Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5456 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 305
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
פשוט קח מקום עבודה עם 20 עובדים כל אחד 5000 ש"ח מתחת לשכר הממוצע שהוא כ 8500 ש"ח. אבל....

בעל הבית לוקח משכורת של 100000 ש"ח

אז במקום עבודתך המשכורת הממוצעת היא 9523 ש"ח והנה אתם מעל הממוצע.

סטטיסטיקה במיטבה.

ועל זה נאמר- אם רגל ימין במי קרח ורגל שמאל במים רותחים- זה לא בהכרח שהביצים בטמפרטורת החדר

העשירים מתעשרים העניים מתענים

http://www.youtube.com/watch?v=ajNYg8-psLg דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
אתה מדבר על תמיכה במובן שהמשפחה מקבלת את זה שאתה כמעט לא בבית. אני מדבר עליך עצמך מול עצמך בלבד. האם אתה תהיה מוכן לא לראות את הילדים שלך ערים אלא בסופי שבוע.

 

אני יודע שאני אהפוך את העולם כדי להגיע הביתה בזמן לתת לילדות את נשיקת הלילה טוב ואם אני צריך לקפוץ לחו"ל אני אדחס כמה שיותר על מנת להגיע מה שיותר מהר הביתה (בחוה"מ קבתי פגישות ב 5 מדינות באירופה ודחסתי את זה ל 3 ימים).

 

עוד הפעם, אני לא מדבר מניסיון, אבל אני מבין את הבעיה.

 

הכל תלוי בנסיבות.

 

אם הייתי רואה שכל מה שאני יכול להאכיל את הילדים שלי זה לחם, לא הייתי מוכן לקבל את זה. הייתי מסתפק בנשיקה פעם בחודש, רק כדי שיהיה להם טוב יותר.

אולי כי לא באתי מבית עם משפחה שלמה ומאושרת, שיושבת כל שישי לארוחה משפחתית, העניין הזה די כואב לי. אני לא הייתי מוכן להסתפק בכך שהילדים שלי יקבלו את המינימום הנדרש ע"מ להעביר את ילדותם. הייתי יושב ושובר את הראש עד שהייתי מצליח להעלות להם את רמת החיים.

 

לא הבנתי את המשפט האחרון, אשמח אם תרחיב עליו.

 

לגבי עניין המשפחה, אני מסכים ולכן היה חשוב לי להבהיר כי אני רווק.

 

עדיין, עם תמיכה מלאה המשפחה, ניתן להצליח - הכל תלוי בכוח הרצון.[/quote

אני אתערב בדיון בקטנה .

קראתי תגובות שלך כאן בשרשור וגם בשרשורים אחרים בעניין דומה ואין ספק שספרים אלו או אחרים משפיעים עלייך מאוד.

בשביל שלא יהיה לך מפח נפש בהמשך(כי תאורטית זה יכול לקרות אתה מבין את זה),אתה חייב להבין שבניגוד לספרים ששם כביכול הכל תלוי רק בך ובמה שתעשה,במציאות יש גם את הפן של המזל שאי אפשר להתעלם ממנו בכלל ,יכול לקרות מצב שאתה תעשה הכל נכון וזה עדיין לא יצליח בגלל דבר שלא תלוי בך שלא התיישר באותו רגע למהלך שאתה ביצעת(לזה קוראים מזל אצלנו בשכונה).

אני מנסה להגיד שיכול להיות שלא תצליח כלכלית בחיים, למרות שאתה באמת משתדל מאוד ועושה הכל באמונה שאתה תצליח.

נ.ב

אני באמת מקווה שתצליח ושלא תיקח את דברי לכיוון השלילי נגדך.

 

כמובן שאני לא אקח זאת לכיוון השלילי.

 

אתה מדבר מבורות, כיוון שאתה מאמין שאני אדם שניזון מספרים בלבד ולא חי ונושם את האוויר בחוץ כמוך.

 

אנחנו כנראה אנשים אחרים עם שאיפות אחרות.

 

אני סה"כ ניסיתי להביא לשרשור הכ"כ מדכא הזה, את האימרה שאם רוצים אז יכולים. אחרי שעוברים את השלב הזה, הכל כבר תלוי בבן אדם עצמו.

