Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 776 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בנושא חישוב תשואה אלטרנטיבית אפשר לקחת בחשבון את הריבית במימון, חלק לא פחות חשוב משאר ההוצאות רכב, כי מדובר בסכומי ריבית רציניים בתקופה כזאת

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

תשואה אלטרנטיבית ממה? מניות אנבידיה?
לא יודע עם 30% זה סבבה.
יש תקופות שהייתי מוציא הרבה פחות, יש תקופות שאני אולי מוציא יותר, לא בדקתי.
אני מניח שבסופו של דבר הכל שאלה של מה אתה רוצה לעשות עם הכסף שלך, לפי זה תחליט מה סבבה לך ומה לא.
יבוא בחור צעיר שמרוויח 20 ברוטו, גר אצל אמא ויחליט לקנות פורשה משומשת, היא תבלע לו חצי מהשכר לגיטימי? וואלה אם זה מה שבא לו לעשות שיהנה.

מצד שני אחד אחר ימכור רכב יקר כי הוא קונה בית והשתנמך.

גם חישוב ירידת הערך אני מתייחס אליו מעט בספקנות כי מבחינתי גם תלוי באיזה רכב מדובר.
דין רכב עבודה הוא לא כדין רכב שמסיע משפחה. ודין רכב משפחתי בטוח הוא לא כדין רכב בן 12 ב-30K שיכול להסיע את אותו מספר ישבנים.
כנ"ל רכב ספורטיבי שאני מוצא אותו כתחביב, אם הפסדתי 20% על רכב ספורטיבי שהחזקתי האם אני צריך לחלק את ההפסד בשנים שהחזקתי את הרכב או בשנים שאני חי? בסוף זו חוויה מיוחדת שתיקח איתך הלאה בחלקה לטובה בחלקה לרעה.
לא שמעתי אנשים שמחשבים "ירידת ערך" על חופשה בתאילנד.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

תיראה אפשר להתסכל בספקנות על ירידת ערך, בסופו של דבר זה משהו די גמיש- קשה לנבע לדיוק מרבי כמה היא תהיה, ולא בהכרח גם לחלק אותה במספר שנות הבעלות(כמו הדוגמא שהבאת על רכב ספורטיבי)

מה שכן אי אפשר לעשות, זה להתעלם ממנה לחלוטין.,

זאת אומרת אתה יכול להתעלם, אבל אם אתה בעניין של חישובי עלות, זה קצת מגוחך להתחשב בעלויות בהפרש עקב צריכת דלק של 1 ל-14 לעומת 1 ל-13, אבל להתעלם לגמרי מירידת ערך. 

 

אני באופן אישי לא משתמש במידע  של ירידת ערך בהכרח על מנת לצמצם עלויות, אלא בשביל יותר להגיד לעצמי שאני יכול לקנות מוצר יקר יותר ובשפועל הוא יעלה לי את כמעט אותו כסף. זה למה אני מחזיק אייפון ולא שיאומי, וזה למה בזמנו קניתי טויוטה בפי 2 יותר מאשר פיז'ו מקבילה אליה. 

פורסם
לפני 4 שעות, שליקו99 כתב:

בנושא חישוב תשואה אלטרנטיבית אפשר לקחת בחשבון את הריבית במימון, חלק לא פחות חשוב משאר ההוצאות רכב, כי מדובר בסכומי ריבית רציניים בתקופה כזאת

אני לא בטוח שאני מבין למה אתה מתכוון, אבל הכוונה בתשואה אלטרנטיבית במחשבון שצירפת היא התשואה שיכולת להשיג על אותו סכום כסף (עלות קניה + הוצאות חודשיות) אם לא היית קונה את הרכב. 
הריבית שאתה מתייחס אליה (ריבית על כסף שנלקח במימון), רק מגדילה את הפער. 

נניח ששילמת על רכב 122,000 ש״ח ב-3 שנים (50,000 קנייה + 2,000 ש״ח אחזקה חודשית) - 
אם את אותו כסף היית משקיע, ומקבל תשואה של 5% שנתי - היית מרוויח בערך 15,000 ש״ח (אני מתעלם ממס רווח הון).

אם את הכסף לקניית הרכב (50,000 ש״ח) היית לוקח במימון (בדיקה זריזה באתר מימון ישיר מראה החזר של 59,000, זאת אומרת 16% ריבית) - 
אז בעצם ה׳הפסד׳ שלך כאן כפול, 15,000 + 9,000 = 24,000 ש״ח. 

פורסם (נערך)

לא מדויק

מעלות החזקת הרכב עליך להפחית הוצאות אלטרנטיביות - אוטובוס, רכבת, מונית, הזמנות הוולט ומהסופר, שעות שבזבזת בתחב"צ שבגללן לא עבדת - ואז ההפרש מצטמצם מאוד.

וכמובן שעלות הרכב הנכונ היאנירידת הערך - ההפרש בין מחיר הרכישה למחער המכירה, אם אתה רוצה חלקי תקופת ההחזקה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לצערי אין קסמים, הנוסחה הזאת יכולה לשמש ככלל אצבעה עבור יחיד/משפחה שיעזור לתעדף הוצאות שוטפות כשהתקציב הוא סוג של משחק סכום אפס - מוציאים יותר על רכב, יש פחות כסף לאוכל וכו. כשיש חסם עליון להוצאה קל יותר לשמור על התנהלות סבירה. אבל ברגע שמגיעים לרווחה כלכלית מסוימת, אפשר להוציא גם הרבה יותר מ-20-30%, פשוט זה יבוא על חשבון מטרות ארוכות תווך שהן מעבר להישרדות היומיומית, כמו נגיד פרישה מוקדמת או רכישת דירה לילדים. 

וכמובן, ירידת ערך היא חלק מהעלות הכוללת של החזקת רכב ואי אפשר להתעלם ממנה. אומנם מגלים את המספר המדויק רק בזמן המכירה, אבל זה עדיין מאפשר לבחון ולהשוות אלטרנטיבות ולקבל החלטות בהתאם.
 


×
×
  • תוכן חדש...