Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3766 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
MNZ- ראשית אני בעד חוק שרק פרארי אדומות יוכלו לצפות אם כי אני חושב שבאופן אישי לא הייתי מגביל רק לצבע אדום כי הן נראות טוב גם בצהוב ויש לבן פנינה מהמם.

אבל בוא, תאיר את עיני איך זה קשור למה שכתבתי (ממליץ לך קודם ללמוד על מה אתה מדבר לפני שאתה כותב שטויות כי ניכר שאתה לא ממש מחובר לחוקי התנועה ולאיזה כלי רכב אסור לנוע איפה ומתי).

 

דבר שני, לא קבעתי לך כלום רק הבעתי את דעתי- את זה אתה מרשה לי?

 

דבר שלישי, איך הצלחת לקשר דקירת חיילים למשהו ממה שאני או כל אחד אחר בשרשור פה כתב?

שתה כוס מים חבר.

ראשית, זה באמת לא מצחיק, אבל אם הצחקת את עצמך - מה טוב.

 

בקיצור, אתה טוען שמי שלא מוכן \ יכול לנסוע מעל למהירות המותרת לחוק, לא צריך לנוסע בכבישים מהירים.

ובנוסף, אתה טוען כי אם כולם עוברים על החוק, צריך לעבור גם על החוק כדי להשתלב בסביבה.

 

זה מה שאני הבנתי ממה שכתבת, אתה מוזמן לתקן אותי.

  • תגובות 242
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ניקו, אתה גם צודק.

 

אגב, הייתי שמח למצוא איזה מחקר על קורלציה אם קיימת, בין עבירות וסגנון נהיגה.

אני רואה המון נהגים בכבישים. נוהגים סופר לאט. לא יודעים שיש דוושת גז. אבל גם לא יודעים שיש שום דבר מחוץ לרכב - הכל מתמרורי עצור ועד למעברי חציה. הדברים נורא קשורים זה בזה, והכל מתחיל ונגמר במודעות לסביבה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
יש לך אופציה נוספת: להאיץ שנייה ל-120, לעקוף 5-7 שניות ולחזור לימין. גם לא תימנע מעקיפות וגם אף אחד לא יהבהב לך.

 

זה מאמץ את המנוע, big no no.

 

אבל... להעיר, נניח, למי שנוסע 80 בכביש 66? לאן הגענו?

 

כביש 66 הוא בעייתי כי רבים נוסעים שם 80 גם במקומות שבהם אפשר בבטחון לנסוע יותר מהר, אבל מכיוון שאזורי העקיפה בו ספורים (אם בכלל נשארו) אין שם ברירה. לצפור או להיצמד למישהו בכביש הזה זה פשוט בזבוז זמן ואנרגיה.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

אבל אין קשר למראות במקרה כאן,נסעתי ישר ולא התכוונתי לפנות או להחליף נתיב, התרכזתי בדרך שלפני.

 

ואחר כך מתפלאים איך "פתאום" הופיע רכב בנתיב עקיפה, או שמא איך הוא "צץ ממש משום מקום". ממש טמנו לך מארב

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

פורסם

אגב, חשוב לא לעשות עוול לפות"ש שמתאר תופעה נכונה, בעיקר בעיר.

נהגי אופנועים סובלים מכך מאוד וראיתי לא פעם איך עולים עליהם או עוקפים אותם בתוך הנתיב פשוט בציפייה שהם יצמדו לימין כי הם קטנים.

אני לא אופתע אם עושים את אותו הדבר לפות"ש בכבישים עירוניים עמוסים, ובמקרה שלו כדאי שישתמש בצופר קצת יותר.

לא נתקלתי בזה כשהייתי עם פיקנטו שכורה, אבל אם באזורים שהוא מסתובב זה קורה אז כן, הייתי משתמש בצופר כשזה באמת היה מסכן אותי.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)

אגב, הייתי שמח למצוא איזה מחקר על קורלציה אם קיימת, בין עבירות וסגנון נהיגה.