 

אני לא אשקר, קריאת ספרים כאלו ואחרים הם אכן מקור מידע מרכזי אצלי ואני אפילו יותר מעריך אותם מכמה מהמרצים שלי.

 

כנראה שההבדל ביני לבינך הוא שאני החלטתי "לתקוף" את כל עניין העלאת המחירים ואתה בשלך.

 

מאחל לך רק הצלחה.

פורסם
עוד הפעם, אני לא מדבר מניסיון, אבל אני מבין את הבעיה.

 

הכל תלוי בנסיבות.

 

אם הייתי רואה שכל מה שאני יכול להאכיל את הילדים שלי זה לחם, לא הייתי מוכן לקבל את זה. הייתי מסתפק בנשיקה פעם בחודש, רק כדי שיהיה להם טוב יותאת זה אתה אומר היום שאין לך משפחה,אבל אם זאת באמת הגישה שלך,אולי כדאי שלא תהיה לך משפחה כי להם אני לא בטוח שזה יספיק.

אולי כי לא באתי מבית עם משפחה שלמה ומאושרת, שיושבת כל שישי לארוחה משפחתית, העניין הזה די כואב לי. אני לא הייתי מוכן להסתפק בכך שהילדים שלי יקבלו את המינימום הנדרש ע"מ להעביר את ילדותם. הייתי יושב ושובר את הראש עד שהייתי מצליח להעלות להם את רמת החיים.

 

 

כמובן שאני לא אקח זאת לכיוון השלילי.

 

אתה מדבר מבורות, כיוון שאתה מאמין שאני אדם שניזון מספרים בלבד ולא חי ונושם את האוויר בחוץ כמוך.אני ניזון ממה שהגבת בשרשור הזה ובעוד שרשורים בנושאים כלכליים,תבדוק אתה את עצמך,אני מבטיח לך שאם אתה היית קורא את התגובות של עצמך מבלי להכיר את האדם,היית מבין בדיוק כמוני.

 

אנחנו כנראה אנשים אחרים עם שאיפות אחרות.ההבדל בין שנינו הוא כנראה הגיל שבעצם מדובר על ניסיון חיים,לי זה נשמע שאתה צעיר ממני בכמה שנים ועדיין רווק, גם אני כשהייתי בגילך ובסטטוס שלך חשבתי שאני הולך לטרוף את העולם וגם אני קראתי את הספרים שאתה קראת ואפילו תתפלא,ניסיתי ליישם ולקחת סיכונים. לצערי (או לשימחתי כי גם מזה למדתי) זה לא צלח כל כך ומשם התגובה שלי אלייך,לי כבר יש את הניסיון חיים ובסך הכל ניסיתי לשתף אותך,אני אפילו אגדיל ואומר שכסף זה ממש לא הכל בחיים,לומדים לחיות עם מה שיש,מי יותר ומי פחות,כמו שכבר מישהו רשם פה,אני מוכן לוותר על משכורת כפולה (ואני מרוויח סביר ביותר) ולא לאבד שעות יקרות בבוקר או בערב עם המשפחה,זה הרבה יותר חשוב לי מכסף,קח בחשבון שכסף או הכנסה גדולה בדרך כלל אומרת ויתורים ולרוב זה בא על חשבון המשפחה.(אם אתה לא רוצה שיילדך יגדלו כמוך כפי שציינת).

 

אני סה"כ ניסיתי להביא לשרשור הכ"כ מדכא הזה, את האימרה שאם רוצים אז יכולים. אחרי שעוברים את השלב הזה, הכל כבר תלוי בבן אדם עצמו.ושוב פעם אתה חוזר על סיסמאות יפות מספרים,במציאות כמו שכבר רשמתי הרבה יותר קשה ליישם.

 

אני לא אשקר, קריאת ספרים כאלו ואחרים הם אכן מקור מידע מרכזי אצלי ואני אפילו יותר מעריך אותם מכמה מהמרצים שלי.עכשיו אתה בעצם סותר את מה שרשמת למעלה,אני מבטיח לך שהרוב כאן חושב שזה מקור המידע העיקרי ב99% שלך.

