Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3766 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

MNZ- ראשית אני בעד חוק שרק פרארי אדומות יוכלו לצפות אם כי אני חושב שבאופן אישי לא הייתי מגביל רק לצבע אדום כי הן נראות טוב גם בצהוב ויש לבן פנינה מהמם.

אבל בוא, תאיר את עיני איך זה קשור למה שכתבתי (ממליץ לך קודם ללמוד על מה אתה מדבר לפני שאתה כותב שטויות כי ניכר שאתה לא ממש מחובר לחוקי התנועה ולאיזה כלי רכב אסור לנוע איפה ומתי).

 

דבר שני, לא קבעתי לך כלום רק הבעתי את דעתי- את זה אתה מרשה לי?

 

דבר שלישי, איך הצלחת לקשר דקירת חיילים למשהו ממה שאני או כל אחד אחר בשרשור פה כתב?

שתה כוס מים חבר.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

  • תגובות 242
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
מנקודת המבט של מי שמתבונן מהצד, בזמן הלא רב שאני מסתובב כאן למדתי כבר שלשרשורים האלה יש דינמיקה קבועה למדי. בשלב כלשהו הדיון הענייני יחסית מוחלף בהסתערות רבתי של צד אחד כנגד הצד השני המחופר בעמדותיו, שמגיב במתקפת נגד עם שחר בחיפוי ארטילריה כבדה, שנענית בתורה בהתקפה אווירית עם פעולות הסחה כחיפוי להנחת כוח מוסק בעורף האוייב, וכך הלאה...

 

לכל נהג A קיים נהג B כך שעבור נהג A ,B הוא עגלה, נבלה, חמור, דושבאג, גרוטאה, מכשול מסכן חיים בכביש. ולהיפך, בעיני נהג A, נהג B הוא ביריון, בהמה, מטורף ומשוגע. ג'ורג' קרלין ניסח את זה יפה: "כל מי שנוסע לאט ממני הוא אידיוט, כל מי שנוסע מהר ממני הוא מטורף".

 

אני בטוח שאם ניקח את הנהגים המנוסים, בעלי היכולת, והמצויידים שבין נהגי הפורום, ונשלח אותם לנהוג עד המגבלות האישיות שלהם בכביש נהיגה מאתגר כלשהו, תמיד יימצא הנהג שיוכל לנסוע שם יותר מהר בבטחון מלא (לתחושתו) הודות ליכולותיו והרכב בו הוא מצוייד.

 

מעבר לכך, גם החוק עצמו הוא נורמה. מוסכמה של בני-אדם שנתפרה למידותיהן של התכונות הסטטיסטיות של מסת בני-אדם גדולה. מישהו טוען שהתפרצו לו לכיכר וקיפחו את זכות הקדימה שלו? אחר יטען שהיה אפשר לעבור שם שלוש פעמים עד שהנהג ה"מקופח" התעורר והתחיל בכלל לזוז. כולם מזדעקים כשרואים בסרטונים מעבר קו לבן רצוף בכביש מישורי יחסית ולא מפותל במיוחד? יהיה מי שיטען שמי שסימן שם את הקו אידיוט, שהסימון הוא לבני תמותה בינוניים ורגילים, ושיכולות הנהיגה שלו ויכולות הרכב שלו מאפשרות עקיפה בטוחה בלי שום בעיה.

 

הבעיה אינה פתירה, הפער אינו ניתן לגישור. אין לזה סוף. אין כאן שחור ולבן, הכל אפור לחלוטין ונתון לויכוח מתמיד.

 

המוצא היחיד הוא לזכור שהכביש הוא ציבורי, ולהשתדל לכבד את שאר משתמשי הכביש. זה הכל. לזכור שאנחנו לא לבד ויש כל מיני אחרים מסביב, חלקם נוהגים בעליל באופן שלא לרוחנו. אחרת אנחנו בג'ונגל.

 

אני לא אוהב ולא מחפש את פוזיציית המטיף בשער לחשבון נפש, פיוס ושלום עולמי. פשוט השרשורים האלה גורמים לי למועקה ותחושה עגומה אמיתית - ש"אין עם מי לעבוד".

אתה טועה.

בכביש יש נכון ולא נכון. אם אתה לא משתמש במראות, אם אתה לא נוסע במהירות שבה נוסעת התנועה אתה מהווה סכנה לך ולסביבה.

יש פה בשרשור אנשים שלא יודעים לנהוג ומנסים לשכנע את אלה שכן שהם הצודקים. כן, הם יודעים להזיז את האוטו ממקום למקום אבל אין להם מושג איך לנהוג.

אם חלילה אתה מבצע שימוש במראה האחורית ורואה שאתה גורם לפקק יהיה מנומס מצידך לרדת לשוליים. אף נהג שפוי בדעתו לא יוריד אותך בכוח לשוליים אבל זה מצופה ממך בתור נהג איטי שמעכב את התנועה. לפני שאתה יורד לשוליים תבדוק שאין מיני שעוקפת אותך מהצד.

