Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס - תשובות מוזרות מדלק מוטורס (משקל גרירה, הספק וגיר)


misterb
שימו לב! השרשור הזה בן 4063 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלחתי מייל עם כמה תהיות שהיו לי לאחראי שירות לקוחות בדלק מוטורס, שהפנה אותן למנהל הטכני. להלן השאלות והתשובות :

 

 

1. במפרט הטכני באתר שלכם מפורטים משקלי גרירה מותרים, משום מה לדגמי ה-2 ליטר מותר לגרור רק 500 ק"ג בכל מקרה,

בעוד ל-1.6 מותר 750 עם בלמים או 635 ללא בלמים (שזה מה שאמור להיות לפי התקנות).

כתוצאה מכך גם הרישום ברישיון ובמשרד הרישוי שגוי. האם אתם מודעים לזה ופועלים לתקן ?

לא מדובר בטעות. אכן לפוקוס עם מנוע 2.0 יש כושר גרירה נמוך יותר. הסיבה לכך היא שמירה על טמפרטורת חטיבת הכח (מנוע וגיר) בגרירה.

מאחר ולמנוע 2.0 יש מומנט והספק גבוהים יותר כך גם טמפרטורת העבודה הכללית של חטיבת הכח. כושר הגרירה צומצם כדי לא לעבור ערכים אלו.

2. במפרט רשום שיחסי ההעברה בגיר זהים בכל הדגמים, בעוד שבאופן ודאי מבדיקה שלי הגיר ב-1.6 שונה מאד מה-2.0.

יחסי ההעברה הרבה יותר קצרים ב-1.6. כמו כן האם תוכל להבהיר בקשר לסוג הקלאץ' בשני הדגמים (יבש/רטוב) ?

הגיר 6DCT250 זהה בגרסאות 1.6 ו-2.0 ליטר. סביר כי מפת החלפת ההילוכים שונה בין המנועים ומכאן התנהגות שונה. בשני הדגמים מצמד יבש.

הערה: רק בגרסת הדיזל יש גיר אחר עם מצמד רטוב.

3. הספק המנוע ב-2.0 רשום כ-170 כ"ס, בבדיקה במפרטים בחו"ל של אותו מנוע בכל המקומות כתוב 160 כ"ס. מה המקור להבדל ?

הספק מנוע 2.0 ליטר המיובא לארץ ע"י דלק מוטורס, קוד טכני MGDA, עומד על 170 כ"ס.

 

 

 

בהמשך הקשיתי ושאלתי :

 

לגבי הגיר - לא מדובר במפת העברה שונה. אני מדבר על יחס סל"ד/מהירות שונה מהותית.

למשל - הילוך שלישי ב-1.6 מגיע ל-110 קמ"ש ב-6500 סל"ד. ב-2.0 הוא מגיע ל-130 באותו סל"ד. ההפרש הזה קיים בכל ההילוכים.

בהילוך 6, 90 קמ"ש הסל"ד ב-1.6 הוא 2450, ב-2.0 הוא 2000.

אני לא מבין איך זה אפשרי בלי הבדל ביחסי ההעברה של ההילוכים או ביחס העברה סופי שונה.

 

תשובה :

 

בדקתי את המפרט ואין בו טעויות.

לא קיים מפרט טכני לכל דגם בנפרד, אותה התיבה מותקנת בשני סוגי המנועים ללא הבדל.

 

לא קיבלתי את התשובה, עברנו לשיחה טלפונית. הוא ממשיך ומתעקש שהוא בדק במפרט והתיבה זהה לחלוטין מבחינת

יחסי העברה ויחס העברה סופי. שאלתי אז איך הוא מסביר את ההבדל בסל"ד ב-100 קמ"ש למשל ?

הוא לא ידע להסביר ואמר שזה גם לא ממש מעניין אותו..ואולי אני בכלל טועה ולא בדקתי טוב.

אמרתי לו שייקח רכב כזה וכזה ויבדוק בעצמו. אין לו זמן לזה. נו, מה נשאר לי להגיד ?

כמובן שבדקתי את זה יותר מפעם אחת, ולא רק אני. יש הבדל ברור של 20% ביחס ההעברה בכל ההילוכים.

