Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

מתוך הודעה 605 בשרשור הזה:

 

אני שואל:

פשיטת רגל עסקית-

אני לא רוצה לחשוב מה יקרה אם בטר פלייס תפשוט רגל חס וחלילה. מי יתפעל את תחנות ההחלפה? כי סביר להניח שכונס הנכסים יכריח את בטר פלייס למכור את הנדל"ן ולמכור את אלפי הסוללות שברשותה לכל הנהגים (כדי להשיג קצת מזומן לנושים).

זהו סיכון עסקי שאמור להיות על כתפי המשקיעים- לא על כתפי הלקוחות.

 

נציג Better Place Israel עונה:

4. פשיטת רגל – כל חברה יכולה לפשוט את הרגל, לא באמת יש לנו תשובה אמיתית לתת לך בנושא, בטר פלייס היא חברה גלובלית עם גב כלכלי מאוד איתן מאחוריה בדמות HSBC GE מורגן סטנלי ועוד.

 

 

 

לא האמנתי שזה כל כך קרוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

השאלה הקריטית היא האם יש מגבלת עמודים לשרשור בודד? אנחנו בעמוד 100.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור, גם הדיון עצמו וגם נושא השרשור (חברת בטר פלייס) הם אבן דרך חשובה בנוף המוטורי של ישראל, יש מי שיגיד שגם אבן דרך לא קטנה בכלל בגוויעתה של ההתכופפות חסרת העקרונות של ממשלות ישראל לדורותיהן בפני הטייקוניזציה.

 

מי אמר שלמחאה לא הייתה השפעה? :roll:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצו לי בראש כל מיני אסוציאציות דביליות על קדיש וBP, מעולם המשפט

בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב וְאִמְרוּ אָמֵן
לא היה יותר רלוונטי! :roflmao: :roflmao: :roflmao:

 

משהוא בסגנון של :

 

משה איך אתה מגיע לאילת עם הפלואנס?

בעגלה (החשמלית)

מה? כמה זמן זה יקח לך?

בזמן קריב

אתה בכלל תגיע איתה לאילת?

אימרו אמן!

 

 

 

אל תנסו להבין, סתם הומור מעוות שלי:wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא אהבתי.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ROFL!!!

 

אם BP היו לומדים משהו מהדיון הניכבד הזה הם אולי לא היו מגיעים למצב העגום שלהם!

כל אחד מחברי הפורום צפה את הנולד- רק BP המשיכו לחלום.

 

אני רציתי להקפיץ את הדיון לאחר הודעת קרסו על ייבוא מגאן דיזל חדשה ב130K שביכלל תימחק את BP אבל היה לי חבל להחיות מתים :-).

מעניין מה יעשו עם כל האנדרטות של פלואנס חשמלית?

 

R.I.P BP!

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך להיות מהנדס טילים כדי לראות את הברור מאילו. התימחור הראשוני ללקוח (ראה עשרות דפים אחורה) לא היה כדאי לו, לאחר מכן התימחור ללקוח הוזל אך עדיין לא היה כדאי לו ללא התחייבויות (אסטראטגיות) של BP כגון התחייבות לרכישת הרכב ללא תנאים וזה הפך את העסקה גם לא ממש משתלמת ל BP.

בכל מקרה הפלואנס החשמלית כיום לא נראית כשווה משהו (פרט למחירה לברזל) ללקוח יד שנייה. מעניין בכמה תימחר אותה גאון הדור במחירון שלו (ורק כדי לדעת מה יהיה הפיצוי על רכב שיגנב או במקרה יעלה באש:?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק רוצה לראות את הפרצוף של חברי הפורום הנכבדים (בלי חלילה לזלזל או להטיל דופי) שהוזמנו ע"י שי אגסי להרצאה מלומדת ופתאום בין לילה שינו את דעתם והתחילו להלל (או בכל אופן לא לשלול טוטלית) את המיזם.

 

ייאמר ברורות: מה שהיה כאן זה פשוט כמו באגדה על בגדי המלך החדשים. עד שגילו שהמלך בלי בגדים בכלל.

