Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4267 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני רוצה לקנות רכב וחשוב לי עניין הבטיחות.

מבחינת גודל מספיק לי רכב קטן מאוד, אבל קראתי פה ושם שרכבים קטנים הם בטוחים פחות.

לא ברור לי אם למשל בכוכבי בטיחות שרכב מקבל זה דבר שיחסי לקטגוריה שלו או שניתן להשוות כוכבי בטיחות בין קטגוריות שונות.

ברור לי גם שבאופן כללי אותו רכב יהיה בטוח יותר ככל שהוא חדש יותר, כי טכנולוגיות הבטיחות משתפרות עם הזמן. השאלה האם זה יותר או פחות משמעותי מהגודל.

 

אם למשל אני קונה קיה פיקנטו חדשה מהניילון, בהשוואה למכוניות משפחתיות נפוצות בנות כמה שנים טובות (מאזדה 3, מיצובישי לנסר, סובארו אימפרזה, לא יודע איזה דגם הכי בטוח אבל משהו מהקטגוריה הזו) שאפשר להשיג היום במחירים נמוכים משמעותית ממיני חדשה, האם אני מקבל יותר בטיחות עם הרכב החדש יותר או עם הרכב הגדול יותר?

 

תודה מראש

פורסם

הכוכבים זה יחסי לקטגוריה,אבל רכב משפחתי למשל ישן יהיה פחות בטוח מסופר מיני חדשה,מעבר לכוכבים צריך לקרוא ולראות איפה הרכב מצטיין ואיפה לא.

אם תיקח למשל את המזדה 3 דור ראשון תיראה שהנזק לבן אדם גדול יותר מאשר לפיקנטו,ולא בטוח שהיא תגן טוב יותר לעומת הפיקנטו,אבל הדגם לאחריו כבר קיבל ציונים ממש טובים.

לכן צריך להשוות את הנזק ולקרוא את הסיכום.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אין אפשרות להשוות סתם ככה בין רכבים, צריך להשוות בין דגם ספציפי לדגם ספציפי.

כוכבי בטיחות ניתנים לא רק על סמך כריות אויר אלא גם על סמך מערכות בטיחות וכו' וכו'. למשל מאזדה 2 active ניתן לה 4 כוכבי בטיחות ויש לה רק 2 כריות אויר.

אם אתה רוצה שנעזור לך בהשוואה, תן לנו מספר דגמים שמעניינים אותך ואנחנו ננסה לעזור.

עוד חודשיים היא מגיעה...IBANEZ S5521Q PRESTIGE :)

פורסם

אם בטיחות חשובה לך, בכל מקרה עדיף רכב גדול, פשוט מפני שבתוכו אתה יותר רחוק מהדפנות והשמשות... וגם מפני שבאופן יחסי, רכב "גדול" (אנחנו מדברים על משפחתית רגילה לעומת מיני מידי מיקרו...) - תמיד זול יותר מהקטנות של אותה שנת ייצור (תבדוק!). והקטנות לא תמיד יותר חסכוניות.

 

אם אין לך התנגדות עקרונית, לך על רנו מגאן, רק תתעקש על מכונית שמורה ומטופלת, ויהיה לך הכל מכל וכל.

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

פורסם

תלוי מה התקציב שלו.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

ב-EuroNCAP הציונים ניתנים לפי קטגוריות, למיטב זכרוני המכוניות המכונות אצלנו מיני נכנסות בארגון זה לקטגוריית הסופרמיני. צריך לשים לב לאותיות הקטנות בדו"ח, וכן להבדלים בשיטות הבדיקה והניקוד שהתפתחו במהלך השנים.

אצל האמריקאים השיטה שונה - מסת הרכב משוקללת בציון הבטיחות, מה שגורם לכל רכב קטן (וזה כולל את הקבוצה הקרויה אצלנו "משפחתיות") להתחיל מנקודת מוצא נמוכה. ציונים טובים במבחני הבטיחות האמריקיים מחייבים מסה גדולה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
אין אפשרות להשוות סתם ככה בין רכבים, צריך להשוות בין דגם ספציפי לדגם ספציפי.

