Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעיון טיול יחיד באירופה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4779 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
  • תגובות 70
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מתעלק על הנ"ל.

 

משפחה - הורים, שני ילדים (מגודלים מספיק כדי להיחשב בוגרים) + אחד צעיר יחסית (7).

יציאה - ערב כיפור (12 או 13 ספט'). חזרה איפשהו בסוף סוכות, תלוי בתקציב (מתכוונן ל-24 בספט').

במועדפים - לפחות פארק שעשועים אחד, רכבות כמה שיותר אקסטרים (אחרי כמה סיקס פלאגס בארה"ב, יש דרישות סף), נופים, אפשר קצת שטח עירוני אם כולל מקומות יפים. שופינג לא ממש חובה (גם כך אירופה לא מאוד אטרקטיבית).

 

די חשבנו על איזור היער השחור (פארק אירופה יושב די טוב), למרות שאשתי כבר סחבה אותי לשם לפני שלוש שנים (כולל מפלי הריין וקצת צוחפת). נראה שיושב לא רע על דרישותינו הצנועות.

לחילופין בלגיה/הולנד- גם הן מציעות שילוב דומה. להבנתי הפרש המחירים לטובת גרמניה הוא די משמעותי.

 

האם לדעתכם שווה לשלב את היער השחור עם נסיעה קצת מזרחה הכוללת את בוואריה ו/או קצת מאוסטריה, או להתרכז באיזור שבו כבר היינו (אבל לבד)? או לחילופין ללכת על הולנד/בלגיה ? רעיונות אחרים? הכל עדיין על הנייר, כך ששינוי כיוון אפשרי.

פורסם

פארקי שעשועים - אני מכיר את אפטלינג בהולנד (לפני די הרבה שנים) ופארק אירופה בעמק הריין (לפני פחות שנים) - שניהם מומלצים.

טיול של 10 ימים יכול לשלב את חולנד ובלגיה, או את היער השחור עם בווריה או קצת צוחפת (אהבתי את הכתיב שלך) או קצת שויצריה. לא הייתי מרחיק עד אוסטריה, בכל זאת נסיעה מהיער השחור עד זלצבורג היא עניין כ-400-600 ק"מ (תלוי מהיכן ביער השחור ובאיזה מסלול). לעומת זאת הילדים יהנו מאוד מכמה ימים במינכן (נניח איזור אליאנץ-ארנה, הכפר האולימפי ומוזיאון ב.מ.וו, ה-deutsches museum, פארק הסרטים, ומצד שני אתרים היסטוריים כמו כמה ארמונות בסביבה או סיור חינוכי כבד בדכאו). שבוע ביער השחור יכול להיות נחמד, כולל גיחות לאתרים לא רחוקים מדי כגון היידלברג (מומלץ מאוד), שטרסבורג (שמעתי. לא ביקרתי), קולמאר או פארק אירופה. מבחינתך מדובר בעבודת נהיגה לא קלה, אבל סביר שתהנה ממנה אם הילדים לא יפריעו יותר מדי מאחור.

גם העובדה שיש טיסות מהארץ למינכן ושכירת רכב בגרמניה זולה יחסית תומכת באופציה זו.

הולנד ממש בנויה לטיולים עם ילדים. מבחינת נופים יש פחות מגוון מאשר בגרמניה, אבל הרבה מאד אתרים שממש בנויים לנוער - מתחיל בסדרה לא קטנה של גני שעשועים, ערים היסטוריות, ואתרים כמו המוזיאון הפתוח בארנהם (ובסמוך לו - גן חיות מכובד מאד, אם יש מתעניינים), מפעלי הדלתא הדולפינריום וכמובן כל אתרי התיירות של אמסטרדם, האג וסביבתן. אם אתם מעוניינים אפשר להוסיף יופי של אתרים בצפון בלגיה (המוכרים לי - גנט, ברוג' וגם בריסל, וגם בלגיה יש ענין של גני שעשועים מכובדים).

