Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס - תשובות מוזרות מדלק מוטורס (משקל גרירה, הספק וגיר)


misterb
שימו לב! השרשור הזה בן 4072 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נפגשתי עם הנציג האזורי של דלק מוטורס במוסך השבוע ודנתי איתו בעניין הגיר (1.6 מול 2.0).

הוא טען בתוקף שהוא בדק בכל המפרטים והגיר זהה עם יחסי העברה זהים.

הראיתי לו את הסרטונים, הסברתי לו שאין סיכוי שהם זהים ושגם המוסכניקים בעצמם מסכימים שהם שונים.

הוא עדיין לא השתכנע, והוא גם טען שאפילו המק"ט שלהם זהה. כלומר אם אתה רוצה להזמין גיר קומפלט

ל1.6 או ל2.0 במחסן, אתה מבקש את אותו מק"ט. אני לא ראיתי הוכחה לזה אז אני לא קונה את זה.

בטח לא כשהמוסך בעצמו לא תומך בזה, אבל כבר לא היה לי נעים לחפור ולערער עליו ליד החבר'ה במוסך.

 

הוא פתח את המחשב ביחד איתי ונכנס לאתר של פורד העולמית (http://www.etis.ford.com/)

לאזור המקצועי עם היוזר שלו.

כשהוא בחר לראות את המכלולים של פורד פוקוס 2011, באפשרויות של התיבה האוטומטית הייתה רק תיבה אחת

DCT250.

 

עברנו קצת על המבנה המכני, מעניין. אני חשבתי שיש שני צירים, שלכל אחד מהם יש קלאץ' משלו, ויחס העברה סופי,

ועל אחד יושבים ההילוכים הזוגייים, ועל השני האי זוגיים. אז לא בדיוק.

יש ציר כניסה אחד מהמנוע, אליו מתחברים שני קלאצ'ים, כשלכל אחד ציר משלו, והצירים יושבים אחד בתוך השני.

יש שני צירי יציאה, על אחד יושבים הילוך 3,4 וR, ועל השני 1,2,5,6.

אבל - ההילוכים הזוגיים משתלבים רק עם הציר הפנימי וההילוכים האי זוגיים משתלבים רק עם הציר החיצוני (או להיפך, לא קריטי).

יחס העברה סופי נקבע לפי צירי היציאה, לכל אחד מהם יש תמסורת שונה לדיפרנציאל.

ולכן יחס העברה סופי משותף לR,3,4 ול-1,2,5,6 ולא לפי זוגי/אי זוגי כמו שחשבתי.

 

הנה קצת המחשה :

http://www.dctfacts.com/industry-at-a-glance/getrag-adds-dry-clutch-dct.aspx

 

 

בקיצור עדיין לא נמצאה התשובה שתיישב כל הסתירות בעניין. אני מתכוון לצלם לו אישית את מהירויות ההעברה ב-1.6 וב-2.0,

וסל"ד שיוט ב-6 ב-100 קמ"ש, ונראה איך הוא מסביר את ההבדל. זה פשוט לא הגיוני..

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי הרגשה שהסיפור הזה יסתיים באחד משני אופנים: או שאתה תצא מהמוסך בבושת פנים ועם הזנב בין הרגליים או שדלק מוטורס יציעו לך את משרת המנהל הטכני הראשי של חטיבת פורד.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רואה מצב שאני טועה כאן, זה פשוט לא אפשרי טכנית..

אז נראה לי אופציה ב' יותר סבירה - רק שאני לא בטוח שהם יאהבו את הרעיון ;-)

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכותב השרשור שלום.

 

הרי זה ידוע גם מבחינת עוצמת ונפח המנוע שבמנועים גדולים יותר בנפח , מהירות השיוט למשל ב 100 קמ"ש תהיה שונה מבחינת הסל"ד. לדוגמא: מזדה 323 מנוע 1.8 מהירות שיוט ב 100 קמ"ש 2400 סל"ד לערך. מנוע 1.6 2800 סל"ד בערך באותה המהירות. אאודי A6 משנת 2002 מנוע 2.4 אטמוספרי ב 100 קמ"ש 1800 סל"ד. ככל שנפח מנוע גבדול יותר אז לרוב הכוח שהוא נידרש להפעיל בשביל לשייט באותה מהירות נמוך יותר. מעבר לכך לטיבות האוטומטיות יש מרווח ביטחון הן אף פעם לא מתוכנתות למקסימום שלהם. לדוגמא בסיאט ליאון מנוע 1.8 TSI 160 כוחות סוס. התיבה האוטומטית DSG שלה יכולה לעמוד בהספק של עד 300 כוחות סוס. אז כמו שנאמר ודם לכן ההבדל בין גירסת ה 1.6 ל 2.0 בפוקוס שלך הוא בתוכנת ניהול המנוע והגיר.

Seat Leon ST 1.2 Tsi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שלא קראת את כל השרשור.

אני לא מתפלא שיש הבדל בין ה-1.6 ל-2.0, ואין לי בעיה עם זה.

הבעיה שהיבואן עצמו טוען שהגיר זהה בשני הדגמים, וזה מה שכתוב במפרט הטכני, למרות שבפועל המציאות שונה.

הסל"ד בכל מהירות נקבע רק ע"י יחסי ההעברה (מכפלה של יחס ההעברה של ההילוך הנבחר ויחס העברה סופי, והגלגלים).

זה לא קשור לגודל המנוע או לכוח שלו, אלא רק לפי סל"ד בכניסה לגיר שמגיע מהמנוע.