 

לא בטוח שיש משהו כזה, אבל מה שכן יש:

 

בכל המחקרים על נהיגה שלא בריכוז (עם הסחות דעת) נצפית נהיגה אטית.

במחקר (אין לי כרגע מובאות) עם ירידת המהירות - הרווח בין מכוניות (הנמדד בזמן) קטן.

 

כלומר, ניתן לאפיין קשר בין חוסר תשומת לב בנהיגה לבין נהיגה בקצב יחסית אטי.

 

נהגי אופנועים סובלים מכך מאוד וראיתי לא פעם איך עולים עליהם או עוקפים אותם בתוך הנתיב פשוט בציפייה שהם יצמדו לימין כי הם קטנים. אני לא אופתע אם עושים את אותו הדבר לפות"ש בכבישים עירוניים עמוסים, ובמקרה שלו כדאי שישתמש בצופר קצת יותר.

 

ומה עושה רוכב אופנוע מודע? רוכב יחסית באמצע הנתיב או מעט משמאל כדי שלא יעקפו אותו בתוך הנתיב. זו צורה של איתות עם גוף הרכב.

 

במכונית גם ניתן לאותת עם גוף הרכב, במקום עם הצופר. היום עברתי (כמו בכל יום) בקטע שבו הכביש הוצר בנקודה מסוימת עקב עבודות בדרכים כך שהתנועה מהכיוון הנגדי צריכה לנסוע בנתיב שלי והבריונים נוטים לעשות זאת בכוח, גם כשאני מתקרב.

 

הפתרון: במקום להיצמד לימין, "לתפוס" את כל שטח הכביש (שלא מאפשר לשני רכבים לעבור במקביל בלאו הכי) כדי לבסס נוכחות בכביש.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
אגב, חשוב לא לעשות עוול לפות"ש שמתאר תופעה נכונה, בעיקר בעיר.

נהגי אופנועים סובלים מכך מאוד וראיתי לא פעם איך עולים עליהם או עוקפים אותם בתוך הנתיב פשוט בציפייה שהם יצמדו לימין כי הם קטנים.

אני לא אופתע אם עושים את אותו הדבר לפות"ש בכבישים עירוניים עמוסים, ובמקרה שלו כדאי שישתמש בצופר קצת יותר.

לא נתקלתי בזה כשהייתי עם פיקנטו שכורה, אבל אם באזורים שהוא מסתובב זה קורה אז כן, הייתי משתמש בצופר כשזה באמת היה מסכן אותי.

 

הרבה נאחזים בחוק בשרשור הזה - אז החוק אומר לנסוע (מכאן גם לרכב) בצד הימני של הנתיב.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לא בטוח שיש משהו כזה, אבל מה שכן יש:

 

בכל המחקרים על נהיגה שלא בריכוז (עם הסחות דעת) נצפית נהיגה אטית.

במחקר (אין לי כרגע מובאות) עם ירידת המהירות - הרווח בין מכוניות (הנמדד בזמן) קטן.

 

כלומר, ניתן לאפיין קשר בין חוסר תשומת לב בנהיגה לבין נהיגה בקצב יחסית אטי.

 

 

 

ומה עושה רוכב אופנוע מודע? רוכב יחסית באמצע הנתיב או מעט משמאל כדי שלא יעקפו אותו בתוך הנתיב. זו צורה של איתות עם גוף הרכב.

 

במכונית גם ניתן לאותת עם גוף הרכב, במקום עם הצופר. היום עברתי (כמו בכל יום) בקטע שבו הכביש הוצר בנקודה מסוימת עקב עבודות בדרכים כך שהתנועה מהכיוון הנגדי צריכה לנסוע בנתיב שלי והבריונים נוטים לעשות זאת בכוח, גם כשאני מתקרב.

