Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

''נוסחאת הקסם'' הכספית לרכישת רכב


שליקו99

פוסטים מומלצים

במשך הזמן חשבתי על כל מיני דרכים לחישוב ''כדאיות'' או ליתר דיוק יכולת כלכלית והתאמה לרכישת רכב מסוים, והגעתי לכמה חישובים שבעיניי עושים שכל ומהווים אינדיקציה טובה. זה משהו שמבחינת הראייה שלי עושה שכל, יכול להיות שלחלק זה לא יתאים כי כל אחד עם הצורך שלו, תפיסת העולם שלו, והסטטוס שלו (משכנתא/ילדים וכו')

 

אנשים כמוני שהם חובבי רכב אבל לא משתכרים ברמה מאוד איכותית ולא יודעים כיצד לחשב יכולת כספית לעמוד בהוצאות של רכבים יוקרתיים/ספורטיבים או כל דבר שהוא לא עממי וקל לתפעול.

 

דרך החישוב שלי היא: 

קחו את ההכנסה החודשית שלכם נטו, ותקחו בין 20 ל-30 אחוז ממנה, בחישוב כל ההוצאות של הרכב, וזה סדר גודל הגיוני ובריא לעמוד בו מבחינת היחס.

 

לדוגמא, יש לכם הכנסה חודשית של 10,000 ש''ח, אז בין 2,000 ל-3,000 בחודש זה סכום שהגיוני ובריא להוציא תלוי בסטטוס שלכם, לרווקים לא יהיה קשה לעמוד ב-30 אחוז, ולעומת זאת לנשואים עם ילדים ומשכנתא כנראה פחות קל.

 

דוגמאות מפורטות לפי רכבים:

 

קטגוריה: עממי משפחתי (מאזדה 3)

image.thumb.png.0b713e1a1400c2887356934ecae425e1.png

 

אלה נתונים אמיתיים לפי הרכב שלי, מאזדה 3 2016, בבעלותי 3 שנים, המספרים מציגים כי בממוצע, כ-2,000 ש''ח בחודש אני מוציא על כל הוצאות הרכב כולל לא שוטף (תיקונים, ירידת ערך)

עבורי מדובר בסדר גודל של כ-20 אחוז מההכנסה חודשית נטו, ואני לא מרגיש קושי בלהחזיק רכב כזה ולשלם מדי חודש ביטוח בעלות לא סבירה לסגמנט.

 

קטגוריה: מנהלים פרימיום (ב.מ.וו 335I/340I)

image.thumb.png.0f780a4f42e4dd9abd385a4ade07b362.png

 

כמובן, קשה לשים מספרים מדויקים, כי כל מקרה הוא שונה, כמו ביטוח, דגם, רמת גימור, והאם מדובר ברכב מוזנח או רכב שמור, באם קניתם רכב פרימיום בדגם מוצלח ויצא שמדובר ברכב שמור (נאמר 2018), לא תשלמו משמעותית יקר יותר בתחזוקה שוטפת.

 

לפי המספרים המשוערים ודי הגיוניים לרכב בסגמנט כזה, במידה והייתי רוכש אותו לעצמי, מדובר בכמעט 40% מההכנסה הנקייה שלי מדי חודש.

אישית, כן הייתי מצליח לעמוד בהוצאות השוטפות ובממוצע גם לחסוך כסף מדי חודש, אבל, אני הייתי מרגיש לא בנוח עם הכמות כסף שהרכב נוגס לי מהמשכורת, כמעט חצי! לא סביר בעיניי

כדי שהוצאות על רכב כזה יהיו 25 אחוז מהמשכרות, צריך להכניס סדר גודל של 15,500 ש''ח נטו מדי חודש, מדובר במשכורת רצינית למדי, כ-25-27 ברוטו.

אישית, אני משוכנע שלא מעט אנשים שמכניסים הרבה הרבה פחות מפנקים את עצמם ברכבים בסדר גודל הוצאות שכזה.

 

קטגוריה: רכב ספורט יוקרתי (פורשה בוקסטר)

image.thumb.png.d0846974c0fda5c3b6953eef64570b28.png

 

בסגמנט כזה, הנוסחא יכולה להשתנות, תלוי מאוד מאוד ברמת החיים שלך, באיזה בית אתה גר, כמה אתה מבזבז כסף ומה תפיסת העולם שלך.

שוב, מדובר במספרים שאפשר לקרוא להם סתמיים לפי החישובים שלי אבל כן נכנסים באיזה גדר של סבירות ברכב כזה.

כדי לעמוד בהוצאות של רכב שכזה, ושוב, הכל תלוי באיך האדם מנהל את ההכנסה שלו וכמה הוא מפזר על דברים אחרים, כמה ילדים יש, באיזה רמה הבית שהוא גר בו וכו'.

לפי תפיסת העולם שלי, כדי להחזיק רכב כזה בכבוד, צריך להכניס לפחות 24,000-25,000 נטו.

