Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5456 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יובל, העשיר משלם יותר ממחצית הכנסתו כמיסים (מס הכנסה, ביטוח לאומי, ביטוח רפואי ובנוסף מע"מ, בלו ושאר מיסים) ועדיין זה צודק והוגן.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

  • תגובות 305
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

כתבתי מעל לשליש כדי לא להתפלפל בשאלה מיהו עשיר. ולא טענתי לרגע שזה לא צודק. אצביע בבחירות בעד מי שיוסיף עוד מדרגות מס ויבטל את התקרה על ב"ל (לא זוכר אם קיימת או בוטלה) למרות שאהיה מאלו שיפגעו מכך. אני בהחלט מאמין שמי שמרוויח יותר צריך לשלם יותר.

:turn-l:
פורסם

אני לעומתך (עדיין? בתקווה שבעתיד כן) לא מאלה שיפגעו מכך אם הדבר אכן יקרה, אך אתה לא חושב שזה צורם ל"עשיר" שמשתכר טוב מאוד שחצי מהכנסתו הולכת על מיסים? לך זה לא צורם?

זה לא יבריח עוד אנשים מהארץ אל ארצות אחרות בהן הם יאוכלו פחות? (עקב מסים נמוכים יותר)

אין מספיק בעלי מקצוע, אקדמאים, בעלי מקצועות חופשיים ובעלי עסקים שעברו לארה"ב\בריטניה עקב מיסוי נמוך יותר שם?

זה לא פוגע בכלכלה?

זה לא נקרא זליגת מוחות קטלנית?

Mazda 2 2013

פורסם
מעמד הביניים, מחקר חדש... מראה שאנחנו עולם הולך ונעלם

 

לפי הגרפים של 98 ו-08, אין שום הבדל בגודלו של מעמד ביניים, רק בצבע של הגרף.

 

... התחושה היא שכל חודש נהיה קשה יותר... לאפשר את רמת החיים הנוכחית שלנו... נכון, אנחנו לא חיים רע, לכולנו יש רכבים חדשים... אתה לא מוריד ביום את רמת החיים, אלא ממשיך להאבק, עד שאתה קורס

 

...אנשים התרגלו לחיות ברמת חיים שעולה על גובה ההכנסות שלהם... משלמים... על ריבית החובה בבנק ועוד כהנה וכהנה הוצאות שהן ממש לא הכרחיות...

 

מר וגברת ישראלי אכן מוציאים בלי בעיה כספים שאין להם בעידוד הבנקים וחברות האשראי. לא מזמן התקשרה אלי פקידה מהבנק וניסתה לשכנע אותי לקחת הלוואה. שאלתי אותה בשביל מה אני צריך הלוואה - אז היא אמרה שאני אוכל לטוס לחו"ל או לקנות רכב חדש למשל.

 

אכן, בעיה. אבל יש פתרון פשוט:

 

מעולם חשבון הבנק שלי לא עמד בחובה, ולו של שקל בודד אחד, חיים מכסף שיש ולא מכסף שאין.

 

פשוט מאד. אני עושה כך תמיד ומעולם לא הרגשתי חנוק, מקופח, מסכן, לא שווה, או כל רגש דומה. מעולם לא לקחתי הלוואה לצורך רכב למשל - אלא קניתי רכב בסכום שהיה ברשותי במזומן.

 

מה שמוגדר כיום "רמת חיים סבירה" הוא כמה רמות מעל למה שנחשב לרמת חיים סבירה לפני 20 שנה. או שההגדרה ל"רמת חיים" השתנתה לגמרי - פעם זה היה רק דירה/אוטו, היום זה גם אייפון/פלזמה/גדג'ט פה/גדג'ט שם/חו"ל/עוד גדג'ט.

 

חיים טוב? כן בהחלט! הבעיה היא שחיים הרבה פחות טוב מלפני 5 שנים ועל זה הזעקה.

 

שוב, הפתרון פשוט כביצת קולומבוס: להפסיק להסתכל על מה שיש לאחרים, וכך לא תהיה סיבה לזעוק. כמאמר חז"ל - "איזהו עשיר? השמח בחלקו".