זה לא היה רווחי, ולא היה אמור להיות רווחי. זה היה נטו לעבור לאנרגיה ירוקה למי שזה נורא דחוף לו ושווה לו לשלם על זה יותר ממשפחותומטית. כמה כאלה אתם מכירים?

 

אולי זה היה רווחי אם היו הולכים מראש על קונספט של מכוניות עירוניות קטנות להשכרה לפי שעות. (יש משהו כזה בתל אביב אם אני לא טועה).

כך שהזמן שהרכב מחכה בחניה יכול להיות מנוצל להטענה, וממילא לא מדובר על מרחקים גדולים.

 

נ.ב. תתאמצו ותדפדפו אחורה בת'רד הזה, תענוג כל מילה!

אם תטפל קבוע אצל אותו מוסכניק, יגיע השלב שהוא יפסיק לעבוד עליך וסתם יהיה יקרן...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה אומר שחברי הפורום הנכבדים שינו את דעתם בן לילה, אז אתה כן מטיל דופי. בפועל, מה שקרה זה שחברי הפורום התרשמו מאוד מאגסי (הגיוני) אבל הרבה פחות מהמכונית. אף אחד מהם לא רץ לקנות את הפלואנס ZE ורובם גם אמרו שלא היו קונים אפילו אם המחיר היה אטרקטיבי יותר.

 

הבעיה עם המיזם הייתה ונותרה זהה - יותר מדי שאננות. אגסי בזבז מאות מיליונים מתוך מחשבה שכל העם ייסחף אחריו, והייתה לו התעוזה המטופשת לבקש מחיר מוגזם על הרכב, ולהבין מאוחר מדי שהוא קפץ מעל הפופיק. חבל.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאננות? אני סבור שזוהי הייתה שגיאה זניחה בכלל כל ההנחות המוטעות שהביאו לנפילת המיזם. הכשל הראשוני, העיקרי והקטלני ביותר במיזם היה התפיסה הכלכלית/שיווקית של BP. אם תסתכל אחורה ב 100 (!) הדפים האחרונים של הדיון תראה כי זה היה נושא הדיון העיקרי. לא איך הרכב מתנהג, לא איך הרכב נראה אלא שיקול השקל, שווה לי או לא שווה לי לרכוש אותו.

 

אם אתה בכל זאת רוצה להשתמש במונח שאננות הייתי ממקד אותו בתפיסה המוטעית שניתן למכור רכב כפי שמוכרים משקה קל או סלולר, מעין תפיסה שהלקוחות המיועדים ירכשו רכב כזה בעיקר בגלל הפרסומת, ה"שופוני" והסטייל. זה אולי סביר שמדובר על הוצאה של אלפייה למען הצעצוע החדש, אך בוודאי שלא להוצאה גדולה פי מאה, פשוטו כמשמעו. זה אולי סביר לבחור צעיר ורווק המרוויח היטב אך לא למי שרכישת רכב למשפחה היא אחת ההוצאות העיקרייות בחייו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק רוצה לראות את הפרצוף של חברי הפורום הנכבדים (בלי חלילה לזלזל או להטיל דופי) שהוזמנו ע"י שי אגסי להרצאה מלומדת ופתאום בין לילה שינו את דעתם והתחילו להלל (או בכל אופן לא לשלול טוטלית) את המיזם.

בנוסף, אתה מטיל דופי בציבור שלם. אני הייתי בין אלו שהוזמנו להרצאה עם אגסי. איפה בדיוק ראית את שינוי דעתי? אלו דברי הלל כתבתי? ואם לא התייחסת אלי, אז למי כן התייחסת?

 

ולמה לשלול באופן טוטאלי? הדעה שלי היתה שבתמחור שונה של הפלואנס (כלומר פחות משמעותית מההוצאה המקבילה על פלואנס דיזל למשל) ו/או במחיר גבוה הרבה יותר של בנזין (מה שלא בלתי סביר לצפות בעתיד הלא רחוק) הפרוייקט בהחלט יכול לזכות להצלחה. החסרונות של הפלואנס הם בהחלט משהו שאפשר להסתדר איתו (אני למשל הייתי יכול להסתדר בלי לראות תחנת החלפה יותר מ-3-4 פעמים בשנה) אם יש יתרון כלכלי משמעותי בעסקה (מה שלמרבה הצער, אין).

