Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חידון שאלות טכניות


Buki

פוסטים מומלצים

שאלה הבאה:

 

יש ברכב טרמוסטט שנפתח ב 85 מעלות ויוניט מאורר עם הפעלה ב 95 מעלות והפסקה ב 90.

 

 

החליפו ליוניט מאוורר עם הפעלה ב 80 מעלות והפסקה ב 70.

 

למה הדבר יגרום ואיך ישפיע על טמפ' עבודה?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

המאוורר יעבוד יותר מדי וישאר לעבוד אחרי כיבוי הרכב למשך הרבה זמן כשאין צורך. אבל לדעתי זה לא ישפיע על טמפ' העבודה, רק יקח לרכב טיפה יותר זמן להגיע אליה.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאוור אכן יעבוד כל הזמן.

 

טמפרטורת מנוע דווקא כן תשתנה ותהיה קרובה יותר ל 85 מעלות. עם היוניט הנכונה היא תהיה יותר גבוהה, בין 90-95 במצב עמידה במקום.

 

לא תרד לא ל 80 ולא ל 70.

 

זמן הגעה לטמפ' עבודה ישאר ללא שינוי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הגיעה העת לתת את הפתרון לחידת קו העודפים. :)

 

טוב, ננסה :lol:

 

נתון: מערכת הזקה עם קו עודפים.

משאבת דלק נמצאת במיכל ובונה לחץ דלק. דלק זורם דרך הפילטר לרמפת המזרקים שנמצאת בתא המנוע.

 

עכשיו אני רוצה להזריק כמות X של דלק.

איך אני מחשב אותה?

לחץ דלק ידוע. אם אני פותח מזרק ל Y זמן, ויש לחץ דלק Z, הוא יזריק כמות מדודה של דלק.

אבל יש לי בעיה. אני יודע את הלחץ ברמפה, אבל יש גם תת לחץ בסעפת, מהצד השני של המזרק. תת לחץ זה משתנה בהתאם לפתיחת מצערת.

כשיש תת לחץ גבוה, הפרש הלחצים בין הרמפה לסעפת יותר גדול, בפרק זמן נתון יכנס יותר דלק.

כשאין תת לחץ (בפול גז) הפרש הלחצים בין הרמפה לסעפת יותר קטן, בפרק זמן נתון יכנס פחות דלק.

 

מה אני עושה עם זה?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מודד מה התת לחץ בסעפת ולפי איזושהי נוסחא מקציב זמן למזרק?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת הסיבה היחידה לקיומו של צינור הוואקום בין הווסט דלק בחליל המזרקים לסעפת היניקה במערכות הישנות.

במערכות החדשות ללא קו עודפים (טכנית הוא עדיין קיים הוא רק לא נמצא על החליל ) הפיצוי מיושם כחלק מזמן ההזרקה המחושב לתנאים עם כ פיילוט להזרקה הראשית או בזמן פתיחה גדול יותר .

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפרט עוד קצת:

 

במערכות הישנות עם קו עודפים משאבת דלק מספקת יותר דלק ממה שצריך.

 

ווסת לחץ דלק נמצא על רמפת המזרקים. הוא מחובר לסעפת הינקה (כמו שחיים הסביר) ומבצע השוואת הפרש לחצים בין הרמפה לסעפת, כך שבכל מצב יהיה הפרש של 3 BAR לדוגמא. אם בסעפת יש תת לחץ, הווסת מקטין את לחץ הדלק. אם בסעפת אין (או שי מעט) תת לחץ, הווסת מגדיל את לחץ הדלק.

 

מחשב הזרקה פותח את המזרקים לזמן מוגדר וכך הוא תמיד מזריק את כמות הדלק שהוא "רוצה".

 

עודפי דלק חוזרים למיכל דרך קו העודפים.

 

 

במערכות חדשות ללא קו עודפים ווסת לחץ דלק נמצא במיכל דלק. הוא דואג לספק לחץ קבוע. עודפי דלק מהווסת חוזרים למיכל בלי לצאת ממנו.

 

פיצוי על שינויים בלחץ סעפת מתבצע על ידי שינוי זמן הזרקה. זה דורש מחשב ניהול חזק יותר שלא היה קיים בשנות ה 90.

יש תת לחץ - זמן הזרקה קצר יותר.

אין תת לחץ - זמן הזרקה ארוך יותר.

מחשבים חדשים מאפשרים לנהל את זה בזמן אמת, אין צורך יותר בווסת דלק למזרקים ואין צורך בקו עודפים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפרט עוד קצת:

 

במערכות הישנות עם קו עודפים משאבת דלק מספקת יותר דלק ממה שצריך.

 

ווסת לחץ דלק נמצא על רמפת המזרקים. הוא מחובר לסעפת הינקה (כמו שחיים הסביר) ומבצע השוואת הפרש לחצים בין הרמפה לסעפת, כך שבכל מצב יהיה הפרש של 3 BAR לדוגמא. אם בסעפת יש תת לחץ, הווסת מקטין את לחץ הדלק. אם בסעפת אין (או שי מעט) תת לחץ, הווסת מגדיל את לחץ הדלק.

 

מחשב הזרקה פותח את המזרקים לזמן מוגדר וכך הוא תמיד מזריק את כמות הדלק שהוא "רוצה".

 

עודפי דלק חוזרים למיכל דרך קו העודפים.

 

 

במערכות חדשות ללא קו עודפים ווסת לחץ דלק נמצא במיכל דלק. הוא דואג לספק לחץ קבוע. עודפי דלק מהווסת חוזרים למיכל בלי לצאת ממנו.

 

פיצוי על שינויים בלחץ סעפת מתבצע על ידי שינוי זמן הזרקה. זה דורש מחשב ניהול חזק יותר שלא היה קיים בשנות ה 90.

יש תת לחץ - זמן הזרקה קצר יותר.

אין תת לחץ - זמן הזרקה ארוך יותר.

מחשבים חדשים מאפשרים לנהל את זה בזמן אמת, אין צורך יותר בווסת דלק למזרקים ואין צורך בקו עודפים.

ברכבים מסויימים ווסת הלחץ הינו חלק אינטגרלי ממסנן הדלק ואינו מותקן במיכל הדלק.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כתבתי שיש בדיוק את אותו המבנה בכל המכוניות.

רק תארתי את העקרון הכללי, שזו מטרת השירשור.

 

כמובן שיש הבדלים בין המערכות השונות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

יום שני בסדנה בלימודים, הגיע אלינו רכב סוזוקי SX4, והמורה הראה לנו שתי צינורות, אחד למזרקים,

ואחד שחוזר מהמזרקים לטנק דלק אחרי כל הזרקה.

זה הצינור עודפים?

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...