 

כנראה שההבדל ביני לבינך הוא שאני החלטתי "לתקוף" את כל עניין העלאת המחירים ואתה בשלך.כבר רשמתי לך,ההבדל בין שנינו הוא כנראה בניסיון החיים.

 

מאחל לך רק הצלחה.

גם אני,באמת אל תוותר על החלומות שלך,רק תהיה יותר מציאותי.

 

המון הצלחה בהגשמת החלומות:wink:

פורסם

Black Joker

 

יזמות או לא להיות ! (?)

 

יש שכירים רבים שלא מבינים את החיידק של היזם או של זה שרוצה להיות עצמאי.

 

המספרים הם -90-95% שכירים 5%-10 עצמאים.

 

ויש שכירים שמשתכרים הרבה יותר מעצמאי ובלי הכאב ראש שיש לעצמאי.

 

הספר אבא עשיר אבא עני ועוד רבים של אותו מחבר , או כל ספר אחר בנושאים האלה , הוא מוסיף להשכלה ואף יכול לשנות כיוון של אדם בחיים.

 

עדיין צריך לקחת הכל בפרופורציה.

 

לא תתחתן אם לא תוכל לתת לילדים שלך לחם??

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

ישה,

 

אני חייב לציין שהתשובה שלי אלייך אמורה להיות "כן, אני רוצה להתחתן", אבל, כרגע, זה לא בראש סדר העדיפיות.

כמה שזה נשמע אכזרי, אני מאמין שאם אין לך את היכולת הכלכלית לממן ילדים, אז פשוט אל תעשה אותם. חד וחלק.

כרגע, אני מממן את עצמי, אבל המחשבה על לממן 3-4 אנשים (אשה+2 ילדים זה החלום), קשה לי קצת.

אל תבינו אותי לא נכון, אני לא אגיד לאשה לשבת בבית, אלא אני בעד פיתוח קריירה, אבל צריך לחשוב על מצבים בהם אחד מבני הזוג לא עובד. בקיצור, אולי זה כי אני "רק" בן 24 והתשובות שלי לגבי נושא זוגיות, הן בגדר חובבנות ותו לא, אז כך זה משתמע.

 

שורה תחתונה: לפרנס משפחה נשמע לי מפחיד, אבל כמו כל דבר מפחיד בחיים, מתגברים וממשיכים.

 

MICHAELBE6,

 

לא ציטטת כמו שצריך ולכן לא אעתיק את ההודעה שרשמת.

 

את התשובה שלי בשבילך, אחלק לנקודות:

 

1. "אולי כדאי שלא תהיה לך משפחה כי להם אני לא בטוח שזה יספיק" - זה משפט פוגע. גם אתה לא מכיר אותי ולא יודע מי אני, עדיין מגיע לי הכבוד המינימלי בתור הצד השני בדו-שיח. לכן, אני מבקש ממך להימנע מכך.

 

אני לא מתכוון להתחיל לכתוב לך כמה משפחות יש מתחת לקו העוני, בהם האבות עובדים ב-2-3 עבודות וזוכים לראות את הילדים שלהם ישנים. אם אתה חושב שלא מגיעה להם משפחה, אז אתה לא אנושי - מעבר לכך, אני מבקש לא להרחיב בנושא, כיוון שאציין זאת שנית, אני רווק ואין לי שום ניסיון משפחתי.

האידיאל שלי הוא להיות מבוסס כלכלית שלפחות את השנים הראשונות עם ההוצאות הלא קלות, אוכל לקבל יותר בקלות :).

 

2. רשמתי בשרשור את גילי ומצבי המשפחתי.

 

3. אני לא חושב שאני "הולך לטרוף את העולם". נשמע, לפחות לפי דברייך כי היו לך לא מעט רעיונות ונכשלת, צר לי בשבילך. אם אתה באמת חושב שאני צעיר וטיפש, שסתם חולם חלומות טיפשים, אז בכייף, רק שים לב כי זה לא מוציא אף אחד משנינו חכמים.

