Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3766 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לא, המהירות ברוב המקרים נקבעת על פי החסרת מרחק העצירה של האחוזון ה-90 של ציבור הנוהגים מעומק שדה הראיה. מה גם שבשני המקרים ייתכנו טעויות אנוש בתכנון...

 

אבל שוב, אתה מתעלם מהלקח הנקודתי: אם באותה נקודה בכביש היית טיפה (קמ"שים בודדים) יותר מהיר הנהג לא היה חותך אותך.

 

ומנגד, אם - באותה נקודה בלבד - היית מעט יותר אטי (כתוצאה מהאטה שהתחילה מוקדם יותר) - הוא היה עובר לפניך אבל בלי כל המלודרמה הזו.

 

אם הייתי מהיר יותר , אם הייתי איטי יותר, אבל לא הייתי. הייתי בנקודה שהייתי ועדיין הבריון נדחף לנתיב שלא היה פנוי.

על זה נפתח השירשור הזה - על אנשים שלא סופרים אותם. הסרטון הוא דוגמה למצב כזה.

  • תגובות 242
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
מרטינס,

יכול להיות שחלק מהכותבים קצת הגזימו בכינויים שנתנו לסגנון נהיגתך אבל המסר עצמו נכון והוא בפשטות:

 

ברגע שאתה נוהג באופן שחורג משאר כלי הרכב סביבך אתה מהווה סכנה, לעצמך ולסובבים אותך.

 

נהג שנוהג על 120 ומזגזג בין הרכבים סביבו שמתנהלים על 90 קמ"ש מהווה סיכון בדיוק כמו נהג שנוהג על 90 בתוך סביבת רכבים שמתנהלת על 120 קמ"ש.

 

החוק אכן מגביל את מהירות הנהיגה בהתאם לתנאי הכביש אבל בו זמנית משאיר לנהג מקום להפעיל שיקול דעת על מנת לנהוג בהתאם לתנאי הדרך ויתרה מכך- נהג שנהג על פי המהירות המותרת אך שלא בהתאם לתנאי הדרך יועמד לדין באם יגרום לתאונה.

 

זה תקף לכביש שבו המהירות המותרת עומדת על 90 קמ"ש אך יש ערפל שמגביל מאוד את שדה הראיה וזה תקף לא פחות לכביש שהמהירות המותרת בו עומדת על 90 קמ"ש אבל התנועה רובה ככולה מתנהלת על 110 קמ"ש.

 

יש פער עצום בין ביצועי הרכבים המודרנים כיום לבין ביצועי הרכבים שהיו מודרניים כאשר הוסדרו חוקי התנועה והגבלות המהירות.

המחוקק ככל הנראה מתחיל להפנים את הפער הזה ובהתאם לכך מגבלת המהירות לאט לאט מתחילה לעלות אבל עדיין ישנם לא מעט כבישים שמגבלת המהירות בהם פשוט לא מתאימה- למשל כביש 431 בקטע שבין רחובות לראשל"צ, הכביש סלול היטב, מרובה נתיבים, מצוייד באמצעי הבטיחות הנדרשים כולל הפרדה בין הנתיבים הנגדיים ומהירות מותרת שעומדת על 100 או 110 קמ"ש (למיטב זכרוני) שבתנאים שציינתי מרגישים כמו 50 קמ"ש.

 

אל תיהיה בריון אבל תשתדל גם לא להיות החריג.

 

אתה שוב חוזר על אותן מסקנות מוטעות.

ואני שוב אומר לך , אל תיסע מהר כי אז אתה יוצר פער מהירויות גדול בין הרוב שהם אלה שנוסעים במהירות החוקית, ומסכן אותם כשבעצם אתה זה העבריין (אתה הכוונה לא לך אלא באופן כללי למי שבחר לטוס וחושב שכולם צריכים להתיישר במהירות שלו)

בדיוק בגלל מסקנות מוטעות כמו אלה שרשמת כאן אני חושב שחייבים למלא את הכבישים במצלמות מהירות כדי למנוע מנהגים ממהרים ליצור את הפער מהירויות המסוכן הזה שאתם מדברים עליו.

 

על מה אתה מבסס את הטענה שלך שב 431 מגבלת המהירות של 110 לא מתאימה ? על עודף ביטחון בנהיגה אולי ? איזה מהירות כן מתאימה לכביש הזה ?

פורסם (נערך)
אם הייתי מהיר יותר , אם הייתי איטי יותר, אבל לא הייתי. הייתי בנקודה שהייתי ועדיין הבריון נדחף לנתיב שלא היה פנוי. על זה נפתח השירשור הזה - על אנשים שלא סופרים אותם. הסרטון הוא דוגמה למצב כזה.