ועוד אפשרות מעניינת מאוד - אבל עם אופי שונה לגמרי" ברלין. עיר גדולה, שוקקת, עשירה מאוד באתרים וזולה למחיה. ההתניידות בתח"צ היעילה להפליא, גם לאתרים מחוץ לעיר כגון פוטסדאם. כרטיס נסיעה ליממה לכל המשפחה יעלה פחות מ-20 אירו לכל המרחב, הנה נקודה של חסכון עצום. צריך לציין כי כאשר ביקרתי בברלין הילדים היו בני 12,16,18, ובמינכן והיער השחור ביקרתי שנה אחרי כן. זה מדד מסויים לעניין שהילדים שלך עשויים להפיק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מגיב קצת באיחור, אבל עוד חודש אני נוסע בפעם השלישית לברלין \ פראג.

מטרת הטיול במקרה שלי זה הופעות, אבל עדיין אני ממש אוהב את 2 הערים האלה-

מעבר לזה שהן זולות יחסית לשאר אירופה והתחבורה אליהן קלה וזולה (140 שקל לכרטיס רכבת מאחת לשניה).

אני מטייל לבד, וב2 הערים תוכל למצוא טיולים רגליים במחירים משתנים (בברלין הטיול הוא חינם כשאתה משלם כראות עינייך בסוף הטיול- כך שלמדריך יש אינטרס שתהנה, ואכן הטיולים האלה מומלצים מאוד).

פורסם
פארקי שעשועים - אני מכיר את אפטלינג בהולנד (לפני די הרבה שנים) ופארק אירופה בעמק הריין (לפני פחות שנים) - שניהם מומלצים.

טיול של 10 ימים יכול לשלב את חולנד ובלגיה, או את היער השחור עם בווריה או קצת צוחפת (אהבתי את הכתיב שלך) או קצת שויצריה. לא הייתי מרחיק עד אוסטריה, בכל זאת נסיעה מהיער השחור עד זלצבורג היא עניין כ-400-600 ק"מ (תלוי מהיכן ביער השחור ובאיזה מסלול). לעומת זאת הילדים יהנו מאוד מכמה ימים במינכן (נניח איזור אליאנץ-ארנה, הכפר האולימפי ומוזיאון ב.מ.וו, ה-deutsches museum, פארק הסרטים, ומצד שני אתרים היסטוריים כמו כמה ארמונות בסביבה או סיור חינוכי כבד בדכאו). שבוע ביער השחור יכול להיות נחמד, כולל גיחות לאתרים לא רחוקים מדי כגון היידלברג (מומלץ מאוד), שטרסבורג (שמעתי. לא ביקרתי), קולמאר או פארק אירופה. מבחינתך מדובר בעבודת נהיגה לא קלה, אבל סביר שתהנה ממנה אם הילדים לא יפריעו יותר מדי מאחור.

גם העובדה שיש טיסות מהארץ למינכן ושכירת רכב בגרמניה זולה יחסית תומכת באופציה זו.

 

ועוד אפשרות מעניינת מאוד - אבל עם אופי שונה לגמרי" ברלין. עיר גדולה, שוקקת, עשירה מאוד באתרים וזולה למחיה. ההתניידות בתח"צ היעילה להפליא, גם לאתרים מחוץ לעיר כגון פוטסדאם. כרטיס נסיעה ליממה לכל המשפחה יעלה פחות מ-20 אירו לכל המרחב, הנה נקודה של חסכון עצום. צריך לציין כי כאשר ביקרתי בברלין הילדים היו בני 12,16,18, ובמינכן והיער השחור ביקרתי שנה אחרי כן. זה מדד מסויים לעניין שהילדים שלך עשויים להפיק.

 

שטרסבורג (מרכז העיר) נחמדה מאוד, ראה תמונות. מה עושים בקולמאר?

נהיגה בשבילי אינה עבודה, אלא הנאה. בפעם האחרונה עשינו בגרמניה כמעט 3000 ק"מ בשבוע, ובכלל בחו"ל אני יכול לבלות יום שלם מאחורי ההגה (הילדים גם ככה תקועים באייפד, ילען אחותם...).