 

אני אומנם צעיר, אבל את השלב הראשוני עברתי די מזמן.

אני חי את היום ומודע לכך שכל יום אני יכול ליפול, אבל "רבאק", אני מוכן להסתכן. אני מרגיש, כמו בעבר, שפשוט אין לי מה להפסיד.

 

4. אני שם פס על סיסמאות, אני רושם מה שעל ליבי. לא לקחתי את המשפט משום ספר. זו הרגשתי.

 

5. "עכשיו אתה בעצם סותר את מה שרשמת למעלה,אני מבטיח לך שהרוב כאן חושב שזה מקור המידע העיקרי ב99% שלך." - אתה באמת רוצה לקרוא את האוטוביוגרפיה שלי? תן לי לפחות להגיע לגיל חמישים, כדי שיהיה איזה אירוע או שניים מעניינים. :).

 

אתה לא יכול, ע"ס הודעות בלבד, לדעת מי אני. ההנחות שלך כי הידע שלי הוא ר-ק מספרים שגוי מהייסוד ואני ממש לא מתכוון לנמק לך כיצד.

 

מהלך היום שלי השתנה מקצה לקצה בשנים האחרונות ואני צמא לידע, כי כמו שכולנו יודעים, ידע זה כוח. אני מנצל כל יום כמה שעות טובות, ע"מ רק לשבת וללמוד. בין אם זה חומר לימודי, ספרים, אינטרנט, הרצאות או כנסים מחוץ למכללה.

 

6. תודה על האיחול.

 

* לא אגיב לך יותר לתקיפות אישיות, אז ע"מ לשמור על הכבוד של שנינו, אנא הימנע זאת.

 

הערות כלליות

 

אני קראתי את השרשור וניצלתי את האפשרות המלאה שלי, כחבר פורום, ע"מ להביע את דעתי.

 

אני לא מתבייש בדעתי וממש לא מתכוון לחזור בי.

 

אני באמת מעוניין לראות פה אנשים מצליחים, אנשים שרושמים כי הם לא נכנעים למצב ויעשו הכל ע"מ להראות למערכת(=ממשלה?:)), כי לא ניתן לדכא ולעצור אותם.

 

נתתי פה דוגמא לגבי הספר "אבא עשיר אבא עני" ואני מבין שאצל חלקכם, הוא עורר רגשות ולא יכלתם להישאר אדישים אליו. אתה יודעים מה? זה טוב, אל תישארו אדישים.

 

מכל דבר בחיים, למדתי להוציא את המיטב. רבאק, אפילו שיעור בסטטיסטיקה, אני רואה באיזשהו אור חיובי :oops: .

 

מהספר הנ"ל לקחתי לליבי המון, אבל המושגים העיקריים שלקחתי הם "מירוץ עכברים" ו"עמודת הכנסות". כיוון, שכל חיי ראיתי את אימי עובדת קשה יום- יום, רק ע"מ לשלם חשבונות. הבנתי כי אני לא רוצה להיות כזה. אני מקווה שגם אתם לא רוצים להיות כאלו, אבל גם אם כן, בהצלחה.

 

נראה לי שאפסיק להגיב פה טיפה - אתן מקום לעוד הודעות כגון "הוצאות עם משכורת של 5000 ש"ח", "הממשלם עוד פעם דופקת אותנו", "למה אף אחד לא בא להפגנה" וכו"...

פורסם
ישה,

 

אני חייב לציין שהתשובה שלי אלייך אמורה להיות "כן, אני רוצה להתחתן", אבל, כרגע, זה לא בראש סדר העדיפיות.

כמה שזה נשמע אכזרי, אני מאמין שאם אין לך את היכולת הכלכלית לממן ילדים, אז פשוט אל תעשה אותם. חד וחלק.

כרגע, אני מממן את עצמי, אבל המחשבה על לממן 3-4 אנשים (אשה+2 ילדים זה החלום), קשה לי קצת.

