתפיסה שלך שכולם מטורפים - אולי משהו ישתנה. אבל הרי שום דבר לא ישתנה, כי היה לך מזל 30 שנה על הכביש. עצם העובדה שאתה מופתע מרכב שעוקף אותך אומרת שאתה לכל הפחות לא מודע לסביבתך. טול קורה מבין עיניך.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

  • תגובות 242
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מצחיק איך ששאתם יוצאים מיד מנקודת הנחה שהוא נוהג איטי, והוא זה שגורם לנהגים האחרים לנהוג כפי שהם נהגו.

 

עיקר הבעיה שלי מלבד הנהגים הנצמדים , זה נהגים שחושבים שאם אני לא מצמיד את הדוושה לרצפה, אז אני נוסע לאט מדי, וצריך לחתוך אותי.

 

רק היום כמעט נכנסתי באיזה אידיוט, כי הוא עקף אותי מימין והחליט שמיד אחר כך הוא רוצה לפנות לשמאל. כול המקטע היה באורך 30 מטר, וזה חסך לו אולי 2 שניות של נסיעה.

 

אם אתם לא נתקלים בכאלה יצורים, אשריכם. אבל אל תצאו מנקודת הנחה בהכרח שהוא נוהג לאט בצורה מוגזמת.

 

ודרך אגב גם כשהייתה לי טויוטה יאריס, כמעט ולא הייתי נתקל במצבים כאלה, בטח שלא בכמות הזאת.

פורסם

אם נצמדים אליך פעם אחת, ניחא - יכול להיות שנפלת על פסיכי. אבל אתה מתאר שנצמדים אליך לא מעט, זו תופעה שגורה עבורך. תסתכל במראה, לא כולם משוגעים.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
שני הסרטונים מתארים אותה סיטואציה של נהגים שחושבים שאתה נוסע לאט מדי גם אם אתה נוסע מעל המהירות המותרת. מקרה קלאסי של מהירות שלא מתאימה לתנאי הכביש.

מקווה שלא ניפגש על הכביש אחרת גם אני אקבל ממך צפירות.

מזדהה כמעט לחלוטין עם התגובה הזו.

הדוגמה שהביא יבגני, שבה אתה נוסע 80 היכן שמותר 70.

בעוד ששאר התנועה לעיתים מגיעה ל110+ קמ״ש, ומציין זאת כאילו הם בריונים -

מראה על איזשהי תפיסה מוטעית של המושג מהירות מופרזת.

2015 - Mazda 3 Spirit - 2.0L

פורסם

זאת לא תפיסה מוטעית של המושג מהירות מופרזת, זה הרבה יותר גרוע. יש בקרב לא מעט נהגים תפיסה שמושרשת מאד חזק, לפיה אם הם נוהגים במהירות חוקית (או סבירה לטעמם) - שיתפוצץ שאר העולם. זה בדיוק מה שקורה כאן.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

בתור אחד שנוהג באלטו אני יכול להבין למה אתה מתכוון. אנשים עפים עלי מכל הכיוונים ואני מרגיש שכל רכב מאיים לדחוף אותי מהנתיב.

אני חושב שזה באמת בגלל האלטו שהוא רכב חלש וקטנטן, אבל זה מה יש.

פורסם

יש פה 2 בעיות. הראשונה היא שהמהירות החוקית נמוכה מהמהירות שמתאימה לתנאי הדרך והשניה היא אנשים שנוסעים במהירות נמוכה וחושבים שזה בסדר.

אי אפשר להאשים אנשים בכך שהם מעדיפים לשמור על החוק אבל השניה היא בגלל ארגונים שמסבירים תאונות דרך נגרמות בגלל מהירות גבוהה

פורסם

davemustaine, אני לא חולק על הטענה שיש בריונים בכבישים. יש המון. אני גם סובל מהם וגם אותי חותכים ומה לא.

 

לא צריך להדביק את הדוושה לרצפה. צריך להיות מודע לסביבה שלך. ואת זה אין לנהג שמעיד על עצמו שהוא מופתע מרכב שלפתע עוקף אותו, כי עד אותו הרגע לא היה מודע לקיומו.

 

הבעיה עם נהיגה היא שכמעט כולם חושבים, משום מה, שהם טובים בזה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

 

ודרך אגב גם כשהייתה לי טויוטה יאריס, כמעט ולא הייתי נתקל במצבים כאלה, בטח שלא בכמות הזאת.

כי יאריס זה לא עגלה כמו אלטו.

