Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5554 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה צודק, זה באמת תלוי מה המטרה של הקבוצה. אבל אתה גם טועה, כי זה שאנשים עושים משהו בדרך מסוימת לא הופך את זה לנכון.

במקרה הזה, לאור הכרותי עם שרשוריו הקודמים של פרנקוס, אני יוצא מנקודת ההנחה שמדובר בקבוצה שנפתחה לצורך קידום של עסק מסויים. נניח, רק לשם הדוגמא, אולם סנוקר שממוקם בירוחם. לעמוד פייסבוק כזה, שמשוייך לעסק, אין זכות קיום אם הוא לא מאפשר שיח בין הלקוחות (בפועל או בפוטנציאל) לבין בית העסק עצמו. ברגע שאתה מבטל את האפשרות לניהול שיח זה כבר לא עמוד פייסבוק, זה אתר שיושב על השרתים המעאפנים של פייסבוק ומכיל מעט מאוד תוכן.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

כן,כל מיקרה לגופו.

הקבוצה שדיברתי עליה,מטרתה רק לעדכן את "האוהדים" של פותחי הקבוצה בחומר שמשוחרר לרשת,אפקט הקידום כבר לא בראש הרשימה,יש להם כבר מ10K חברים ועוד המון שאוהבים אותם.

 

במיקרה של פרנקוס,קידום עסק באמת אין סיבה לחסום אפשרות כל שהיא מהגולשים,כי המטרה היא קידום ופירסום.

במצב של ספאם כמו של הבחורה יש למחוק ולהעיף מהקבוצה,היא תביא יותר נזק מאשר תועלת.

Renault Clio TCe 120 EDC

פורסם

תודה על התגובות של תמיכה וגם על הביקורות לעניין.

 

דיברתי כרגע עם האחראי על הקבוצה והוא אימת את מה שאמרתי לו, שהבחורה מנותקת לחלוטין מהמציאות.

 

הוא אמר לי שהוא קיבל את המיילים על הבוקר וגם התעצבן, והיא בכתה לו בטלפון כשהוא התקשר אליה.

 

 

הסיבה שהקבוצה פתוחה היא בדיוק בשביל שיהיה דיאלוג.

 

אנחנו רוצים שידברו שם על העסק ונענה ללקוחות דברים ענייניים שקשורים לשירות, מוצרים וכל מה שהם רוצים לדעת.

 

אבל מה שקרה כאן זו מתקפה לא על העסק, אלא על קיום הקבוצה עצמה. מסתבר שהיא סוג של Hippie שחושבת שעסקים זה רע וחושבת שכל קבוצת פייסבוק היא לאיזושהי מטרה חברתית נעלה (למרות שגם פה, כי לצעירים אין מה לעשות בעיר הזאת ואנחנו מנסים לתת להם פעילות עם תוכן בריא).

היא בעצם האשימה אותנו בשחיתות וניסיון לצנזר דעות שלא דומות לשלנו.

 

אם זו הייתה קבוצה שלא קשורה לעסק, היינו מסבירים לה וזהו, בלי למחוק שום דבר, וזה אפילו היה מצחיק אותנו.

אבל פה היא ממש מאשימה בעלי עסק במשהו שלא היה ולא נברא, ובגלל שהיא לא מבינה מהם כללי התנהגות עסקיים ברשת, היא לא ראתה שהיא יכולה לגרום לנזק.

 

אם אני הייתי רואה שבעסק מסוים מצנזרים, דורסים או מנצלים את העובדים והלקוחות (עזבו את חברות התקשורת), הייתי נמנע מלעשות איתם עסקים, ובדיוק ככה היא הציגה אותנו, כצנזורים דורסניים, למרות שזה הדבר הכי רחוק מהמציאות.

בגלל זה מחקנו את זה.

 

 

וצביקה, ביקשתי לא לכתוב איפה העסק כדי שלא ייצא בתוצאות הראשונות (כי בכל שרשור פה יש יותר צפיות מאשר בכל אתר בית שקשור לבאולינג וזה מעלה את זה בתוצאות).

פורסם

יוסי פרנקוס. אנתרופולוג, סוציולוג. (תיאור עצמי שלך מכאן.) שכחת לציין גם "צ'יליאני עצבני עם דם חם". :twisted:

 

הייתה לך פה הזדמנות מעניינת שפספסת משום שלא חשבת בקור רוח. במילים פשוטות - הבחורה הרימה לך להנחתה, ואתה בתגובה תפסת את הכדור בידיים והתחלת לצעוק "אין משחק - עופי מפה".