 

בספר "עליזה בארץ הפלאות", או שמא "עליזה דרך המראה", יש תיאור של עליזה שרצה עם מלכת הלבבות במהירות מסחררת, בכל כוחה, עד כדי כך שהנוף מטשטש מרוב מהירות. בתום ריצה ארוכה נעצרה עליזה וגילתה שנשארה בדיוק באותו מקום. שאלה את המלכה, כיצד זה יתכן? הרי רצתי בשיא כוחי ונשארתי במקום? אמרה המלכה, כמובן. מה ציפית שיקרה? שאגיע למקום אחר, אמרה עליזה. מה פתאום, אמרה המלכה - בשביל זה צריך לרוץ הרבה יותר מהר מזה. נראה לי כי רבים מכלים את כוחם במירוץ שכזה, במרדף אחרי מכונית חדישה, דירה מצועצעת, טלויזיה גדולה, וכולי וכולי - אשר כולם ללא יוצא מהכלל נהפכים למיושנים וחסרי ערך זמן קצר אחרי רכישתם. רק החובות אינם מאבדים מערכם...

 

הפתרון פשוט: לא לשחק את המשחק הזה. מי שמסתפק במה שיש לו, ואינו מציץ על שכנו, יכול לחיות יפה מאד עם משכורת סבירה, וכמובן ללא חובות. אבל רק בתנאי שלא רודפים אחרי שום דבר.

 

דני

פורסם

אז ככה לפני שנולד הבן שלי וזה היה לפני שלקחתי משכנתה אכן אוליי היינו במעמד הביניים.

אבל היום לאחר החזר משכנתא של 2890 ש"ח לחודש וילד אחד בן שנתיים שנמצא בגן של ויצו ואני משלם שם כ 2400 ש"ח

שזה בחישוב מהיר 5290 ש"ח כשהמשכורת של אישתי היא 8500 ברוטו ואני 7500 ברוטו שזה 16000 ברוטו, אבל מתוך זה מה שנשאר לנו זה 6800 נטו אצל אישתי ו5300 אצלי ולאחר המשכנתה והגן של הילד יורדים נשאר לנו 6810 ש"ח נטו למחיה.

700 ש"ח ארנונה, 520 ש"ח חשמל, 1350 ש"ח דלק, 350 ש"ח סלולרי ביחד , 125 ש"ח תקשורת(אינטרנט), 260 ש"ח YES, טיטולים לילד 400 ש"ח, אוכל לילד 210 ש"ח, ביגוד לילד כ 300 ש"ח, ביטוח לרכב חודשי וטסט חודשי ביחד 310 ש"ח, הצגה אחת לילד בחודש זה כולל כרטיס לי או לאישתי 170 ש"ח, תיקוני בלת"ם לרכב 150 ש"ח, ג'ימבורי לילד 2 כניסות בחודש 70 ש"ח, סופר חודשי 1500 ש"ח, תחבורה ציבורית אישתי רכבת + אוטובוס 450 ש"ח, ויש עוד דברים שאני לא אכניס כאן אבל כבר יש גרעון של 55 ש"ח בחודש, וזה בלי כל ההוצאות חובה שלנו.

משמע גם ממשכורת של 16000 ברוטו זוגית קשה לחיות ללא להכנס למינוס בבנק ו/או לחיות על אשראי.

מעמד הביניים נשחק ולאט לאט יעלם.

דרך אגב אלו הוצאות דיי דומות של הרבה מהחברים שלי שחלקם מרוויחים יותר ממני ואישתי וחלקם מרוויח פחות.

 

רותם

פורסם

רותם, קח את הילד להצגה במתנ"ס ב 30 ש"ח. הוא יהנה לא פחות ואתה לא תהיה בגירעון.

 

לגבי אם להיות במינוס או לא להיות במינוס אז לפעמים יש הוצ' לא צפויות או גדולות שמכניסות למינוס זמני. זה לא נורא כל עוד מבינים שמסגרת האשראי היא לא כסף זמין אלא רשת ביטחון.