אם הגיר זהה, והגלגלים זהים, סל"ד X בהילוך Y במהירות Z יהיה זהה לכל מנוע שיורכב שם.

תוכנת ניהול לא יכול לשנות את זה, אלא רק את ההחלטה מתי להעביר הילוך.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שלא קראת את כל השרשור.

אני לא מתפלא שיש הבדל בין ה-1.6 ל-2.0, ואין לי בעיה עם זה.

הבעיה שהיבואן עצמו טוען שהגיר זהה בשני הדגמים, וזה מה שכתוב במפרט הטכני, למרות שבפועל המציאות שונה.

הסל"ד בכל מהירות נקבע רק ע"י יחסי ההעברה (מכפלה של יחס ההעברה של ההילוך הנבחר ויחס העברה סופי, והגלגלים).

זה לא קשור לגודל המנוע או לכוח שלו, אלא רק לפי סל"ד בכניסה לגיר שמגיע מהמנוע.

אם הגיר זהה, והגלגלים זהים, סל"ד X בהילוך Y במהירות Z יהיה זהה לכל מנוע שיורכב שם.

תוכנת ניהול לא יכול לשנות את זה, אלא רק את ההחלטה מתי להעביר הילוך.

 

רעיון למחשבה, יכול להיות שלפני הציר שמגיע לגיר מהמנוע יש גג"ש או משהו שמשנה את הסל"ד?

 

אם היציאה מהמנוע לא מתחברת לגיר באופן זהה זה יכול להשפיע על הסל"ד.

STI 2004

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רעיון יפה.. חשבתי על זה בהתחלה כבר, אבל אין שום דבר בדרך, גם לא לפי השרטוטים.

הציר שמגיע מהמנוע מתחבר לציר הכפול עם שני הקלאצ'ים.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עקבתי אחרי השרשור הזה בזמנו ואני לא זוכר למה לא הגבתי.

אם תיבת ההילוכים זהה לחלוטין כמו גם מידות הגלגלים ועדיין קיים הבדל בסל"ד - כנראה שהיחס הסופי בדיפרנציאל עושה את כל ההבדל, זאת בהנחה וה Output shaft של התיבה הרובוטית פועלת על אותו העקרון של גיר ידני.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול להסתכל בלינקים שצירפתי למעלה.

הדיפרנציאל הוא חלק אינטגרלי מהתיבה, ולצירי היציאה יש יחס העברה סופי שונה כל אחד אל הדיפרנציאל.

אין עוד תמסורת מחוץ לתיבה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ראיתי את הלינקים, אסתכל עליהם בערב.

צ'מע, לדעתי הפוקוסים מגיעים עם יוסי פרנקוס בתיבת ההילוכים, אין הסבר אחר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסתכלתי עכשיו על כמה סרטונים ביוטיוב ונכנסתי לכמה שרשורים טכניים בעניין התיבה.

אני חושב שהתיבה הזו לא פועלת כמו תיבה ידנית רגילה אלא היא בעלת יחסי העברה משתנים בתוך הגיר.

כלומר התיבה של ה 1.6 ושל ה 2.0 היא אכן אותה תיבה 1:1 אך יחסי העברה של הגיר אינם קבועים ויכולים להשתנות, כנראה בהתאם לתכנות ופקודות המחשב.

איך זה קורה בפועל לא הצלחתי להבין, אבל אני חושב שזה הכיוון אותו צריך לחקור וזה מה שיסביר את יחסי העברה השונים בין הרכבים על אף שמדובר באותה תיבה בדיוק.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעיון הזה כבר עלה, והוא לא נשמע סביר. קראתי גם שיש יחסי העברה משתנים, אבל הם לא משתנים בשליטה בתוכנה,

אלא אפשר להזמין את התיבה עם יחסי העברה שונים לפי דרישת יצרן הרכב. שזה אומר בסה"כ להחליף את גלגלי השיניים הרלוונטיים.

אם באמת היו יכולים לעשות יחסי העברה משתנים בתוכנה, אז בפועל היה יכול להיות לך גיר עם לפחות 12 הילוכים,

בלי תוספת במחיר. זה לא נשמע הגיוני. כל הגיר הזה במהותו נולד כדי לחסוך בעלויות (קלאץ' יבש, על כל המשתמע מכך).

יישום של יחסי העברה משתנים עם גלגלי שיניים זה לא משהו שהיה עובר בשקט, זו פריצת דרך הנדסית..

בטח ובטח אם זה בעלות של גיר פשוט.

 

THAT SAID, גם אם נניח שאתה צודק - עדיין במפרט של היבואן מופיעים יחסי העברה זהים לכל ההילוכים ל-1.6 ול-2.0,

וזה עובדתית פשוט לא נכון.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, אין כאן יותר מדי חוכמות. יחסי העברה הם משהו מאוד פשוט לחישוב.

אם דגם התיבה זהה אז:

או שיש יחסי העברה שונים.

או שיש FINAL שונה.

או שתיבת ההילוכים כנראה לא כל כך קונבנציונלית ויותר מורכבת מזו המוכרת לנו.

 

אני מהמר על האפשרות האחרונה. לדעתי בתיבה הזו יש מנגנון שמאפשר יחס העברה משתנה בכל הילוך או בהילוכים ספציפיים. בכל ההדמאות התיבה הזו נראית לי רחוקה מלהיות תיבה דו מצמדית פשוטה. אני חושב שיש כאן עוד מנגנונים מעורבים שלא מוכרים לנו מתיבות אחרות.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או זה או שההנחה הראשונית לא נכונה - והתיבה לא זהה..

אני שולח שאלה לGETRAG בעניין, נראה מה ייצא.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4072 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...