החוק שלי בכביש הוא שאני לעולם לא אגרום לאף נהג אחר להאט/ ללחוץ על הברקס. הכלל הזה שומר על התנועה חלקה וזורמת.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם (נערך)

קורן, מה שאתה מתאר הוא התפלגות נורמלית.

 

נכון שיש כאן נהגים בקצה האחד של ההתפלגות הנורמלית ואחרים - בקצה האחר. אבל התפלגות נורמלית עדיין מגדירה נורמה, ולא סתם מונה אסופה של פרטים.

 

ההבדלים בין הפרטים השונים בטווחים הנורמלי לא באמת כאלו גדולים ולמעשה בכביש אסור שיהיו גדולים. זו הסיבה שנהיגה היא פעולה הטעונה הכשרה וברירה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)

 

הבעיה אינה פתירה, הפער אינו ניתן לגישור.

ממש כך.

הכל מתחיל ונגמר בזה שכל אחד חושב שהוא יודע לנהוג. העדר כישורים בסיסיים, כמו הבנה איך להשתמש במראות, לא חשובים באמת.

 

זה מתרחק מאוד מנושא השרשור, אבל אני חושב שכולנו היינו בטוחים הרבה יותר, אם רישיון נהיגה לא היה הופך לזכות אוטומטית כמעט של כל אזרח. ואני כותב את זה בתור נהג סביר לכל היותר, שפשוט - בניגוד למרטינס ורבים אחרים - משתדל כן לפחות להיות מודע למה שקורה סביב ולהתאים עצמי לסביבה.

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

amir74, אני בכוונה ניסיתי לא לנקוט עמדה לצד זה או אחר מהטעם הפשוט שאין טעם. לכל נהג A קיים נהג B וגו', למעשה לפעמים אתה נהג A ולפעמים נהג B, לפעמים אפילו באותו היום.

 

אתה צודק לגבי המראות וגם אני נוהג לפי כלל הברקס, אבל עזוב, זה לא העניין.

 

תנסה רגע להיות בנעליו של האחר. הדיון הזה, למעט עניין כמו המראות, או השימוש בצופר, כמעט כולו סובייקטיבי לחלוטין, הכל פתוח לדיון, הכל עניין של נורמות. דוגמאות יש בלי סוף ואין שום בעיה לקחת אותן "אד אבסורדום".

 

למען הסר ספק, אני לא נוקט עמדה לצד כזה או אחר, ולא מתייחס למאפייני הנהיגה האישיים שלי (אישית אני נוטה לצד המהיר בבין עירוני).

חזיר דיזל

פורסם

מה זאת אומרת אין טעם ? אתה רואה מישהו שעושה טעות אתה לא מעיר לו ? לא אכפת לך מהסביבה שלך ? לא אכפת לך שכביש יהיה מקום בטוח יותר ?

התגובה שלך יכולה להיות נשמעת לי כמו תגובה של אדם שהרים ידיים מהעולם ואין לו כח להתמודד כי מה שהיה הוא שיהיה ואין חדש תחת השמש.

תנקוט עמדה ותגיד מה אתה חושב אחרת איך ננהל דיון ואיך נשתפר בתור אנשים ?

תאר לך שצד אחד באמת טועה והוא משתכנע לנהוג אחרת (תרתי משמע). האם זה לא ישפר את המצב בכביש ?

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם

מה שהוא אומר, ואני מסכים איתו לגמרי, זה שבמקום לריב על מהי המהירות הכי נכונה לנסוע בה בכביש - הכי טוב אם פשוט כולנו נשתדל להיות אדיבים ולא-רגשניים בכביש.

לכן גם אני לא נכנסתי לדיון הזה של 'כמה מהר נסע פלוני יחסית לשאר הרכבים' וכו', והדבר היחיד שאמרתי זה שלצפור באגרסיביות שלא ע"מ להזהיר אלא רק ע"מ לשחרר עצבים זו פעולה רעה, אני לא מכיר שום פרשנות רציונלית אחרת. זו מבחינתי 'בריונות' (או שם-פועל-אגרסיבי) אחר לשמה. מעבר לסתם מטרד לא נעים יש לזה גם השלכות בטיחותיות, ואני לא יכול לחשוב על תועלת אחת מפעולה שכזו.

 

בכלליות יש איזה קטע כזה שאנשים סופר נחמדים ונעימים הופכים למפלצות עצבניות כששמים אותם מאחורי ההגה, אני לא מצליח להבין את זה. אשתי סובלת מהתופעה הזו לפעמים (או יותר נכון - אני סובל...) וזה מוציא אותי מדעתי. העצבים האלו בכביש כ"כ אירציונליים וחסרי תכלית - אני לא יודע איך אמורים 'לאכול' את זה.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם (נערך)

שני דברים שיש לי לומר: ראשית, אתם חייבים להפסיק להאכיל את הטרול. פשוט די, זה לא יעזור.

