Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5212 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

1.אחרי ביקור במוסך ובדיקה של מערכת הקירור בלחץ התגלה שאין נזילה, לגבי המים שהיו באוטו הוא אמר לי שפשוט בגלל שנכנסו מים בימים של הגשם הם נספגו ולוקח לזה זמן להתייבש, על הדרך הוא ניקה לי את התעלות ניקוז בלחץ אוויר ואכן הם היו מזוהמות וכנראה סתומות בחול, זרדים וכו'

עכשיו יש לי שאלה: הבידקה הזאת יכולה לזהות אם יש בעייה ברדיטור חימום? הוא אמר שאם אני מפעיל מזגן ולא יוצא ממנו מים או עשן המזגן תקין ואכן כך, המזגן מקרר ומחמם כמו שצריך, זה נכון? הוא גם שם מים ירוקים ורוקן את המים הרגילים(!) שהיו באוטו.

2.על הדרך כבר אמרתי לו שיעשה לי כיוון שסתומים וינקה את המצערת כי בעמידה האוטו אומנם על 800 סל"ד אבל לפעמים הוא רועד ועולה ויורד וחוזר חלילה- הוא כיוון את השסתומים וניקה את המצערת עם חומר ניקוי לקרבורטורים ואכן הסלד יציב על 800.

לאחר מכן הוא אמר לי להעמיד את האוטו מונע לראות שהכל בסדר ויצא מהאגזוז עשן, עכשיו גם שבוע שעבר ראיתי שיוצא מהאגזוז וחשבתי שזה בגלל הקור והלחות, מה שעכשיו שמתי לב שגם נוזל ממנו מים, טיפות ממש קטנות, הוא הסתכל נתן גז בעימידה ויצא עשן בצורה רצינית ועפו טיפות- הוא אמר שהאוטו מעשן ואיך ברירה אלה לפתוח ראש מנוע ולראות למה נכנסים מים למנוע, זאת הבעייה?

הוא פתח את הראש מנוע ומה שהיה מוזר שהראש "חדש"- האטם חדש הגומיות וכו' והוא אמר שנעשה טיפול של ראש מנוע בטווח של עד חודשיים, ביררתי את זה עם מי שקניתי את האוטו ואכן האוטו עבר טיפול ראש לפני בערך חודשים, הראש עבר חריטה.

בסופו של דבר הוא אמר שהוא יקח את הראש מנוע לבדיקה בלחץ ואולי שם תתגלה בעייה, הוא אמר שאם אין בעייה בראש כנראה שזה מהבלוק מנוע וצריך להחליף מנוע.

אני לא מבין גדול מזה אבל האם מה שהוא עשה נכון?

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

שהאוטו עמד בסרק יצא עשן ושהוא לחץ על הגז יצא הרבה מאוד עשן ממש מין ענן ויצאו איתו ויפות של מים, גם שהאוטו עמד בסרק בלי ללחוץ על הגז כיפוף ממנו מים, העשן היה בצבע אפור/ לבן.

ממה שהבנתי זה מצביע על חדירה של מים לראש מנוע לא?

פורסם

יש לי רעיון בשבילך: קח חבר/אמא/אמא של חבר (רק תיזהר, בלי שטויות כן?) שילחצו על הגז בזמן שאתה מצלם את העשן שיוצא, עדיף בוידאו.

אולי מה שאתה קורא הרבה עשן הוא בכלל נורמלי..

נ.ב.: מותר לכם להתחלף, זה לשיקולך :wink:

למכירה המערכת שלי -Focal, Nakamichi, Xetec, Eclipse...

פורסם

שאני אומר שיצא הרבה עשן אז יצא הרבה עשן ברמה של ענן די גדול, מה שגם המוסכניק הוא קרוב משפחה ככה שלא נראה לי שהוא מנסה לעשות עליי "קופה" או משהו כזה פשוט רציתי לדעת אם הוא עשה נכון שהוא פירק ראש מנוע

פורסם

שוב, מה זה גדול? נהיה יותר חכמים עם וידאו/תמונה.

לגבי אם הוא עשה נכון? לא יודע להגיד, תלוי אם באמת המנוע מעשן. אני לא מכיר את קרוב משפחה שלך, אם היית ניגש למוסך שכולם סומכים עליו כמו גבע/שאפט/אורן - אז כנראה שהשאלה שלך הייתה מיותרת.

למכירה המערכת שלי -Focal, Nakamichi, Xetec, Eclipse...

פורסם

טוב לעלות סירטון זה כבר לא אפשרי פורק מהאוטו הראש ונשלח לבדיקה בלחץ.

מהבדיקה לא עלה הבעייה המדוייקת ולא הצליחו לשים את האצבע בדיוק איפה הבעייה.

לאחר התייעצות של המוסכניק עם אבא שלי הוחלט להחליף לאוטו ראש, זה יפתור את הבעייה?

התשלום עבור כל העבודה+החלפת הראש+ניקוי בית מצערת וכיוון שסתומים+כמה דברים קטנים(אטימת פנס אחורי נוזל ניקוי תעלות ניקוז החלפת מים ושמן ואטימת אנטנה) סה"כ 1600 שקל, מחיר סביר נכון?

פורסם

המחיר טוב אבל האבחון נראה לי מוזר.

יש מספר בדיקות שאפשר לבצע לפני שפותחים ראש.

כדאי שתשאל את הבעלים הקודם מה הייתה הסיבה להחלפת אטם ראש.

לא ידוע לי שאפשר לכוון שסתומים ב-306.

פורסם

הבעלים הקודם לא אמר לי את הסיבה אבל הוא אמר שהוא עשה חריטה לראש ולא רק אטם.

