Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אקסנט 96, רכב ראשון, שנה ראשונה.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4544 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני שנה וכמה ימים (8.1.2013) קניתי את הרכב הראשון שלי

יונדאי אקסנט ידני מנוע 1495 , שנת 1996 בצבע סגול שמפניה למרות שכולם מתעקשים איתי שזה אפור :)

קניתי את הרכב עם קילומטראג' של 274 אלף קילומטר, ובסיום השנה הזו הגיע ל293 אלף (לא ריחמתי עליו , מסכן.)

בכל אופן בתור רכב ראשון כמובן שהיו הרבה טעויות באופי הנהיגה והטיפולים, הרכב בתחילה מבחינת צריכת דלק ביצע 10-12 קילומטרים לליטר אחד, ואחרי כמה טיפולים מכניים שהיו דרושים לו, ולמידה לשליטה נכונה יותר ברכב, הגעתי גם לצריכה של 1:18-16 :)

מבחינת הרכב עצמו הוא נורא אמין, התיקונים לא יקרים , מה שכן בבוקר בהיר אחד אתה יכול למצוא את עצמך עם חלקים כאלו ואחרים שהגיע זמנם.

הטיפולים שביצעתי היו:

תיקון פח אחרי שפרחח שרק עלה על הכביש נכנס לי ברכב. קניית מצבר חדש, החלפת רדיאטור, גלגל חדש, החלפת אלטרנטור, בלמים קדמיים, טיפול 10 אלף (החלפת פילטרים ונוזלים) ולאחרונה טיפול בזליגה שהייתה.

בנוסף, היום (11.1) לפי הרשיון, עברו 18 שנה מהיום שהרכב עלה על הכביש באופן רשמי.

לתת עליו חוות דעת ביחס לרכבים אחרים אני לא יכול, מכיוון שאין לי נסיון רב ברכבים אחרים , מה שכן - אני רואה שהוא רכב נורא אהוד ואפשר למצוא אותו בכל פינת רחוב . :)

1043949_10151715028382660_898866983_n.jpg

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לגבי צריכת הדלק אתה אופטימי משהו. אם כאשר הרכב היה חדש ורענן הוא עשה בבין עירוני 1-14.5 זה הישג אדיר. לגבי 1-16~18 בדוק את שיטת חישוב (אבל העיקר שאתה מרוצה 8)).

 

בכל אופן, יונדאי הוכיח את עצמו כרכב אמין ועמיד לתקופה מאוד ארוכה. 18 שנים זה כבוד. יותר מזה, ניראה שלמרות גיל המכובד של הרכב, הוא דרש מעט מאוד אחזקה. וכן, בתמונות הצבע סגול.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
לגבי צריכת הדלק אתה אופטימי משהו. אם כאשר הרכב היה חדש ורענן הוא עשה בבין עירוני 1-14.5 זה הישג אדיר. לגבי 1-16~18 בדוק את שיטת חישוב (אבל העיקר שאתה מרוצה 8)).

 

בכל אופן, יונדאי הוכיח את עצמו כרכב אמין ועמיד לתקופה מאוד ארוכה. 18 שנים זה כבוד. יותר מזה, ניראה שלמרות גיל המכובד של הרכב, הוא דרש מעט מאוד אחזקה. וכן, בתמונות הצבע סגול.

בד"כ אני יוצא בלילות, לעבודה או עם חברים, מה שגורם לו להיראות אפור .. :)

לגבי צריכת הדלק כבר פתחתי על כל נושא והיו מספר גולשים שציינו שהאקסנט שלהם גם עושה 1:17 , אני נוהג בצורה מאוד רגועה ומעביר הילוכים כשצריך , השיטה היא פשוטה מאוד, אני מאפס את המונה קילומטרים , מתדלק עד שהידית קופצת, נוסע עד כמעט שהמיכל נגמר, ממלא שוב עד שהידית קופצת ומחלק את הקילומטרים בליטרים .

פורסם

אומנם הרכב שלך שוקל פחות מ1000ק"ג, אבל אני לא מאמין שאפשר להגיע איתו במישור לצריכה טובה יותר מ1-15 בהנחה שמצב המנוע 100%, אלא אם כן אתה נוסע על תערבובת ענייה. הדגם הזה עם גיר אוטומטי לא היה חסכוני בדלק, עם ידני כמובן המצב הרבה יותר טוב, אבל גם אני פעם חשבתי שרכב שהיה לי עם מנוע 3.2 עשה 1-14, עד שעברתי לדיזל והתבאסתי שגם הוא עושה באותם תנאים 1-14, רק הייתי מתדלק פי 2 פחות תדיר. אחרי חישובים נכונים הסתבר שהרכב עם 3.2 עשה לכל היותר 1-7 ביום טוב.

 

רכבים מודרניים חסכוניים עם גיר ידני עושים קרוב ל1-18.