 

הפתרון: במקום להיצמד לימין, "לתפוס" את כל שטח הכביש (שלא מאפשר לשני רכבים לעבור במקביל בלאו הכי) כדי לבסס נוכחות בכביש.

תן לי להתייחס לחלק הראשון בתגובתך.

לא פעם שאני רואה רכב נוסע בבינעירוני על 70 ומטה אני תמיד מעיף מבט המראה לאחר עקיפה, וכמובן שהוא או מדבר עם הנוסע, או שבכלל מסמס בפלאפון.

נהגים כאלו מטריפים לי את הדעת, תקפח את חייך אבל לא את חיי.

וכן, כשהייתי בתקופות קשות בצבא ומרגיש קצת עייף, וכבר שום דבר לא עוזר, הגברת המהירית הייתה הדבר היחיד שהיה מכניס אותי לריכוז.

יש שיחלקו עלי שזה מסוכן, אבל בכל אופן מאז אני לא עולה על ההגה אם אני קצת עייף.

פורסם (נערך)

חן, לא הבנת. כתבתי "בציפייה שהם יצמדו לימין", דהיינו עולים עליהם ומצפים שהם יזוזו לימין הנתיב גם אם הם במרכז או קרובים יותר לשמאל. לא יודע מה אתך אני על אופנוע לא הייתי מאותת שום דבר עם הגוף שלי, רק עם הצופר.

 

רומן זה נכון אך לא טרחתי לציין זאת כי זה לא משנה. הם בנתיב הימני ולא משנה באיזו נקודה בנתיב הם נמצאים אף אחד לא אמור לעלות עליהם. גם כשהם צמודים לימין, עולים ועוקפים במקביל באותו נתיב. לא לעניין בכלל.

 

אתה יודע יותר טוב ממני שיש חוקים ויש מציאות שצריך להתאים את עצמך אליה.

 

אני אגב נוסע צמוד לימין הנתיב, פחות בגלל החוק אלא כי זה מונע עקיפות מימין בתוך הנתיב של אופנוענים. מי שרוצה שיעקוף בשוליים או בנתיב אחר שמימין [שזה כאמור לא קורה בסגנון הנהיגה שלי].

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
ומה יקרה ביום שיהיו כבישים עם מהירות מותרת 130 קמ"ש? לא תסע בהם?

 

זה טיעון דבילי.

זה שמותר לנסוע על 130 לא אומר שחייבים.

כל עוד אין מינימום של 120 אנשים ימשיכו לנסוע לאט יותר.

 

יוסי - כמה מלל אתה שופך באוף על אי-הפרעה לאחרים ועל חיה ותן לחיות, וכמה אתה מוכן להפריע לאנשים כדי לא לשמוע מנוע ב-4000 סל"ד (שזה ממש לא יזיק לו, אלא רק יועיל מדי פעם).

 

מדי פעם אני כן עושה את זה.

אבל אם יצאתי בשעה סבירה מהבית כדי להגיע ברוגע, מי אתה (או כל מישהו אחר) שיגיד לי להאיץ?

 

שזה בדיוק מה שאמרתי ועודני אומר - המעשה הבטוח והמתחשב יהיה לרדת לשוליים. זה לא אומר שאני מוריד אותך ולא אומר שאני מאלץ אותך. זה אומר שאם אתה לא עושה את זה, אתה דושבאג.

 

ממש לא. לא יורדים לשוליים!

על מה אתה מדבר בכלל?

ממתי לרדת לשוליים זה מעשה הגיוני?

 

המעשה הבטוח יהיה להבין שיש עוד רכבים על הכביש ולנסוע מאחוריהם.

התעכבת 2 דקות? אוי, מסכן!

 

מה שהוא אומר, ואני מסכים איתו לגמרי, זה שבמקום לריב על מהי המהירות הכי נכונה לנסוע בה בכביש - הכי טוב אם פשוט כולנו נשתדל להיות אדיבים ולא-רגשניים בכביש.