ממה שהבנתי הוא עשה כיוון שסתומים (ראיתי שהוא פותח את הכיסוי פלסטיק שעל המנוע ועם מפתח מכוון שם את השסתומים/ברגים, שוב אני לא מבין גדול בכל העסק הזה אז יכול להיות שאני לא כ"כ מדייק במה שאני אומר)

האטם דווקא היה חדש המוסכניק הראה לי שהוא חדש והבעייה לא ממנו.

אחרי הבדיקה שעשו לראש המוסכניק קיבל תשובה שלא אותרה בעייה ספציפית ולכן יותקן ראש חדש באוטו, והיה ובעיית העשן מסתדרת כנראה שהייתה בעייה בראש, במקרה שלא כנראה שיש בעייה במנוע עצמו ואז זה כבר סיפור אחר.

לעשות נזק מלהתקין ראש חדש לא יכול להגרם אז נראה לי שהוא עשה נכון, תקנו אותי עם אני טועה.

פורסם

טוב שלא אמר לך להחליף אוטו - אם הבעיה הסתדרה, סימן שהיתה בעיה באוטו! אם לא, טוב נו..

קרוב או לא קרוב, אתה שילמת 1600 ש"ח ויכול להיות שזה היה מיותר.

מצד שני יכול להיות שההחלפת ראש הכרחית ואין לנו איך לדעת את זה עכשיו.

מאיפה אתה? פעם הבאה גש למוסך מתמחה, כמו שאמרתי לך בהודעה הקודמת ולא יהיו לך התלבטיות - מקסימום השוואת הצעות מחיר.

למכירה המערכת שלי -Focal, Nakamichi, Xetec, Eclipse...

פורסם

פה זאת לא אשמת המוסך, הוא שלח את הראש לבדיקה ולא איתרו בעייה ספציפית.

עכשיו לגבי הבעייה, אם הבעייה לא תפתר ע"י החלפת הראש אני לא משלם! אלא ממשיכים לבדוק מדוע האוטו מעשן- ופה כנראה נכנסים לעניין של הבלוק מנוע וכו'.

עדיין רק לא ברור לי- אם נעשה לאוטו טיפול ראש בזמן הלא רחוק (חודשיים-שלוש) איך יכול להיות ששוב יש בעייה בראש? יכול להיות מטיפול לא נכון או חריטה שלא נעשה כמו שצריך? כי לא הוחלף ראש אלא נעשה רק חריטה לראש.

פורסם
פה זאת לא אשמת המוסך, הוא שלח את הראש לבדיקה ולא איתרו בעייה ספציפית.

עכשיו לגבי הבעייה, אם הבעייה לא תפתר ע"י החלפת הראש אני לא משלם! אלא ממשיכים לבדוק מדוע האוטו מעשן- ופה כנראה נכנסים לעניין של הבלוק מנוע וכו'.

עדיין רק לא ברור לי- אם נעשה לאוטו טיפול ראש בזמן הלא רחוק (חודשיים-שלוש) איך יכול להיות ששוב יש בעייה בראש? יכול להיות מטיפול לא נכון או חריטה שלא נעשה כמו שצריך? כי לא הוחלף ראש אלא נעשה רק חריטה לראש.

12345

פורסם
פה זאת לא אשמת המוסך, הוא שלח את הראש לבדיקה ולא איתרו בעייה ספציפית.

עכשיו לגבי הבעייה, אם הבעייה לא תפתר ע"י החלפת הראש אני לא משלם! אלא ממשיכים לבדוק מדוע האוטו מעשן- ופה כנראה נכנסים לעניין של הבלוק מנוע וכו'.

עדיין רק לא ברור לי- אם נעשה לאוטו טיפול ראש בזמן הלא רחוק (חודשיים-שלוש) איך יכול להיות ששוב יש בעייה בראש? יכול להיות מטיפול לא נכון או חריטה שלא נעשה כמו שצריך? כי לא הוחלף ראש אלא נעשה רק חריטה לראש.

 

שלום רב !

בתגובה קודמת כבר רמז COMMANDER, שהמחיר סביר אך האבחנה שמחייבת פירוק ראש מנוע מוזרה, לא מחוייבת המציאות ובדיעבד מיותרת.

בוא ננתח את המצב כפי שהבנתי:

לפני חודשים נעשה טיפול לראש המנוע שכלל מלוי וישור ראש מנוע.

אתה פנית למוסך בגלל סלד סרק לא יציב ועשן לבן מלווה לעיתים בטפטוף טיפות מים מצינור הפליטה.

לא ציינת התנהגות של התחממות יתר של המנוע, איבוד מסיבי של מי קירור, ביעבוע במיכל העבוי, מים בשמן, או כל תופעה אחרת שמרמזת על בעייה של אטם ראש מנוע שרוף, סדק בראש, או חדירת מי קירור לתא השריפה.

לכן גם לא בוצע בדיקת לחץ הפוך, בדיקת קומפרסיה, או בדיקה בלחץ של מערכת הקירור, בדיעבד גם לא היה צורך 1

ולכן נשאלת השאלה על סמך מה קבע המוסך שיש לפרק ראש מנוע, שלא היה שום סיבה מקצועית לעשות זאת, ואני מניח שבעל המוסך היה מודע לכך שראש המנוע שופץ לפני זמן קצר חודשיים.

בדיעבד גם לא נתגלה בעייה בראש המנוע , או באטם ראש המנוע!

מכאן ניתון להסיק שהמחיר הסביר ששולם, היה סביר אך מיותר.

מה שמעניין שהאם עתה סלד סרק יציב, והאם העשן נעלם לגמרי, כאילו לא היה?!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318


×
×
  • תוכן חדש...