Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חידון שאלות טכניות


Buki

פוסטים מומלצים

אין דבר כזה מערכת TSI.

 

זה כינוי מסחרי למשפחת מנועי טורבו הזרקה ישירה של פולקסווגן.

 

גם יצרנים אחרים משתמשים בטכנולוגיה הזאת עם כינוי אחר או בלי כינוי בכלל.

 

 

מה בדיוק אתה רוצה לדעת?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רציתי לדעת באיזה נקודה במנוע מתערבבת התערובת?

ובאיזה אופן מתפזרת התערובת בצילינדר הרי ש stratified בתרגום זה "סידור בשכבות".

מעניין אותי לדעת מה בדיוק מתרחש שם.

ותודה על החידוד לגבי ה "מערכת".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הזרקה ישירה זה נושא שכדאי להקדיש לו שירשור שלם.

 

בכל מקרה, בשתי מילים:

 

הכנת תערובת מתבצעת בתוך תא השריפה.

 

מנוע יונק אוויר נקי מסעפת יניקה דרך שסתם יניקה ודוחס אותו ותוך כדי כך מזרק דלק שנמצא גם הוא בתא השריפה מזריק דלק בלחץ גבוה. הדלק מתערבב עם האוויר ונוצרת תערובת.

 

 

תרגום נכון של המונח לעברית הוא "הזרקה רבדית".

 

פירוש הדבר שבתוך חלל השריפה קיימות שכבות של תערובת. לא כל התערובת הומוגנית ביחס אוויר דלק של 1:14.7 כמו במנוע רגיל, אלא קיימת שכבה "עשירה" יותר באיזור המצת (וזה מאפשר הצתה) ושכבות "עניות" יותר באיזורים מסביב.

 

וכך מגיעים למצב שההרכב הכללי הממוצע של התערובת הוא יותר עני וזה משפר את צריכת הדלק.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח שהשאלה מתאימה לכאן אך אשאל בכל זאת.

ברוב מנועי הטורבו (להלן טורבוצ'ארצ'ר) ניתן לעלות את ההספק של הכ"ס + קג"מ רק על ידי שינוי לחץ הדחיסה של הטורבו במחשב הרכב.

למה היצרנים מלכתחילה לא מוציאים את המנוע עם המקסימום הספק שהוא יכול להגיע אליו רק על ידי שינוי התוכנה?

האם זה בגלל שלדעתם הבלמים של הרכב לא מתאימים להספק כזה?

אולי בגלל שאפשר למכור גרסאות יקרות יותר עם הספק גבוה יותר וזה חוסך עלויות פיתוח?

צריכת דלק אולי?

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי בגלל שאפשר למכור גרסאות יקרות יותר עם הספק גבוה יותר וזה חוסך עלויות פיתוח?

צריכת דלק אולי?

 

למה היו לפני 30 שנה סובארו DL 1.3, 1.6, 1.8?

 

זה לא שלייצר מנוע 1.8 עולה יותר יקר מלייצר מנוע 1.3 בעל מבנה דומה.

 

אז למה לא ייצרו רק את ה 1.8?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנחש צריכת דלק וזיהום אוויר, נכון?

וכמובן מטרות שונות להן נבנו הרכבים.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה היו לפני 30 שנה סובארו DL 1.3, 1.6, 1.8?

 

זה לא שלייצר מנוע 1.8 עולה יותר יקר מלייצר מנוע 1.3 בעל מבנה דומה.

 

אז למה לא ייצרו רק את ה 1.8?

 

אולי לייצר אותו לא עולה יותר יקר אבל כשאתה מוציא לשוק את שלוש הדגמים אתה יכול לתמחר אותו יותר יקר.

חוץ מזה משבר הנפט וכאלה..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האפשרות לפתח מנוע בודד ולמכור אותו בשלל גירסאות (עם שינוי תוכנה ולוגו על הטוסיק של הרכב) , כך אפשר לגזור קופון יפה מאוד על הגרסאות הבכירות .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פוצינו, אכן קופון מכובד אבל גם לגירסאות הבכירות אפשר להעלות את ההספק יותר ממה שיצרן קבע.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אז זה כבר יבוא על חשבון בלאי מוגבר, עומס מעל המתוכנן על המכלולים, צריכת דלק מוגברת וחריגה מתקן זיהום אוויר.

 

אולי לייצר אותו לא עולה יותר יקר אבל כשאתה מוציא לשוק את שלוש הדגמים אתה יכול לתמחר אותו יותר יקר.

חוץ מזה משבר הנפט וכאלה..

 

בדיוק לזה התכוונתי.

 

היום יצרן מתכנן מנוע אחד ומשווק אותו בגירסה לא מוגדשת ובנוסף בגירסת טורבו ב 3-4 רמות הספק כל אחת בתמחור אחר, על מנת להציע מגוון אפשרויות בחירה לקוח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שהכול מתערבב בשירשור אחד עם הרבה בלגן...למה לא שירשור לכל חידה ונמצה כל נושא עד תום בלי להגרר לנושאים אחרים?

 

צודק.

 

אפשר לבחור נושא מעניין ולדבר עליו בהרחבה בשירשור נפרד.

 

יותר מאוחר אפתח אולי שירשור נפרד על מערכת הזרקה עם קו עודפים/בלי קו עודפים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...