 

צריך להיזהר מהבנקים לא רק בהלוואות אלא גם בפקדונות. בבנק הקודם שלי הציעו לי כמה פעמים לסגור את יתרת הזכות בפק"מ שמשלם ריבית מצחיקה וגובה עמלה יותר גבוה מהריבית המשולמת.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

DNY, אני לא מדבר על פתרון לבעיה, אלא על העובדה שהופך קשה מיום ליום,

ולחיות ברמה שחיית לפני שנתיים שלוש, זה כבר קשה, ומחייב "אכילה" של חסכונות,

שלא לדבר על לשים כסף בצד, או לחלופין לרדת ברמת החיים, וזה בדיוק מה שצויין

בתחילת השרשור, כתוצאה של המחקר שנעשה שם.

הפתרון הוא פשוט, לצמצם, ולרדת ברמת החיים, ואת זה יש כאלה שלא מבינים,

ואומרים לך "מה אתה רוצה, אתה חי טוב?!", במקום להבין שרמת החיים יורדת

ויורדת, ומעמד בינוני גבוה הופך לבינוני, והבינוני הופך לבינוני נמוך, וכך הלאה.

פורסם
שוב, הפתרון פשוט כביצת קולומבוס: להפסיק להסתכל על מה שיש לאחרים, וכך לא תהיה סיבה לזעוק. כמאמר חז"ל - "איזהו עשיר? השמח בחלקו".

דני

 

 

דני, צר לי אבל אני חולק עליך.

 

 

 

גם אתה וגם חן שאומרים סיסמאות בסגנון של "חיים ממה שיש" מזכירים לי את אלא ש"לא מעניין אותי מה מחיר הדלק כי אני תמיד מתדלק רק ב 100 ש"ח" כי בדיוק כמו בדוגמא של הדלק, אתה חי רק ממה שיש אבל מה לעשות ופתאום "יש" פחות.

 

מי שהשתכר לפני שנתיים 7500 ש"ח מרוויח היום את אותו סכום.

 

על המים הוא משלם עכשיו מעמ וקיצבת המים ירדה ב 50% כך שאתה נכנס מהר מאוד לאזור הקנסות?

הארנונה עלתה?

הדלק עלה?

הריבית על המשכנתא עלתה?

הלחם עלה? מוצרי צריכה בסיסיים (ולא בסיסיים) עלו?

ויש עוד עשרות דוגמאות מהשנתיים האחרונות.

 

אז מה עושה אדם נבון?

יוצא פחות, מבלה פחות, נוסע לטיולים בשבת פחות, מבטל מינוי לעיתון, מבטל ערוץ אגו בכבלים וכו' וכו' ורק ככה הוא יכול שוב לא להכנס למשיכת יתר בבנק.

 

אבל זה בדיוק מה שנקרא ירידה ברמת החיים! :x

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

בלי להשמע מבעס, רותם, מצפות לך 6-7 שנים לא קלות.

אין מה לעשות, כל ההתחלות קשות ותצטרך לוותר על לא מעט מותרות על מנת להשאר במסגרת התקציב.

כשנישאתי לפני 15 שנה, לא היו לי כבלים או אינטרנט בבית, לא החזקתי מכונית, לא נסעתי לחו"ל או לסופי שבוע וחייתי בצמצום.

כשההכנסות השתפרו, הרשתי לעצמי לחיות טוב יותר, והכל מכסף שלי, לא של הבנקים או חברות האשראי.

הבעיה היום שגיל הנישואים עולה בהתמדה, וזוג שסיים לימודים אקדמאיים בגיל 26-27 בעצם מחוסר כל, למעט סיוע מההורים, אם יש.

קשיים כלכלים מתקבלים בהבנה גדולה בהרבה בגיל 22-23, וזה גם נראה טיבעי.

כפי שכתבתי, תמיד חייתי על כספי שלי, וכשחברים שלנו נסעו לחו"ל בהלוואות ותשלומים, לא הצטרפנו אליהם.