 

קל לראות שהבחורה הזאת פעילה קצת יותר מדי בפייסבוק (מן הסתם כפיצוי על חסכים מסויימים), ולך ניתנה ההזדמנות להפוך אותה לבת ברית או אוייבת. אם היית טורח לחשוב קצת ולראות את המצב דרך עיניה, היית יכול לסובב את הסיטואציה כך שהיא עוד תעזור לך לפתח ולפרסם את העסק. במקום זה, בחרת לנהוג כמו ילד קטן ובריון, או כמו ישראלי מצוי. אני שילמתי - אני קובע. אז זהו, שבמדיום ציבורי זה לא תמיד המצב, ולמען הצלחת העסק לפעמים צריך לעשות דברים שאתה לא נהנה מהם או לא מרגיש איתם בנח. הייתי מצפה שתדע את זה כבר.

 

עכשיו כדאי שתשאל את עצמך שתי שאלות: מה אני רוצה לעשות ומה יהיה הצעד הנכון לעשות מבחינה עסקית.

 

מה אתה רוצה לעשות כבר הבנו - חסימה, להעיף אותה מהקבוצה ולהתעלם. אולם לדעתי, הצעד העסקי החכם יהיה לגייס אותה לשורותיך, ולנצל את האנרגיה הזאת והקשרים שלה לטובתך. לשם כך, הייתי בולע את הגאווה שלי, שולח לה הודעה עם התנצלות אישית על הפיוז הקצר שלי ומסביר שעבר עליי שבוע קשה. לאחר מכן הייתי מזמין אותה לשוב ולכתוב את הודעתה המקורית על הקיר ועונה בריש גלי לכל אחד ואחד מהסעיפים, כאשר בסוף אני מודה לה על השאלות ומעודד כל אחד אחר שרוצה לשאול אם משהו לא ברור, ולשתף בחוויותיו מביקור במקום. אם בחרת להוציא את העסק שלך לעיני הציבור הרחב, אז לך עם זה עד הסוף, ותחשוב בראש עסקי של שיווק, לא אישי של עלבונות ואינטרסים.

 

למרות שדי ברור לי שאתה לא הולך לעשות את מה שכתבתי, אני מגיב בכ"ז, כי ביקשת את חוות דעתנו. גם אם אתה לא תסיק מזה את המסקנות הנכונות, אולי בעל העסק הבא שיראה את השרשור הזה יבין על מה דיברתי וילמד מהמקרה שלך. בין אם הבחורה היא היפית אנרכיסטית או לא (וזה הרי מידע שהגיע אליך לאחר הדיאלוג המקורי), אתה פעלת באופן אימפולסיבי ולא מחושב במיוחד.

פורסם

וצביקה, ביקשתי לא לכתוב איפה העסק כדי שלא ייצא בתוצאות הראשונות (כי בכל שרשור פה יש יותר צפיות מאשר בכל אתר בית שקשור לבאולינג וזה מעלה את זה בתוצאות).

עכשיו יותר טוב?

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

עכשיו כדאי שתשאל את עצמך שתי שאלות: מה אני רוצה לעשות ומה יהיה הצעד הנכון לעשות מבחינה עסקית.

 

מה אתה רוצה לעשות כבר הבנו - חסימה, להעיף אותה מהקבוצה ולהתעלם. אולם לדעתי, הצעד העסקי החכם יהיה לגייס אותה לשורותיך, ולנצל את האנרגיה הזאת והקשרים שלה לטובתך. לשם כך, הייתי בולע את הגאווה שלי, שולח לה הודעה עם התנצלות אישית על הפיוז הקצר שלי ומסביר שעבר עליי שבוע קשה. לאחר מכן הייתי מזמין אותה לשוב ולכתוב את הודעתה המקורית על הקיר ועונה בריש גלי לכל אחד ואחד מהסעיפים, כאשר בסוף אני מודה לה על השאלות ומעודד כל אחד אחר שרוצה לשאול אם משהו לא ברור, ולשתף בחוויותיו מביקור במקום. אם בחרת להוציא את העסק שלך לעיני הציבור הרחב, אז לך עם זה עד הסוף, ותחשוב בראש עסקי של שיווק, לא אישי של עלבונות ואינטרסים.

 

למרות שדי ברור לי שאתה לא הולך לעשות את מה שכתבתי, אני מגיב בכ"ז, כי ביקשת את חוות דעתנו. גם אם אתה לא תסיק מזה את המסקנות הנכונות, אולי בעל העסק הבא שיראה את השרשור הזה יבין על מה דיברתי וילמד מהמקרה שלך. בין אם הבחורה היא היפית אנרכיסטית או לא (וזה הרי מידע שהגיע אליך לאחר הדיאלוג המקורי), אתה פעלת באופן אימפולסיבי ולא מחושב במיוחד.

 

מה אני יכול לומר? אתה צודק!

באמת שקלתי את זה לפני כמה דקות.

 

העניין הוא שסתם הזמינו אותה לקבוצה. היא אפילו לא מהאזור והיא בכל מקרה לא הייתה מגיעה.