 

וזה כולל לא ללחוץ על מי שלא רוצה לנסוע מהר.

אם מישהו נוסע על 90 בימני ואתה צופר לו, אתה פשוט חרא של בן אדם.

 

אשמח להתייחס לפרנקוס:

 

יש לך אופציה נוספת: להאיץ שנייה ל-120, לעקוף 5-7 שניות ולחזור לימין. גם לא תימנע מעקיפות וגם אף אחד לא יהבהב לך.

 

אבל לא מעניין אותי לעקוף באותו רגע!

כשכן מעניין אותי ואני לא עם עודף זמן אני אעשה בדיוק את זה.

הבעיה היא כשמישהו בא להכריח אותי לעשות את זה, רק כי לא מתאים לו שאני נוסע במהירות חוקית.

פורסם (נערך)

ניקו - אני על אופנוע הייתי בעיקר מנסה להיות מהיר יותר משאר התנועה, אין לי אמצעי בטיחות אחר על שני גלגלים.

 

יוסי - אני על הכביש לא מחנך אנשים. אני רוצה שהתנועה תזרום. כשאני מרגיש שאני איטי מהתנועה - ארד גם לשוליים ועשיתי את זה בעבר כשהשוליים איפשרו זאת. משאיות עושות את זה לא מעט. זה נקרא התחשבות בסיסית. מה שאתה אומר:

 

התעכבת 2 דקות? אוי, מסכן!

 

זאת התנשאות וניסיון ללמד אחרים. ובאופן כללי התנהגות לא מנומסת. תדאג שאתה תהיה בסדר, את החינוך של אחרים לא הפקידו בידיך.

עריכה אחרונה על ידי RK

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
זה טיעון דבילי.

זה שמותר לנסוע על 130 לא אומר שחייבים.

כל עוד אין מינימום של 120 אנשים ימשיכו לנסוע לאט יותר.

 

אף אחד לא אומר לך או לכל אחד אחר לנסוע במהירות מסוימת, אלא לנסוע בתוך טווח מהירויות מסוים שנחשב סביר. החלק העליון של הטווח הזה עשוי לעתים להיות גבוה ממגבלת המהירות החוקית.

 

אם אתה נוסע משמעותית מתחת למהירות הסבירה (לצורך העניין, לא 90 אלא 70...) אז זה לא בסדר. גם לא בנתיב הימני. לא שזה צריך לגרור תגובות אגרסיביות מנהגים אחרים.

 

לגבי ירידה לשוליים - בתנאים המתאימים, זה פתרון מקובל וכאמור משאיות וטרקטורים עושים זאת על בסיס שגרתי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
וזה כולל לא ללחוץ על מי שלא רוצה לנסוע מהר.

אם מישהו נוסע על 90 בימני ואתה צופר לו, אתה פשוט חרא של בן אדם.

אני בחיים לא אצפור למישהו שנוסע בנתיב הימני, המקרה היחיד שהייתי שוקל לעשות זאת זה במידה ויש נתיב יחיד פס הפרדה רצוף והוא נוסע 20 קמ"ש מתחת למהירות המותרת - וגם זה רק אחרי שניסיתי להבהב עם הפנסים מספר פעמים ולהמתין לקו מקווקו.

בכלליות - גם בנתיב השמאלי אני לא מצפצף, אני גם משתדל שלא להבהב. במקרה חריג אני אעשה הבהוב אחד, כשזה לא עובד אני אעדיף לעקוף מימין (בהנחה שהשטח פנוי לחלוטין ולא צריך לזגזג) ולא לצפצף, או להיאזר בסבלנות.

 

המקרה היחיד שאני מצפצף בו זה לרכב שאינו מגיב לרמזור ירוק, וגם אז צפצוף קל רק בשביל 'להעיר' אותו.

