Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חידון שאלות טכניות


Buki

פוסטים מומלצים

אני אוסיף אחת משלי:

מה משותף למנועים ההיברידים של טויוטה, מנועי סקייאקטיב של מזדה ומנועי בלוטק של מרסדס?

ואיך זה משפר את נצילות המנוע?

 

חברי כנופיה אנא לנצור נשקים

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה הבאה:

בשביל מה נדרש חימום מסנן סולר בדיזלים?

צמיגות הסולר עולה עם ירידת הטמפרטורה ובחורף הוא עלול לסתום את המסנן

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוסיף אחת משלי:

מה משותף למנועים ההיברידים של טויוטה, מנועי סקייאקטיב של מזדה ומנועי בלוטק של מרסדס?

ואיך זה משפר את נצילות המנוע?

 

חברי כנופיה אנא לנצור נשקים

מחזור אטקינסון.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה הבאה:

בשביל מה נדרש חימום מסנן סולר בדיזלים?

שוב ירייה באפילה:

במנועי מסילה משותפת חימום הסולר תורם להורדת הצמיגות שלו, דבר שבתורו מאפשר לרסס אותו בלחץ גבוה לתוך חלל הצילינדר בצורה יעילה יותר.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עובד על ידי וואקום, כן. באופן אוטומטי, כן.

 

אבל מי מפעיל אותו - פותח או סוגר מעבר וואקום אל אותו שסתום?

 

 

טרמומטר שיושב בבית הפילטר.

 

ארדונג למנוע...

 

תרגום - הארקת מנוע לגוף הרכב. באין הארקה טובה, כבל קלאץ' הופך לכבל הארקה, מתחמם ומתבלה מהר.

 

זה גם יכול לגרום לשחיקה מהירה של מיסבי הגלגל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, אולי נעשה את זה שאלה-שאלה? בואו נמתין עם השאלה הבאה עד שהשאלה הנוכחית תיפתר. כרגע נוצר קצת בלאגן עם בליל השאלות שנשאלו פה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צמיגות הסולר עולה עם ירידת הטמפרטורה ובחורף הוא עלול לסתום את המסנן

 

בוא נראה:

האם חימום פילטר סולר פועל כשהמנוע כבוי? לא פועל, נכון?

נניח אני בא להניע את האוטו אחרי חניית לילה בחורף באירופה, היה 20- מעלות.

פותח סוויץ', חימום פילטר סולר מופעל אבל אין עדיין זרימה דרך הפילטר.

לאחר 4-5 נורת מצתי להט כבית ואני מניע את המנוע. האם 4-5 שניות מספיקות כדי לחמם את הפילטר ולגרום לסולר שבו להיות נוזלי יותר?

מה גם שהיחידה הזאת יכולה להיות בכלל על קו הכניסה לפילטר, מעין "אטמור" קטן.

 

טרמומטר שיושב בבית הפילטר.

נכון כמובן, ואגב המערכת הזאת פועלת גם בטמפרטורת של הארץ, אפילו כשבכלל לא קר בחוץ. בכל התנעת מנוע בדקות הראשונות השסתום מעביר את כיוון היניקה למצב אוויר חם מאיזור סעפת פליטה.

 

התחלת טוב..

לא כ"כ הבנתי איזה הסבר נוסף אתה מבקש.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נניח אני בא להניע את האוטו אחרי חניית לילה בחורף באירופה, היה 20- מעלות.

פותח סוויץ', חימום פילטר סולר מופעל אבל אין עדיין זרימה דרך הפילטר.

לאחר 4-5 נורת מצתי להט כבית ואני מניע את המנוע. האם 4-5 שניות מספיקות כדי לחמם את הפילטר ולגרום לסולר שבו להיות נוזלי יותר?

מה גם שהיחידה הזאת יכולה להיות בכלל על קו הכניסה לפילטר, מעין "אטמור" קטן.

 

להבנתי החימום נמצא באמת על קו הכניסה לפילטר, גם אם בתוך בית הפילטר עצמו.

עיקר תפקידו לאפשר ספיקה גבוהה יותר של סולר דרך הפילטר על ידי חימום - מה שמוריד את צמיגות הסולר.

זאת מכייוון שצמיגות הסולר הגבוהה בטמפרטורות נמוכות מגבילה משמעותית את הספיקה המירבית דרך הפילטר.

אני לא יודע להגיד אם 4-5 שניות זה מספיק לחמם אבל בהנעה זה נשמע לי חסר משמעות, מכיוון שספיקת הסולר הנדרשת לא גבוהה. אם הוא מצליח לחמם את הסולר כאשר המנוע תחת עומס וישנה ספיקה גבוהה, כניראה שגם בהנעה הוא מסתדר

 

 

לא כ"כ הבנתי איזה הסבר נוסף אתה מבקש.

ואיך זה משפר את נצילות המנוע?

 

בשביל הכיף אני אוסיף שאלה מנחה.