אל תבינו אותי לא נכון, אני לא אגיד לאשה לשבת בבית, אלא אני בעד פיתוח קריירה, אבל צריך לחשוב על מצבים בהם אחד מבני הזוג לא עובד. בקיצור, אולי זה כי אני "רק" בן 24 והתשובות שלי לגבי נושא זוגיות, הן בגדר חובבנות ותו לא, אז כך זה משתמע.

 

שורה תחתונה: לפרנס משפחה נשמע לי מפחיד, אבל כמו כל דבר מפחיד בחיים, מתגברים וממשיכים.

 

MICHAELBE6,

 

לא ציטטת כמו שצריך ולכן לא אעתיק את ההודעה שרשמת.

 

את התשובה שלי בשבילך, אחלק לנקודות:

 

1. "אולי כדאי שלא תהיה לך משפחה כי להם אני לא בטוח שזה יספיק" - זה משפט פוגע. גם אתה לא מכיר אותי ולא יודע מי אני, עדיין מגיע לי הכבוד המינימלי בתור הצד השני בדו-שיח. לכן, אני מבקש ממך להימנע מכך.אתה ממש מצחיק,לקחת רק את החלק של התשובה בלי המקור לתשובה, רשמת בעצמך שאתה מעדיף לראות את הילדים פעם בחודש בשביל שיהיה להם טוב,אני רשמתי לך שלהם זה לא יספיק אז אולי כדאי מראש שלא תגרום להם למפח נפש,אתה תתפלא כמה אנשים אני מכיר שעוד מההתחלה לפני שהגיעו הילדים החליטו שהם המפרנסים בבית ועובדים כמו מטורפים והעיקר שלא יחסר כלום בשביל לחיות חיים "עשירים" ומלאים בכל לפעמים גם מעבר ליכולתם הכלכלית האמיתית,וכאשר הילדים הגיעו הם פשוט המשיכו בדרך הזאת למרות שזה גובה מהם יום ביומו חוסרים אדירים לילדים שלהם,שרואים את האבא שנייה לפני שהם הולכים לישון ואולי רק ביום שבת הם באמת מרגישים שיש להם ילדים,בכלל לא התכוונתי לפגוע אלא להסביר לך שילדים צריכים גם אבא פעיל בבית.אם נפגעת אני מצטער אבל זאת ממש לא הייתה כוונתי.

 

אני לא מתכוון להתחיל לכתוב לך כמה משפחות יש מתחת לקו העוני, בהם האבות עובדים ב-2-3 עבודות וזוכים לראות את הילדים שלהם ישנים. אם אתה חושב שלא מגיעה להם משפחה, אז אתה לא אנושי - מעבר לכך, אני מבקש לא להרחיב בנושא, כיוון שאציין זאת שנית, אני רווק ואין לי שום ניסיון משפחתי.זה מתחלק ל2,אלא שמראש חיו בקו העוני לפני הילדים ובכל זאת בחרו להביא 2-3 ילדים,אני דווקא חושב שהם האכזריים(עם כמה שזה לא נשמע נעים לאוזן),ואלו שלאחר שהקימו משפחה נקלעו למצב לא טוב ולהם אין ברירה.

האידיאל שלי הוא להיות מבוסס כלכלית שלפחות את השנים הראשונות עם ההוצאות הלא קלות, אוכל לקבל יותר בקלות :).מן הסתם זה האידאל של כל אדם נורמלי,במיוחד אלו שלא גדלו עם כפית של זהב בפה(ואני ביינהם).

 

2. רשמתי בשרשור את גילי ומצבי המשפחתי.לא ראיתי קודם,SORRY.

 

3. אני לא חושב שאני "הולך לטרוף את העולם". נשמע, לפחות לפי דברייך כי היו לך לא מעט רעיונות ונכשלת, צר לי בשבילך. אם אתה באמת חושב שאני צעיר וטיפש, שסתם חולם חלומות טיפשים, אז בכייף, רק שים לב כי זה לא מוציא אף אחד משנינו חכמים.א.נכון היו לי המון רעיונות ,חלקם מטופשים חלקם מצויינים,בחלקם הפסדתי לא מעט כסף ובאחרים אפילו הרווחתי מעט ואולי יכולתי להרוויח יותר או להפסיד יותר גם,אבל זה בדיעבד.ב. איפה ראית שרשמתי שאתה טיפש? צעיר זה נכון,זאת עובדה,איפה רשמתי שיש לך חלומות מטופשים? נהפוכו,לחלום ולנסות ליישם זה מצויין ,אני בעד,בטח בסטטוס שלך שזה יותר קל מלנסות כאשר יש לך לא מעט מחויבויות,אני רק אומר לך להיזהר ולהיות מציאותי יותר,אתה בוחר להעלב מזה וממש לא בצדק,אני בעדך לא נגדך.