 

לא הצלחתי למצוא הוכחות ברשת, השילוב של התיבה והמנוע הזה של ה-2 ליטר לא ממש נפוץ בעולם..

 

וגם לגבי משקל הגרירה זה די הזוי. נראה שהתיבה עם המצמד היבש נמצאת בקצה גבול היכולת שלה במנוע של ה2 ליטר,

ומכאן נובע שהם לוקחים המון מקדמי בטחון כמו משקל גרירה וכמו סל"ד בהורדת הילוך.

זה לא מבשר טובות לגבי האמינות שלה בטווח הארוך לדעתי.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

האם לשני הדגמים שאתה בדקת צמיגים בעלי קוטר זהה?

האם בדיקת המהירות בוצעה עם GPS? /מכשיר מדוייק אחר?

 

מסקנתך לגבי האמינות הצפויה אינה מבוססת.

 

התיבה הספציפית הזאת מותאמת לטיפול במומנט של 24.5-28.5 קג"מ. נראה שקיים מרווח בטחון גדול בכל מקרה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את המהירות ב-2.0 בדקתי מול GPS, יש סטיייה של 4-5 קמ"ש לכל היותר.

ב-1.6 לא בדקתי עם GPS אבל אתה לא באמת חושב שיש סטייה של 20-30 קמ"ש..

ההילוכים ב-1.6 הרבה הרבה יותר קצרים מה-2.0, בשלישי ההפרש הוא 20 קמ"ש, ברביעי הוא כבר

הרבה יותר מזה (ב-2.0 רביעי מגיע ל-185, ב-1.6 מגיע ל-150 בערך, תאורטית ;) )

 

לגבי הצמיגים - המידה תלויה גם ברמת הגימור ולא בהכרח במנוע. ברכבים שאני בדקתי הייתה גרסת טרנד ב-1.6

וטיטניום ב-2.0.

ההבדל הוא 2.3% בין 205/55/16 לבין 215/50/17.

http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator

 

זה המפרט של היבואן :

http://www.ford.co.il/uploadImages/systemFiles/%D7%A4%D7%95%D7%A7%D7%95%D7%A1.pdf

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שבכל זאת יש הפרש ביחס העברה סופי. אני לא באמת יודע. למה זה משנה לך?

 

ומהנתונים שסיפקת אפשר ללמוד שיתכן וההפרש הענק הוא קטן יותר ואולי בטווח של "לא קיים/שולי".

אי אפשר לדעת כי הבדיקות שלך לא בוצעו במקביל ועם אותו ציוד.

 

אתה בטוח שבדקת באותו הילוך? :roll:

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תן קצת קרדיט.. בדקתי בכל ההילוכים, ויותר מפעם אחת. ההפרש מהותי ולא זניח בשום צורה.

אין מה להתפס פה ל'ציוד מדידה'. מד המהירות מספיק טוב כדי להראות הפרש של 35 קמ"ש אני חושב.

ההבדל קבוע באחוזים מהמהירות ומן הסתם גדל אבסולוטית ככל שההילוך גבוה יותר.

וכן אני יודע בדיוק באיזה הילוך אני נמצא, במצב ידני מספר ההילוך מופיע על הצג.

אפשר להסביר את ההפרש הזה רק בהבדלים בגיר עצמו או ביחס העברה סופי.

אגב - יחס העברה סופי נקבע מחוץ לגיר בהכרח ? או שהוא גם חלק מהגיר ?

 

למה זה משנה לי ?

קודם כל התחלתי לחקור את זה בגלל ששמתי לב שהגיר ב-1.6 מתנהג הרבה יותר טוב מהגיר שאצלי ב-2.0,

בהרבה אספקטים.

אחרי שגיליתי שיש הבדל מהותי שלא מופיע בשום צורה במפרט הטכני - זה מפריע לי ומראה על חוסר מקצועיות של היבואן.

בייחוד שהוא ממשיך ללכת עם הראש בקיר למרות שהעובדות מראות אחרת..

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בטוח שהגיר הזה מגיע עם התאמות שונות למנועים שונים.

ניתן להסיק זאת מאופן הצגת נתוניו באתר היצרן.