נסעתי 8 שנים אחריהם, וגיליתי לתדהמתי שאירופה לא ברחה..

מספיק לראות את סכומי הכסף העצומים שזוגות צעירים מוציאים על אייפונים, דור3, דור 4, אנדרואיד, גורילה גלאס, אין בעייה חתום וקח.

וכל זה בשביל מה ?

לשלוח SMS לג'קי המעפן או לאמריקאית המיזדיינת מהאח הגדול..

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
צורם לי שמישהו משתכר 5000 ש"ח בחודש ולוקחים ממנו מס.

 

אז אני מציע שתסתום את האוזניים. אני מרוויח פחות מכך. וכן, משלם מיסים כמו כולם. ולא, אי אפשר לחיות מזה.

 

פשוט מאד. אני עושה כך תמיד ומעולם לא הרגשתי חנוק, מקופח, מסכן, לא שווה, או כל רגש דומה. מעולם לא לקחתי הלוואה לצורך רכב למשל - אלא קניתי רכב בסכום שהיה ברשותי במזומן.

 

שזו גם לדעתי הדרך הנכונה. רק מה, כשאתה לא מרוויח מספיק כדי לכסות את עצמך, זה לא כל כך קל, שלא לומר בלתי אפשרי.

את הרכב הראשון שלי קניתי מחיסכון של המשכורות שלי(לא היה לי על מה להוציא אותן...) ועזרה מההורים.

את השני קניתי מחיסכון של כמה משכורות שלי (מוטיב שחוזר על עצמו), כניסה לאובר, והוצאה של כל מה ששמתי בצד כשהראשונה הלכה טוטאל.

מהאובר לא הצלחתי לצאת.

כדי לעבור דירה (לצאת מבית ההורים), הייתי צריך לקחת הלוואה של 10K רק בשביל להגיד למינוס לך תצטיין.

ואלה, עבד יופי, ופחות או יותר הייתי מאוזן. קצת גירעון פה, קצת עודף שם.

על מה עובר עליי עכשיו אני לא הולך לדבר. לא רואה אפשרות לצאת מהמינוס שנכנסתי אליו אחרי שהחלפתי את המאזדהיינת.

 

 

 

שוב, הפתרון פשוט כביצת קולומבוס: להפסיק להסתכל על מה שיש לאחרים, וכך לא תהיה סיבה לזעוק. כמאמר חז"ל - "איזהו עשיר? השמח בחלקו".

 

מי מסתכל על האחרים?... מספיק שאני לא סובל את עצמי. :shock:

 

בספר "עליזה בארץ הפלאות", או שמא "עליזה דרך המראה", יש תיאור של עליזה שרצה עם מלכת הלבבות במהירות מסחררת, בכל כוחה, עד כדי כך שהנוף מטשטש מרוב מהירות. בתום ריצה ארוכה נעצרה עליזה וגילתה שנשארה בדיוק באותו מקום. שאלה את המלכה, כיצד זה יתכן? הרי רצתי בשיא כוחי ונשארתי במקום? אמרה המלכה, כמובן. מה ציפית שיקרה? שאגיע למקום אחר, אמרה עליזה. מה פתאום, אמרה המלכה - בשביל זה צריך לרוץ הרבה יותר מהר מזה. נראה לי כי רבים מכלים את כוחם במירוץ שכזה, במרדף אחרי מכונית חדישה, דירה מצועצעת, טלויזיה גדולה, וכולי וכולי - אשר כולם ללא יוצא מהכלל נהפכים למיושנים וחסרי ערך זמן קצר אחרי רכישתם. רק החובות אינם מאבדים מערכם...

 

 

אהבתי את הסיפורון, ועוד יותר את מושר ההשכל שלו, ואת השורה התחתונה שלך.

אבל.