חלק מניסיון החיים שלי הוא ללמוד לקבל גם ביקורת לא טובה ולנסות להפיק לקחים ולראות איפה אולי אני באמת טועה ולא לקחת ללב .אני שוב פעם אומר,אל תפסיק לחלום ולנסות,זאת לא מטרת התגובה שלי.

אני אומנם צעיר, אבל את השלב הראשוני עברתי די מזמן.

אני חי את היום ומודע לכך שכל יום אני יכול ליפול, אבל "רבאק", אני מוכן להסתכן. אני מרגיש, כמו בעבר, שפשוט אין לי מה להפסיד.להפסיד תמיד יש,כמו שכבר רשמתי לך,אתה נמצא בסטטוס שקל יותר להפסיד אם זה יקרה,יותר קל יהיה לקום מהקרשים שאתה עוד עומד עליהם ולא נמצא מתחתם.(אנלוגיה לנשוי\רווק:wink: ).

 

4. אני שם פס על סיסמאות, אני רושם מה שעל ליבי. לא לקחתי את המשפט משום ספר. זו הרגשתי.

יכול להיות שזה נכון ויכול להיות שלא,בכל אופן זה נשמע כסיסמה מספר לימוד מה שרשמת בתגובה קודמת .

 

5. "עכשיו אתה בעצם סותר את מה שרשמת למעלה,אני מבטיח לך שהרוב כאן חושב שזה מקור המידע העיקרי ב99% שלך." - אתה באמת רוצה לקרוא את האוטוביוגרפיה שלי? תן לי לפחות להגיע לגיל חמישים, כדי שיהיה איזה אירוע או שניים מעניינים. :).

לא הבנתי את זה אבל ניחא,זה גם ככה לא קשור.

 

אתה לא יכול, ע"ס הודעות בלבד, לדעת מי אני. ההנחות שלך כי הידע שלי הוא ר-ק מספרים שגוי מהייסוד ואני ממש לא מתכוון לנמק לך כיצד.אתה גם לא צריך לנמק לי,אבל התגובות שלך בפורום מראות תמונה מסויימת עלייך וזה מה שראיתי,אתה לא יכול להאשים אותי בזה,אני באמת לא מכיר אותך ואני מגיב על סמך תגובות שלך.

 

מהלך היום שלי השתנה מקצה לקצה בשנים האחרונות ואני צמא לידע, כי כמו שכולנו יודעים, ידע זה כוח. אני מנצל כל יום כמה שעות טובות, ע"מ רק לשבת וללמוד. בין אם זה חומר לימודי, ספרים, אינטרנט, הרצאות או כנסים מחוץ למכללה.

זה מעולה,ללמוד תמיד טוב,בכל גיל ובכל סטטוס,צריך רק לדעת לסנן את מה שתפל ומה שעיקר.

6. תודה על האיחול.בבקשה,זה באמת היה ברצינות ולא בציניות.

 

* לא אגיב לך יותר לתקיפות אישיות, אז ע"מ לשמור על הכבוד של שנינו, אנא הימנע זאת.אני שוב פעם אסכם שלא מדובר בכלל בתקיפה אישית,אין לי דבר וחצי דבר נגדך או נגד דעותייך,אם תווריד רגע את הקטע של המחשבה שאתה חושב שאני נגדך ותיכנס לעומק של התשובות שלי,יש סיכוי שתמצא בהם משהו קטן שאתה יכול לקחת איתך בהמשך.

 

הערות כלליות

 

אני קראתי את השרשור וניצלתי את האפשרות המלאה שלי, כחבר פורום, ע"מ להביע את דעתי.