רכב שנתפס כרכב בהישג יד של אנשים עשירים בלבד, ובצדק, מדובר בהכנסה של כ-45,000-50,000 ש''ח בחודש ברוטו!

 

וזהו, אלה טבלאות שאני אוהב להשתעשע איתן ולעבור על מספרים, שוב, אלה מספרים סבירים בעיניי ולתפיסת עולמי, מוזמנים לשתף את דעתכם

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי שליקו99
  • אהבתי 8
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

באיזה מחשבון השתמשת, ומהן הנחות היסוד?

 

מעבר לכך, ההסתכלות שלך ֶמאוד ממוקדת רכב. אבל לאנשים סדרי עדיפות שונים. תסתכל, למשל על זוג צעיר עם ילד או שניים. אפילו עם ברוטו של 45,000 שקל, שנותנים בסביבות  22,000 שקל נטו, ומשלמים למטפלת (שעולה בקלות 7,000 שקל לחודש בפריפריה. בגוש דן 10,000 ויותר), וגם צריכים לשלם משכנתא של, נניח, 5,000 ש״ח בחודש, רק אחרי 2 הוצאות אלה נשארים עם פחות מ-10,000 ש׳ח לכל שאר ההוצאות.

 

רק שתבין, 40 או 50 אלפי שקלים ברוטו לחודש הם שכר נאה, אבל לא יהפכו אותך עשיר. בדרך כלל ישאירו אותך בצד היציב, לא יותר.

 

ואגב, התחשיב שלך לגבי הרכב ה״עממי״ תואם מאוד את כלל האצבע שלי, שאתה יכול למצוא בהרבה שרשורים בפורום הרכישה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, sperial כתב:

באיזה מחשבון השתמשת, ומהן הנחות היסוד?

 

מעבר לכך, ההסתכלות שלך ֶמאוד ממוקדת רכב. אבל לאנשים סדרי עדיפות שונים. תסתכל, למשל על זוג צעיר עם ילד או שניים. אפילו עם ברוטו של 45,000 שקל, שנותנים בסביבות  22,000 שקל נטו, ומשלמים למטפלת (שעולה בקלות 7,000 שקל לחודש בפריפריה. בגוש דן 10,000 ויותר), וגם צריכים לשלם משכנתא של, נניח, 5,000 ש״ח בחודש, רק אחרי 2 הוצאות אלה נשארים עם פחות מ-10,000 ש׳ח לכל שאר ההוצאות.

 

רק שתבין, 40 או 50 אלפי שקלים ברוטו לחודש הם שכר נאה, אבל לא יהפכו אותך עשיר. בדרך כלל ישאירו אותך בצד היציב, לא יותר.

 

ואגב, התחשיב שלך לגבי הרכב ה״עממי״ תואם מאוד את כלל האצבע שלי, שאתה יכול למצוא בהרבה שרשורים בפורום הרכישה.

זוג עם 45 ברוטו שמתחלק חצי חצי בערך, זה לפחות 30 נטו.

אז לפי החישוב שלך נשאר להם 18 אחרי ההוצאות שציינת - 20% מ30 נטו זה 6000שח בחודש על רכב זה לא נורא...אבל זה רק לרכב אחד..ז"א בן זוג אחד יהיה בלי רכב.

 

@שליקו99 חישוב יפה. לא הכרתי את המחשבון הזה. אף פעם לא ניסיתי לחשב באיזה סדר גודל של מחיר רכב מקסימלי אני יכול להרשות לעצמי בלי לקפוץ מעל הפופיק, וזה נותן פרספקטיבה לא רעה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מתחשב זוג תחשב גם זוג רכבים. ואם אתה לוקח 6,000  זה כבר 3,000 ש״ח למכונית, כלומר עדיין בתחום סגמנט המשפחתיות, אולי בצידו הקצת יותר יקר. לטעמי גם זה מוגזם למשפחה שעדיין תומכת בילדים, כלומר הזוג עדיין לא הגיע לגיל 55-60. הזוג הזה צריך לכלכל את כל בני המשפחה, קרוב לודאי שהדיור שלהם יהיה יותר יקר, וגם לחסוך לעתיד כדי לתמוך באפרוחים לכשיפרחו מהקן, וגם להתכונן לפרישה. מי שרוצה לשמר רמת חיים אחרי פרישתו צריך לחסוך הרבה מעבר לחסכון הפנסיוני פרופר.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מתייחסים לזה כהחלטה כלכלית נטו, צריך לקחת בחשבון גם תשואה אלטרנטיבית (נניח 5% שנתי, הנחה סבירה בהחלט).

בדוגמה עם המאזדה 3 זה הבדל של בערך 5K ב-3 שנים, ברכב בעלות דומה לבוקסטר זה מעלה את העלות ל-3 שנים מ-84K ל-113K.