 

שנית, אשמח להתייחס לפרנקוס:

אגב, גם לי זה קורה שאני נוסע מאחורי מישהו בימני והוא נוסע לאט מדי, אז אני חייב להאט עד שאני יכול לעקוף.

כשאני נוסע על 110 למשל בכביש החוף (בימני) ואז יש מישהו שנוסע על 100, וכל הרכבים בנתיב השמאלי הם על 140, אני נאלץ להאט.

.

יש לך אופציה נוספת: להאיץ שנייה ל-120, לעקוף 5-7 שניות ולחזור לימין. גם לא תימנע מעקיפות וגם אף אחד לא יהבהב לך.

כשאני נוסע 90 בכביש החוף ואני רוצה לעקוף, אני מדליק איתות שמאלה, מאיץ ל6-7 שניות לאזור ה-120 או 130 [גם כמעט 4K סל"ד] ומסיים את העקיפה בביטחון בלי שקיבלתי אף הבהוב בחיים שלי.

אגב, יותר מ-230,000 קילומטר [וזה רק עם המאזדה] בכל הארץ ועדיין לא היו בעיות גיר מנוע בגלל שמדי פעם אני עולה ל-4K סל"ד. לא צפרו או הבהבו לי מאז שאני זוכר את עצמי, ואני תמיד עוקף אטיים ממני בימני. אני גם עושה את זה בכל מיני אזורים, עם כל מיני נהגים.

אז כן, כשבא בבון שימשיך להיות בבון זה לא מטריד אותי, אבל אם אני כבר יוצא לעקיפה אני מאיץ כי בקטע הזה אני מנומס. זה הכל.

 

הבעיה בשרשור [ובכביש] היא שיש נהגים שצודקים מבחינת חוק, אבל מבחינת נימוס הם שמים ז*ן על הסביבה שלהם ואז מתלוננים למה הסביבה שמה ז*ן עליהם. ככה זה כשבנאדם חסר כל יכולת לחשיבה ביקורתית או ביקורת עצמי במובן כל שהוא. זה מה יש, ולכן צודק מי שאמר "הפער לא ניתן לגישור".

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

אי שימוש במראות זו טעות וסכנה לציבור וצריך להעיר על כך.

שימוש בצופר שלא לצורך זו שטות וצריך להעיר על כך.

עניינים רבים שנוגעים לתפעול טכני שגוי, חוסר מודעות לחוקי תנועה וקריאה לא נכונה של התנועה הם אובייקטיביים יחסית, נכון וצריך להעיר עליהם.

 

אבל... להעיר, נניח, למי שנוסע 80 בכביש 66? לאן הגענו?

 

שוב פעם, אני לא מהטמה גנדי ולא נלסון מנדלה, פשוט עצוב, ממש ככה, שאנשים לא יכולים לכבד את משתמשי הדרך האחרים ולא מסוגלים להפנים שלפעמים הם בצד השני של המתרס.

חזיר דיזל

פורסם

^ :mm_yeah:

 

ניקו, כשאתה אומר DFTT, מיהו בעצם T? הסיפא של ההודעה שלך בלבל אותי קצת

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

אבל... להעיר, נניח, למי שנוסע 80 בכביש 66? לאן הגענו?

 

שוב אני אומר - אם נצא מנקודת הנחה שבחירת המהירות כפופה לחלוקה נורמלית אז ברור שיש מהירויות מסוימות שהן במובהק אטיות מדי או, לחלופין, מהירות מדי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

הטרול הוא מי שלא מוכן אפילו לחשוב לבדוק את האופציה שהוא טועה במשהו קטנטן אחרי שמספר דו ספרתי של אנשים בלתי תלויים אמרו לו את זה.

או: כל מי שיכתוב שלמזלנו המשטרה מציפה את הכבישים במצלמות מהירות. הוא כנראה לא מבין את הקונספט של מזל, או את תפקידה האמתי של מצלמת המהירות בכביש בין עירוני בארץ.

 

אחרי שכל כך הרבה אנשים אומרים לי שאני לא בסדר במשהו אני הולך ובודק את עצמי. כנראה שיש אנשים שיהירותם לא מאפשרת זאת וחבל.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

אולי הוא פשוט ראה יותר מדי Fargo season 1 (התמונה עם הדג...)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם
כבר כתבתי קודם : שכבנהיגה שנכנס לי משהו בפתאומיות לטווח הראייה ואני מרגיש סכנה אז אני צופר. תגובה כמעט אוטומטית.

בלי קשר לכל הדיון שמתרחש כאן (שללא ספק הוא מעניין),

אני ממליץ לעבור קורס נהיגה מתקדמת, אולי אחריו אופן התגובה שלך ישתנה ותגיב בצורה שונה לסיטואציה כזו.


×
×
  • תוכן חדש...