היא גם לא מכירה אף אחד שגר קרוב לעסק.

אם היא הייתה גרה קרוב והיא או מעגל החברים שלה היו לקוחות פוטנציאלים, ניחא.

 

הטעות הכי גדולה שלי הייתה בעצם לחשוב שלכולם יש את המידע שלי יש ואת אותה הפרדה בין עסקים לבין שטויות בפייסבוק.

אני ראיתי בסוף שהיא לא רואה את ההפרדה אז כתבתי לה ברמה הכמעט אישית שהיא יכולה לעשות נזק.

היא לוקחת הכל באופן אישי.

 

המסקנה הכי ברורה שלי היא "יש לך דובר, אל תדבר עם לקוחות אם לא צריך".

פורסם

בקריאה שנייה של ההתנהלות, נראה לי שהתגובה הראשונית שלך הייתה היסטרית לחינם. הבחורה הרי חסרת חיים. היא נכנסה ושאלה שאלות. במקום למחוק, היית עונה לה בקצרה וסוגר עניין. אני לא יודע איך אתה מוצא את האנשים האלה תמיד, או איך הם מוצאים אותך, אבל נראה שאתה פשוט יוצא מגדרך בשביל לגרום להם להמשיך עם השטויות. בשביל מה?

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

טוב, אם יש לך דובר אז שהוא ינהל את הדף בפייסבוק, בדיוק כמו שמיטל מאלדן וגיל מאוויס עומדים פה כמו בשר תותחים בפורום ומגנים בחירוף נפש על המוניטין של המעסיקים שלהם. :-)

 

באשר למטרידנית שלך - ישראל מדינה קטנה, אתה אף פעם לא יודע מתי ואיפה קשרים של מישהו אחר יוכלו לקדם אותך, גם אם הוא גר 200 ק"מ מהעסק שלך. מה שכן, הייתי מעיף מבט בקבוצות האחרות שהיא חברה בהן וברשימת החברים שלה באופן כללי, ע"מ להבין אם שווה לי להתעסק איתה בכלל או שעדיף להשאיר את המצב כמו שהוא.

פורסם

אין ספק, מעטים מאוד הם הדברים שמענגים יותר מלהיות אדם שאין לו פייסבוק שרק יושב בצד ומביט על השטויות שהאתר המטופש הזה גורם לאנשים לעשות.

ההצגה הטובה ביותר בעיר - זה כאן!

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
...אני לא רגיל לדבר עם אנשים מטורפים...

 

דחילק פרנקוס, אתה באמת מצפה שנאמין לזה? :-D

עוד לא התאוששנו משרשור השכנה המטורפת שלך וכבר נפלה עליך עוד מטורפת?

נראה לי שאתה אחד מהשניים:

 

  1. ביש מזל
  2. מגנט למטורפות
  3. "זה לא אתן, זה אני" :wink: {יודע שכתבתי שיש רק שניים.. פשוט הייתי חייב להוסיף}

פורסם

עם תגובות כאלה, לא פלא שכל המוזרים נמשכים אליך כמו מגנט.

קח את זה בחיוך, זה לא רצח אופי:

 

אתה מחובר מדי לצד הרגשי שלך.

זאת כל הבעיה. תתנתק קצת, תגיב בלקוניות, תתעלם לגמרי כשצריך, ובא לציון גואל.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

לרוב כאשר פותחים דף אוהדים או לחילופין אפליקצית פייסבוק לצורך דיבאג או מילוי תכנים אזי לא מקשרים משתמשים אמיתים אלא רק "מזוייפים" - לרוב המפתחים/עוסקים בתחום יש 2 יוזרים אחד אמיתי ואחד עבור ניסיונות.

 

לו הייתם פועלים באותה דרך (זה כנראה עדיין לא מאוחר) אזי הייתם יכולים למלא תכנים בשקט בלי פרסום מיותר.

פורסם

פרנקוס לא גילית את אמריקה, כנראה שה"מטורפת" שאיתה דיברת בדיוק גילתה את אמריקה ועדיין בשוק מכך.

 

הפרסום בפייסבוק זה לא דבר חדש, זה מאוד נפוץ, לא רק בעסקים קטנים אלא גם בתאגידים וחברות אחרות מאוד מאוד גדולות.

 

גם לחברה בה אני עובד, שהיא מאוד מאוד גדולה בתחומה קיים דף פייסבוק מסודר שמעדכן על פעילויות החברה (למשל השתתפות בתערוכות בינלאומיות וכו').

 

תפסיק להתייחס לאנשים חסרי חיים בצורה כזאת עקבית, בסוף יחשבו שאתה חסר חיים.

 

:wink:

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

טוב שנתת לה באן.

מי שכותבת "מושבט" (ועוד פעמיים!), מקומה לא בקבוצות עסקיות שמכבדות את עצמן.

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

×
×
  • תוכן חדש...