 

בכל אופן אני נגד העניין של להיצמד ולהציק למי שנוסע לאט. כל עוד הוא בנתיב הימני והוא לא נוסע מתחת למהירות המותרת, באיזה זכות אתם קובעים שהוא מעכב את התנועה? בגלל שרוב הנהגים מעדיפים לנסוע 120 במקום 90 ולדפוק ברקס רק כשמתקרבים למצלמה? מי קובע מהי מהירות סבירה?

אין קשר בין זה לבין מהירות הורגת ושאר הקשקושים בנושא. יש חוקי תנועה. נכון להיום החוק מאפשר למי שברשותו עגלה חסכונית לממש את יתרונותיה ולנסוע 90 קמ"ש בכביש בין עירוני.

מי שרוצה לנסוע מהר יותר יכול לעקוף בבטחה. אם אין נתיב לעקיפה, מתאזרים בסבלנות. לא נצמדים ולא צופרים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
זאת לא תפיסה מוטעית של המושג מהירות מופרזת, זה הרבה יותר גרוע. יש בקרב לא מעט נהגים תפיסה שמושרשת מאד חזק, לפיה אם הם נוהגים במהירות חוקית (או סבירה לטעמם) - שיתפוצץ שאר העולם. זה בדיוק מה שקורה כאן.

 

תרגום של מה שכתבת כאן - יש בקרב לא מעט נהגים תפיסה שמושרשת מאד חזק, לפיה צריך לנהוג לפי החוק וזו בעייה. הדבר הנכון לעשות אם מישהו ממהר מאחוריהם הוא מייד לעבור את המהירות המותרת ולטוס במהירות כזו שתהיה סבירה לטעמו של הרכב מאחור.

 

אתה באמת מאמין במה שאתה כותב ?

פורסם

שני הסנטים שלי:

1. אולי זה בגלל שאני רוכב לא מעט על דו גלגלי, אבל אני מוכרח לציין שלעיתים רחוקות מאוד מישהו ״מפתיע״ אותי בכביש. הפעם האחרונה שבה ממש צפרתי הייתה לפני ארבע שנים כמדומני. קודם כל כי למדתי לסגל לעצמי נהיגה פרנואידית בה איני מקבל שום דבר כמובן מאילו. שנית, כי הנהיגה שלי היא כזו שצופה מראש שניים ושלושה מהלכים קדימה, כולל, כן, כולל תיוג סמי-גזעני על בסיס רכב, דגם, רמת אבזור, קישוטים ושאר סימנים מחשידים בואך ב.מ.וו וצפונה.

ככלל, הייתי ממליץ להרבה אנשים פה לעבור לדו״ג לכמה חודשים כדי להבין שהמצב ממש לא נורא...

 

2. הכביש הוא מראה של החברה בה אנחנו חיים, זו חברה שיש בה לעיתים אגרסיות וכוחניות, שנוטה לקדש את החזק והאלים. מאידך, זו חברה שאמנם נוטה להזעיף פנים במהירות, אבל באותה מהירות לחייך ולסלוח. כאשר אני טועה, או שפעולה שלי עשויה להתפרש כחסרת נימוס או פוגענית - אני ממהר ליצור קשר עין עם הנהג ובמחוות יד וחיוך להתנצל. מה אתם יודעים, נהג מונית שכבר היה בדרך אלי החוצה (הוא החליט להמשיך לפנות בכיכר אבל מכיוון שלא אותת חשבתי שהוא נוסע ישר ונכנסתי לכיכר) - נעצר כאשר סימנתי לו שאני מתנצל, חייך והפטיר ״לא נורא עיוני״ ונכנס למכונית.

 

3. כבר בשיעורי הנהיגה למדתי שאיתות הוא פניית נימוס לנהגים האחרים. ״סליחה, ברצוני להשתלב או לפנות״, אני לא מבקש רשות, אני מיידע בנימוס על כוונתי. כמובן שטרם שזה נעשה אני מוודא שהפעולה הזו מתאפשרת מבחינת מרווח המחיה סביבי ואינה מפריעה. באם לאחר הפנייה הנימוסית מישהו מחליט שלא לאפשר, אני מבחינתי מילאתי את חובתי החברתית, סביבתית, תחבורתית ואם לא בטוב - אז גם האסרטיביות (לא בריונות, לא אגרסיביות - אסרטיביות) היא דרך לגטימית ״כשאתה ברומא....״

 