במנועים מודרנים אשר עובדים במחזור אטקינסון, היצרן מצהיר על יחס דחיסה גבוהה מאוד 1:13 - 1:14. (לעומת מנוע רגיל ~1:10.5)

ועדיין הם עובדים על דלק 95 רגיל.

כיצד זה קורה שאין דטונציות (צילצולים)?

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להבנתי החימום נמצא באמת על קו הכניסה לפילטר, גם אם בתוך בית הפילטר עצמו.

עיקר תפקידו לאפשר ספיקה גבוהה יותר של סולר דרך הפילטר על ידי חימום - מה שמוריד את צמיגות הסולר.

זאת מכייוון שצמיגות הסולר הגבוהה בטמפרטורות נמוכות מגבילה משמעותית את הספיקה המירבית דרך הפילטר.

אני לא יודע להגיד אם 4-5 שניות זה מספיק לחמם אבל בהנעה זה נשמע לי חסר משמעות, מכיוון שספיקת הסולר הנדרשת לא גבוהה. אם הוא מצליח לחמם את הסולר כאשר המנוע תחת עומס וישנה ספיקה גבוהה, כניראה שגם בהנעה הוא מסתדר

 

 

 

 

 

בשביל הכיף אני אוסיף שאלה מנחה.

במנועים מודרנים אשר עובדים במחזור אטקינסון, היצרן מצהיר על יחס דחיסה גבוהה מאוד 1:13 - 1:14. (לעומת מנוע רגיל ~1:10.5)

ועדיין הם עובדים על דלק 95 רגיל.

כיצד זה קורה שאין דטונציות (צילצולים)?

 

לגבע חימום פילור סולר: למייטב ידיעתי והבנתי זו תשובה מכונה.

 

אוסיף רק שבמדינות קרות משתמשים בעונת החורף בסולר "חורפי" שנשאר נוזלי עד איזור 30-40 מעלות מתחת ל 0. סולר "קייצי" החל מ בערך 10 מעלות מתחת ל 0 הופך לסוג של ג'ל ולא רק שלא יכול להסתנן דרך הפילטרים אלא אפילו לא זורם בצנרת.

 

 

 

לגבי מחזור אטקינסון. יחס דחיסה מוצהר של 1:14 הוא יחס דחיסה גיאומטרי. בפועל יחס דחיסה נמוך יותר ודומה למה שאנו רגילים לראות במנועים שפועלים במחזור "אוטו".

 

זה מושג על ידי סגירה מוקדמת יותר או פתיחה מאוחרת יותר של שסתום היניקה ביחס לפעימת היניקה.

 

אפשר להמשיך את ההסבר, אבל הסברים מקיפים וטובים יותר על מחזור אטקינסון ונגזרותיו קיימים באינטרנט כך שאני אעצור כאן.

 

 

 

 

שאלה הבאה:

יש מערכות הזרקה עם קו עודפים שמחזיר את עודפי הדלק חזרה למיכל ויש מערכות (חדשות יותר) ללא קו עודפים.

 

מדוע צריך את קו העודפים ומה מאפשר לוותר עליו במערכות יותר מתקדמות?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מושג על ידי סגירה מוקדמת יותר או פתיחה מאוחרת יותר של שסתום היניקה ביחס לפעימת היניקה.

 

להבנתי זה מושג על ידי סגירה מאוחרת של שסתום היניקה (ביחס לפעימת היניקה), למעשה השסתום נסגר עמוק בתוך פעימת הדחיסה.

 

 

אפשר להמשיך את ההסבר, אבל הסברים מקיפים וטובים יותר על מחזור אטקינסון ונגזרותיו קיימים באינטרנט כך שאני אעצור כאן.

 

התשובה שחיפשתי היא: "נפח תא דחיסה קטן מנפח תא התפשטות". זה העיקרון המנחה במחזור אטקינסון, מבלי להכנס להסברים תרמודינאמים עמוקים.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה הבאה:

יש מערכות הזרקה עם קו עודפים שמחזיר את עודפי הדלק חזרה למיכל ויש מערכות (חדשות יותר) ללא קו עודפים.

 

מדוע צריך את קו העודפים ומה מאפשר לוותר עליו במערכות יותר מתקדמות?

לא זוכר את התשובה לחלק הראשון, אבל לגבי החלק השני: מערכות הזרקה ישירה ביטלו את הצורך בקו העודפים ע"י העלאת לחץ הדלק.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה הבאה:

יש מערכות הזרקה עם קו עודפים שמחזיר את עודפי הדלק חזרה למיכל ויש מערכות (חדשות יותר) ללא קו עודפים.

 

מדוע צריך את קו העודפים ומה מאפשר לוותר עליו במערכות יותר מתקדמות?

אני מניח שבקרה בחוג סגור על לחץ הדלק (שימוש בחיישן לחץ דלק ומשאבה מבוקרת) מייתרים את השימוש בקו עודפים.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...