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל, שילוב של יהירות ותכנון עסקי לקוי כנראה יחסלו את המיזם הזה.

 

הפלואנס הייתה לא חלב ולא בשר. רכב גדול ומסורבל אבל עם טווח עירוני בלבד. אולי היו צריכים להציע בהתחלה רכב עירוני קטן - משהו בגודל של הטווינגו ואז אנשים לא היו בכלל שואלים "ואיך אני אגיע לאילת" והרכב היה משגשג כרכב שני למשפחות בגוש דן, כרכב להשכרה לפי שעות או לשליחויות שדורשות מכונית (אולי בגרסה מסחרית זעירה).

במקביל יכלו להציע דגם מפואר עם טווח בין-עירוני אמיתי, משהו בסדר גודל וביוקרה של רנו לטיטוד על מנת לכבוש את השוק מלמעלה ולספק הילה לכל הפרויקט. אבל רגע, כבר יצרו מכונית כזאת וכבר נרשמו לה יותר הזמנות מכלל מכירות הפלואנס ZE בכל העולם.

כנראה שהגאון האמיתי נמצא בטסלה ולא קוראים לו אגסי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקציר מהראש על 5 שנים אחרונות:

אגסי מודיע שמישהו אחר כבר יפתור את מקרי הקצה: אוטובוסים חשמליים מצד אחד, וקטנועים חשמליים מצד שני.

אותו זה לא מעניין כרגע. הוא מתעניין ברוב הנסועה בארץ, וזה רכב פרטי.

ולהבדיל ממכוניות חשמליות קטנות, הוא רוצה לעשות רכב משפחתי, שנראה ממש רגיל, ושהלקוח לא מרגיש כמעט בשום הבדל.

 

הוא הבין שרכב חשמלי לא תופס בעולם כי הטווח שלו מצחיק, ולכן החליט להוכיח שהחלפת סוללה לצורך הארכת טווח אפשרית.

ואם הוא פותר את הבעיה הזאת, הוא יכול למכור רכב חשמלי לכל אחד, ולא רק לאחד מאלף שמספיק משוגעים כדי לקנות כזה רכב.

ואז, הוא יכול להתחייב להזמין כמות גדולה, ולכן הוא יכול להוריד את עלות הייצור לכזו, שקטנה מזו של רכב רגיל (שמיוצר בפסי ייצור של 100,000 חתיכות), כי רכב חשמלי הוא פשוט יותר מכנית.

 

ובשילוב הטבות מס (כי לרכב אין אגזוז) הוא ימכור את הרכב בפחות מחצי מחיר ויהיו לו המון לקוחות.

 

הסוללה כמובן יקרה, אבל הוא מעריך שמחירה ירד בקצה מהיר, בדומה לחוק מור של שבבים. ואם כך הרי שהוא יוכל לחייב לקוחות במחיר קצת נמוך משל בנזין, מה שמספיק מפתה כדי לגרום להם להצטרף אליו, אבל ההוצאות שלו על המצברים יהיו קטנות, ההוצאות על חשמל די זניחות ממילא, ולכן ישאר לו רווח שמן.

 

כל הרעיון הנחמד הזה קרס כי מחיר המצברים ירד אבל לא מספיק, וטווח הנסיעה שלהם התברר כקטן בהרבה מהצפוי. זה דורש מימון סוללה נוספת (על ידי בטר פלייס, הלקוח רק שוכר) לאחר מספר שנים.

 

המשמעות היתה שלא ניתן להוזיל את חבילת המנוי, ואפילו במחיר שזהה לרכבי בנזין חסכונים (65 אג' לק"מ) החברה לא מרוויחה בכלל. אז כנראה שהדרך היחידה להרוויח ולכסות את ההשקעה בתשתיות (שנמרחה על 4 שנים במקום שנתיים) היא למכור את הרכב ברווח גדול. אבל אז אף אחד לא רצה את הרכב.

 

עכשיו-

עם כל המצב הזה, מה יכול סמנכ"ל שיווק או מכירות לעשות?

מה יכול מנכ"ל אוסטרלי או ישראלי לעשות?