מהטלויזיה הגדולה, אתה לא נהנה? הדירה שלך (לא בשכירות)-אתה לא רגוע מכך שיש לך קורת גג ולא צריך להשתגע פעם בשנה? מכונית-ובכן-אם המאזדהיינת לא הייתה מאזדהיינת, לא הייתי מחליף אותה כל כך מהר. אני נוטה להיקשר לדברים.:-(

 

הפתרון פשוט: לא לשחק את המשחק הזה. מי שמסתפק במה שיש לו, ואינו מציץ על שכנו, יכול לחיות יפה מאד עם משכורת סבירה, וכמובן ללא חובות. אבל רק בתנאי שלא רודפים אחרי שום דבר.

 

דני

דני, בוא ותגדיר משכורת סבירה.

הבה נלך על הממוצע במשק-סביב ה-8K ?

למה זה מספיק בדיוק?

שכר דירה\משכנתא שפוייה, חשמל-מים-גז-ארנונה, מכונית-דלק-ביטוח, אינטרמת וסלולארי, ופחות או יותר גמרנו.

מה לגבי אוכל? :shock::evil:

 

דני, צר לי אבל אני חולק עליך.

גם אתה וגם חן שאומרים סיסמאות בסגנון של "חיים ממה שיש" מזכירים לי את אלא ש"לא מעניין אותי מה מחיר הדלק כי אני תמיד מתדלק רק ב 100 ש"ח" כי בדיוק כמו בדוגמא של הדלק, אתה חי רק ממה שיש אבל מה לעשות ופתאום "יש" פחות.

 

נכון, אבל אם תחייה ממה שאין, יהיה לך הרבה יותר אין מאשר יש, מאד מאד מאד מהר. מה עדיף?...

 

:x

 

כ-5 תווים לסיום. תו,תו,תו,תו,תו.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
רותם, קח את הילד להצגה במתנ"ס ב 30 ש"ח. הוא יהנה לא פחות ואתה לא תהיה בגירעון.

 

דרך אגב אני מדבר על הצגות במתנ"ס.

חן אתה צודק שמצפות לי כמה שנים קשות, אבל מה נעשה שהמצב היום במשק הוא כזה שהמעסיקים לא מוכנים לשלם אלא שתעבוד בהתנדבות.

אחרי כמה וכמה ראיונות עבודה לאחרונה כל ההצעות שקיבלתי היו או בסביבת מה שאני מרוויח וללא רכב או לא רוכב ומשכורת הרבה יותר נמוכה.

ואני אדם עם ניסיון במקצוע שלי של 6 שנים, באים ומציעים משכורת של אדם ללא ניסיון.

הבעיה שלנו היום היא כזאת שהשכר נשחק, והמחיה מתייקרת.

לא מזמן מישהו אמר שהשכר הממוצע במשק הינו 8000 ומשהו ש"ח, אז אני רוצה לומר לך שהיכן שאני עובד ועוד כמה מקומות עבודה ,ואצל הרבה מהחברים שלי במקומות העבודה שלהם, השכר בכלל לא מגיע לשכר הממוצע, אז בגלל זה הגרעונות.

 

רותם

פורסם
צורם לי שמישהו משתכר 5000 ש"ח בחודש ולוקחים ממנו מס.

 

אז אני מציע שתסתום את האוזניים. אני מרוויח פחות מכך. וכן, משלם מיסים כמו כולם. ולא, אי אפשר לחיות מזה.

 

אני ממש מתקשה להבין את התגובה שלך.

:turn-l:
פורסם

מי שמרוויח 5000 שקלים בחודש משלם מאות בודדות של שקלים בתור מס, זאת לא הבעיה האמיתית. הבעיה היא עצם העובדה שהוא עובד משרה מלאה ומרוויח כל כך מעט כסף...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
.

לא מזמן מישהו אמר שהשכר הממוצע במשק הינו 8000 ומשהו ש"ח, .

 

רותם

 

 

אני רוצה לדעת מה החציון בשכר. השכר הממוצע לא מעניין אותי, כי יש מישהו שמרויח 50 אלף בחודש... מה שמעלה את הממוצע.

 

רוב האנשים מרויחים הרבה פחות מהשכר הממוצע במשק.

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 


×
×
  • תוכן חדש...