 

ועל זה התשובה - בעזרת שינויים קלים במהירות (ולא רק כלפי מעלה!) ובמיקום המכונית בכביש - תוכל לגרום לכך שכן יספרו אותך!

 

על מה אתה מבסס את הטענה שלך שב 431 מגבלת המהירות של 110 לא מתאימה ? על עודף ביטחון בנהיגה אולי ? איזה מהירות כן מתאימה לכביש הזה ?

 

על מה הוא מתבסס?

 

על כך שמרחק הראות גדול ממרחק העצירה בכביש הזה גם במאתיים קילומטרים לשעה.

על כך שהכביש מגודר (מעצם הגדרתו כדרך מהירה) מכניסת חיות והולכי רגל.

על כך שרוחב השוליים בכביש מספק מרווח טעות גם במהירויות גבוהות יותר.

על כך שאמצעי הבטיחות בכביש מספקים מענה גם לאירועים במהירויות גבוהות יותר.

על כך שאחוז גדול מהנהגים כבר נוהג במהירות גבוהה מכך.

על כך שמגבלות מהירויות גבוהות קיימות לדרכים בסטנדרט הזה בעולם, ולאחרונה גם בישראל.

על כך שהוכח שבמקומות כאלו העלאה מתונה במגבלת המהירות לא תוביל לעליה בכמות הנפגעים.

 

לא שאני אומר שצריך להעלות את המגבלה ל-160. אבל 130 ואפילו 140 קילומטרים לשעה עם טולרנס מכובד לתחילת אכיפה - זה סביר לגמרי לדרך מהירה בישראל.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
אתה שוב חוזר על אותן מסקנות מוטעות.

ואני שוב אומר לך , אל תיסע מהר כי אז אתה יוצר פער מהירויות גדול בין הרוב שהם אלה שנוסעים במהירות החוקית, ומסכן אותם כשבעצם אתה זה העבריין (אתה הכוונה לא לך אלא באופן כללי למי שבחר לטוס וחושב שכולם צריכים להתיישר במהירות שלו)

 

על מה אתה מבסס את הטענה שלך שב 431 מגבלת המהירות של 110 לא מתאימה ? על עודף ביטחון בנהיגה אולי ? איזה מהירות כן מתאימה לכביש הזה ?

 

לגבי החלק הראשון- נתקעת כל כך חזק על נקודה מסויימת שאתה פשוט מסרב לחשוב על טיעונים שונים.

מה בין מה שאתה כתבת לבין מה שאני כתבתי?

 

לגבי החלק השני- אני מתבסס על זה שהקטע הזה מספיק ארוך וחסר עיקולים חדים שאפילו האנטונוב ממהיר ועצבני היה מצליח להמריא בקטע הזה, וכזכור זו היתה המראה שנמשכה איזה רבע שעה...

כביש עם שדה ראייה מעולה הרחק לפנים, סלול היטב, רחב, בטיחותי.

כביש שגם בשיוט על 140 יהיה בטיחותי מאוד.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
אם הייתי מהיר יותר , אם הייתי איטי יותר, אבל לא הייתי. הייתי בנקודה שהייתי ועדיין הבריון נדחף לנתיב שלא היה פנוי.

על זה נפתח השירשור הזה - על אנשים שלא סופרים אותם. הסרטון הוא דוגמה למצב כזה.

אבל כאן מתחילה הבעיה שלך כנהג, וזה מתחבר לחוסר הידיעה שלך שיש עוד נהג על הכביש בסרטון השני.

אתה חושב שלא סופרים אותך, ואתה, כמו כולם, מניח שאתה נהג טוב, כי לא היית מעורב בתאונות.

 

מעשית, אתה לא מודע לקיומם של נהגים אחרים בכביש, מופתע מסיטואציות מאוד סטנדרטיות, וממהר להפוך את כולם ל"בריונים".

אם היית משתמש במראות, אין סיכוי בעולם שהיית מופתע מהנהג בנתיב השמאלי, ובהתאם גם היית יכול להחליט להעלות או להוריד את המהירות עוד כמה מטרים לפני.

 

נכנסת מהר מאוד לאיזו מגננה בכל מה שקשור למהירות. נסה לקרוא את מה שכתב עידן בלי איזה קונטרה אוטומטית שאתה מרגיש שאתה חייב לפרסם. העובדה היא שיש כבישים שבהם כבר הועלתה המהירות המותרת. זה בערך חוק התעבורה היחיד שהולך לכיוון מתירני עם השנים, ולא הפוך, וזה לא קשה להבין למה.