כל התוכנית יורדת לטמיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף, אתה מטיל דופי בציבור שלם. אני הייתי בין אלו שהוזמנו להרצאה עם אגסי. איפה בדיוק ראית את שינוי דעתי? אלו דברי הלל כתבתי? ואם לא התייחסת אלי, אז למי כן התייחסת?

 

ולמה לשלול באופן טוטאלי? הדעה שלי היתה שבתמחור שונה של הפלואנס (כלומר פחות משמעותית מההוצאה המקבילה על פלואנס דיזל למשל) ו/או במחיר גבוה הרבה יותר של בנזין (מה שלא בלתי סביר לצפות בעתיד הלא רחוק) הפרוייקט בהחלט יכול לזכות להצלחה. החסרונות של הפלואנס הם בהחלט משהו שאפשר להסתדר איתו (אני למשל הייתי יכול להסתדר בלי לראות תחנת החלפה יותר מ-3-4 פעמים בשנה) אם יש יתרון כלכלי משמעותי בעסקה (מה שלמרבה הצער, אין).

 

אני רואה שנעלבת אישית, אז אני מתנצל,

אבל

חזרנו לא מזמן הביתה לאחר יום שהתחיל ב-9:00 במרכז המבקרים של בטר פלייס, המשיך בכשעתיים של נהיגה בכ-10 מכוניות חשמליות (כולל החלפת סוללות), ארוחת צהרים בליווי בכירי החברה וגולת הכותרת - כמעט 3 שעות שלמות של שיחה אינטימית עם שי אגסי.

 

חזרתי הביתה קצת מעורער וגם קצת מואר. עם הרבה מאוד תובנות, מסקנות ותהיות לעתיד. אני משוכנע שרבים מחברי הפורום שהצטרפו ליום החוויתי חזרו עם הרגשה דומה ומעודד אותם לכתוב כאן את רשמיהם וליצור דיון. אני מבטיח שארשום את רשמיי במוקדם או במאוחר.

 

תודה לכל חברי הקבוצה שהשתתפו. יאללה - ספרו לנו איך היה!

 

רוני

 

זה בהחלט נראה ככה:roll: איך מקטילה חסרת רחמים של בטר פלייס, על הייזם (אגסי), על המכונית, על הרעיון הכללי ועוד שלל דברים הפכו כולם למה שנראה כמו עכברים שהולכים אחרי החלילן? :shock:

 

אני לא בטוח שאפשר להרים כזה דבר בלי מה שנראה כמו לעקם את החוקים, אני אגיד לך את האמת.

 

התחושה האישית שלי בעקבות היום הזה היא מעורבת מאד. אני מרגיש שעשו עלי עבודה מעולה מבחינת שיווק ותעמולה, ב"פ לא מחסירים דבר בשימון ופינוק האורחים שלהם, בכל הדרגים.

 

למרות שהבנתי יותר את המודל שלהם, עדיין רב הנסתר על הגלוי. אני חושב שעיקר השינוי, אם היה כזה מבחינתי, זו העובדה שאני מבין עכשיו שבכוחו של אגסי והמנגנון שלו להשיג את המטרות שלהם.

 

לא קיבלתי תשובה משכנעת לשאלה הכי פשוטה ששאלתי: "למה אני אמור לרכוש כיום את הרכב ואת חבילת השירות שלכם?". מהתשובות שקיבלתי אני מסיק כמה מסקנות מאד פשוטות. הראשונה, השוק הפרטי ממש לא מעניין את ב"פ. עיקר המיילג' שהם מוכרים מופנה לציי רכב ושם כנראה, לפחות לפי עדותם, יש להם הצלחות לא רעות. בפועל עדיין אין עדות נרחבת לזה בשטח אבל אני מאמין שזו שאלה של זמן. כן, הם מוכרים מיילג', המכוניות זה לא הביזנס שלהם.

 

שתיים, מבחינת השוק הפרטי, להבנתי הם בכלל לא מכוונים כיום למי שרוכש רכב על בסיס כלכלי נטו, כלומר כלכלית זה פשוט לא כדאי... הם מכוונים כיום לארלי אדופטרז, מחבקי עצים ומריחי נאדים של עצמם (הכינוי של סאות'פרק לאנשים צדקניים שרוצים להיראות מאאגניבים) ובגדול אנשים שלא אכפת להם הסיכון אם התדמית שלהם תקבל ערך מהשימוש ברכב.