 

אני לא מתבייש בדעתי וממש לא מתכוון לחזור בי.אין לך גם סיבה להתבייש,אלו הם דעותייך וזה מה שיש,רק שוב פעם,תוריד את הקטע הנעלב ותיקח דברים מאנשים עם מעט יותר ניסיון חיים.

 

אני באמת מעוניין לראות פה אנשים מצליחים, אנשים שרושמים כי הם לא נכנעים למצב ויעשו הכל ע"מ להראות למערכת(=ממשלה?:)), כי לא ניתן לדכא ולעצור אותם.

 

נתתי פה דוגמא לגבי הספר "אבא עשיר אבא עני" ואני מבין שאצל חלקכם, הוא עורר רגשות ולא יכלתם להישאר אדישים אליו. אתה יודעים מה? זה טוב, אל תישארו אדישים.

 

מכל דבר בחיים, למדתי להוציא את המיטב. רבאק, אפילו שיעור בסטטיסטיקה, אני רואה באיזשהו אור חיובי :oops: .

 

מהספר הנ"ל לקחתי לליבי המון, אבל המושגים העיקריים שלקחתי הם "מירוץ עכברים" ו"עמודת הכנסות". כיוון, שכל חיי ראיתי את אימי עובדת קשה יום- יום, רק ע"מ לשלם חשבונות. הבנתי כי אני לא רוצה להיות כזה. אני מקווה שגם אתם לא רוצים להיות כאלו, אבל גם אם כן, בהצלחה.

 

נראה לי שאפסיק להגיב פה טיפה - אתן מקום לעוד הודעות כגון "הוצאות עם משכורת של 5000 ש"ח", "הממשלם עוד פעם דופקת אותנו", "למה אף אחד לא בא להפגנה" וכו"...

 

מקווה שעכשיו אתה מבין יותר ברור את כוונתי.

פורסם

black joker - מה שמיכאל מנסה להגיד לך זה שאת הדברים שאתה אומר קל מאוד להגיד כשנמצאים במצבך. זאת אומרת רווק בלי ילדים ובלי מחוייבויות.

בכל מקרה חלומות ורעיונות זה דבר נהדר וצריך לרדוף אחריהם. פשוט תנסה לחשוב שיש לך ילדים אישה משכנתא ושאר הוצאות ותבין שיותר קשה לקחת סיכון כי אם אתה נופל, הם נופלים איתך.

 

בכל מקרה אני אנסה לתת דוגמא למעמד הביניים:

כשהייתי ילד, אבא שלי עבד כל יום משמונה בבוקר ועד חמש בתור מנהל חשבונות. אמא שלי הייתה מורה (היום שניהם בפנסיה) ובכל זאת גדלנו בבית גדול ומרווח במרכז הארץ, תמיד היה לנו אוטו (לפחות אחד) ומשנות ה-80 ההורים שלי גם נהגו לטוס לחו"ל לפחות פעם בשנה. מה שנקרא מעמד בינוני גבוה.

אוכל לא היה חסר בבית, וגם דברים אחרים מעולם לא היו חסרים. עכשיו בוא נחזור להיום - יש מעט מאוד משרות היום שעובדים בהן משמונה עד חמש ומרוויחים סביר. כשאתה עצמאי אתה בד"כ עובד הרבה יותר. גם בתור יזם או איש עסקים. משכורת של מורה לא מספיקה בשביל גן לשני ילדים. זוג כזה שהיה חי היום היה חי בשכירות בדירה רקובה, כנראה בלי רכב, ועם מינימום הוצאות.

 

אז נכון יש הייטקיסטים שמרוויחים לא רע ועובדים 9-10 שעות, אבל הם מיעוט. המעמד הבינוני אמור להיות הרוב.

 

אז למה זה קורה? שאלה מעולה שאין לי תשובה לגביה. אני יכול להגיד לך בוודאות שזה קשור לתרבות העסקית שלנו, אבל כנראה לא רק.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם
מקווה שעכשיו אתה מבין יותר ברור את כוונתי.

 

 

לא נעלבתי, לא אהבתי את הציור שניסית לדמות אותי אותי אליו.

