Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חידון שאלות טכניות


Buki

פוסטים מומלצים

אז נשאת השאלה למה בוטל צינור העודפים?

שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.

חשבו על הדרך שהדלק עושה מהמכל לתא המנוע החם ובחזרה , הדלק מתחמם ונוצרים אדים . היות וגם אדי דלק זה זיהום אוויר ועל מנת להקטין למינימום תופעה זו ואין מניעה טכנית וטכנולוגית בוטל קו זה.

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן דלק שחוזר בקו עודפים חוזר עם בועות ואדים, אבל לא חשבתי שמניעת אדים זו הסיבה המרכזית לביטול הקו.

 

הרי האידם האלו לא נפלטים החוצא אלא חוזרים למיכל ומטופלים על ידי מערכת קניסטר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בדיוק העניין. הדלק במיכל גם מתחמם כי הדלק שחוזר הוא חם ונוצרים יותר אדים שמעמיסים על מערכת ה evap

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או.קי.

 

אחרי שפתרנו את זה, שאלה הבאה, יותר קלה כדי שיותר אנשים יוכלו לענות.

 

בערך מאיזור תחילת שנות ה 2000 יצרנים התחילו לצייד מכוניות בשני חיישני חמצן.

 

אחד לפני הממיר הקטליטי ואחד אחרי הממיר. שנהם יכולים להיות אפילו זהים לגמרי רק עם שקע שונה וחוט יותר קצר או יותר ארוך.

 

מה תפקיד כל אחד מהחיישנים, למה יש שניים ואיזה מהם משפיע יותר על הרכב התערובת?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיצוי על שינויים בלחץ סעפת מתבצע על ידי שינוי זמן הזרקה. זה דורש מחשב ניהול חזק יותר שלא היה קיים בשנות ה 90.

יש תת לחץ - זמן הזרקה קצר יותר.

אין תת לחץ - זמן הזרקה ארוך יותר.

מחשבים חדשים מאפשרים לנהל את זה בזמן אמת, אין צורך יותר בווסת דלק למזרקים ואין צורך בקו עודפים.

אני לא מבין את זה. אם ניקח לדוגמה מנוע עם 4 צילינדרים שמסתובב ב 6000 סל"ד עדיין מדובר בשתי מילי שניות בין מזרק למזרק, אפילו מעבד ישן משנות ה 90 עשה מיליון פעולות לשנייה כך שבשתי אלפיות השניה האלו היה ניתן כ 2000 פעולות. ממערכות דומות שאני מכיר אני יודע כי תיזמונים כאלה לא מחושבים ברובם בזמן אמת אלא קיימים בטבלאות בזיכרון כך שהעומס על המחשב אפילו יותר נמוך.

אז מדוע יש צורך במחשב ניהול חזק יותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדוע הצבע השולט בלוחות שעונים מקוריים הוא כתום?

אתה מתכוון לצבע של תאורה?

אם כן אז הוא יכול להיות ירוק, כחול, אדום. ממש לא רק כתום.

 

אני לא חושב שדווקא הצבע הכתום הוא הנפוץ.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתכוון לצבע של תאורה?

אם כן אז הוא יכול להיות ירוק, כחול, אדום. ממש לא רק כתום.

 

אני לא חושב שדווקא הצבע הכתום הוא הנפוץ.

הוא יכול להיות כל דבר, אבל יש ייתרון לגווני כתום/אדום/צהוב. לכן לא מעט יצרנים בוחרים בכתום: טויוטה, רנו, סיטרואן ועוד. השאלה היא למה?

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניחוש:

 

כדי לעייף פחות את עיניי הנהג בוחרים בספקטור צבעים שדומיננטי בלילה - זה צבע של פנסים, תאורת רחוב וכו.

 

כך לא צריך להסתגל לצבעים שונים בכל פעם שמעבירים מבט מלוח שעונים לכביש וחזרה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין את זה. אם ניקח לדוגמה מנוע עם 4 צילינדרים שמסתובב ב 6000 סל"ד עדיין מדובר בשתי מילי שניות בין מזרק למזרק, אפילו מעבד ישן משנות ה 90 עשה מיליון פעולות לשנייה כך שבשתי אלפיות השניה האלו היה ניתן כ 2000 פעולות. ממערכות דומות שאני מכיר אני יודע כי תיזמונים כאלה לא מחושבים ברובם בזמן אמת אלא קיימים בטבלאות בזיכרון כך שהעומס על המחשב אפילו יותר נמוך.

אז מדוע יש צורך במחשב ניהול חזק יותר?

לא אתחיל לספר סיפורים, אענה בכנות: לא יודע.

 

מה שכתבתי לגבי יכולת מחשב זה ציטוט מחומר לימוד כלשהו, לא התעמקתי מעבר לכך.

 

מה שכן, יחידות בקרה בשנות ה 90 (וגם היום) לא בהכרח היו בחזית טכנולוגית של תחום המחשוב.

 

בתחילת שנות ה 90 היה מדובר במעבד פרימיטיבי עם זיכרון קטן מאוד שידע לנהל מספר פונקציות מצומצם.

 

אולי ביצוע פיצוי על שינוי לחץ סעפת היה מעבר ליכולת שלו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי שניכם צודקים והאמת היא איפושהו באמצע , בעבר במערכות שלפני ה obd2 כמה תקלות רשומות היה ניתן בכלל לכבל מיחידת הבקרה ? - לא יותר מ 10 תקלות וכעת באותה המע - בין עשרות למאות כך שיש קשר למתמטיקה ויכולת חישוב אבל גם אם הטכנולוגייה הייתה כבר קיימת הרי יש כבר מוצרי מדף מוכנים והדרישות לזיהום אוויר הספיקו למע אילו .

כאשר הגיע obd2 והדרישות שלו ,כל ייצרן עשה לעצמו את החישובים הכלכליים - להמשיך עם קו עודפים (הרי קיים עד יום ברכבים מסוימים) או לבטלו ולתכנת מחדש יחידות בקרה .

בסופו שלדבר היצרנים לא מייצרים מע ניהול מנוע אלה קונים מיצרנים מובילים כ בוש , מגנט מראלי , דנסו וכו ומשווקים את הרכבים עם מע ניהול מנוע שונות למדינות שונות בעלי תקני זיהום אוויר שונה ( הגיע אלי מזדה 323 משנת 2002 ללא חיישני חמצן שנקנה בירדן ) כך שיש מכל טוב בתחום הזה .

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...