4. להתאמת מהירות הנסיעה לתנאי הדרך קשר קלוש בלבד למהירות החוקית. אם אדם בוחר להתנהל בכביש מהיר במהירות 90 קמ״ש כאשר מהירות התנועה סביבו בפועל היא 120-130 קמ״ש, או 110 קמ״ש בכביש 6 כאשר המהירות בפועל היא 130-150 קמ״ש - הוא סכנה לעצמו, ולסביבתו ואם הוא גם מודע לזה ולא עושה את זה מתוך טימטום וקהות החושים בהם שרויים לא מעט נהגים - הוא בריון לא פחות מחותכי הנתיבים, נדחפי הפניות, גונבי השוליים.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם
תרגום של מה שכתבת כאן - יש בקרב לא מעט נהגים תפיסה שמושרשת מאד חזק, לפיה צריך לנהוג לפי החוק וזו בעייה. הדבר הנכון לעשות אם מישהו ממהר מאחוריהם הוא מייד לעבור את המהירות המותרת ולטוס במהירות כזו שתהיה סבירה לטעמו של הרכב מאחור.

 

אתה באמת מאמין במה שאתה כותב ?

 

אני מאד מאמין במה שאני כותב. שים לב לזה:

 

להתאמת מהירות הנסיעה לתנאי הדרך קשר קלוש בלבד למהירות החוקית. אם אדם בוחר להתנהל בכביש מהיר במהירות 90 קמ״ש כאשר מהירות התנועה סביבו בפועל היא 120-130 קמ״ש, או 110 קמ״ש בכביש 6 כאשר המהירות בפועל היא 130-150 קמ״ש - הוא סכנה לעצמו, ולסביבתו ואם הוא גם מודע לזה ולא עושה את זה מתוך טימטום וקהות החושים בהם שרויים לא מעט נהגים - הוא בריון לא פחות מחותכי הנתיבים, נדחפי הפניות, גונבי השוליים.

 

אם תקרא את מה שקרמבו כתב תבין שאיך שלא תסובב את זה, אתה בריון. פשוטו כמשמעו. לא רק זה, אלא שאתה בריון מתחסד. שוב - אם אתה נתקל בזה שנצמדים אליך חדשות לבקרים, ולפי דבריך זה המצב, אזי אחד משניים - או שאתה מגנט לכל הנהגים הגרועים במדינה (לא סביר סטטיסטית), או שאתה מכשול נייד (גם אם לאט, אבל נייד).

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

 

4. להתאמת מהירות הנסיעה לתנאי הדרך קשר קלוש בלבד למהירות החוקית. אם אדם בוחר להתנהל בכביש מהיר במהירות 90 קמ״ש כאשר מהירות התנועה סביבו בפועל היא 120-130 קמ״ש, או 110 קמ״ש בכביש 6 כאשר המהירות בפועל היא 130-150 קמ״ש - הוא סכנה לעצמו, ולסביבתו ואם הוא גם מודע לזה ולא עושה את זה מתוך טימטום וקהות החושים בהם שרויים לא מעט נהגים - הוא בריון לא פחות מחותכי הנתיבים, נדחפי הפניות, גונבי השוליים.

 

במילים אחרות - אם אדם בוחר לנסוע לפי החוק בכביש כשמסביבו כולם עוברים על המהירות החוקית, הוא בריון מסוכן ...

יפה, מעניין לאיזה תהומות עוד ידרדר הדיון הזה.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אז מי שאין לו עונדא, שירד מהכביש.

כי זה מה שאתם בעצם אומרים.

 

בכבישים מהירים יש ריבוי נתיבים בדיוק מהסיבה הזו.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)

עריכה:

מסכים עם כל מילה של קרמבו.

 

מרטינס, אתה לא במסע צלב. גם אותי מעצבנות עבירות רבות שהפכו בפועל לנורמה, כמו גניבה של רמזורים אדומים. אבל אני צופה את זה, ולא מניח שברגע שיש ירוק, אני יכול לסחוט את הדוושה, וגם לא בולם בלי להסתכל במראה לפני רמזור.

לא צריך לקחת את זה למקומות אישיים או להפגע, אבל נהיגה זה דבר מורכב. אתה בפרוש מפספס משהו מהמכלול. ובסוף, כפי שכבר כמה אנשים כתבו לך, מעבר לזה שיש גם בהתנהגותך מן הבריונות, אתה מסכן גם את עצמך.

 

עוד תוספת קטנה: יש סיבה לכך שגם לפני עידן מצלמות המהירות מתנ"א לא אכפו עבירות מהירות מהמותרת +1. וסלואורייד, לא, זה לא מה שאנחנו אומרים. אנחנו אומרים שיש נורמה. ונורמה זה לא פורשה 911 ב280 קמש. אבל נורמה זה גם לא מרטינס במהירות נמוכה כ"כ, שגורמת לאנשים לשבת לו על הזנב כבר 3 שנים לפחות.

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.

×
×
  • תוכן חדש...