 

ע"מ שאקבל מאדם מסויים ביקורת, אמור להיות לי כלפיו רף מסויים של כבוד. זה לא המקרה.

 

 

ממשיכים הלאה.

 

black joker

אז למה זה קורה? שאלה מעולה שאין לי תשובה לגביה. אני יכול להגיד לך בוודאות שזה קשור לתרבות העסקית שלנו, אבל כנראה לא רק.

 

אני רואה זאת במו עייני.

 

אנשים מתחתנים היום בגיל 24-25, רצים לקנות (!) דירה במקום כלשהו ומתחילים שלב חדש בחייהם.

 

זה פשוט מפחיד באיזו קלות אתה מסוגל להכניס את עצמך למבוי סתום.

 

טענתי כי בתור רווק, האפשרויות עדיין פתוחות בפנייך ועלייך לנצל זאת. בנוסף, טענתי כי במידה ויש לך משפחה ומצבך הכלכלי בכי רע, אסור לך להרים ידיים.

פורסם
לא מסכים עם הפיתרון.

 

המיסים עולים? ההוצאות עולות? הפיתרון הוא להרוויח יותר. צריך להבין שאם 5000 ש"ח הספיקו פעם והיום הם לא מספיקים, אז חייבים לחשוב על דרך להרוויח אפילו 10000 ש"ח וכך יותר.

 

לפני שאתם מעקמים קצת השפתיים ומתכננים לכנות אותי "ילד", חשוב לציין שבניגוד לחלק לא קטן פה, אני צריך לדאוג רק לעצמי.

 

אחד החלומות שלי הוא להיות מבוסס מבחינה כלכלית לפני נישואים עם ילדים. לעבור את "המשבר" ההתחלתי עם כמה שפחות "נזקים".

 

זה, בכל מקרה, הפיתרון שלי.

אני בכל זאת הולך לקרוא לך "ילד". אתה לא רחוק בגיל ממני (30), וגם אני הייתי בדיוק באותה הדיעה- להתחתן רק אחרי שאהיה מסוגל לדאוג לפרנסה רצינית לי ולאישה.

מה השתנה?

לא הרבה. כסף אין, וכנראה גם לעולם לא יהיה.

אבל שיחה שהייתה לי עם חבר לעבודה, שינתה את הכל. עוד באותו הערב קניתי לה טבעת אירוסין. מתחתן בספטמבר.

לגבי הכסף, נמצא את הדרך. שינוי קריירה, פתיחת עסק עצמאי, שינוי קריירה לאישה, יש אופציות. הכל זה עניין של בי3ים לקדם אותם.

 

לגבי אותם אנשים הנחושים בדעתם לא להיתקע, יישר כח. אני לא אתפלא אם אחד מהם או כולם יגיעו לעמדות מפתח בממשלה יום אחד. כך נולד שינוי- מאדם הנחוש לאפשר אותו.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

היה פה את השרשור של ואדים Derish בזמנו, וגם בחישוב שעשיתי לעצמי:

רווק כדי להיות חלק ממעמד הביניים צריך כ-5.8-6K ש"ח בחודש (נטו).

כדי להיות גם אחד עם מותרויות כמו עוזרת בית, מסעדות דרך קבע וכד' צריך 7.8-8K נטו בחודש.

 

לדעתי השכר ה"מומצא" במשק היום מאפשר את זה. הבעיה מתחילה כאשר אחד מבני הזוג לא מרוויח את זה ויש ילדים או כאשר הרווק לא מרוויח את זה.

 

(החישוב לא כולל SMS לתוכניות ריאליטי, חשבון סלולארי מנופח בשביל לקבל החזר עבור הסמארטפון וכד').

משכנתא זה קל

פורסם
היה פה את השרשור של ואדים Derish בזמנו, וגם בחישוב שעשיתי לעצמי:

רווק כדי להיות חלק ממעמד הביניים צריך כ-5.8-6K ש"ח בחודש (נטו).

 

החישוב הזה נכון אם אתה לא מעשן ואין לך רכב משלך.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.


×
×
  • תוכן חדש...