 

מה עושים בברלין כ"כ הרבה זמן? באופן כללי, אני לא מת על ערים. יש מה לחפש גם באיזור?

DSC_5913.jpg

DSC_5901.jpg

DSC_5890.jpg

DSC_5886.jpg

DSC_5933.jpg

DSC_5926.jpg

DSC_5918.jpg

פורסם

קולמאר עיר קטנה, עתיקה ומאוד יפה ונעימה, ויש גם קע קטן שח היסטוריה יהודית. כקוריוז - יש סיור ב"רכבת קטנה" (מהסוג הנגרר על ידי מכונית מחופשת לקטר) - והעברית היא בין השפות שניתן לבחור בהן באוזניות.

 

מה יש לעשות בברלין שבוע? - בערך כמו בלונדון או ניו יורק. טוב בלונדון או ניו יורק צריך לדבר על חודש-חודשיים, בברלין על קצת פחות. אבל רק קצת. מדובר באחד ממרכזי התרבות החשובים של אירופה ונראה לי שלא כאן המקום לפרט את מאות ואלפי האתרים בעיר המדהימה הזו. אין לי כרגע לידי את תוכנית הטיול שלי (מלפני 5 שנים) אבל אני יכול לומר לך שהרגשתי שהשבוע שביליתי בברלין בקושי הספיק לי לטעימה. לדוגמא - קרא קצת כאן ואפילו משהו כאן.כאן . יש טיסות ישירות מהארץ בתדירות יום יומית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

נתחיל מהסוף: בקולמר לא עושים יותר מדי, שטרבסורג נחמדה לחצי יום לטעמי- אולי כי חנות הדגמים היתה סגורה. אבל: ניתן להגיע מפריז לאזור[אלזס לוריין] תוך מעבר במצודת ורדון ממלחמת העולם הראשונה, לטייל בהרים מיוערים באלזס לוריין- הווג', עירות ציוריות עם בתי עץ- פחות יעניין מתבגרים ולהמשיך דרך בורגונדי היפה לגיחה למונט בלאן. לא מכיר שם פארקים. כמובן ישנו מוזיאון הרכב במולהוז.

 

פריז- יורודיסני, פארק אסטריקס ורחוק משם פוטורוסקופ.

 

הולנד בלגיה, יש ספר טוב על הולנד עם ילדים של שלומית יפת וספר פחות טוב של יונית אבני. הולנד לילדים, אני תוהה מה למבוגרים אך איני מכיר כמעט.

 

אוסטריה- לא מכיר פארקים אך יש, באימסט מגלשות הרים, אזור אגמים בזלצבורג נחמד ולא יקר, כביש גרוסגלוקרנר ההררי וכביש סילברטה- אתה תהנה.

 

אם איטליה זה בסדר, אז ליד אגם גרדה ישנה גרדלנד לילדים ונוער, לידה עיר סרטים וכן פארק מים, לא רחוק משם רכבל. באזור גם ורונה, הדולומיטים עם אופצייה להמשיך לדרום אוסטריה או לדרום מרכז שוויץ- רכבלים, הרים מפלים. לחילופין ניתן לרדת לכיוון מודנה לראות פרארי או שתיים, אולי במבורגיני. ישנם גם האגמים האחרים. באיטליה אוכל לבנות לך מסלול מפורט, למעשה גם באוסטריה וצרפת.

פורסם

פריז פחות מעניינת עבור הטיול המשפחתי. במולהאוס כבר הזעתי קשות (ראה תמונות).

אגם גארדה נשמע לא רע, ואז אפשר לעשות השלמות במודנה וסביבותיה (מלמבורגיני גירשו אותי, יום שישי שעה 17:20 - תבוא ביום שני ! אבל ביום שני אני בישראל ! זבש"ך...) יש גם את פגאני ואולי סיור במפעל של פרארי (את המוזיאון דגמתי)/ משם למשוך לוונציה וחזרה למילאנו.

 

תוך כדי הכתיבה, הבאת לי רעיון !