על מה אתה מבסס את הטענה שלך שב 431 מגבלת המהירות של 110 לא מתאימה ? על עודף ביטחון בנהיגה אולי ? איזה מהירות כן מתאימה לכביש הזה ?

לפני 5 שנים המגבלה שם עמדה על 90.

אם היינו מנהלים את השיחה הזו לפני 5 שנים, אז היית שואל את אותן על השאלות על 90.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

מרטינס - כמו שאמרו לך, הבעיה שלך היא מודעות לכביש, כשהמודעות היחידה שלך היא למהירות.

 

ולא, הרוב ממש לא נוסע במהירות החוקית.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
כי יאריס זה לא עגלה כמו אלטו.

 

בכל אופן אני נגד העניין של להיצמד ולהציק למי שנוסע לאט. כל עוד הוא בנתיב הימני והוא לא נוסע מתחת למהירות המותרת, באיזה זכות אתם קובעים שהוא מעכב את התנועה? בגלל שרוב הנהגים מעדיפים לנסוע 120 במקום 90 ולדפוק ברקס רק כשמתקרבים למצלמה? מי קובע מהי מהירות סבירה?

אין קשר בין זה לבין מהירות הורגת ושאר הקשקושים בנושא. יש חוקי תנועה. נכון להיום החוק מאפשר למי שברשותו עגלה חסכונית לממש את יתרונותיה ולנסוע 90 קמ"ש בכביש בין עירוני.

מי שרוצה לנסוע מהר יותר יכול לעקוף בבטחה. אם אין נתיב לעקיפה, מתאזרים בסבלנות. לא נצמדים ולא צופרים.

אם רוב הנהגים נוסעים בכביש המדובר 120 במקום 90 המותרים בחוק ואנשים לא מתים/ נפצעים בקטע הזה מעבר לממוצע זה אומר שהמהירות שקבע המחוקק אינה מתאימה לתנאי הדרך. איך אני יודע ? פשוט. אנשים נוסעים 30 קמ"ש מעל המותר ועדיין לא מתים שם כמו זבובים שנשמו רעל.

מי שקובע מה היא המהירות הסבירה הוא הממוצע של המהירות בה נוסעים הנהגים. ואם נהג נוסע לאט מדי ברור שהוא ייחתך כי הוא מפריע לתנועה. אם הוא גם מופתע מזה שהוא נחתך זה אומר שהוא פשוט לא עושה שימוש במראות.

לגבי רכבים חלשים בנתיב השמאלי, זה לא ממש נכון. לכל נהג יש זכות להיות בשמאלי כשהוא עוקף אם זו אלטו שהבעלים שלה רוצה לעקוף שיעקוף אבל שיחזור לימני. מאז שעברתי לרכב אוטומטי אני מקפיד להיות בנתיב הימני בכל עצירה בעיר ומחוץ לעיר. למה ? כי אני יודע שאני מאיץ לאט יחסית לתנועה.

המהירות בכביש היא דינמית וצריך לקרוא את הכביש בכל רגע נתון. צריך לקרוא נהגים ואת ההתנהגות שלהם בכביש. דוגמא שהתרחשה, אני נוסע בכביש ורואה וולוו עוקפת מימין ומשמאל, מגיעים לרמזור שבו יש ישר ושמאלה והוולוו עומד ראשון בנתיב שפונה שמאלה. אמרתי למי שישב לידי שכשהרמזור יתחלף הוולוו תמשיך ישר במקום לפנות שמאלה וכך היה. זו לא נבואה, זו פשוט קריאה נכונה של התנהגות הרכבים בכביש.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם

מרטינס עדיין לא התייחסת לתגובתי.

האם אתה רואה את דלתות הרכב שלך במראות הצדדיות?

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
אם רוב הנהגים נוסעים בכביש המדובר 120 במקום 90 המותרים בחוק ואנשים לא מתים/ נפצעים בקטע הזה מעבר לממוצע זה אומר שהמהירות שקבע המחוקק אינה מתאימה לתנאי הדרך. איך אני יודע ? פשוט. אנשים נוסעים 30 קמ"ש מעל המותר ועדיין לא מתים שם כמו זבובים שנשמו רעל.

מי שקובע מה היא המהירות הסבירה הוא הממוצע של המהירות בה נוסעים הנהגים. ואם נהג נוסע לאט מדי ברור שהוא ייחתך כי הוא מפריע לתנועה. אם הוא גם מופתע מזה שהוא נחתך זה אומר שהוא פשוט לא עושה שימוש במראות.