 

אז אם אני משווה למשל פיקנטו 2014 למיצובישי לנסר 2007?

פורסם

כשאתה חושב בטיחות תתייחס גם להיבט הדינמי.

מכונית שבולמת טוב יותר או מסיימת עקיפה מהר יותר, עשויה להמנע מתאונה או לצמצם נזק לעומת מכונית פחות דינמית.

מעתה אמור - בטיחות פאסיבית ובטיחות אקטיבית.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

כשמתייחסים לבטיחות, צריך גם לשקלל את מיומנות הנהג כגורם מכריע במניעת תאונת הדרכים. נהג מיומן שעבר קורסים לנהיגה מתקדמת מקטין את הסיכוי שלו להיות מעורב בתאונת דרכים בעשרות מונים, עם כל רכב. גם המכונית שבולמת הכי טוב בעולם, צריכה בסופו של דבר נהג שיידע כיצד לתפעל אותה נכון במצב חירום. מנסיוני, 99% מהנהגים לא ידעו לבלום כהלכה בפעמים הראשונות בעת תרגול בלימת חירום כשנתבקשו לכך, וזה לא במצב חירום אמיתי אלא בסיטואציה שבה הם יודעים מה הם אמורים לעשות.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם
כשאתה חושב בטיחות תתייחס גם להיבט הדינמי.

מכונית שבולמת טוב יותר או מסיימת עקיפה מהר יותר, עשויה להמנע מתאונה או לצמצם נזק לעומת מכונית פחות דינמית.

מעתה אמור - בטיחות פאסיבית ובטיחות אקטיבית.

 

הגיוני.

איך אני יודע איזו מכונית בולמת טוב יותר?

פורסם
כשמתייחסים לבטיחות, צריך גם לשקלל את מיומנות הנהג כגורם מכריע במניעת תאונת הדרכים. נהג מיומן שעבר קורסים לנהיגה מתקדמת מקטין את הסיכוי שלו להיות מעורב בתאונת דרכים בעשרות מונים, עם כל רכב. גם המכונית שבולמת הכי טוב בעולם, צריכה בסופו של דבר נהג שיידע כיצד לתפעל אותה נכון במצב חירום. מנסיוני, 99% מהנהגים לא ידעו לבלום כהלכה בפעמים הראשונות בעת תרגול בלימת חירום כשנתבקשו לכך, וזה לא במצב חירום אמיתי אלא בסיטואציה שבה הם יודעים מה הם אמורים לעשות.

 

זה נכון מאוד, והאמת היא שבדיוק לפני שקראתי את ההודעה שלך חיפשתי קורס נהיגה מתקדמת ואני מתכוון לעשות אחד כזה.

אבל בכל זאת כמובן שאני מעדיף שגם המכונית עצמה תהיה בטוחה יותר.

איך אני יכול לדעת איזו מכונית בטוחה יותר מבין השתיים שציינתי, כאשר הן בקטגוריות שונות?

פורסם

אני חושב שעניין הירידה לדקויות פה הוא קצת מוגזם חברים.

אין ספק שיש עשרות משתנים לבטיחות - יכולות הנהג, שנת הרכב, תחזוקת הרכב, סוג הרכב, משקל, חברה,

מספר נוסעים ועוד ועוד ועוד...

 

 

חשוב להבדיל את העיקר מהתפל וכשמסתכלים על זה כך צריך לדעת דבר ראשון לדעתי- מה הם הצרכים של הנהג?

האם הוא נוסע בעיר או בשטח או באזור בינעירוני (רכב מיני יכול להיות יותר בטיחותי מרכב גדול בעיר מבחינת יכולות תמרון ולעומת זאת בכביש ביעירוני לרכב מאסיבי יהיה יתרון המאסיביות על הכביש).

 

 

אין כל ספק שרכב חדש יהיה יותר חד בביצועים ועל כן יבלום יותר טוב ויוכל לבצע תמרונים טובים יותר (בייחוד אם הוא קטן יותר) אבל עוד פעם אני חוזר לשאלה הראשונה- מה הם הצרכים שלך?

×
×
  • תוכן חדש...