 

אולי בכביש שאתה נוסע יש שיפוע שלילי (ירידה שאתה לא שם לב)?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
אומנם הרכב שלך שוקל פחות מ1000ק"ג, אבל אני לא מאמין שאפשר להגיע איתו במישור לצריכה טובה יותר מ1-15 בהנחה שמצב המנוע 100%, אלא אם כן אתה נוסע על תערבובת ענייה. הדגם הזה עם גיר אוטומטי לא היה חסכוני בדלק, עם ידני כמובן המצב הרבה יותר טוב, אבל גם אני פעם חשבתי שרכב שהיה לי עם מנוע 3.2 עשה 1-14, עד שעברתי לדיזל והתבאסתי שגם הוא עושה באותם תנאים 1-14, רק הייתי מתדלק פי 2 פחות תדיר. אחרי חישובים נכונים הסתבר שהרכב עם 3.2 עשה לכל היותר 1-7 ביום טוב.

 

רכבים מודרניים חסכוניים עם גיר ידני עושים קרוב ל1-18.

 

אולי בכביש שאתה נוסע יש שיפוע שלילי (ירידה שאתה לא שם לב)?

כרגע אני נוסע רק למכון כושר במרחק 2 קילומטר מהבית, ולעבודה 12 קילומטר מהבית, האמת שיש ירידות ויש עליות כי הדרך היא אותה דרך משני הצדדים, בתנאים הללו הוא עושה 1:14 (כשרוב הנסיעה היא עירונית)

כשהגעתי לצריכה של 1:17 זה היה כשהייתי נוסע די הרבה לבאר שבע , 80-95 כל הדרך על כביש 4 וכביש 34

פורסם

תודה על הסיקור,סך הכול אין משהו חריג שהיה לך,בכול זאת הרכב עבר לא מאט ק"מ גם לרכב מודל 96.

אשמח אם הייתי מפרסם עלות הטיפולים ועלות החלפים שהחלפת.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
איך הגיעו איתו לכמות נסועה שכזו?.

אני כרגע מכרתי שנת 98 עם137 אלף קילומטר אמיתיים.

17 שנים זה 15000 בשנה שזה סביר לחלוטין..

תודה על הסיקור,סך הכול אין משהו חריג שהיה לך,בכול זאת הרכב עבר לא מאט ק"מ גם לרכב מודל 96.

אשמח אם הייתי מפרסם עלות הטיפולים ועלות החלפים שהחלפת.

לפי מה שזכור לי:

החלפת טמבון + צבע + ישור כנף = 850 שח

בלמים 250 שח

רדיאטור 300 שח

מצבר של שנפ 400 שח (היה איזה מבצע של פסח בACE)

התיקון של הזליגה 200 שח

טיפול 10 אלף עלה לי באיזור ה500 שח

אלטרנטור 300 שח אולי קצת יותר אני כבר בקושי זוכר. :)

פורסם

הצבע המקורי אכן סגול. זכור לי מהימים ההם. בכלל, יונדאי הצטיינו בצבעים מזעזעים - היה סגול, היה איזה אדום מטאלי מוזר ועוד כמה צבעים מזעזעים. רוב המכוניות היו לבנות.

 

היתה לי אקסנט מוקדמת מאוד (אני חושב שהשניה בחיפה, עלתה לכביש בספטמבר או אוקטובר 1994) - לבנה, 4 דלתות, 1495 סמ"ק, ידנית 4 דלתות. בסך הכל זכורה לטוב, נהניתי מאוד לנהוג בה - הרכב הראשון שלי עם הגה מוגבר והילוכים נוחים - שרתה את המשפחה בנאמנות 7 שנים. סיפקה את כל צרכי המשפחה, כולל ירידה לאילת עם שלושה ילדים שהגדול בהם בן פחות מ-6 והקטן תינוק. הוחלפה אחרי תקלה משמעותית ראשונה (התקלקלה מנוע מניפת הקירור, ובעקבות זאת התקלקלה משאבת המים. למזלי עליתי על התקלה בזמן והמנוע לא התחמם). לזכות היונדאי - היתה הרבה יותר אמינה מסובארו אימפרזה (1600 ידנית, סוף 1994, עדיין עם מדבקת "גאנד ליאונה") בגיל וקילומטראז' דומים שהחזקתי במקביל חלק מהזמן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ביחס לזה שהרכב ישן ועם לא מעט ק"מ, אני חושב שההוצאות לא גדולות במיוחד. עושה רושם שקנית רכב במצב טוב ביחס לגילו.

מצבר זה בלאי, ותאונה יכולה להתרחש גם ברכב חדש מהניילונים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

ואוו איזה מחירים נמוכים,לא פלא שהרכב יכול להתאים בתור רכב ראשון לאנשים אין הרבה מזומנים.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
ואוו איזה מחירים נמוכים,לא פלא שהרכב יכול להתאים בתור רכב ראשון לאנשים אין הרבה מזומנים.

בהחלט, לדעתי רכב שלא מקבל מספיק הערכה מבחינת המחירון שלו.

ד"א שכחתי לציין שאת הרכב קניתי יד שניה ב3,300 שח ללא טסט כלומר סה"כ 4400

פורסם

אצלך גם יש סדק בדש בורד?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
אצלך גם יש סדק בדש בורד?

לא סתם שמתי שם בד .. אני בחור די חזק אז פעם אחת דפקתי על הדשבורד כשהנורה הייתה חלשה וריסקתי אותו לחתיכות.

זה פגם ידוע בדגם הזה , הפלסטיק נסדק.


×
×
  • תוכן חדש...