כנראה שיחס העברה סופי שונה ואולי גם מיפוי תוכנה שונה עושים את ההבדל. אולי מישהו באמת לא ידע לספק לך נתון מדוייק. לא הייתי נתפס למסקנה גורפת לגבי היבואן בגלל נקודה זו.

אגב, ברור שמנועים שונים לא רק בתפוקה שלהם אלא גם באופיים ("טווח מחייה") תורמים לתחושת תפקוד שונה. בנוסף...

 

מה הייתה מטרתך, מעבר ללמוד הנתונים?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסקנתך לגבי האמינות הצפויה אינה מבוססת.

התיבה הספציפית הזאת מותאמת לטיפול במומנט של 24.5-28.5 קג"מ. נראה שקיים מרווח בטחון גדול בכל מקרה.

 

תספר את זה לצ'מפיון/VAG.

יכול להיות שמסתמן הבדל בין התיבות הרטובות (שמסוגלות "לסחוב" יותר, ולכן מורכבות ברכבי דיזל ובמודלים החזקים (GTI)), לעומת ה"יבשות".

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שגיליתי שיש הבדל מהותי שלא מופיע בשום צורה במפרט הטכני - זה מפריע לי ומראה על חוסר מקצועיות של היבואן.

בייחוד שהוא ממשיך ללכת עם הראש בקיר למרות שהעובדות מראות אחרת..

 

וזה מפתיע כי?

אני בטוח שאתה הלקוח היחיד שלו (ועוד מליסינג :-) ) שמתעניין בנושא.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תספר את זה לצ'מפיון/VAG.

יכול להיות שמסתמן הבדל בין התיבות הרטובות (שמסוגלות "לסחוב" יותר, ולכן מורכבות ברכבי דיזל ובמודלים החזקים (GTI)), לעומת ה"יבשות".

 

לא הבנתי. האם דווח כאן על בעיית אמינות או שגם אתה מצטרף לאלו שעל סמך חזיון של נביא כבר יודעים שמדובר בעובדה מוצקה.

 

אגב, זה נכון שגם הפורדים החזקים משתמשים ברטובות - מונדאו והאחיות.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור לי שהתוכנה שונה, זה לא הויכוח.

אבל שום תוכנה לא יכולה לשנות יחסי העברה. וזה לא עניין של תחושה או משהו סובייקטיבי, אפשר לבדוק את זה בקלות..

משגע אותי שמנהל מחלקה טכנית של היבואן לא מעוניין אפילו לבדוק דבר כזה.

 

לגבי ההספק - ניסיתי למצוא איפשהו בעולם מפרט רשמי עם 170 כ"ס של מנוע 2.0 GDI, לא מצאתי.

המנוע הזה משווק בארה"ב עם 160 כ"ס, באירופה בכלל לא מצאתי אופציה למנוע הזה באתר של פורד אנגליה ופורד גרמניה למשל.

מצאתי כתבה מאוסטרליה/מלזיה שמזכירה 170 כ"ס, אולי עבדו גם עליהם :) :

 

http://paultan.org/2012/07/21/driven-new-ford-focus-hatch-and-sedan-in-krabi/

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך לחפש כאן: (או משהו דומה)

http://www.vibratesoftware.com/html_help/2011/Ford/Ford_Focus_2000-2012.htm

לא התעמקתי ואני מצטער אם זאת הפניית סרק.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מצאתי משהו דומה למפרט שם, וגם אין שם יחס העברה סופי.

 

משהו שלא ברור לי - האם יחס העברה סופי נקבע בתוך ה'קופסה' של התיבה, או שיש עוד תמסורת חיצונית ?

במקרה של הDCT יש שני יחסי העברה סופיים, אחד של הציר שמשמש להילוכים הזוגיים, ואחד לאי-זוגיים.

אז אני מניח שהם חלק אינטגרלי מהתיבה. אם אכן זה המצב - מכאן נובע שבהכרח התיבה שונה.

ואם זה המצב - איך בדלק מוטורס לא יודעים את זה ? הרי אמור להיות מק"ט שונה לכל תיבה.

בעצם זה רעיון - לנסות לקבל במחסן חלפים מק"ט של הגיר, ל-1.6 ול-2.0.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי את מטרת הבירור שלך מול היבואן.