השימוש המחליא בצופר בארץ זו אחת התסמונות הכי גרועות של הנהיגה האגרסיבית בכבישים. מי מאיתנו שמסתובב קצת במדינות מערביות נורמליות יוכל להעיד שברוב האזורים קול צופר זה דבר נדיר מאוד.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

70 זו באמת בעיה.

אין תירוץ לנסוע על 70 בכביש בין עירוני עם 2 מסלולים לכל כיוון. אם אתה לא יכול לנסוע במהירות נורמלית, אתה לא אמור לנהוג.

 

מה שאני מתעצבן עליו (ונראה לי שגם אחרים) זה על מי שחושב שרק רכבים חזקים או מהירים יכולים לנסוע על הכביש, ואין להם בעיה לזגזג ולעצבן את מי שנוסע כחוק ולא מפריע לאף אחד.

 

לי יש משכנתא, תשלומים על האוטו, הוצאות בבית ומשכורת סבירה מאוד.

ההבדל בין לנסוע על 90 או על 130 הוא 400-500 ש"ח לחודש, וזה משמעותי.

קניתי בכוונה רכב חסכוני כדי לנסוע רגוע ולחסוך, אז כשאומרים לי "אז תעשה קצת רעש ותעלה ל120", זה ממש אידיוטי.

 

ברור שמי שנוסע על השמאלי ומעכב את כולם הוא חרא שאין כמותו.

גם אני נתקל בהם לא מעט.

 

אבל פה מדובר על להפריע למי שנוסע לפי החוקים.

 

אם אתה מנסה לעקוף את אחד הדגנרטים שמתנחל בשמאל ואז מתעצבן על זה שנוסע על 90 בימין, פשוט תקבל את זה שאתה הולך לנסוע קצת יותר לאט עד שתוכל לעקוף בבטחה.

אין סיבה לצפור, להדבק או להבהב למי שנמצא בימין.

פורסם (נערך)

אף אחד לא אומר לך או לכל אחד אחר לנסוע במהירות מסוימת, אלא לנסוע בתוך טווח מהירויות מסוים שנחשב סביר. החלק העליון של הטווח הזה עשוי לעתים להיות גבוה ממגבלת המהירות החוקית.

 

אם אתה נוסע משמעותית מתחת למהירות הסבירה (לצורך העניין, לא 90 אלא 70...) אז זה לא בסדר. גם לא בנתיב הימני. לא שזה צריך לגרור תגובות אגרסיביות מנהגים אחרים.

עכשיו אתה ממציא חוקים משלך ? נפלא .

מה זה טווח מהירויות סביר ? אם מופיעים כמה טייסים באיזור לדעתך אני גם צריך להתחיל לעבור על החוק ולהתחיל לטוס לי , כדי לא לשבור את הכלל ההזוי שלך של "טווח מהירויות סביר" ? וזה תוך כדי שאני נוהג ובודק כל הזמן שאני ב"טווח מהירויות סביר" ?

סליחה אבל אני לא חושב שאתה מחובר כל כך למציאות.

 

לגבי ירידה לשוליים - בתנאים המתאימים, זה פתרון מקובל וכאמור משאיות וטרקטורים עושים זאת על בסיס שגרתי.

 

פיתרון מקובל עליך אולי.

אני לא מבין מאיפה אתה מביא את ההזיות האלה.

ירידה לשוליים מותרת במקרים בודדים ואחד מהם הוא טרקטור איטי, רכב משא עם מטען כבד בעלייה.

מאיפה הבאת את הרעיון שזה פיתרון מקובל לרכב פרטי ?

בשום אופן אסור לרכב פרטי שנוסע במהירות החוקית לסטות לשוליים כדי לפנות את הכביש לעבריין שרוצה לטוס. זה מעשה לא שפוי כבר אמרו לך את זה.

כל ירידה לשולים מסוכנת גם לנהג עצמו וגם למי שעלול להמצא על השולים.

עריכה אחרונה על ידי martines

×
×
  • תוכן חדש...