Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חידון שאלות טכניות


Buki

פוסטים מומלצים

על מנוע קר המערכת לא מתחשבת בכלום עד שחיישן CO2 מתחיל להתחמם ואז מתחיל להגיע קיזוז.

לא מדוייק, המערכת מעשירה את התערובת על פי הקריאה של חיישן הטמפרטורה

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נחזור קצת לתחום המכוניות:

 

מדוע לרוב מנוע קירור אוויר מוקם מאחור?

או לחילופין, מדוע במכוניות עם מנוע אחורי לרוב בחרו להשתמש בקירור אוויר?

 

היו רק כמה דגמים בודדים עם מנוע קידמי מקורר אוויר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נחזור קצת לתחום המכוניות:

 

מדוע לרוב מנוע קירור אוויר מוקם מאחור?

או לחילופין, מדוע במכוניות עם מנוע אחורי לרוב בחרו להשתמש בקירור אוויר?

 

היו רק כמה דגמים בודדים עם מנוע קידמי מקורר אוויר.

אני חושב שבניסוח שלך נתת את הרמז, אתה שאלת מהכיוון ההפוך, משאלתך משתמע מדוע שהמנוע מאחור לא משתמשים בקירור מיים.

ואם הבנתי נכון, אז הסיבה היא כשהמנוע מאחור קשה להזרים אוויר על רדיאטור המים ולכן בוחרים בשיטה של קירור אוויר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, זו לא הסיבה.

 

 

במכוניות עם מנוע אחורי שכן השתמשו בקירור מים, הרדיאטור היה דווקא מקדימה, בתוך תא המטען.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אולי כי מאחורה אין כלום מאחורי המנוע שמפריע לחום להיפלט בנסיעה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל המכוניות מקוררות המיים שאני זוכר בהן המנוע מאחור, גם הרדיאטור מאחור.

טרנספורטר, סובארית, סובארו רקס, סקודה 120 - רדיאטור מקדימה. אלו דווקא דגמים יחסית חדשים ולא משנות ה 50-60.

 

אבל אתה צודק, לא דייקתי. שתי התצורות היו קיימות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, וגם לא כ"כ רואה את הקשר.

הקשר הוא שהחום מפונה לאזור תא הנוסעים.

ובקשר לשאלה - בשביל שיהיה לחום לאן לצאת במקום להיות כלוא על ידי הרוח שדוחפת אות לאזור קיר האש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כזכור לי בגלל האווירדינמיקה, כאשר הרכב נוסע קדימה מאחורה נוצר "שובל" שעולה ישר לכיוון למעלה, בערך בכל אזור הטמבון האחורי והשמשה האחורית

 

סליחה קצת קשה לי להסביר את זה בשפה המקצועיות.

עריכה אחרונה על ידי maatrixx

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק שקרבורטורים לא מפצים על שינוי הטמפרטורה, אבל מערכת הזרקה שמעשירה את התערובת על מנוע קר אמנם תתן יותר כח מקרבורטור אבל תבזבז לא פחות דלק

זה לא מדוייק, כי הזרקה יודעת לאייד את הדלק טוב יותר (בגלל הריסוס של המזרקים) ולכן מבזבזת פחות דלק במנוע קר.

במנועים ישנים עם מאיידים יש בעיה של הצפה, כלומר עודף דלק שאינו מתאייד ונשאר בצורת נוזל בתוך חלל הבוכנה. לא קיים במערכות מוזרקות.

גם לא קיימת הבעיה של "רכב לא נדלק בבוקר בחורף".

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בקרבורטור לא בהכרח שתהיה בעיה מהסוג הזה ואידוי על מנוע קר הוא תחום שהקרבורטור טוב בו.

מנוע קר דורש "הצפה" בגלל שדלק שבא במגע עם מתכת קרה שואף להצטבר עליה (על הסעפת והראש) במקום להמשיך הלאה לצילינדר ולכן דרושה תערובת עשירה.

דלק שמחליק על דלק מגיע לאן שצריך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...