 

שלוש, הם לא יודו בזה, אבל אני בטוח שב"פ לא חושבת שהבחירה בפלואנס הייתה המיטבית בהשקת השירות בשוק הישראלי. סוג הרכב הוא כרטיס הביקור של ב"פ והכרטיס הזה זול, לא מושך ובעל מיתוג בעייתי מאד בישראל, אין איך לברוח מזה. מה שכן, אני בטוח שברגע שהזואי תגיע התמונה תשתנה מבחינה מיתוגית.

 

ארבע, ב"פ הם שחקני תשתית לכל דבר, ולא מעניין מי שמייבא רכבים חשמליים בישראל כל עוד הם משתמשים בתשתית שלהם ומשלמים להם חבילות שירות. לגבי טעינה ביתית הם אומרים אין בעיה, לך תחפש שקע כשהסוללה שלך מתרוקנת, אצלנו לא תוכל להחליף סוללה.

 

לגבי התחייבויות הגבלות, אגסי נשבע שאין התחייבות לתקופת שימוש (אני מזכיר לכם שהרכב חסר שימוש אלא אם יש הסכם שירות עם ב"פ...) ושניתן למכור אותו ביד שניה ללא הגבלה, כמובן כאשר הרוכש מיד שנייה צריך לממן הקמת נקודות שירות בבית ובעבודה...

 

תכניות מחזור לסוללות עדיין אין להם, אבל ההבטחה היא ששמונים אחוז מכל סוללה מתמחזרים לדור הבא של הסוללות...

 

תראו, אישית אני לא רואה את עצמי משלם את המחיר היקר מדי לשירות הזה - אני לא חוסך בזה סכומים משמעותיים, טווח הסוללה מגוחך למי שנוסע הרבה כמוני (כאמור לא כל יום אבל כמאתיים ק"מ ביום כשאני כבר בחוץ), לא ידוע איך תתמודדנה עמדות ההחלפה עם עומס ועוד ועוד.

 

שורה עוד יותר תחתונה: אני מסיר את הכובע בפני שי אגסי שהוא איש המכירות האולטימטיבי (יסודי, משכנע, לומד אותך ומכה אותך במגרש שלך בצורה כזו שאתה כבר לא יודע מה נכון ומה לא) על המיזם. אני חושב שככל שמחירי הבנזין יעלו לא תהיה ברירה אלא לעבור יותר ויותר למודל שלו, עם כל הצער שבדבר. אני אישית אשתדל שהמעבר שלי יהיה כמה שיותר מאוחר, וגם אז אשמור לי מכונית נורמלית, זוללת בנזין לסופי שבוע...

כפי שאתם רואים, חלקם לא נסחפו אחר אישיותו הכובשת של שי, אבל חלקם יש להודות, שכן. מה לעשות.

ושוב, אני חוזר, כל זה (תהפוכות BP) היה מאוד מאוד צפוי מראש.

לולא שי אגסי שמוגדר על ידי חברי פורום שפגשו אותו: "אמן ורבלי", "הקוסם", ותסלחו לי, פשוט מכר תותים לאנשים ויזמים שהלכו שבי אחר לשונו החלקלקה, בלי שי אגסי לחברה הזו לא היה זכות קיום מהרגע הראשון.

הוא פשוט החייט האמן המושלם, הקוסם ורב מג שמשכנע את כולם (לא כולם, למעשה, ולא לגמרי אבל מספיק אנשים) שהמלך לבוש בבגדים חדשים מקולקציה חדשה, שפשוט מה לעשות, אנשים שמאמינים בבנזין לא רואים אותם.

 

למי שיש סבלנות לעבור על השירשור הזה, החל מעמוד 3, יראה היטב שחוץ מנזיד עדשים ו"שיחה אישית עם המנכ"ל", (פששש)

הוא פשוט מכר קרח לאסקימוסים.

עכשיו אני רואה שבתגובה 182 בשירשור ההוא הקדימו אותי. שאפו. קרדיט.

אם תטפל קבוע אצל אותו מוסכניק, יגיע השלב שהוא יפסיק לעבוד עליך וסתם יהיה יקרן...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...