לגבי רכבים חלשים בנתיב השמאלי, זה לא ממש נכון. לכל נהג יש זכות להיות בשמאלי כשהוא עוקף אם זו אלטו שהבעלים שלה רוצה לעקוף שיעקוף אבל שיחזור לימני. מאז שעברתי לרכב אוטומטי אני מקפיד להיות בנתיב הימני בכל עצירה בעיר ומחוץ לעיר. למה ? כי אני יודע שאני מאיץ לאט יחסית לתנועה.

המהירות בכביש היא דינמית וצריך לקרוא את הכביש בכל רגע נתון. צריך לקרוא נהגים ואת ההתנהגות שלהם בכביש. דוגמא שהתרחשה, אני נוסע בכביש ורואה וולוו עוקפת מימין ומשמאל, מגיעים לרמזור שבו יש ישר ושמאלה והוולוו עומד ראשון בנתיב שפונה שמאלה. אמרתי למי שישב לידי שכשהרמזור יתחלף הוולוו תמשיך ישר במקום לפנות שמאלה וכך היה. זו לא נבואה, זו פשוט קריאה נכונה של התנהגות הרכבים בכביש.

זה לא קשור למספרים שהמחוקק קבע כי כמעט בכל מקום ניתן לנהוג בבטחה מעבר למהירות המותרת. זה קשור לזכות של כולם להשתמש בדרך ציבורית כל עוד הם עומדים בתנאים שהחוק קובע. אין מה להלין על נהג שרוצה לנסוע במהירות המותרת בנתיב הימני ביותר. אם יוצא מצב שהוא מעכב מישהו, סימן שאותו מעוכב לא קרא את התנועה נכון ולא עקף בזמן. את התסכול שלו שנובע מחוסר מיומנות לקרוא את התנועה הוא לא צריך לפרוק על זה שנוסע לאט יותר בנתיב הימני. נמנעים מראש כמו שנמנעים ממשאיות, אוטובוסים ורכבים צבאיים. אין הבדל.

זה כמו שלסבאלה שנוסע לאט בירידה עם סיבובים מפותלים אתה לא תיצמד ותצפור כי הוא מעכב, או למשאית שנוסעת לאט בכביש עם נתיב אחד אתה לא תהבהב ותציק.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אלה שבימני הם לא הבעיה. אבל לאלה נצמדים לעתים נדירות בלבד.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

חייב לציין שלרוב הנצמדים והלחוצים נמצאים בתוך העיר.

 

מחוץ לעיר, לא זכור לי שהייתה לי איזה בעיה. נוהג בימני על 100-110 בדיוק כמו שעשיתי עם רכבים חזקים יותר.

 

בעיר משום מה, כול מפגר חייב להראות כמה אבק הוא משאיר לאלטו.

פורסם

יכול להיות שזה לא רק סוג הרכב, אלא הצבע. יש לאישתי טויוטה יאריס לבנה, ותמיד כשאני נוהג בא אני מרגיש שאני שקוף. אנשים כאילו לא "רואים" את הרכב הזה. חותכים, מתפרצים, וכ'ו. אין לי שום הסבר הגיוני לזה.

פורסם

נהג שנוהג על 120 ומזגזג בין הרכבים סביבו שמתנהלים על 90 קמ"ש מהווה סיכון בדיוק כמו נהג שנוהג על 90 בתוך סביבת רכבים שמתנהלת על 120 קמ"ש.

 

החוק אכן מגביל את מהירות הנהיגה בהתאם לתנאי הכביש אבל בו זמנית משאיר לנהג מקום להפעיל שיקול דעת על מנת לנהוג בהתאם לתנאי הדרך ויתרה מכך- נהג שנהג על פי המהירות המותרת אך שלא בהתאם לתנאי הדרך יועמד לדין באם יגרום לתאונה.

 

זה תקף לכביש שבו המהירות המותרת עומדת על 90 קמ"ש אך יש ערפל שמגביל מאוד את שדה הראיה וזה תקף לא פחות לכביש שהמהירות המותרת בו עומדת על 90 קמ"ש אבל התנועה רובה ככולה מתנהלת על 110 קמ"ש.

אתה רציני?

לפי דבריך אם אני נתפס בכביש החוף על 130, אני רק צריך להוכיח במשפט שרוב הרכבים סביבי נסעו על 130, ולכן הפעלתי שיקול דעת והתאמתי את מהירותי לסביבה.

והשופט יתן לי ציון לשבח, כי (לפי דבריך) לא רק שהיתה לי זכות להתאים עצמי ל"תנאי הדרך" אלא אף הייתי חייב לעשות זאת.

איש חולם אני

וכך היה תמיד


×
×
  • תוכן חדש...