הGP האיטלקי ייערך ב6-8 לספטמבר. כלומר ארבעה ימים לפני שאשתי מקבלת פס מהעבודה... נראה עד כמה אפשר למתוח את הגבול :roll: :roll:

DS רםומג.jpg

DSC_5378.JPG

DSC_5381.JPG

DSC_5383.JPG

DSC_5389.JPG

DSC_5396.JPG

DSC_5399.JPG

DSC_5404.JPG

פורסם

שמר, ישנו עוד מוזיאון פרארי חדש במודנה- בנוסף למארנלו. ישנם עוד מוזיאוני רכב באזור. פניני, סטנגואליני- אם עדיין קיים ועוד. אם יהיה רלוונטי- שאל.

 

ונציה זה יופי אך מנותקת מאטרקציות אחרות למעט פדובה ווינצ'נזה החביבות. אם כי אפשר להצפין מימנה לקורטינה דאמפצו ולהתחיל את דרך הדולומיטים ממזרח[ונציה תוסיף לך לא מעט קילומטראז'.

מה איבדת במילנו, ניתן לנחות בורונה. אם נוחת במילנו, תעלה ממעבר סימפלון למסלול שלושת המעברים בשוויץ כולל גלטש ופורקה פס ותגיע לאינטרלאקן.

ליד ורונה ישנו מוזיאון רכב ניקוליס בעיירה וילה פרנקה- ורונה.

 

קיצר- צריך להתמקד ולחשוב מה חובה ולתפור מסביב לזה. חבל להתפרש לכל הכוונים ולנסוע עוד ועוד, אתה תהנה, אחרים במשפחה יסבלו. הבעייה באזור הזה היא עודף אפשרויות...

פורסם

העונה שציינת מתאימה לאנגליה, הייתי בודק את האופציות שם.

מה שטוב אצלם - לא משנה לאיזה חור תגיע, בסופ"ש יהיה איזשהו פסטיבל מוטורי באזור שלך.

בנוסף תעיף מבט באתרי המסלולים הגדולים, תראה מתי יש ארועים ומתי ימים פתוחים ל-track day.

פורסם
שמר, ישנו עוד מוזיאון פרארי חדש במודנה- בנוסף למארנלו. ישנם עוד מוזיאוני רכב באזור. פניני, סטנגואליני- אם עדיין קיים ועוד. אם יהיה רלוונטי- שאל.

 

ונציה זה יופי אך מנותקת מאטרקציות אחרות למעט פדובה ווינצ'נזה החביבות. אם כי אפשר להצפין מימנה לקורטינה דאמפצו ולהתחיל את דרך הדולומיטים ממזרח[ונציה תוסיף לך לא מעט קילומטראז'.

מה איבדת במילנו, ניתן לנחות בורונה. אם נוחת במילנו, תעלה ממעבר סימפלון למסלול שלושת המעברים בשוויץ כולל גלטש ופורקה פס ותגיע לאינטרלאקן.

ליד ורונה ישנו מוזיאון רכב ניקוליס בעיירה וילה פרנקה- ורונה.

 

קיצר- צריך להתמקד ולחשוב מה חובה ולתפור מסביב לזה. חבל להתפרש לכל הכוונים ולנסוע עוד ועוד, אתה תהנה, אחרים במשפחה יסבלו. הבעייה באזור הזה היא עודף אפשרויות...

 

למילנו אפשר להגיע בטיסה ישירה מהארץ. מעברים (פאסים) זה אחלה לבד, אבל מזיק לעור התוף כשהאישה בקרבת מקום, במיוחד אם יש ילדים מאחור...

 

צפ' איטליה היא באופן כללי המקום בו הייתי מעדיף לבלות את שארית ימיי... גן עדן מוטורי/נופי/קולינארי

הנה קצת אגם קומו/דולומיטים

DSC_7811.JPG

DSC_7886.JPG

DSC_7902.JPG

DSC_7920.JPG

DSC_7930.JPG

DSC_7939.JPG

DSC_7944.JPG

DSC_7990.JPG


×
×
  • תוכן חדש...