 

סה״כ החישובים והמסקנות הגיוניים, אבל בעיניי ההקצאה צריכה להעשות לא מהנטו, אלא ממה שנשאר אחרי ההוצאות הקבועות. 
הכנסות נטו מינוס (עלות דיור, חשבונות קבועים, הוצאות בית/משפחה, הקצאה לחסכונות והשקעות), מה שנשאר שם מתחלק בין הוצאות מזדמנות ורכב.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, שליקו99 כתב:

ההסתכלות היא לפי משכורת של אדם אחד, לא משק בית

 

לדעתי אתה טועה. ההסתכלות היא לפי משק בית. 

 

לפני 9 שעות, sperial כתב:

אם אתה מתחשב זוג תחשב גם זוג רכבים.

 

לא בהכרח. יש משקי בית עם אוטו אחד ושני נהגים ויש עם שלוש מכוניות לשני נהגים.

במקרה הזה כל משק צריך לחשב לפי המצב אצלו בבית. 

  • רעיון טוב! 1

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, שביט כתב:

 

במקרה הזה כל משק צריך לחשב לפי המצב אצלו בבית. 

בדיוק כך. אין נוסחה גורפת שמתאימה לכל משק בית. הנקודה שרציתי להדגיש היא שפות״ש מתייחס למצב נתון (אדם יחיד, לא זוג או משפחה יותר רחבה), עם דגש של רכב והתעלמות מצרכים אחרים. אני מבין את זה, מדובר ברווק צעיר, אבל כשהוא מתייחס לקבוצות רכב שונות הוא צריך להתייחס גם לאוכלוסיות שונות. מאזדה 3, טסלה 3 או BMW סדרה 3 אלה רכבים שונים שכנראה יוחזקו על ידי פלחי אוכלוסיה עם צרכים שונים (ויכולות שונות, ולכך הוא אכן מתייחס).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה דומה למחשבון שהסתובב ברשת לפני תקופה (אולי עדיין) לחישוב כדאיות ליסינג תפעולי או רכישת רכב. החלק של רכישת רכב היה בעצם זהה למחשבון שרואים פה (הוא אפילו עדיין מחשב עלות חודשית ע"פ 3 שנים, שזה משך חוזה ליסינג ממוצע). בפועל זה חישוב לא הכי מדוייק, כי אם תחזיק את הרכב למשך יותר מ-3 שנים רכיב הפחת ימשיך לקטון ויוריד את סה"כ העלות לאורך התקופה, ובכך גם את העלות החודשית הממוצעת. על פניו היית צריך להיות מסוגל להגדיר גם כמה זמן מתכנן להחזיק ברכב.

עוד אי דיוק הוא התשואה האלטרנטיבית (למרות שבחישובים פה היא 0), שמחושבת על "כמה היית מרוויח אם לא היית קונה רכב". זו לא אופציה מעשית עבור רוב מי שמחפש לקנות רכב. החישוב הנכון היה להשוות את זה לעומת רכישת רכב זול יותר, או תחב"צ, אבל ברור לי שזה מסבך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקניית הרכב אני אף פעם לא לקחתי הלוואות, תמיד מהכסף שלי.

לא מסתכל על ירידת הערך כהוצאה חודשית, רק על מה שיוצא מכרטיס האשראי לצרכים השוטפים של הרכב.

אנחנו מחזיקים ברכב ליסינג מהעבודה (העבודה במרחק 65 ק"מ ולמרות שחלק מהזמן אני עובד מהבית - ליסינג מהעבודה משתלם בהחלט) וסופר מיני בת 9 שנוסעת כ-2000 ק"מ בשנה.

קנינו רכב בן שנתיים בכמעט 70k שח והיום הוא שווה כ- 40k שח - ירידת ערך של 30k שח בשמונה שנים - ירידת ערך של כ-4000 שח בשנה כ-400 שח בחודש.

ביטוח זה עוד 250 שח לחודש, דלק 200 של חודש, טסט 100 שח לחןדש וטיפול וחלפים עוד 200 שח לחודש כ-1150 לחודש כולל ירידת ערך או 650 ללא ירידת ערך.

אם נשים עוד 3000 שח לחודש שיורדים מהנטו המשוקלל על רכב הליסינג - יוצא שב-4150 שח לחודש אנחנו מחזיקים שני רכבים.

סכום בהחלט סביר.

ועבור משק בית עם 2 משכורות גם לא מכביד.

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, mottis כתב:

לא מסתכל על ירידת הערך כהוצאה חודשית, רק על מה שיוצא מכרטיס האשראי לצרכים השוטפים של הרכב.

לא ברור למה. זו הוצאה לכל דבר. היא פשוט לא יוצאת בפועל כל חודש, אלא בבת אחת כשאתה מוכר את האוטו. הדגמת את זה בעצמך בהמשך הפוסט.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העלות של הרכב היא משמעותית ביותר.

אני חושב שנוסחת הקסם היא לקנות רכב אמין ומתוחזק ברמת המחירים של 40,000~.

 

זה לא יהיה הרכב הכי ישן על הכביש, אבל הפחת שלו יהיה נמוך ושתרצה למכור אחרי 3-4 שנים, עדיין יהיו לו מספיק קונים.

עריכה אחרונה על ידי Lior_Django
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...