נניח והגיר שונה, נו אז, מה תעשה עם המידע הזה?

אני מאמין שעל פי המידע שיש למחלקה הטכנית של היבואן אכן אין הבדל בין הגירים.

אתה חושב אחרת ומטיל בספק את מיקצועיות של המנהל הטכני של דלק מוטורס, אז תתכבד ותציג נתונים שונים מבוססים.

 

אתה מוזמן לשאול כאן: http://www.justanswer.com/sip/ford-vehicles?r=ppc|ga|4|Rest+of+World+%2D+Non+English|Ford&JCRN=Ford+Mechanics&JPKW=ford%20technical%20support&JPDC=S&JPST=&JPAD=18496840620&JPMT=e&JPNW=g&JPAF=txt&JPCD=20120920&JPRC=1&JPOP=Janine_GimmeAMinute_trans&gclid=CNLnoPOq2rMCFUpb3godxEwA5Q

 

וניתן לפנות גם ליצרן http://www.ford.com/help/contact/

 

אל תשכח לעדכן אם דלק מוטורס טועים, וגם (ובעיקר) אם הם צודקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרתי המטרה מראש הייתה להבין למה התיבה שלי ב-2.0 מתנהגת כל כך שונה מה-1.6.

ועכשיו זה סתם מעצבן אותי שהמפרט לא תואם למציאות, זה אמור להיות חשוב גם ליבואן.

נאמר שחבר שלי נוסע איתי ברכב ומתרשם מהשקט של המנוע ב-100 קמ"ש (2K סל"ד), בודק במפרט ורואה

שהגיר זהה, ומחליט ללכת על ה1.6, ובפועל מקבל 2.5K ב-100 קמ"ש. לא בעייתי ?

 

למה אתה חושב שהנתונים שהבאתי לא מבוססים ? בדקתי יותר מפעם אחת, את כל ההילוכים, ויש הפרש קבוע

ומשמעותי במהירות המירבית של כל הילוך בין שני הרכבים.

 

הנה דוגמה מיוטיוב, זה ה-1.6, שים לב לנקודות ההחלפה :

http://www.youtube.com/watch?v=n-25EyYi08Y

 

ראשון - 50 קמ"ש

שני - 70 קמ"ש

שלישי - 110 קמ"ש

רביעי - 150 קמ"ש

חמישי - 190 קמ"ש

 

וזה ה-2.0 (צילום שלי בהקשר אחר) :

 

http://www.youtube.com/watch?v=VZly0xa9P2Q&t=2m31s

 

ראשון - 55 קמ"ש

שני - 90 קמ"ש

שלישי - 130 קמ"ש

רביעי - 185 קמ"ש (תאלץ להאמין לי)

 

לשאול באתר בחו"ל לא ממש יעזור, הם לא מכירים את הקומבינות שמגיעות לארץ

פניתי לפורד העולמית בהקשר אחר (עדכון תוכנה לגיר), הם הפנו אותי ליבואן המקומי, אז אני לא אופטימי, אבל שווה בדיקה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל בקטרי הגלגלים גם משפיע על המהירות.

 

גלגל ברדיוס R שמסתובב במהירות W (בסיבובים לשניה) ייצר מהירות קווית V

V1=R*W

 

אם הגיר הוא אותו גיר, אזי ש W בסל"ד 2000 בדגם ה 2.0 שווה לזה שבדגם ה 1.6

משמע שהמהירות הזוויתית שווה.

 

עכשיו, בדגם ה1.6 הגלגל קטן ב2.3% נכון?

 

V2=0.977R*W

 

משמע שהמהירות הקווית בדגם ה1.6 קטנה מהמהירות הקווית בדגם ה2.0 באותו סל"ד.

 

וככל שהסל"ד גבוה יותר, כך ההבדל (במספרים לא באחוזים) גבוה יותר.

 

אם אתה רוצה לבדוק יחסים סופיים, תבדוק מהירות סיבובית לא קווית.

HU: JVC KDBT1 AMP:JBL Cs50.4

COMP: MTX RTS652 SUB: Magnat Xpress 1200

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4063 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...